Millainen paikka

on Parainen

Millainen paikka on Parainen? Lapsiperheelle?
Eikä puhuta ruotsia..

4

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paraislainen

hyvä paikka.

Ihan hirveä Cityihminen ei saa olla, hiukan
      erakkoa auttaa.
      Pieni paikka, kaukana (25 km Turusta) jonne johtaa
      vain yksi tie.
      Kaikki suuremmat hankinnat tehtävä Turussa.

Ei pysäköintimittareita, ei liikennevaloja.
      Auton saa aina sen paikan eteen minne menee.
      Ihmiset mukavia, puhuvat suomea sen kummemmin
      nipottamatta.

• ongelma -

suomella pärjää joka paikassa. Toisin kuin edellinen kirjoittaja väitti, minusta Turku ei ole kaukana, puoli tuntia bussilla. Kaarinaan on puolet siitä ja Kaarinasta löytyy periaatteessa kaikki kaupatkin.

Iltaelämää ei kauhesti ole, etenkään talvella, mutta lapsiperhettä tuo tuskin haittaa. Upea luonto ja rauhallinen, turvallinen paikka. Harrastusmahdollisuuksia löytyy, etenkin urheilua. Musiikkikoulukin on.

En muuten itse ole Paraisilta, mutta aika läheltä. Mies on sieltä ja suku asuu siellä vieläkin, joten perspektiiviä löytyy.

• paraislainen

täällä on ihan mukavaa asua. kakskielisiä ollaan suurin osa vaikka tilastojen mukaan se on 50/50. talvella täällä on hiljaista ja ellei itse keksi harrastaa mitään niin voi tulle pitkästyttävä olo, mutta erilaisia urheiluseuroja ym löytyy. Kesällä tämä kaupunki on parhaimmillaan, hyvät uimarannat ja muutenkin saaristo kauneimmillaan.
        sitten teidän täytyy vaan katsoa missä päin kaupunkia aiotte asua. koska kerran olettte lapsiperhe niin on hyvä katsoa mihin asettuu ettette joudu "sairaseläkettä nautittava pullon kautta" naapurina asumaan.
        lapsille löytyy ainakin leikkipuistoja, kerran joku oli laskenut että niitä löytyy jotain 14 kpl.
        Tervetuloa:)

• Parainen

Paraisilla on ihan hyvä asua. Ainoa huono asia on sisäinen liikenne. Joku auto siellä kiertää mutta sen kanssa ei tule kuin nälkä. Jos lapset käyvät koulua ala-asteella kannattaa miettiä kummalla puolella "sunttia" asettuu asumaan. Suomen kielellä olen tullut hyvin toimeen (samoin omat lapseni, aikuisia jo). Ja isovanhemmat minun, myöskin suomenkielellä toimeen on tullut.
      Turun länsi puolella olen töissä, 35km matka taittuu 35-45 minuutissa, edestakaisin.
      Virikkeitä löytyy kyllä, aikuisille ja lapsille, kun osaa hakea. Suuremmat ostokset Kaarinasta ja Turusta.
      On vielä pääasiassa rauhallinen paikka asua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe