http://www.yle.fi/uutiset/24h/id82787.html
Vaikka kuinka ikävöisi lemmikkiään, en voi silti ymmärtää tätä kloonausta. Eikö olisi parempi ottaa uusi koira, jota arvostaisi yksilönä, ja muistella vanhaa kuollutta ystävää lämmöllä? Kaikki elää aikansa.
Koiran voi kloonata
47
8261
Vastaukset
- Sammoo Mielt.
Vai niin, kohta varmaan on mahdollista, että voit kloonauttaa kaverisi. Mitäköhän se sitten maksaa? Kohta kävelee varmaan pelkkiä klooneja vastaan kadulla liikkuessasi. Saatat myös itse olla klooni, jonkun ajan kuluttua. Mutta tämä auttaa varmaan monia, joille koira tai kissa ovat todella tärkeitä ja se saattaa todellakin auttaa tai sitten ei. Nyt siis tapahtuu kuten tieteiselokuvissa. Mainittakoon: Star Wars: Kloonien hyökkäys. Kannattaa pitää silmät auki ja tsiikata vähän tarkemmin vastaan tulevaa.
- koirien x ystävä
En todellakaan voisi omaa koiraani kloonata. Tiedän että lemmikin menetys on rankkaa, mutta että kloonata? Ei se ole silti sama lemmikki, vaikka ulkomuodolta sun muuten olisikin sama. Jos lemmikki kuolee, niin se kuolee.. ei mielestäni kloonaus ole mikään hyvä idea, vaikka asiasta voi olla montaa mieltä. Mielummin ainakin ostaisin uuden koiran, kuin kloonaisin.
- jaahas_jaa
kloonataan mummit ja kummit kanssa...huh
Joo, ei klooni ole siltikään sama lemmikki. Se olisi sama kuin väittäisi identtisien kaksosien olevan sama henkilö.
- hätääntynt
PAHA IMPEURIMI NOUSEE JA SITHIT OTTAVAT KLOONIEN AVUSTUKSELLA MAAILMAN KAIKKEUDEN VALTAANSA AAH JEDIT AUTTAKAA MISSÄ ON YODA??
- pjg
Tiedoks kloonauksella saavutetaan 100% tulos sekä ulkoa että sisältä.
- 7+8-15
en menis moiseen vaikka joskus jos oiski Koira...
- on rakas
hauvvakin. En uskoisi että edes kloonamalla saisin
takaisin juuri sitä mitä hauvvani oli.
Aivan ihana, hilpeä lurppakorvanein söpöliini.. - Samuli93
EI kyllä jos se on klooni niin se luultavasti kuolee alta aikayksikön. Ja kyseinen firma luultavasti hankkii samanlaisen elikon ja koulttaa sen ja sitten antavat sen.
- muuten kyllä
luonnetta ei voi koiralle kloonata,vaikka ulkomuoto onkin samanlainen.
- gfdjgfsdsfdsfd
Ei kuolemaa voi paeta. Ikävä tosi asia. Kukaan ei tänne jää... Vaikka kuinka kloonata yrittäisit.
- kun kuollessaan tietäisi jotta
parisataa kloonia sinusta kiusaamassa porukkaa sinun jälkeen:=)
- Ottaisin kloonin
kesällä kuolleesta koirastani mieluusti. Mutta en ota ikinä uutta koiraa sen tilalle, paras mikä paras....
- varmaan aika vähän
Olet varmaan aika vähän nähnyt elämää.
- teistä
varmaan aika vähän kirjoitti:
Olet varmaan aika vähän nähnyt elämää.
oon nähny kaikenlaísta. tosiasia kävi näin asuin rivitalon päätykämpässä,ja koko rivarin tyyppien kans oltii muka kavereita, no heh,kävi näin yhen akan takii 2 puukolla varuistaunutta jätkää yritti tulla mun kämppään( mie nukun ovet auki kesällä)mut ku mull oli toi sesse, perkele 2 witun isoo karjuu yritti tulla suoraan etuovenkautta sisälle, pojut vähä myöhästy, sesse oli siinä, istu ja murisi ja 2 isoo miestä vapisi,mie tulin paikalle,näin toisen selän takana puukon, ja koiraa ku kuulee ku mu ääni nousee sile hyökkäys, niin kävi ja paskiaiset yritti ajaa koiran yli lähtiessään...
- scxäfer
paras, ja niillä on 30%isommat aivot kuin muilla koirilla, tieteellisesti todistettu.. muut on.. mitä.. on..sakemanni on kaunein ja viisain..
- RUPEA
Kuule jokaisen lemmikki on rakas ja minulla on ainakin perhoiskoira jo kolmas ja jokainen on ollut todella fiksu, mutta tämä viimeinen se vasta fiksujen fiksu onkin. Sanotaan, että koira ei ymmärrä puhetta, niin haistakoon pitkän.... minulla on tosi fiksu ihanainen pieni koira!!!!
- ymmärsi kaiken,, ilman sanoja
RUPEA kirjoitti:
Kuule jokaisen lemmikki on rakas ja minulla on ainakin perhoiskoira jo kolmas ja jokainen on ollut todella fiksu, mutta tämä viimeinen se vasta fiksujen fiksu onkin. Sanotaan, että koira ei ymmärrä puhetta, niin haistakoon pitkän.... minulla on tosi fiksu ihanainen pieni koira!!!!
tietysti aaina se oil iloinen,kuin näki minut isäntänsä, mieki lähi joskus töistä vähän aikaisemmin,tiesin että koirallani on joku tauti..aina kävin kotona ruokiksellaki jos oli mahdollista..no yrittipä yhen akan takia puukkomiehet kämpille::: iso äijä piti puukkoa selkäsä takana, toinen puukkomies vierellää, miyun koira istu murisi ja näytti hampaasa, äijiltä mäni paslkat housuun, ku mie oli siinä ja huusin wittu jos koiralta katkee yks karvaki työ kuolette...lainasin koiraani joskus yhelle eroamassa olevalle naiselle jonka mies ei olis antanut naisensa käydä tavaroitaan, ukko oli korottaanu ääntä mut miun sakemanni näytti hampaansa ja alkoi murista.. eukko sai tavarat..
miun koira oli isokokonen muutenkin. Kerran yks tyyppi taputti minnuu olalle, wittu ku lähti saan metrin päästä mun koira juokseen, mie jo tein kaiken ettei se hyökkäis, filmille ku ois saanu koira ponnisti ja naukkas kaveria kaulasta..kaikin voimin se hyppäs kaveri kaulaa kohti..mie huusin koko ajan koiralle et ei mitää hätää...silti kaikkein paras - kuin kenellä?
Suuremmat kuin koirilla keskimäärin? (ts. saksanpaimenkoira on hieman keskimääräistä isompi), vai suuremmat kuin esim. pordercolliella?
- viisaan poika
Maksaa 150 000 dollaria koirasta joka näyttää samalta kuin edellinen.
- mutta mitä maksasit
jos saisit täysinsamanlaisen-ja luonteisen koiran
ihan jokaista vivahdetta myöten, ja sitte semmonen ku mun koiraa tuli tai yritti aina nää ns,koiraihniset silittää eipä onnannu, mun koira oli epäluulonen niin kuin pitää, ei päässy moni silittää, mut joka sen tunsi asia eriksee.. - Maldo
mutta mitä maksasit kirjoitti:
jos saisit täysinsamanlaisen-ja luonteisen koiran
ihan jokaista vivahdetta myöten, ja sitte semmonen ku mun koiraa tuli tai yritti aina nää ns,koiraihniset silittää eipä onnannu, mun koira oli epäluulonen niin kuin pitää, ei päässy moni silittää, mut joka sen tunsi asia eriksee.....luonne ja ulkonäkö olisi samanlainen kuin edellisellä koiralla niin ei se silti olisi sama koira. Jos nyt sanotaan näin, että ei se sama sielu/tietoisuus kuitenkaan siinä uudessa koirassa eläisi. Sama juttu olisi myös ihmisellä jos se kloonattaisiin.
- perverssi.
voisin ottaa 3 anoppia räksyttämään sillä tykkään räksytyksestä.
- ainoa....
Mulla on neljäs koira menossa. Kaikki ovat olleet erinäköisiä/rotuisia. Suru on suuri kun vanhan ja rakkaan koiravanhuksen saattelee sateenkaarisillalle,mutta en ikinä huolisi niiden kenenkään kloonia.Ovat olleet rakkaita ja ainutkertaisia semmosenaan, klooni olisi kammottava. Elämä on luopumista kaikesta rakkaistamme niin ihmisistä kun eläimistä.
- kloonattaessa
Olen ajatellut että siirtyisikö sieluni klooniin jos kloonaisin itseni eli ikuinen elämä olisi mahdollista tällä tavoin. Nimittäin jos klooni olisi ihan saamanlainen kuin kloonattava niin pakkohan sillä olisi olla sama sielu myös.
- tuskin muistaisi
...sinua ja elämääsi eli et heräisi "uuteen aamuun". Ruumiisi syntyisi maailmaan uudelleen pikku vauvana! Geenien lisäksi siihen, millainen yksilöstä kasvaa, vaikuttaa myös ympäristö. Koska tämän kloonin perhe ja ympäristö ei olisi identtinen sinun menneisyytesi kanssa, klooni olisi hieman toisenlainen (ehkä lihavampi/laihempi, kiinnostunut eri asioista, urheilullisempi tai ei, musikaalisempi tai ei tms.).
Itse en usko sielunvaellukseen, vaan uskon ruumin olevan vain sielun asuinsija ja siihen, että kuoltua pääsen taivaaseen. Ehkä kloonattu ruumiisi saa uuden sielun? Sillä sielua tuskin voi kloonata. tuskin muistaisi kirjoitti:
...sinua ja elämääsi eli et heräisi "uuteen aamuun". Ruumiisi syntyisi maailmaan uudelleen pikku vauvana! Geenien lisäksi siihen, millainen yksilöstä kasvaa, vaikuttaa myös ympäristö. Koska tämän kloonin perhe ja ympäristö ei olisi identtinen sinun menneisyytesi kanssa, klooni olisi hieman toisenlainen (ehkä lihavampi/laihempi, kiinnostunut eri asioista, urheilullisempi tai ei, musikaalisempi tai ei tms.).
Itse en usko sielunvaellukseen, vaan uskon ruumin olevan vain sielun asuinsija ja siihen, että kuoltua pääsen taivaaseen. Ehkä kloonattu ruumiisi saa uuden sielun? Sillä sielua tuskin voi kloonata.No eipä sitä voi kloonata sellaista mitä ei ole olemassa...
- EvilTroll
vaikka jonkun eläimen/ihmisen voi kloonaa, ei niistä ikään tuu samanlaisia. luonnetta (luonteenpiirteitä voi olla samanlaisia) ja sielua ei voi kloonata! musta koko ajatus tuntuu pahalta:(
- Ramsteri24
Liian Kallista Tollanen.
- Hau hau
Kloonattu lemmikki? Kiitos ei. Parempi tosiaan ottaa uusi lemmikki, ja vaan muistella sitä vanhaa ystävää.
- uutta
uutta taidat ite olla lemmikki-eläin,tunne-elämältäsi oot kehittymätön apina, jos pidät eläimiä vain lemmikkeinä.. haist wittu..apina.
- apinaakin
uutta kirjoitti:
uutta taidat ite olla lemmikki-eläin,tunne-elämältäsi oot kehittymätön apina, jos pidät eläimiä vain lemmikkeinä.. haist wittu..apina.
alemmalla tasolla!
Kyllä meitä on moneksi.
- Tuudeluu
Tuollainen kloonaus on vääryyttä!olen samaa mieltä!!Koiran kloonaus, pah sanon minä!!!
...kloonaus muka olisi vääryyttä? Jos ongelmista, eli lyhyemmästä eliniästä, ylenmääräisistä kasvaimista ja sairauksista päästään eroon niin siinä ei ole mitään vikaa. Klooni = eri menetelmällä aikaansaatu identtinen sisar. Ei vähempiarvoinen kopio.
Kuinkas moni täällä muuten edes tietää, että kloonit syntyvät täysin luonnollisesti? Taitaa valtaosa luulla, että niitä tehtaillaan tieteisleffojen vihreällä ravinneliuoksella täytetyissä ihmisen kokoisissa lasiputkissa.i.l.e kirjoitti:
...kloonaus muka olisi vääryyttä? Jos ongelmista, eli lyhyemmästä eliniästä, ylenmääräisistä kasvaimista ja sairauksista päästään eroon niin siinä ei ole mitään vikaa. Klooni = eri menetelmällä aikaansaatu identtinen sisar. Ei vähempiarvoinen kopio.
Kuinkas moni täällä muuten edes tietää, että kloonit syntyvät täysin luonnollisesti? Taitaa valtaosa luulla, että niitä tehtaillaan tieteisleffojen vihreällä ravinneliuoksella täytetyissä ihmisen kokoisissa lasiputkissa.Ja vielä edellisestä viestistä unohtui:
Yksi kloonaustapa on halkaista hedelmöittynyt ja kerran tai pari jakautunut munasolu. Identtiset kaksoset syntyvät tällä tavoin, eli hedelmöittynyt munasolu halkeaa kahdeksi syystä tai toisesta. Meidän olisi näin ollen siis pidettävä identtisiä kaksosiakin klooneina sanan varsinaisessa merkityksessä.- Nimetön
i.l.e kirjoitti:
Kuinkas moni täällä muuten edes tietää, että kloonit syntyvät täysin luonnollisesti? Taitaa valtaosa luulla, että niitä tehtaillaan tieteisleffojen vihreällä ravinneliuoksella täytetyissä ihmisen kokoisissa lasiputkissa.Hah hah!;@
- räksyttäjät
Eikö niitä perkeleen kuolaajia ole ihan tarpeeksi kloonaamattakkin
- näitä
mäyräkoiria..perhos ym.koiria jotka ei pärjäis kissallekkaan, tommoset wíttuun..
- wiisas erkki
näitä kirjoitti:
mäyräkoiria..perhos ym.koiria jotka ei pärjäis kissallekkaan, tommoset wíttuun..
ottaa koiraksi vaan sakemannin.. kaikki muut goodbye...
- jos ois
wiisas erkki kirjoitti:
ottaa koiraksi vaan sakemannin.. kaikki muut goodbye...
rahaa..:D
- kloonata
Maailmassa ei vielä ole keksitty tapaa kloonata eläimiä, ettei kloonatulle yksilölle tulisi pahoja kehityshäiriöitä. Tähän mennessä harva klooni on elänyt aikuiseksi asti, suurin osa kuolee jo kohtuun. Kloonauksen seurauksena myös "kloonin" syöpäriski kasvaa aivan huikean suureksi... kloonin tekeminen on mielestäni vielä näillä taidoilla ja tiedoilla rinnastettavissa rääkkäykseen.
- ihme
Siis mikä meihin ihmisiin on menny kloonata nyt tämä oma rakas koira joka ainutlaatuinen yksilö eikä kukaan muu ei keneenkään klooni. Tämän alkuperäisen koiran kudoksethan on jo vanhatkin niin ei varmaankaan kauaa tämä turrieri elä. :o
- samakoira..
Pirun idioootit ettekö ymmärrä että se on sama koira, onko teillä tyhmilä aivoja ollenkaan?
samakoira.. kirjoitti:
Pirun idioootit ettekö ymmärrä että se on sama koira, onko teillä tyhmilä aivoja ollenkaan?
...sama koira? No ei todellakaan ole. En tiedä mistä olet saanut unikuvan, että klooni olisi alkuperäinen, mutta se ei sitä ole. Klooni on ennemminkin alkuperäisen lemmikin veli.
Vai trollaatkos sinä vain?
- APBTasiantuntija
Hieno asia että maailman parasta koirarotua amerikanpitbullterrieriä halutaan nyt jo kloonatakin. :) Kertoo kaiken rodun paremmuudesta kaikessa suhteessa, erityisesti kuitenkin lemmikkinä. Hyvä pitbullit!
- phalenetytta
Mitä rotua kloonataan, se ei kerro mikä rotu on paras. Mikään rotu ei nimittäin ole paras. Tietysti ITSELLE joku rotu voi olla paras. Mutta yleisesti parasta rotua ei ole.
Kaikki rodut erilaisia, erilaiset luonteet, erilainen käyttötarkoitus, erilainen oppivaisuus yms.
Itse olen tyytyväineen molempiin koiriini (welsh corgi pembroke ja phalene), mutta kummankaanlaista en välttämättä tule enää ottamaan, vaikka miltei täydellisiä nämä ovat.
Aivan, ja sinä sakemanni-ihminen kuka oletkin kun vaan sakuja kehut koko ajan, meidän corgi oppi ainakin paljon nopeemmin ja helpommin kun iskän työtoverin saku. Ja itse molempia koulutin, ja yhtä hyvin panostin molempien koulutukseen.
Ja aiheeseen. Itse en ainakaan halua kloonata koiriani. Liian kallista, soon eka asia. Tokaks, se ei kuitenkaan ole juuri se sama koira, eikä siitä ole mitään hyötyä. Paitsi että saa samannäköisen koiran kuin entinen oli, mutta kenties sairaamman(?), huonoluonteisemman, tai muuten vaan huonomman koiran. Mun mielestä toi on ihan tyhmää, toi kloonaaminen
- MissYouMISHA
Mun koira kuoli syliini alle 3 kk ikäisenä. Ja vaikka te sanoisitte mitä -minä ajon kloonata kuolleen pennun ( otin talteen kynttä ja turkkin karvaa) jos vaan joskus saan rahaa siihen. Tiedän että se ei ole sama koria. vituttaa saatanasti kun parempi koirista kuoli. Jäljellejäänyt koirani on ihan syvältä kuolleeseen pentuun verratuna. Pennun luonne ja ulkonäkö oli 10 luokkaa! - ÄLÄKÄÄ OSTAKO KOIRAA LJUDMILA PELAEICEVALTA ( LATVIALAINEN) KOIRATEHTEILIJA) NIIN ETTE TUE LAITONTA JA EPÄINIHMILLIST KOIRAN KASVATUSTA!!!
Ikävöin sinua MISHA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3168095Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne976309Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743651Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382346- 662260
- 392153
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222136Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962004- 831867
- 481575