elikkä, olen menossa paksusuolen tähystykseen (ilmeisesti) ensi viikolla, ja toimenpide ei sinänsä pelota, mutta se tyhjennys..... oi voi voi...
olen nyt ollut 2vko:a kipeänä, enkä ole syönyt kun keittoja koska ripuli ja huonovointisuus on oireina, niin ei tee edes mieli syödä mitään. olen sen verran heikossa kunnossa, että jännittää, siis miten raju tyhjennys on? pyörtymistä pelkään... kertokaa kokeneet, KIITOS!!!
TYJENNYKSESTÄ?
8
731
Vastaukset
- maallikko¨
Mulle tehtiin suolihuuhtelu ihan eri syystä, mutta kuitenkin. Mukavalta se ei tuntunut, muttei ollut hirveää, lähinnä kummallista. Toiset eivät pidä sitä edes epämiellyttävänä.
- Vasta kokenut
Minä tyhjentelin kotosalla eikä se nyt ollutkaan kovin kamala kokemus. Käytin Colonsteril rakeita (olikohan nimi noin?). Laitoin juoman sekaan ihan vähän ananasmehua makua parantamaan. Tein juoman valmiiksi jääkaappiin, koska luin, että ois kylmempänä parempaa kuin lämpimänä ja uskon kyllä sen. Minulla alkoi vatsa pelata noin puolentoista tunnin päästä ja hyvin se toimi. Ei tullut mitään kamalia vääntöjä eikä oksennus lentänyt. Hyvin lurisi kaikki ulos:) Minusta tyhjennyksen jälkeen oli ihan hyvä olo. Itsekään en ollut syönyt viikkoon ennen sitä kunnolla ja muutenkin oli ollut maha kuralla. Paksusuolen tähystystä tehdessä kehuivat kuinka hyvin olin tyhjentänyt. Ei se juoma mitään herkkua ole, mutta kyllä mulla ainakin meni alas. Ei kannata ruveta makustelemaan, vaan vetäistä yhteenmenon aina se lasillinen ja pitää sitten 10 minuutin tauko ja taas uusi lasillinen. Kyllä se siitä!
- nuori neitokainen..
mulla kun ensimmäinen tähystys tuli eteen olin aivan hirveen huonos kunnos.. en ollu pystyny syömää kunnol ja oli huonoo oloo koko aika ja oksetti useesti joten oli aika selvä etten ois pystyny juomaa semmost 3 litraa liuosta joten mulle laitettiin nenämaha letku joka oli omasta mielesti aivan hirvee ! ja sit sen avulla laitettiin niit aineit sinne.. no sit siin kävi sellai et ku tunti oli kulunu oksensin kaiken litkun pois ja nenämaha letkunkin joten siinä meni se mahollisuus.. toisella kerralla join sit alotin jo muutamia päiviä aikasemmin juomaan movicolia.. ja sit ku oli jo tyhjennys päivä lähellä aamulla ja illalla sitten suolihuuhtelu joista en muista kovin koska olin saanut rauhoittavaa joka todellakin autto.. ! en muista että se oisi tuntunut miltään se huuhtelu.. joten jos sullakin huuhdellaan suosittelen pyytämään rauhoittavaa jos pelottaa kamalasti..
- tukka pystyssä vieläkin
- tähy
No jos et oo hirveesti syöny, ei siellä myöskään oo kauheesti mitään mitä tulis ulos, joten sun ei varmaan tarvi älyttömän montaa litraa juoda. Mun mielestä tyhjennys on rankka oikeestaan vaan siinä mielessä et joutuu monta litraa nielemään sitä colonsteriliä, joka varsinkin lämpimänä on suht ellottavan makusta... Yhden illan vessassa juoksun kuitenkin kestää.
- sama juttu..
ollut pitkään tosi kipea ripuli ja huonolla syönnillä, pelkäsin tyhjennystä aivan mielettömästi. ihanaksi yllätykseksi huomasin ettei se ollut ollenkaan kuin tavallista ripulia, ei tullut pakottavaa tarvetta aivan heti ja ehti kyllä kävelemään vessaan ihan rauhassa, _eikä sattunut_. muutenkaan se ei ollenkaan "vie mehuja" niinkuin oikein raju ripuli, tosiaan vain puhdistaa suolen. tietysti tämä voi olla hyvinkin yksilöllistä.
itse tähystys oli minulle kaikkien kipulääkepiikkienkin turvin paljon tuskallisempi kuin tyhjennys.
tosiaan huonolla ruualla olin pitkään, kahden lasillisen jälkeen alkoi toimia suoli ja puolentoista litran jälkeen tuli jo suoraan ulos. join kuitenkin varalta yhteensä 3 litraa sitä colonosteriliä. kyllähän sitä oli heiveröinen olo aamulla kun heräsi (tyhjennys tapahtui illalla) mutta ei niin pahasti kuin olin olettanut.
vinkki: vein litkun aina ulos pakkaseen jäähtymään niin että siinä oli lopulta pieni rite pinnalla, eikä litku silloin todellakaan maistunut juurikaan miltään! jääkaapissa ei saanut ihan tarpeeksi kylmäksi ja olin yökätä joka ikisen kulauksen jälkeen. en kyllä tiedä onko jäätymisellä jotain vaikutusta tuohon mönjään mutta ainakaan siitä ei tuoteselosteessa varoitettu vaikka kehotettiin jäähdyttämään.
reippautta! - magen
Mulla auttoi kun laitoin litkut valmiiksi jääkaappiin että olivat varmasti kylmiä. Tempasin lasillisen kerrallaan niin nopeasti kun vain voin ilman sen ihmeempiä makusteluja ja lasillisen jälkeen heti minttupastilli suuhun. Litku alkaa vaikuttamaan melko nopeasti mutta ainakaan mulla tyhjennys ei ollut mitenkään raju kokemus, lähinnä sellasta liruttelua ;=) Jos oot ollu kunnolla syömättä noinkin kauan, niin veikkaan että suoli tyhjenee nopeaan tahtiin. Itse toimenpidettäkään ei kannata pelätä .
hyvin ne menee .... ihmeellistä. Minä join niin, että ekaks liuosta ja sit kun voi jonkun verran kirkkaita juomia juoda, niin mehukatti mehua päälle joka juomisen jälkeen. Ei ole mitään kivuliasta ripulointi. Tulee nesteenä pois vähän niinkuin pissaaminen. Ihan myönteinen kokemus. En oikein muuta muista nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144