Kyse siis Sweepin camo ajohousuista,kolmannet takuuseen jo saannut,ja näistäkin liestyy kangas saumoista lähinnä lonkasta ,,,siis aivan auki,ei minkäänlaista päärme varaa
Prkl...Ja nämä Suomalaiset housut Suomalaisille valmistetaan Pakistanissa tai siellpäin.Se siitä Suomalaisuuden suosimisesta.Seuraavat vastaavat pitää varmaan hommata länsinaapurin mallistosta(halvarson,,missä lienevät nekin valmistettu).Miten muilla ovat kestäneet?
Itsellä kahdet ovat olleet lähinnä juhlavaatteena,ensimmäisillä kerkesi ajellakkin ennen kuin alkoi housuissa tuulla enemän kun ulkona 8)
Paska mäihä vai laatu
23
3805
Vastaukset
- jos
yrittäisit pienentää sitä läskipersettäsi muutaman tuuman? Saattaisi housutkin kestää.
- Rahikaisellaki
Tuo Sweepin laatu ei kyllä vakuuta, mutta enpä pääse kehumaan rukan ryysyjäkään, ongelmia ollut niin takissa kuin housuissakin! Saumat aukesi housuista lahkeesta ja takki ei pitänyt vettä kuin sisältä päin hikoillessa!
Ostin kolme vuotta sitten tuon sweepin puvun, mutta samalle kesää annoin pyöräkaupassa pois kun ei kestänyt edes ne kolmannet housut itsellänikään ja ostin 1500€ rukan paskapuvun mukamas parempana ja katin kontit se oli vielä huonompi ja kylmä heti kun lämpötila laski alle 20 asteen! Eli en tiedä mistä löytyisi sellainen puku jolla jotain tekisi? Kaveri oli ostanut messuilta kolme vuotta sitten jonkin aivan oudon merkin ja vakuuttaa olevansa tyytyväinen ja ajaa enemmän kuin allekirjoittanut, käyttää pukua jopa talvella kelkkailessa! Ja hinta oli ollut jotain 250€, eli ei se merkki näköjään meinaa sitten yhtikäs mitään!- miäleen
että oisko siinä perseessä pienentämisen varaa. Tai sitten ostaa housuista vähän isompaa kokoa.
Täydellistä ajopukua ei ole olemassa ja hyvän peruspuvu saa alle kolmen sadan. Ja ajokauden jälkeen senkin saa puoleen hintaan. Kaikki mikä menee hinnassa sen yli johtuu turhista tingentangeleísta joille vastinetta löytyy vain mainoslauseista ja niiden luomista mielikuvista ja haluista. miäleen kirjoitti:
että oisko siinä perseessä pienentämisen varaa. Tai sitten ostaa housuista vähän isompaa kokoa.
Täydellistä ajopukua ei ole olemassa ja hyvän peruspuvu saa alle kolmen sadan. Ja ajokauden jälkeen senkin saa puoleen hintaan. Kaikki mikä menee hinnassa sen yli johtuu turhista tingentangeleísta joille vastinetta löytyy vain mainoslauseista ja niiden luomista mielikuvista ja haluista.Housut ovat löysät,että ei periaatteessa pitäis olla tarvetta persettä alkaa pienentämään ja liestyminen alkaa reiden yläosasta ja loppuu taskun alaosan päärmeeseen:Valmistusteknisesti kun tarkistelee liestymästä näkyvää saumausta ,niin kangas on yksinkertaisesti ja vain tikattu tikkauksen vaatimalta alueelta todella pienellä varalla,,ja sitten pitää varmaan mennä Tallinnaan pienentämään pallit 8)
- Sinisaloa, ei ongelmia
Nippuside kirjoitti:
Housut ovat löysät,että ei periaatteessa pitäis olla tarvetta persettä alkaa pienentämään ja liestyminen alkaa reiden yläosasta ja loppuu taskun alaosan päärmeeseen:Valmistusteknisesti kun tarkistelee liestymästä näkyvää saumausta ,niin kangas on yksinkertaisesti ja vain tikattu tikkauksen vaatimalta alueelta todella pienellä varalla,,ja sitten pitää varmaan mennä Tallinnaan pienentämään pallit 8)
Sinisalon suomalaisella mitoituksella löytyvät:
www.westbike.fi - epo
Sinisaloa, ei ongelmia kirjoitti:
Sinisalon suomalaisella mitoituksella löytyvät:
www.westbike.fisaat laatua kohtuuhintaan.
- richa on ihan per äsei...
epo kirjoitti:
saat laatua kohtuuhintaan.
No nyt pomppas, eipä sitä richaa huonompaa taida olla keksittynä!!!
- niinkään
richa on ihan per äsei... kirjoitti:
No nyt pomppas, eipä sitä richaa huonompaa taida olla keksittynä!!!
5 kesä menossa Richan ajopuvulla. Vedenpitävyys on ok, samoin hengittävyys. Sinulla lienee omakohtaisia kokemuksia Richan laadusta, kun noin pontevasti kantasi esitit. Olisikin mielenkiintoista lukea perustelusi, miksi Richan puvut ovat niin huonolaatuisia kuin väität. Jos et näitä pysty esittämään olet taas yksi saatanan surkea provo joita näillä palstoilla riittää.
- RVP
ja emännällä Rukan Monalisa. Molemmat puvut pesty aina ajokauden jälkeen ja tarvittaessa huollettu Rukan Kokkolan tehtaalla (siis korjauspalvelu). ERITTÄIN TYYTYVÄINEN olen ollut!!! Vuosi sitten varmuuden vuoksi/ piruuttani vaihdatin Goretex vuoren omaan pukuuni ja samalla puku uudistui ns uuden veroiseksi. Pitää viiman/ sateen ja muun paskan loitolla, istuu hyvin, ei ole rispaantunut, värit eivät ole haalistuneet.
Kokkolan korjauspalvelu hoitaa työnsä ESIMERKILLISESTI!!Puvun oikean puoleisen kyynärosan Corduravahvike paloi hieman pakoputkeen ja se korjattiin vaihtamalla MOLEMMAT puolet uusiin. Samoin lahjetta poltin pakariin ja sama juttu, uutta corduraa vaan paikalle. Ja jos sisäsuojat kulahtavat sama juttu, uutta kehiin.
Varmasti teknisesti puvut ovat kehittyneet mutta jok avuosi uusia malleja kokeillessani totean aina Wanhassa Wara parempi!
Ja sitten joskus, kun nuo ovat tiensä päässä marsin Rukkaostoksille!- MAINOS MAINOS
Vai on rukalla asiat noin huonosti että täytyy mainostaa täällä?? Kirjoitus tyylistä taidan jopa tietää kirjoittajan nimenkin, satun näet tuntemaan tuon rukan porukan aikakin hyvin!!
Hyi hyi, tyytykää maksullisiin mainoksiin!
Sivusta seuranneena rukan touhuja voin vain todeta , että en ottaisi rukkaa itselleni mistään hinnasta, saati että vielä maksaisin!! - Vee2
Ostin itselle ja vaimolle kovasti kehumasi Rukan vettäpitävät goretex asut 2003 syksyllä ja ajoin nillä ekaa kertaa Euroopan reissulla syksyllä 2004.
Travessa alkoi satamaan ja vettä tuli pukuun sisälle housuista ja takista. Pysähdyttiin vaimon kanssa ekalle huoltoasemalle. Vaimo huuteli oman pyöränsä päältä, että "ostit sitten meille vedenpitävät asut"! Totesimme, että 15 km kohtalaisessa sateessa ja me olimme kuin uitetut rotat.
KIROSIN RASKAASTI.
Reissu tehtiin ja otin yhteyttä Rukkaan.
1. Kerroin ongelmasta ja he väittivät että harmaalla sisätakilla asut eivät kuulukaan pitää vettä jos vuori otetaan poist. Mutta kerroin että meillä on mustat sisätakit. Sitten muuttui ääni kellossa, eivät enää syyttäneet käyttäjää ja he pyysivät lähettämään ne takaisin korjattavaksi.
Kysyin samalla että miksi Rukan housut hiersivät perseeni ajonaikana verille, jopa niin pahasti että piti läästiä bepantheni persiiseen. Sekin oli kuulemma minun vikani ja väärien alusvaatteiden. Mutta kummallista oli että kaikki muut ajovarusteet ovat aina toimineet hyvin...
Lähetin asut ja ne tuli kuukauden päästä takaisin samat hyttysenpaskat takissa ja housuissa.
Soitin yhteyshenkilölle ja kysyin mitä niihin oli tehty?
Vastaus oli 3 kertaa samaan kysymykseen, että ne on takuukorjattu.
Lopulta sain vastauksen että ne oli korjattu siten, että niiden päälle oli ruiskutettu goreteksin hoitoainetta ja niin saatu tämä vuoto korjattua.
Voi helvetti mitä pelleilyä. Täysin ala-arvoista ja ylimielistä palvelua ja suorastaan asiakkaalle vittuilua kyseisen henkilön taholta.
Kokoajan oli tunne että vika on käyttäjässä ei heissä.
Minä ratkaisin homman niin että myin molempien asut pois. Kerroin kyllä Rukan ylimieliselle asiakastakuukorjaus-henkilölle, että kerron tämän tarinan kaikille Rukkaa kehuville henkilöille.
Totean vaan, että aivan turha kehua kun ei ole mitään kehumista... soopaa kaikki. - sentään
Käytätkö kortsutkin uudelleen?
Käännät ympäri ja jos rikkuu niin laitat tehtaalle korjattavaksi?
AAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHH - RVP
MAINOS MAINOS kirjoitti:
Vai on rukalla asiat noin huonosti että täytyy mainostaa täällä?? Kirjoitus tyylistä taidan jopa tietää kirjoittajan nimenkin, satun näet tuntemaan tuon rukan porukan aikakin hyvin!!
Hyi hyi, tyytykää maksullisiin mainoksiin!
Sivusta seuranneena rukan touhuja voin vain todeta , että en ottaisi rukkaa itselleni mistään hinnasta, saati että vielä maksaisin!!Olen ajanut 25 tuntia putkeen ja siitä kymmenisen tuntia rankkasateessa. ENKÄ KASTUNUT EIKÄ VAIMO MYÖSKÄÄN. Ja liikkeellä oltiin nakubemarilla (jossa tosin Wunderlichin Vario-Screen -pleksi). Eivät housut hiertäneet peräreijänkään ympäriltä.
En sitten tiedä, onko Rukan laatu heikentynyt, itse nyt vaan satun olemaan noihin > 100 %:sti tyytyväinen.
Samoin Rukan huoltopalvelussa, jonne henkilökohtaisesti olen puvut aina vienyt, on saamani palvelu ollut ENSILUOKKAISTA. Ja mikä olennaista, työ on tehty siten, että mitään ei huomaa ((siis neuloksista) paitsi, että uutta palaa on laitettu. Eikä tuo ol ejuurikaan maksanut paljon mitään. Ovat tehneet paljon myös ilman korvausta. Enkä saa tästä euron euroa provikkaa!!
Oman ajokokemukseni perusteella (vuodesta 1973) olen ollut tyytyväinen tuohon Rukan -90 luvun puolivälin mallistoon. Enkä näe vielä mitään syytä vaihtaa, kun kerran puku/ puvut ovat täysin toimivia. Jos nyt sitten milleniummallisto on sutta, siihen en pysty ottamaan käyttäkokemusten puutteessa kantaa.
Mutta, mitä pukuja sitten nyt itse käytätte. Olen myös ajatellut bemarin mallistoa, ovat vaan niin turkasen kalliit. - RVP
sentään kirjoitti:
Käytätkö kortsutkin uudelleen?
Käännät ympäri ja jos rikkuu niin laitat tehtaalle korjattavaksi?
AAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHNäin on tosi. En erityisemmin tykkää kuminkärystä paitsi Botnia-Ringillä. Tuntuukin kuin olisi jotain ylimääräistä mulkun ja ******:n välillä. Enkä muuten käy vieraissa. Ihan vaan kyytiläisen kanssa sextaan eli vaimoni riittää minulle!
RVP kirjoitti:
Näin on tosi. En erityisemmin tykkää kuminkärystä paitsi Botnia-Ringillä. Tuntuukin kuin olisi jotain ylimääräistä mulkun ja ******:n välillä. Enkä muuten käy vieraissa. Ihan vaan kyytiläisen kanssa sextaan eli vaimoni riittää minulle!
Ei mene perille, ei.
- huonostikkaan
RVP kirjoitti:
Olen ajanut 25 tuntia putkeen ja siitä kymmenisen tuntia rankkasateessa. ENKÄ KASTUNUT EIKÄ VAIMO MYÖSKÄÄN. Ja liikkeellä oltiin nakubemarilla (jossa tosin Wunderlichin Vario-Screen -pleksi). Eivät housut hiertäneet peräreijänkään ympäriltä.
En sitten tiedä, onko Rukan laatu heikentynyt, itse nyt vaan satun olemaan noihin > 100 %:sti tyytyväinen.
Samoin Rukan huoltopalvelussa, jonne henkilökohtaisesti olen puvut aina vienyt, on saamani palvelu ollut ENSILUOKKAISTA. Ja mikä olennaista, työ on tehty siten, että mitään ei huomaa ((siis neuloksista) paitsi, että uutta palaa on laitettu. Eikä tuo ol ejuurikaan maksanut paljon mitään. Ovat tehneet paljon myös ilman korvausta. Enkä saa tästä euron euroa provikkaa!!
Oman ajokokemukseni perusteella (vuodesta 1973) olen ollut tyytyväinen tuohon Rukan -90 luvun puolivälin mallistoon. Enkä näe vielä mitään syytä vaihtaa, kun kerran puku/ puvut ovat täysin toimivia. Jos nyt sitten milleniummallisto on sutta, siihen en pysty ottamaan käyttäkokemusten puutteessa kantaa.
Mutta, mitä pukuja sitten nyt itse käytätte. Olen myös ajatellut bemarin mallistoa, ovat vaan niin turkasen kalliit.Itse ostin Pablon muutama vuosi sitten ja ei sitten huonompaa pukua ole kohdalle sattunut! Aloitin mp hommat joskus 1972 ja monenlaista pukua on tullut pidetyksi, mutta tuo Rukka oli kyllä pohja noteeraus, ei kestänyt saumat, ei pitänyt vettä, oli kylmä aina kun ajettiin 10km pidempää matkaa kesäillassa ja takuu huollolle annan kouluarvosanana 4 ja siinäkin on puolet liikaa! Älkää hyvät ihmiset vain ostako noita tuon firman raukka eikun rukka kamppeita, hinta laatusuhde on kaukana riman alla!!
- RVP
kirjoitti:
Ei mene perille, ei.
innokkaasti. Pohjaan saakka!
- RVP
huonostikkaan kirjoitti:
Itse ostin Pablon muutama vuosi sitten ja ei sitten huonompaa pukua ole kohdalle sattunut! Aloitin mp hommat joskus 1972 ja monenlaista pukua on tullut pidetyksi, mutta tuo Rukka oli kyllä pohja noteeraus, ei kestänyt saumat, ei pitänyt vettä, oli kylmä aina kun ajettiin 10km pidempää matkaa kesäillassa ja takuu huollolle annan kouluarvosanana 4 ja siinäkin on puolet liikaa! Älkää hyvät ihmiset vain ostako noita tuon firman raukka eikun rukka kamppeita, hinta laatusuhde on kaukana riman alla!!
Eli mitä itse käytät?
- Italowestern
Niin noh, ihan sama raha jää Suomeen jos ostat vaikkapa Richaa, Sweepiä tai vaikkapa Dainesea. Kaikki ne tehdään ja suunnitellaan ulkomailla. Eli osta sitä mikä sopii sinulle. Suomalaista ei saa kuin Hanxilta ja laatu on sen mukaista - surkeaa.
Toinen juttu on se että alle 200 €:lla ei saa hyvää takkia ja alle 100 €:lla housuja. Ja jos laatua haluaa, niin sitten saa jo takistakin koivertaa yli 300 €.- paskanjauhantaa
Paras puku on se joka on päällä ja jota tulee käytettyä.
Puvun hinnalla ei taas välttämättä ole mitään tekemistä sen hyvyyden kanssa. Ajopukuihin on tullut samaa turhuutta kuin muihinkin vaatteisiin eli muoti ja merkki-ismi.
Rukan valmistamat tuotteet ovat joka lajissa aivan käsittämättömissä hinnoissa. Ja muoti/tyylli/turvallisuustietoiset sitten ostavat niitä maksoi mitä maksoi. Ja kuitenkin kyse on vain siitä että se on domino vain jos siinä lukee domino.
Itsellekin on vuosien saatossa kertynyt monenlaista ajopukua mutta mieluisin ajotakki on se jonka ostin joskus käytettynä viidellä kypällä eikä sen hinta uutenakaan ole ollut kuin alle parisataa. Se on mukava pitää joka säällä, siinä on hyvät suojat ja suojaa sateellakin tiettyyn rajaan asti. Vain masokisti ajaa kymmenen tuntia kaatosateessa. - Italowestern
paskanjauhantaa kirjoitti:
Paras puku on se joka on päällä ja jota tulee käytettyä.
Puvun hinnalla ei taas välttämättä ole mitään tekemistä sen hyvyyden kanssa. Ajopukuihin on tullut samaa turhuutta kuin muihinkin vaatteisiin eli muoti ja merkki-ismi.
Rukan valmistamat tuotteet ovat joka lajissa aivan käsittämättömissä hinnoissa. Ja muoti/tyylli/turvallisuustietoiset sitten ostavat niitä maksoi mitä maksoi. Ja kuitenkin kyse on vain siitä että se on domino vain jos siinä lukee domino.
Itsellekin on vuosien saatossa kertynyt monenlaista ajopukua mutta mieluisin ajotakki on se jonka ostin joskus käytettynä viidellä kypällä eikä sen hinta uutenakaan ole ollut kuin alle parisataa. Se on mukava pitää joka säällä, siinä on hyvät suojat ja suojaa sateellakin tiettyyn rajaan asti. Vain masokisti ajaa kymmenen tuntia kaatosateessa.Puvun hinnalla ei todellakaan välttämättä ole mitään tekemistä sen hyvyyden kanssa, mutta yleensä se puvun laatu paranee hinnan noustessa. Laadulla tarkoitan sitä että onko puvun saumat ommeltu oikeaoppisesti, onko niissä hyvä suojat, onko kankaan jokin Tix-Tex vai oikea Gore-Tex, miten puku on suunniteltu, jne... Totuus on vain että kangas takeista vain Gore-Tex toimii heltellä ja pitää vettä vähintään viisi vuotta. Gore-Tex takkia ei tahdo alle 300 €:n löytyä, joten laadusta joutuu maksamaan aina. Toki hyvällä suunnittelulla voidaan saada aikaiseksi kohtuullisen hyviäkin ajotakkeja hintaluokkaan 200-300 €.
Mitä Rukan pukuun tulee niin niiden hinnat ovat tähtitieteellisiä, mutta toisaalta niiden käyttömukavuus ja pitkäikäsyys tekevät niistä suorastaan halpoja. Mulla on 18 vuoden aikana ollut kolme Rukkan pukua ja kaikki ne toimii ja pitää vettä edelleenkin. Viimeisimmästä Rukkan takista meni takuu umpeen, eli nyt alkaa kuudes kausi ja taatusti menee vielä muutaman vuoden. Eli euroissa sen hinnaksi on tulee noin 50-100 €/vuosi. Ja sen kun suhteuttaa käyttömukavuuteen, niin aika halpa takki loppupeleissä.
- halvarsson
Ainaki ite oon ollu kaikkiin Halvarssonin tuotteisiin tosi tyytyväinen. Ainoa vika mikä niissä on nii vetoketjut ei kestä. Takuu aikana jos vetoketju porsii nii ite sain käyttää suutarilla ja kuitin vein myyjällä. Halvarssonit tehdään Malungissa Jofan tehtaan vieressä.
PS. Halvarssonin sukat on aivan käsittämättömän hyvät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154