Avensis -98 TD vikakoodi

Vikavalo syttyi

Hei!

Vikakoodi 33, Autodatan mukaan
"Intake manifold air control solenoid 2 - malfunction".

On jo tullut pari kertaa kovemmalla pakkasella, mikä tuo osa on suomeksi että voisi Toyotalta kysäistä hintaa? "Imusarjan ilmanohjaus solenoidi 2"?

Tai olisiko tuolle koodille muuta arvelua?

21

8994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ja samanlaisen "kärryn" omistajana ehkä tulevaisuutta ajatellen....

.....kysyn , miten tuollainen "vikakoodi" luetaan näin vanhasta autosta näin "tee se itse"?

(itse autossa ei ainakaan ole mitään vikakoodinäyttöä)

• Vikavalo syttyi

Lukeminen on helppoa, ei siihen näyttöä tarvita:

- Laita virrat päälle
        - Ohjaamon sulakerasian yläpuolella on dataliitin. Sen löytää, kun irrottaa pienen säilytyslokeron ratin vasemmalta puolelta.
        - Laitetaan hyppylanka liittimien nastojen 4 ja 13 väliin, liittimen nastat lasketaan vasemmasta ylänurkasta yhdestä alkaen. Eli nastat ovat 1,2,3,4,5,6,7,8 ja toinen rivi 9,10,11,12,13,14,15,16.
        - Vikavalo vilkkuu sen mukaan, mitä vikakoodeja ohjausyksikössä on, jos niitä ylipäätään on
        - Piuha irti ja virrat pois

• Vikavalo syttyi kirjoitti:

Lukeminen on helppoa, ei siihen näyttöä tarvita:

- Laita virrat päälle
        - Ohjaamon sulakerasian yläpuolella on dataliitin. Sen löytää, kun irrottaa pienen säilytyslokeron ratin vasemmalta puolelta.
        - Laitetaan hyppylanka liittimien nastojen 4 ja 13 väliin, liittimen nastat lasketaan vasemmasta ylänurkasta yhdestä alkaen. Eli nastat ovat 1,2,3,4,5,6,7,8 ja toinen rivi 9,10,11,12,13,14,15,16.
        - Vikavalo vilkkuu sen mukaan, mitä vikakoodeja ohjausyksikössä on, jos niitä ylipäätään on
        - Piuha irti ja virrat pois

...tuossa pitää osata, tulkitaksensa vilkusta 33?

• Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...tuossa pitää osata, tulkitaksensa vilkusta 33?

Autodata tuntee 27 erilaista koodia noille valon vilkunnoille, tuo 33 oli vain yksi niistä.

Sattuneesta syystä en ala niitä kaikkia tässä luettelemaan :D

En tiedä, onko noita vikakoodien selityksiä muualta saatavissa kuin tästä Autodata- ohjelmasta.

http://www.autodata.fi/

Tuolta voi tilata ohjelman josta näkee nuo koodit.

Helpommalla tosin pääsee jos käy luettamassa vikakoodit korjaamolla, ohjelma kun on aika kallis :)

• Vikavalo syttyi

Autodata tuntee 27 erilaista koodia noille valon vilkunnoille, tuo 33 oli vain yksi niistä.

Sattuneesta syystä en ala niitä kaikkia tässä luettelemaan :D

En tiedä, onko noita vikakoodien selityksiä muualta saatavissa kuin tästä Autodata- ohjelmasta.

http://www.autodata.fi/

Tuolta voi tilata ohjelman josta näkee nuo koodit.

Helpommalla tosin pääsee jos käy luettamassa vikakoodit korjaamolla, ohjelma kun on aika kallis :)

...mistä tuollaiset CD:n saa... (halvalla)

(Sähkökaaviot kiinnostaa yleensä.....)

-mutta en minä sinulta sitä kysynyt, montako vikaa löytyy, vaan kysyin miten sinä tulkitsit, että kyseessä on vika 33? -Ave ei kai osaa "Morsen aakkosia"?

• Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...mistä tuollaiset CD:n saa... (halvalla)

(Sähkökaaviot kiinnostaa yleensä.....)

-mutta en minä sinulta sitä kysynyt, montako vikaa löytyy, vaan kysyin miten sinä tulkitsit, että kyseessä on vika 33? -Ave ei kai osaa "Morsen aakkosia"?

Ah anteeksi, käsitin asian väärin :)

Se oli itse asiassa yllättävän helppoa:

Kun tuon hyppylangan laittaa paikoilleen, moottorin vikavalo vilkkuu.

Tässä tapauskessa se vilkkui juuri näin, eli kolme kertaa, tauko, kolme kertaa, pitkä tauko ja sitten uudelleen alusta.

No itse asiassa kun tuon hyppylangan laitoin niin myös ABS:n valo vilkkui mutta siitä en tiedä mitä se tarkoittaa :D

Jatkuva vilkkuminen tarkoitti ettei vikakoodeja ole :) (Tai Autodatan mukaan koodi "111111")

Ah anteeksi, käsitin asian väärin :)

Se oli itse asiassa yllättävän helppoa:

Kun tuon hyppylangan laittaa paikoilleen, moottorin vikavalo vilkkuu.

Tässä tapauskessa se vilkkui juuri näin, eli kolme kertaa, tauko, kolme kertaa, pitkä tauko ja sitten uudelleen alusta.

No itse asiassa kun tuon hyppylangan laitoin niin myös ABS:n valo vilkkui mutta siitä en tiedä mitä se tarkoittaa :D

Jatkuva vilkkuminen tarkoitti ettei vikakoodeja ole :) (Tai Autodatan mukaan koodi "111111")

Vastaan siis itse itselleni, että kyseessä lienee "Toyotan oma koodi"-kieli

Pääsin siis vihdoin kurkkaamaan em. Autodatan CD:tä. Todellakin yhdelläkin lampulla pystyy noinkin monta eri koodia näyttämään tunnistettavasti.

Anteeksi pieni epäilykseni, tällä palstalla on kaikenlaisia paskanpuhujia. Tämän palstan tiedoilla en menisi hyppylankoja autoni tietokoneeseen kytkemään.... :-)

• Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

Vastaan siis itse itselleni, että kyseessä lienee "Toyotan oma koodi"-kieli

Pääsin siis vihdoin kurkkaamaan em. Autodatan CD:tä. Todellakin yhdelläkin lampulla pystyy noinkin monta eri koodia näyttämään tunnistettavasti.

Anteeksi pieni epäilykseni, tällä palstalla on kaikenlaisia paskanpuhujia. Tämän palstan tiedoilla en menisi hyppylankoja autoni tietokoneeseen kytkemään.... :-)

Ei todellakaan tämän palstan ohjeilla kannata alkaa vikakoodeja esiin onkimaan :)

Eipä ole tuo valo enää syttynyt, mikä lie kosketushäiriö jossain. Tuskinpa enää noita kovia pakkasia tulee eli valokaan tuskin syttyy enää :)

Ei todellakaan tämän palstan ohjeilla kannata alkaa vikakoodeja esiin onkimaan :)

Eipä ole tuo valo enää syttynyt, mikä lie kosketushäiriö jossain. Tuskinpa enää noita kovia pakkasia tulee eli valokaan tuskin syttyy enää :)

..tarkoittaa automaatiossa yleensä liikkeen toimintavikaa.

Vian voi aiheuttaa joko:
        1. mekaaninen jumi
        2. ohjauslaitteen sähkövika
        3. takaisinkytkentätiedon sähkövika (esim. anturi)

Peukkuja sulle, että vika poistuu pysyvästi!

• DTC

Mistähän olet tuon koodin keksinyt, kun kyseisessä autossa ei ole koodia 33

• Vikavalo syttyi

lukemalla vikakoodin Autodatan ohjeiden mukaan. Vikakoodi 3 3 on juuri tuo edellä mainittu koodi.

• DTC
        Vikavalo syttyi kirjoitti:

lukemalla vikakoodin Autodatan ohjeiden mukaan. Vikakoodi 3 3 on juuri tuo edellä mainittu koodi.

alkoi mielenkiinto heräämään, kerrotko miten autodaatan ohjeiden mukaan löytyy koodi 33

• Vikavalo syttyi
        DTC kirjoitti:

alkoi mielenkiinto heräämään, kerrotko miten autodaatan ohjeiden mukaan löytyy koodi 33

viesti "vikakoodin luku"...

• tape88

koodi 33 joutokäyntiventtiili

• kuka jaksaa

hakea näitä vanhoja tapauksia?
      Aloittaja on varmaan odottanut vastaustasi 3,5 vuotta....

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oliskonruostunu jo koko 20 vuotta vanha tohjo, muualtakin kuin imusatjasta?

Panee miettimään että pitäiskö tohjon kohdalla museoikäraja muuttaa 10 vuoteen, muutenen jää aika vähän tohjoja jälkipolvien ihmeteltäväksi ja naurettavaksi, vähemmän kuin ruostumattomia trabantteja.

• Anonyymi

Se on nii että maailma loppuu ennen ku eka koppa avensis👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on nii että maailma loppuu ennen ku eka koppa avensis👍

Näin se vaan menee

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5660
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1822
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1717
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      25
      1484
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1301
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      336
      1270
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      344
      1261
    10. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      37
      1255
    Aihe