onko kokemuksia Peugeot Partnerista

akseli

Olen vakavasti ajatellut ostaa Peugeot Partner 1.9 D tila-auton. Onko kenelläkään hyviä ja/tai huonoja kokemuksia autosta? Tarkeneeko autossa talvella? Jääkö sillä moottoritiellä toisten jalkoihin? Tuleeko tuulisella säällä merisairaaksi? Onko autossa tyyppivikoja?
Koeajo 30C, tyynenä kesäpäivänä, 100 km/h rajoitusalueella oli ainakin hyvä kokemus!
Auto tuntuu sopivan hyvin henkilöille joille auton kiihtyvyys ei ole se tärkein ostokriteeri.

7

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Partner

      On kokemuksia kyseisestä merkistä. Kylläkin 1.6 bensakoneesta.

      Erittäin mukava ja TILAVA perheauto. Pidin erityisesti myös siitä, että todellakin näet sieltä joka suuntiin ja pitkälle. Sehän taas johtuu siitä,koska penkit ovat korkeammalla kuin normaaleissa "pikkuautoissa".

      Suosittelen ilmastointia koska kun on kyseessä iso auto niin se lämpenee hitaasti talvella. En kuitenkaan sanoisi sitä kylmäksi autoksi.

      • akseli

        Kiitos kommentista. Kun en ollut saanut perjantaihin mennessä kommentteja, niin päätin tehdä perjantaina (1.8.2003) kaupat Peugeot Partner 1.9D ja nyt on noin 500 km takana ja kyllä auto on oikein mukava, ei mikään "pyssy" kiihtymään, mutta sillä ehtii aivan hyvin muiden mukaan. Talvi sitten näyttää kuinka lämmin ko. auto on.
        ... ja eiku ajellaan vaan.....


      • Partnerilla viisi vuotta
        akseli kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Kun en ollut saanut perjantaihin mennessä kommentteja, niin päätin tehdä perjantaina (1.8.2003) kaupat Peugeot Partner 1.9D ja nyt on noin 500 km takana ja kyllä auto on oikein mukava, ei mikään "pyssy" kiihtymään, mutta sillä ehtii aivan hyvin muiden mukaan. Talvi sitten näyttää kuinka lämmin ko. auto on.
        ... ja eiku ajellaan vaan.....

        Tiloiltaan ja ajomukavuudeltaan ok, olen siltä osin tyytyväinen. Autolla ajaa pitkääkin matkaa mukavasti. Riittävä akseliväli ja kohdallaan oleva jousitus pitävät auton korkean auton vakaana talvellakin. Eikä näytä ruostuvan. Ohjaustuntuma on ollut pakkasella heikohko, tunnoton ohjaustehostimen remontin jälkeen.
        Ympärivuotinen kulutus on n. 6,4 litraa/100 km. Melu on ollut vaimeaa, mihin osasyynä voi olla takapäässäkin oleva verhoilu (ilmeisesti lisävaruste?) ja ylimääräinen ruostesuojaus. Maavaraa on hieman tavan henkilöautoa enemmän, mitä arvostan kovasti. Lämpöä on riittänyt pakkasillakin. Tuulilasin alareuna on arka keräämään jääloskaa ja sisäpuolelle huurretta, tein pahvista talveksi ilmanohjaimen lämpösuulakkeeseen, mikä auttoi vaivaan. Autolla on nyt ajettu n. 120.000 km.

