Mistä tarvikkeita? Kuinka sinä toteuttaisit?

Apua kaivataan

Haluaisin itse tehdä lasten huoneeseen pienen nojatuolin, kun valmiit on niin kovin tylsiä :)

Ajattelin tehdä "rungon" joko puusta ja pehmustaa superlonilla tai leikata superlonista (kuten kaupoista saatavat halpis tuolit). Kankaan ja superlonin väliin ajattelin laittaa verhoiluvanua.

En ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa (jos tuolin irtopäälisiä ei lasketa), joten kaipaan kipeästi neuvoja niin edullisista ostopaikoista (pääkaupunkiseutu) kuin toteuttamisestakin...

* Kiinnitetäänkö vanu jotenkin superloniin?
* Jos teen puurungon, niin superloni tulee kai liimata puuhun. Millaista liimaa tulee käyttää? Käykö ihan tavallinen rautakaupasta saatava puuliima?
* Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon jo suunnitteluvaiheessa?
* Muuta tarpeellista tietoa?

4

1697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastoon

Oletko tutkinut kirjastosi valikoiman. Sieltä löytyy ohjeita varmasti

• asianhaaraa

Tuolin teko ei ole aivan helppo homma, vaikka onkin yksinkertainen huonekalu. Ensinnäkään et tiedä ollenkaan millainen tekemäsi on istua. On siis otettava hieman selvää millainen pitäisi istumakorkeus, selkänojan kaltevuus, istuimen mahdollinen kallistus ja syvyys ym. seikat ovat hyviä. Tuttuni teetti kerran Artekin nuojatuoleja jäljitellen rungot, mutta ajatteli muokata istuinsyvyyttä itselleen sopivaksi. Tuli todella huonoja istuttavia.

Tarvikkeita menee niin vähän, että lähin paikka on halvin ellet teetä osia valmiiksi mittojesi mukaan.

Superlon ja vanu pysyy parhaiten sprey liimalla. Älä suihkuta ylettömästi.

• Apua kaivataan

Kirjoja kyllä olen selaillut. Halusin kysyä ihmisiltä, jotka ovat joskus vastaavia töitä tehnyt. Kirjat kun eivät korvaa käytännön kokemusta.

Hyvä vinkki tuo istuin syvyyden muuttamisesta johtunut huono lopputulos. Laitetaan muistiin!

Aijon tehdä tuolin alusta asti itse.
      Millä työkalulla superlonia on parasta työstää?
      Ajattelin sahata suurimmat linjat vannesahalla, mutta miten saan parhaiten esimerkiksi pyöristyksiä käsinojiin? Onko parempia ideoita kuin terävä mattoveitsi?

• leikkuu

väline pienissä leikkauksissa on äärimmäisen terävä/ohut veitsi.
        Otat ohuimman keittiöveitsen ja teroitat sen partaveitsenteräväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51