En löydä silmälasejani mistään.
Ja ilman silmälaseja on vaikea löytää silmälaseja.
Viimeksi muistan käyttäneeni niitä kun etsin kadonneita mattojani.
Luulen, että pudotin ne siinä hössäkässä pihallemme.
Sain Sherlockin kiinni puhelimella (hän oli Pariisissa), mutta hänkään ei ollut niitä tutkimuksensa aikana nähnyt, vaikka käytti apunaan tuota kuuluisaa suurennuslasiaan.
Niinpä uskon, että joku teistä, rakkaat ystäväni, on noukkinut ne talteen ja odottaa nyt viestiä, kenen ne ovat.
Teitä on kuitenkin niin monta, etten voi jokaiselta erikseen kysyä, joten laitan tällaisen joukkokyselyn.
Silmälasien tuntomerkit ovat:
Ne ovat näyttävät. (Hankin ne näön vuoksi).
Niissä on sangat. (Toinen sanka on vähän löysä).
Niissä on linssit, jotta näkisin. (Linssit ovat monitehoiset).
Linsseissä on tietysti kehykset. (Kehykset ovat tummat ja näyttävät).
Jos siis olet löytänyt tai tiedät jonkun löytäneen silmälasit meidän pihalta, niin kertoisitko minulle.
Ystävällisin terveisin
Jopel
Apua, silmälasini katosivat!
34
1402
Vastaukset
- yli 70 vee
Ne on niin komeet lasit, että kun joku on ne löytänyt ja huomannut, ettei ne käy hänelle, on kiivastuksissaan varmasti haudannut ne lasten hiekkalaatikkoon.
Kannattaisi vaihtaa hiekka, siellä käy sitä paitsi naapureiden kissatkin.Meidän hiekkalaatikossa on peitto päällä.
Sen saa lapsetkin pois, mutta kissoilla ei ole sinne yksin asiaa.
Kävin viime yönä varmuuden suoksi tonkimassa sitä laatikkoa. Ei löytyneet. Olisi siinä naapuria naurattanut jos olisi yllättänyt minut hiekkaleikeissä. Ja yöllä vielä.
"Vanhakin nyt nuortuu...".
- -laseihin
pitäisi asentaa vihellyksentunnistin, löytyisivät helpommin.
- innovoin.
Jopel kirjoitti:
Millaiset ne on ja mihin vihellykseen se vastaa?
Ei luulisi olevan vaikeaa nykyisin asentaa silmälaseihin jokin elektroninen laite, joka vastaisi vaikkapa vihellykseen.
Luulen, en tiedä varmasti, että moisia on jo avaimenperissä? - Näönvuoksilaseissa
Jopel kirjoitti:
Millaiset ne on ja mihin vihellykseen se vastaa?
Mitkään hälytys systeemit ei piipaus eikä vihellys.
Mutta.. mutta.. miten on minkätapainen imuri sulla on?
Jos vaikka on imaissut epähuomiossa ne lasisi siellä ulkona kun sen kanssa touhusit.Isännöitsijää en kyllä nyt menisi syyttelemään... Näönvuoksilaseissa kirjoitti:
Mitkään hälytys systeemit ei piipaus eikä vihellys.
Mutta.. mutta.. miten on minkätapainen imuri sulla on?
Jos vaikka on imaissut epähuomiossa ne lasisi siellä ulkona kun sen kanssa touhusit.Isännöitsijää en kyllä nyt menisi syyttelemään...Isännöitijä raukka sai nyt aivan osattomana liikaakin syytöksiä.
Olen häneltä jo pyytänyt anteeksi aiheuttmaani harmia.
Hän tosin sanoi, että oli kerrankin mukava saada vieraaksi niin monta hienoa ladya, joilla kaikilla oli sama asia, missä on Jopelin matot?
Heillä oli kuulemma ollut hyvin hauskaa sitten kun asian oikea laita selvisi. Viiniä ja kahvia oli kulunut illan mittaan melkoisesti.
Isännöitsijä ei ole minulle ollenkaan vihainen, päin vaston ja hän ihmettelee, mistä minä olen saanut niin paljon hyviä ystäviä?
Saattaa jopa liittyä meidän kerhoomme.
Suositellaanko?
- susmorsiimmelta
hää on hyvä niitä hakemaan.Oisko siunkii lasit siellä suven hammaslasissa.
- Riemu suu
Kysyn tässä samalla kun niitä silmä laseja haetaan, Millä yleensä yleensä puhdistatte lasejanne, Minä puhdistan sellaisella siihen tarkoitetulla spry aineella monet varmaan laimennetulla tiski aineella. toivottavasti lasit pian löytyvät:)
- yli 70 vee
Riemu suu kirjoitti:
Kysyn tässä samalla kun niitä silmä laseja haetaan, Millä yleensä yleensä puhdistatte lasejanne, Minä puhdistan sellaisella siihen tarkoitetulla spry aineella monet varmaan laimennetulla tiski aineella. toivottavasti lasit pian löytyvät:)
Ja silloin niissä onkin pesemistä. Muistutan vain niistä kissoista!
- riemusuu
yli 70 vee kirjoitti:
Ja silloin niissä onkin pesemistä. Muistutan vain niistä kissoista!
Sain lasini kans pestyä , täytyykö ne lasit pestä ihan hiekka puhaltimella. kissan pesu on muuten aika vaikeaa.
- oikein puhdistuksen
Riemu suu kirjoitti:
tarpeessa, lasinpuhdistaja-suihkeella.
Tutki nyt tukanrajasta tai ainakin ohimolta jos vaikka löytyisi.
- Puskasuleima
Siinä taisi tulla asiantuntijan lausunto kokemuksen syvällä rintaäänellä.
- tyhmänlainen
Puskasuleima kirjoitti:
Siinä taisi tulla asiantuntijan lausunto kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Ilmankos matot hävisivät. Eihän ne näy, koska ei
ole niitä linssillisiä monitehoja. Jopel kirjoitti:
Tukka jo alkaa lähteä, kun olen niin raapinu.
Voi tulla tikkuja kynsien alle, ja niillä naarmutat rillisi, jos ne joskus löytyvät.
- yli 70 vee
Meillä kävi herrahenkilö kylässä, ja oli niin tyylikkäät lasit nokallansa.
Tiimarista eurolla, parilla!
Ja minä kun luulin, että vain rikkailla eläkeläisillä on varaa niin istuviin ja komeaa profiilia korostaviin laseihin!
Niitä laseja kannattaa ostaa jo useampiakin, että on varalla sitten, kun edelliset katoavat.
Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin. yli 70 vee kirjoitti:
Ja minä kun luulin, että vain rikkailla eläkeläisillä on varaa niin istuviin ja komeaa profiilia korostaviin laseihin!
Niitä laseja kannattaa ostaa jo useampiakin, että on varalla sitten, kun edelliset katoavat.
Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin.Lähdenkin tästä heti sinne kauppaan katsomaan olisko siellä hyviä näönvuoksilaseja myytävänä.
Toivottavasti on, sillä en oikein luota tuohon Kärpäsen lupaukseen etsiä se lasien löytäjä.yli 70 vee kirjoitti:
Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin.Hyviä olivat lasit siella kaupassa ja vielä halpojakin, mutta eivä olleet niitä näönvuoksilaseja, joten en ostanut.
Sinun silmälasis ei kuitenkaan hunajapurkkiin mahtunu kuin minun tekarini sillon kun ne katos.
Terveiset Ullapullalle samanlaisesta tilanteesta!- Maalaismies*
Tee kuten minä teen, kun kännykkäni on hukassa! Soitan vaimoni kännykällä omaan numerooni ja kas, kännykkäni ilmaisee itsensä. Tavallisesti se on taskussani.
Vaikka tässä on kysymyksessä kännykkä, niin täytyyhän tämän tekniikan toimia myös silmälasaien kanssa. Ts. lainaa vaimoltasi rillit, niin eivätköhän kohta omasi löydy.teen kännykän kanssa ja lopputulos on suunnilleen sama kuin Sinulla, mutta kun vaimon lasit on lukemisenvuoksilasit ja minun lasit on näönvuoksilasit, niin se ei onnistunut.
Nyt minä sitten vaan odottelen, että joku on ne löytänyt, eikä vielä tiedä kenelle palauttaisi ne.
Pistäisittekö, ystävät hyvät, sanan kiertämään, että laseilla olisi käyttöä.- jjoutava
Jopel kirjoitti:
teen kännykän kanssa ja lopputulos on suunnilleen sama kuin Sinulla, mutta kun vaimon lasit on lukemisenvuoksilasit ja minun lasit on näönvuoksilasit, niin se ei onnistunut.
Nyt minä sitten vaan odottelen, että joku on ne löytänyt, eikä vielä tiedä kenelle palauttaisi ne.
Pistäisittekö, ystävät hyvät, sanan kiertämään, että laseilla olisi käyttöä.nehän oli just näyttävät näönvuoksi, eikö ne nyt näönvuoksi vois näyttää misä ovat.
- Kärpänen katossa
Minä olin katossa, kun matot katosi.
Minä näin sen.
Ne vain yht´äkkiä hävisi, kuin tuuli olisi ne vienyt.
Minä näin, kun Jopel juoksenteli siellä pihalla.
Turhaan etsi mattojaan. Ei ollut mattoja enää.
Minä näin, kun muutkin etsivä niitä.
Eikä nekään löytäneet.
Sitten tuli pitkä ja laiha mies.
Tonki ja kaiveli. Tiiraili ja tutkaili.
Ei löytänyt hänkään.
Siten näin ne silmälasit.
Ne olivat maassa lähellä sitä telinettä.
Sitten tuli yksi nainen kai ja nosti ne maasta.
Talteen pisti taskuunsa.
Minäpä lennän hänen luokseen ja kerron kenen ne ovat.- Sunnuntailapsi
Jospa katselisit pullonpohjalaseilla, jos vaikka löytyis kahdetkin lasit samantien.
Minulla on ainakin viidet lukulasit olemassa, mutta joskus en yksiäkään löydä, joskus taas yritän laittaa kaksia päällekkäin kun en huomaa , että yhdet on jo päässä. Sunnuntailapsi kirjoitti:
Jospa katselisit pullonpohjalaseilla, jos vaikka löytyis kahdetkin lasit samantien.
Minulla on ainakin viidet lukulasit olemassa, mutta joskus en yksiäkään löydä, joskus taas yritän laittaa kaksia päällekkäin kun en huomaa , että yhdet on jo päässä.Oletko koskaan nähnyt pullonpohjalaseja?
Niistä puhutaan paljon, mutta näyttöä on vähän.
Tekeeköhän ne haavoja, meinaan, että onkohan ne hiottuja, vai vaan irtileikattuja
Taidan jäädä odottamaan tuon kärpäsen lupauksen seurauksia.
Hei, sähköpostin valo vilkkuu.
Sinne on tullut paketti.
Paketti on hyvin tehty ja kauniisti sidottu.
Oikein rusetti on siinä päällä.
Hennonko laisinkaan avata.
Mitähän sisällä on?
Avaan sen kuitenkin.
Siellä on minun rakkaat näönvuoksilasini.
Voi, kyllä nyt maailma kirkastuu ja
ulkonäkönikin paranee.
Kärpänen, Sinä sitenkin löysit löytäjän.
Kiitos teille molemmille.
Reissussa ovat vähän rähjääntyneet.
Se toinen sanka, joka oli löysempi, on nyt
vielä löysempi.
Huomena minä menen optikolle.
Jospa siellä osattaisiin korjata tuo sanka.
Samalla täytyy kysyä sitä vihellysasiaa.- Nimetön
Minä olen kirjoitellut nimimerkillä "yli 70 vee" jo pitkän aikaa.
Tänään näköjään vaaditaan rekisteröitymään, tai muussa tapauksessa allekirjoitukseksi tulee vain "Nimetön".
Johtuuko tämä karkauspäivästä?
Katsopas nyt kun silmälasisi kerran löytyivät, että mitä oikein vaaditaan!
Pitää sitten rekisteröityä, jos haluaa erottua muista nimettömistä.
Onkohan vatimus pysyvä?- yli 70 vee
Nyt tämä toimii taas. Jotain häikkää tuli, kun kävin tarkistamassa sähköpostini. Se on toisella nimellä, jota en ole rekisteröinyt keskustelunimimerkiksi.
Minulla oli aikanaan rekattu nimimerkki, mutta jätin sen pois käytöstä syystä, jota en enää muista.
- Optikko
Optikko
Päivää voinko auttaa?
Vai että sanka murtunut, katsotaanpa.
Oho, nyt taitaa olla niin, että emme pysty korjaamaan tätä sankaa.
No kun nämä ovat sitä näönvuosisarjaa, jota ei enää valmisteta.
Eikä niihin ole enää varaosiakaan.
Teidän täytyy ostaa uudenaikaiset näönvuoksilasit.
Katsotaanpa mitä ne tulevat maksamaan.
Näyttävät pokat 300 €
Moniteholinssit 300 €
Silmälääkäri 100€
Viheltävät sangat 100 €
Yhteensä 800 €
Haluatteko miettiä?
Näitä näyttäviä näönvuoksipokia viheltävillä sangoilla on vai muutamia jäljellä.
Voisimme varata yhdet teille.
Näkemiin tervetuloa takaisin Horjuin häkeltyneenä ulos silmälasikaupasta rikkinäiset lasit taskussa.
Mistä minä sellaiset rahat saisin?
Tulin sen halpoja laseja myyvän kaupan kohdalle ja menin sisään.
Kiertelin hyllyjä ja vertailin eri laseja. Lopulta valitsin yhdet.
Toisesta hyllystä otin sellaisen lasten lelun, joka vastaa kun sille viheltää.
Menin kassalle.
Lasit maksoivat 3 €
Viheltävä lelu 25 €
Yhteensä 28 €
Kotona purin vanhoista laseistani sangat ja niille uusille laseille tein samoin.
Viilailin niitä uusia sankoja ja sovitin ne vanhojen lasien kehyksiin.
Sitten vaan saranaruuvit kiinni ja lasit olivat melkein kuin uudet.
Sen viheltävän lelun kiinnitin lasien oikean puoleiseen sankaan.
Ja niin minulla oli näyttävän näköiset näönvuoksilasit
uusilla sangoilla ja ne vastasivat kun vihelsin niille.
Se möykky oikealla poskellani lisäsi lasien persoonallisuutta mukavasti.Pirr pirr pirr pirr
Kännykkäni soi pöydällä.
Vastaan unisesti, Jopel
Terve, täällä Pertsa.
ymmymmm
Anteeksi, herätinkö Sinut?
Mulla olis yks hyvä juttu meneillään.......
Herään lopullisesti päiväuniltani.
Paitani on hiestä märkä.
Vilkaisen pöydälleni.
Siellä ovat minun ihan tavalliset
viimeviikolla optikolta hakemani silmälasit.
Tavallisilla pokilla ilman mitään vikaa, eikä vastaa vaikka vihellän.
Hyi helvetti, mikä uni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955