Soneran yhteydet

pätkii taas pahasti

Soneran nettiyhteydet pätkivät todella paljon. Luulusi jo tämänpäivän teknologialla pystyvän pitämään palvelua yllä ilman, että yhteydet pätkii jatkuvasti! Ja mikä pahinta viikonlopulla pääsääntöisesti pätkiminen on pahinta, joskun päältä pois koko viikonlopun! Päivä pituinen yhteyden poissaoleminen ei ole mikään ihme. Tätäkin kirjoittaessa yhteys on poikki (torstai 14.02 2008 klo 9.45) yhteys ollut poikki jo yli tunnin, ja se on ihme, jos tänään yhteys tulee takaisin. www-sivu projekti meneillää, mutta mitenkä pystyt tekemään töitä, kun ei ole yhteyttä?
Itselläni on 8 mb:n yhteys, mutta se ei ole ikinä yltänyt kuin 3,5mb:ttiin alimmillaan 150 kb? Miksi myydä ja maksattaa yhteydestä, mihinkä ei koskaan ole realistista mahdollisuutta operaattorilla. Maksan 8mb:n? yhteydestä 50 euroa/kk=300 markkaa/kk, mutta sillä saan max 3,5mb:n yhteyden? Tulee mieleen, että mistähän me oikeastaan maksetaan?
Vetoaisin kuluttaja-asiamieheen, että puuttuisi tähän asiaan, koska lasku täytyy maksaa ajallaan, mutta sonera viis välittää siitä pelaako yhteydet vai ei ja mihinkä nopeuluokkaan!

12

1732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soneralle, koska

se on turvannut nahkansa sopimusehdoissa, lainaus Soneran sivulta: "Nopeusluokassa 8 Mbit nopeus on enintään 8/1 Mbit/s, mutta pääsääntöisesti vähintään 2 Mbit/s / 512 kbit/s. Nopeusluokassa 24 Mbit nopeus on enintään 24/1 Mbit/s, mutta pääsääntöisesti vähintään 8/1 Mbit/s." Eli 2 ja 8 megan yhteyden ero voi olla nolla?

• mieltä ettei

voi valittaa, jos yhteydet eivät pelaa?????????
        Sinun mielestä kaikkien pitää tyytyä siihen, että maksa vaan laskusi ja jos yhteydet eivät pelaa, niin ÄLÄ HELVETISSÄ VALITA, vaan pidä vaan turpasi kiini, itse olet soppasi keittänyt?????

• viesti, jossa
        mieltä ettei kirjoitti:

voi valittaa, jos yhteydet eivät pelaa?????????
        Sinun mielestä kaikkien pitää tyytyä siihen, että maksa vaan laskusi ja jos yhteydet eivät pelaa, niin ÄLÄ HELVETISSÄ VALITA, vaan pidä vaan turpasi kiini, itse olet soppasi keittänyt?????

on tuo olennainen puuttuva sana "nopeudesta". Itse olen saanut Soneralta asiallista palvelua räyhättyäni heille, joten johtopäätöksesi on aivan väärä, tosin puuttuvan sanan vuoksi aivan ymmärrettävä. Ja hyvää ystävänpäivää vaan sinullekin.

• Soneralle, koska

se on turvannut nahkansa sopimusehdoissa, lainaus Soneran sivulta: "Nopeusluokassa 8 Mbit nopeus on enintään 8/1 Mbit/s, mutta pääsääntöisesti vähintään 2 Mbit/s / 512 kbit/s. Nopeusluokassa 24 Mbit nopeus on enintään 24/1 Mbit/s, mutta pääsääntöisesti vähintään 8/1 Mbit/s." Eli 2 ja 8 megan yhteyden ero voi olla nolla?

• viesti kahteen

kertaan:)

• juu juu

Mulla 24/1 ja nopeus ei edes vastaa enstistä 8/1
        Kyllä vituttaa oikeesti ! Ja tein vielä tuon määräaikasen sopimuksen ,49e kuussa ja nyt ne kauppaa sita 29e kuussa :-(

• -abc-

Ei kannata tilata 8-megaista jos se on kotiisi tekninen mahdottomuus esimerkiksi etäisyyden tai huonojen kaapeleiden takia.

Mitään laajempaa pätkimistä ei liene ollut, tai ainakaan meillä ei ole havaittu (24 megainen liittymä). Yhteys on tasaisesti yli 20 Mbit alas ja 1023 kbit ylos, ja näkyy olleen viimeiset 26 päivää 15 tuntia 20 minuuttia 22 sekuntia sellaisenaan. Syy miksi katkesi vain 26 päivää sitten oli reitittimen hetkellinen sammutus muusta syystä kuin Sonerasta johtuen. Jos reititintä ei tarvitse sammuttaa niin kyllä tuo yhteys pysyy ylhäällä vaikka vuoden putkeen.

Soneran viat ovat yleensä olleet niitä että yhteys (carrier) on kyllä päällä normaalisti mutta data ei liiku tai sitten IP-osoitteen uudistaminen ei onnistu ja sen takia sitten pudotaan verkosta tilapäisesti pois. Mutta tällaistakaan ei näyttäisi ainakaan tänä aamuna olleen, se näkyisi VPN-yhteyksien tilapäisestä katkeamisesta.

Joku kyllä valitteli ulkomaanyhteyksissä olleista katkoksista eli siellä lienee ollut jotakin...

• Ilmeisesti Soneralla on liian alimitoitetut serveri koska iltaisin ja viikonloppuisin yhteydet hidastuu ja "tökkii" kokoajan. Helppohan se on laskuttaa suuremmista nopeuksista vaikkei täällä Varkaudessa toimi yhteydet. Miksi Elisan alueella muissa kaupungeissa ei ole vastaavia ongelmia.

• Soneralainen

Palvelu ei ainakaan parane, saa muutamakin työntekijä valitettavasti myös Varkauden yksiköstä poistua. Talon sisällä on nyt sellainen myrskytuuli valloillaan, että ovi on puolisen vuotta (oikeastaan kahden vuoden ajan) käynyt jatkuvasti...

• päivän ;=(
        Soneralainen kirjoitti:

Palvelu ei ainakaan parane, saa muutamakin työntekijä valitettavasti myös Varkauden yksiköstä poistua. Talon sisällä on nyt sellainen myrskytuuli valloillaan, että ovi on puolisen vuotta (oikeastaan kahden vuoden ajan) käynyt jatkuvasti...

posti ollut jumissa

• -abc-
        päivän ;=( kirjoitti:

posti ollut jumissa

Kaksi kaveria valitti ettei sähköposti pelitä ja vielä puhelimessa testattiin että asia todella oli näin; palvelin ei vastannut ja tuli virheilmoituksia - ei toimi.

MUTTA: saman puhelun aikana kuitenkin lähetin ja vastaanotin kaksi testipostia nimenomaan Soneran palvelinta käyttäen (vaikkei me sitä normaalisti käytetäkään mihinkään) ja menivät/tulivat ihan laakista - ei mitään häiriöitä, vaikka langan toisessa päässä kaverilla kauhea ongelma...

Että outoa on!

Voiko sitten olla jotain merkitystä sillä jos liittymä on yrityksen nimissä, mutta ei silti mikään yritysliittymä kyllä ole...

• eivoiollatotta22

Kyllä käy pannu kuumana taas soneran töpiskelyjen vuoksi. Tällä hetkellä on jo viikonloppuna alkanut soneran ADSL yhteyksien toimimattomuus. Se mikä tekee tästä todella törkeän on, että kyseessä ei ole tekninen ongelma vaan riita rahasta ym sopimuksesta usa runko-operaattorin kanssa. Valitin maanantaina 17.3.2008 tekniseen tukeen ja kaveri totesi asian vain tyynesti näin. Lupasi kyllä välittää viestin eteenpäin, että tulisi häiriötiedotteisiin ilmoitus. Sitäkään ei ollut. Koko viikonloppu tulikin tehtyä hommmia kun ei homma pelannut. Tämä muuten koskee tällä hetkellä KAIKKIA SONERAN ADSL yhteyksiä. Kyseessä on suuri osa jenkki osoitteista jotka eivät toimi. Jotkut kyllä toimii mutta kun itsellänikin on palvelin ylläpidettävänä jenkeissä ja sinne ei pääse niin aika paha homma. Korvauksia pitäisi mielestäni maksaa ainakin alennetun kk maksun verran kun yhteys ei edes toimi täysin kaikkiin osoitteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe