lääkisläiset/sinne pyrkivät sellaisia hikipinkoja, jotka lukevat 5 tuntia päivässä? Montako tuntia keskimäärin luette päivässä ja kauanko valmistaudutte tenttiin?
Onko siellä ketään ns. laiskapersettä joka olisi valmistunut?
Onko kaikki
10
1403
Vastaukset
- hennukka.
Pääsykokeisiin valmistautuessa luin noin kuusi tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa vajaan parin kuukauden ajan. Lääkiksessä ekat neljä ja puoli vuotta luin aivan hulluna, aina iltamyöhään asti ja jopa viikonloppuisin. Sehän on selvää mitä siitä seurasi, työuupumus tietysti. Suurin osa ei todellakaan lue noin paljoa. Nyt olen viime kuukaudet lueskellut "koulupäivän" jälkeen 1-2 tuntia ja pitänyt viikonloput täysin vapaata. Tentit menevät hyvin.
Tentteihin valmistaudun siten, että pyrin jakson aikana lukemaan joka päivä sen verran, että ehdin lukea vaadittavan kirjallisuuden jo hyvissä ajoin ennen tenttiä. Lukiessani kirjoitan muistiinpanoja. Noin viikko ennen tenttiä alan sitten kerrata, eli luen muistiinpanot läpi ja jos aikaa jää, niin luen vielä kirjasta epäselvät asiat uudestaan. Näillä opeilla olen pärjännyt oikein hyvin.
Aivan laiskaperseitä täällä ei taida juuri olla, koska laiskat eivät edes pääse lääkikseen. Aina täältä joitakin sellaisia hulttioita valmistuu, jotka ovat räpistelleet tentit läpi rimaa hipoen, mutta siitä koitunee vain ongelmia heille. Töissä voi olla aika vaikeaa, jos ei osaa mitään kunnolla.
Onko hikipinkoudessa muka jotain pahaa? ;-)- ap.
laajoja tenttialueita teillä yleensä on?
- hennukka.
ap. kirjoitti:
laajoja tenttialueita teillä yleensä on?
Preklinikassa tenttialueiden arviointi on aika hankalaa, koska asiaa tulee varmaan kymmenestä kirjajärkäleestä, vähän jokaisesta. Useampi sata sivua kuitenkin. Klinikkavaiheessa jakson keskeisimmät oppimistavoitteet on usein rajattu esim. yhteen 700 sivun kirjaan, mutta toki sen lisäksi on suositeltavaa opiskella tämänhetkiset Käypä hoito -suositukset yms. Eli töitä joutuu kyllä tekemään koko ajan, ei tuollaista lukupakettia voi jättää pariin viimeiseen iltaan.
hennukka. kirjoitti:
Preklinikassa tenttialueiden arviointi on aika hankalaa, koska asiaa tulee varmaan kymmenestä kirjajärkäleestä, vähän jokaisesta. Useampi sata sivua kuitenkin. Klinikkavaiheessa jakson keskeisimmät oppimistavoitteet on usein rajattu esim. yhteen 700 sivun kirjaan, mutta toki sen lisäksi on suositeltavaa opiskella tämänhetkiset Käypä hoito -suositukset yms. Eli töitä joutuu kyllä tekemään koko ajan, ei tuollaista lukupakettia voi jättää pariin viimeiseen iltaan.
kuulemma voi jättää viimeiseenkin iltaan.
Ps. Tenttimenestys ja tulevat "ongelmat" tai "menestys" työelämässä ei korreloi keskenään muuta kuin lapsellisten ihmisten mielestä. Tosielämä on jotain aivan muuta kuin tenttejä.- niin!
Laiskoja varmaan löytyy kaikista muista kouluista, paitsi sieltä teidän opinahjosta, kunniakkaasta, hyvämaineisesta ja erittäin sivistyneestä sivistyksen kehdosta. Niin, miksihän tuota koulua pitää niin kamalasta yliarvostaa? Kouluhan se on muiden rinnalla ja aivan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu. =)
Jos lääkäriksi aiot, niin ota hyvä ihminen nöyrempi suhtautuminen koulunkäyntiisi. Tämän tulee sinulle ja meille kaikille koululaisille elämä vielä opettamaan kovalla kädellä, jos ei sitä itse opi. :)
Voimia sekä nöyrtä mieltä opiskeluusi! =)
- gdsdg
Ei kaikki lue pääsykokeisiin niin hirveästi. Itse kävin valmennuskurssin, joka oli noin 120 tuntia pituudeltaan ja lisäksi luin silloin tällöin muutaman tunnin kotona. Ja pääsin.
Tuollainen 6-8h päivässä monta kuukautta kuulostaa siltä, että joko hakija ei ole aivan yhtä skarppi ja tarvitsee monta luku kertaa ymmärtääkseen ja muistaakseen asiat, tai sitten hakija haluaa pelata varman päälle ja tekee aivan liikaa töitä kun vähempikin olisi riittänyt sisäänpääsyyn.
Itsestä se on kiinni paljon lukemista tarvitsee. Muistakaa laatu korvaa määrän.- muista.......
että ihmisiä on erilaisia. oppijoitakin on monenlaisia.
Itse kuulun siihen porukkaan, joka ei hetkessä opi. En opi luennoilla, en opi lukemalla koealuetta kerran läpi, vaan minun täytyy kerrata, kerrata ja kerrata. Sekään ei riitä, jos aloitan lukemaan kaksi viikkoa ennen tenttiä ja luen muutaman tunnin päivässä. Pääsykokeisiin käytin kaksi kuukautta lukemalla arkisin n. 6 tuntia päivässä ja viikonloput vietin valmennuskurssilla.
Joten oikea vastaus aiempaan kysymykseen on, että jokaisen täytyy itse etsiä oma tyylinsä lukea, ymmärtää ja muistaa asiat. Jokaisen täytyy itse kokeilla, kuinka paljon aikaa asioiden omaksuminen ja oppiminen kestää.
- ???????????????????
On nyt aika harvinaista, että lääkikseen edes pääsee kukaan aivan äärimmäisen laiska. Laiskuuttakin on niin monenlaista. Se paljonko tarvitsee lukea, riippuu varmaan opiskelijasta itsestään, lääkiksestä ja meneillään olevasta kurssista. Aina ei todellakaan riitä, että osaa perusasiat. Joskus töitä on tehtävä hullun lailla.
- käy huonosti
Olen laiska, lääkiksessä ekaa vuotta ja päin persettä tämä menee. Toinen laiskio, johon olen kurssillani törmännyt, on vielä pahemmassa pulassa. Minulla on monta isoa kurssia rästissä ja aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, että saisin kaikki tämän vuoden kurssit suoritettua.
Jos kuitenkin on sen verran ahkera, että käy niillä luennoilla ja näkee vaivaa pari tuntia päivässä niiden lisäksi, luulisin että pärjää ihan hyvin. Itse vaan en ole ollut noinkaan ahkera, vaikka se lopulta ei veisi päivästä kovinkaan suurta osaa. (Luentoja tai harjoituksia kun harvemmin on kahdeksaa tuntia päivässä tms.) - varokaa puoskaria!
käy huonosti kirjoitti:
Olen laiska, lääkiksessä ekaa vuotta ja päin persettä tämä menee. Toinen laiskio, johon olen kurssillani törmännyt, on vielä pahemmassa pulassa. Minulla on monta isoa kurssia rästissä ja aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, että saisin kaikki tämän vuoden kurssit suoritettua.
Jos kuitenkin on sen verran ahkera, että käy niillä luennoilla ja näkee vaivaa pari tuntia päivässä niiden lisäksi, luulisin että pärjää ihan hyvin. Itse vaan en ole ollut noinkaan ahkera, vaikka se lopulta ei veisi päivästä kovinkaan suurta osaa. (Luentoja tai harjoituksia kun harvemmin on kahdeksaa tuntia päivässä tms.)on laiskajaakkoihin kuuluva sukulainen lääkiksessä. On sellainen nahjus, että ihmetyttää, miten on päääsyt sisään. Ei kuulemma jaksa panostaa opiskeluihin liikoja kun on paljon muutakin kivaa tekemistä ja luokittelee aika monet kurssit "turhiksi", joihin ei niin kannata panostaa ja turhia lukea. Kyseessä 1.vuosikurssin opiskelija. Kunnon puoskari siis valmistumassa sieltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih476027Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6192429Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3441060- 771043
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551020Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.62975- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58789