        Laatuongelmia tuntuu ranskalaisessa kaappiautossa olevan:
        - laturin hihnan kiristysrullia uusittiin takuuna, vinkunaa oli tietyillä kierrosluvuilla
        - moottorin öljypohjan vuotoja tilkittiin takuuna
        - takajarruja korjailtiin takuuna, koska lukkiintuivat helposti
        - ohjaustehostin heitti raidetangon lähellä olevasta venttiilimötikästä öljyt ulos pakkasella. Vika korjattiin takuuna. Osat ja työ olisivat maksaneet n. 4.000 mk.
        - auto kulutti runsaasti polttimoita joka kulmassa ensimmäisten 80.000 km:n ajan. Laturin säädin päästi ilmeisesti jännitepiikkejä läpi. Ongelma on korjaantunut itsestään km:ien myötä.
        - kallistuksen vakaajan tukikumi ei kestänyt pakkasta, vaan halkesi ja aiheutti kolinaa
        - vesipumpun siipiratas oli muovia=> irtosi n. 110.000 kohdalla akselista ja aiheutti keittämisen.
        - takajarru on sateen jälkeen liian tehokas, koska rumpu ruostuu ilmeisesti jarrupalojen materiaalin takia. Asia korjaantui vaihtamalla merkkipalojen tilalle tarvikepalat.
        - takajarruhihnasta irtosi kitkapinta peruutettaessa ja jumitti takapyörän. (Syy lienee em. Peugeot - jarruhihnojen ruostuttavassa kitkamateriaalissa.
        - laturin hihna ei tahdo kesää pakkasia, vaan alkaa rispaantua huomattavasti ennen vaihtoikää (ongelmia ollut jo kaksi kertaa). Hihnakoko on ko. vuosimallissa harvinainen, menee tarvikeliikkeessa tilaustavaraksi.
        - laturin hihnan vaihto on tehty hankalaksi, tarvitaan mm. lyhennetty kuusiokoloavain, että hihnan saa hihnan saa löysytettyä ahtaassa paikassa olevasta kiristinruuvista.
        - kojelauta on irronnut yläreunasta osittain liimauksestaan, aiheuttaa häiritsevää narinaa ja pärinää. Olen kokeillut korjata purkamatta erilaisilla massoilla, mutta korjaus on vaikuttanut aina alle puoli vuotta.


      • akseli
        Partnerilla viisi vuotta kirjoitti:

        Tiloiltaan ja ajomukavuudeltaan ok, olen siltä osin tyytyväinen. Autolla ajaa pitkääkin matkaa mukavasti. Riittävä akseliväli ja kohdallaan oleva jousitus pitävät auton korkean auton vakaana talvellakin. Eikä näytä ruostuvan. Ohjaustuntuma on ollut pakkasella heikohko, tunnoton ohjaustehostimen remontin jälkeen.
        Ympärivuotinen kulutus on n. 6,4 litraa/100 km. Melu on ollut vaimeaa, mihin osasyynä voi olla takapäässäkin oleva verhoilu (ilmeisesti lisävaruste?) ja ylimääräinen ruostesuojaus. Maavaraa on hieman tavan henkilöautoa enemmän, mitä arvostan kovasti. Lämpöä on riittänyt pakkasillakin. Tuulilasin alareuna on arka keräämään jääloskaa ja sisäpuolelle huurretta, tein pahvista talveksi ilmanohjaimen lämpösuulakkeeseen, mikä auttoi vaivaan. Autolla on nyt ajettu n. 120.000 km.

        Laatuongelmia tuntuu ranskalaisessa kaappiautossa olevan:
        - laturin hihnan kiristysrullia uusittiin takuuna, vinkunaa oli tietyillä kierrosluvuilla
        - moottorin öljypohjan vuotoja tilkittiin takuuna
        - takajarruja korjailtiin takuuna, koska lukkiintuivat helposti
        - ohjaustehostin heitti raidetangon lähellä olevasta venttiilimötikästä öljyt ulos pakkasella. Vika korjattiin takuuna. Osat ja työ olisivat maksaneet n. 4.000 mk.
        - auto kulutti runsaasti polttimoita joka kulmassa ensimmäisten 80.000 km:n ajan. Laturin säädin päästi ilmeisesti jännitepiikkejä läpi. Ongelma on korjaantunut itsestään km:ien myötä.
        - kallistuksen vakaajan tukikumi ei kestänyt pakkasta, vaan halkesi ja aiheutti kolinaa
        - vesipumpun siipiratas oli muovia=> irtosi n. 110.000 kohdalla akselista ja aiheutti keittämisen.
        - takajarru on sateen jälkeen liian tehokas, koska rumpu ruostuu ilmeisesti jarrupalojen materiaalin takia. Asia korjaantui vaihtamalla merkkipalojen tilalle tarvikepalat.
        - takajarruhihnasta irtosi kitkapinta peruutettaessa ja jumitti takapyörän. (Syy lienee em. Peugeot - jarruhihnojen ruostuttavassa kitkamateriaalissa.
        - laturin hihna ei tahdo kesää pakkasia, vaan alkaa rispaantua huomattavasti ennen vaihtoikää (ongelmia ollut jo kaksi kertaa). Hihnakoko on ko. vuosimallissa harvinainen, menee tarvikeliikkeessa tilaustavaraksi.
        - laturin hihnan vaihto on tehty hankalaksi, tarvitaan mm. lyhennetty kuusiokoloavain, että hihnan saa hihnan saa löysytettyä ahtaassa paikassa olevasta kiristinruuvista.
        - kojelauta on irronnut yläreunasta osittain liimauksestaan, aiheuttaa häiritsevää narinaa ja pärinää. Olen kokeillut korjata purkamatta erilaisilla massoilla, mutta korjaus on vaikuttanut aina alle puoli vuotta.

        Kiitos kokemusraportista!
        Oli hyvä kuulla "kokeneen" Partner-kuskin kokemukset, osaa vähän varautua mahdollisiin tuleviin ongelmiin! Toivottavasti Ranskassa on tehty ko. asioiden suhteen parannuksia.


      • akseli
        Partnerilla viisi vuotta kirjoitti:

        Tiloiltaan ja ajomukavuudeltaan ok, olen siltä osin tyytyväinen. Autolla ajaa pitkääkin matkaa mukavasti. Riittävä akseliväli ja kohdallaan oleva jousitus pitävät auton korkean auton vakaana talvellakin. Eikä näytä ruostuvan. Ohjaustuntuma on ollut pakkasella heikohko, tunnoton ohjaustehostimen remontin jälkeen.
        Ympärivuotinen kulutus on n. 6,4 litraa/100 km. Melu on ollut vaimeaa, mihin osasyynä voi olla takapäässäkin oleva verhoilu (ilmeisesti lisävaruste?) ja ylimääräinen ruostesuojaus. Maavaraa on hieman tavan henkilöautoa enemmän, mitä arvostan kovasti. Lämpöä on riittänyt pakkasillakin. Tuulilasin alareuna on arka keräämään jääloskaa ja sisäpuolelle huurretta, tein pahvista talveksi ilmanohjaimen lämpösuulakkeeseen, mikä auttoi vaivaan. Autolla on nyt ajettu n. 120.000 km.

        Laatuongelmia tuntuu ranskalaisessa kaappiautossa olevan:
        - laturin hihnan kiristysrullia uusittiin takuuna, vinkunaa oli tietyillä kierrosluvuilla
        - moottorin öljypohjan vuotoja tilkittiin takuuna
        - takajarruja korjailtiin takuuna, koska lukkiintuivat helposti
        - ohjaustehostin heitti raidetangon lähellä olevasta venttiilimötikästä öljyt ulos pakkasella. Vika korjattiin takuuna. Osat ja työ olisivat maksaneet n. 4.000 mk.
        - auto kulutti runsaasti polttimoita joka kulmassa ensimmäisten 80.000 km:n ajan. Laturin säädin päästi ilmeisesti jännitepiikkejä läpi. Ongelma on korjaantunut itsestään km:ien myötä.
        - kallistuksen vakaajan tukikumi ei kestänyt pakkasta, vaan halkesi ja aiheutti kolinaa
        - vesipumpun siipiratas oli muovia=> irtosi n. 110.000 kohdalla akselista ja aiheutti keittämisen.
        - takajarru on sateen jälkeen liian tehokas, koska rumpu ruostuu ilmeisesti jarrupalojen materiaalin takia. Asia korjaantui vaihtamalla merkkipalojen tilalle tarvikepalat.
        - takajarruhihnasta irtosi kitkapinta peruutettaessa ja jumitti takapyörän. (Syy lienee em. Peugeot - jarruhihnojen ruostuttavassa kitkamateriaalissa.
        - laturin hihna ei tahdo kesää pakkasia, vaan alkaa rispaantua huomattavasti ennen vaihtoikää (ongelmia ollut jo kaksi kertaa). Hihnakoko on ko. vuosimallissa harvinainen, menee tarvikeliikkeessa tilaustavaraksi.
        - laturin hihnan vaihto on tehty hankalaksi, tarvitaan mm. lyhennetty kuusiokoloavain, että hihnan saa hihnan saa löysytettyä ahtaassa paikassa olevasta kiristinruuvista.
        - kojelauta on irronnut yläreunasta osittain liimauksestaan, aiheuttaa häiritsevää narinaa ja pärinää. Olen kokeillut korjata purkamatta erilaisilla massoilla, mutta korjaus on vaikuttanut aina alle puoli vuotta.

        Kun kyselin Peugeot Partnerin myyjältä pitäisikö vm. 2000 auto viedä ruostesuojaukseen, niin hän sanoi, että maahantuoja ei suosittele ko. auton ruostesuojausta koska autossa on sinkitty kori.
        Mitä mieltä asiasta on ko. automerkkin kokemuksia omaavat? Minulle on tässä vuosien varrella tullut kuva, että Peugeotit eivät ole kovin alttiita ruostumaan.


    • ......

      ......

    • Anonyymi

      Parempi kuin skoda

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4554
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3685
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2417
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2121
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2014
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1698
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1497
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe