Jos käsitin asian oikein, niin Volvo Pentan 3.7-litran neloskoneita on sekä kompressorilla turbolla, ja pelkällä turbolla (225 hp). Kiinnostaa tietää, mikä tuota kompressoria noissa 260hp ja 300hp -koneissa käyttää. Toimiiko se hihnavedolla sieltä samasta akselin päästä, mistä laturikin saa voimansa, vai onko siihen joku muu systeemi?
VP ja kompressori
5
788
Vastaukset
- KAD44
Minulla on KAD 44 260 hv 6 syl. ja kompressori kytkeytyy päälle sähköisen magneettikytkimen avulla n. 1700 rmp ja pois päältä n. 2300 rmp. Näin se antaa koneelle lisää vääntöä juuri liukuunnousussa. Tämän jälkeen turbo ottaa homman hoitoonsa. Käyttövoima kompressorille tulee hihnan avulla koneen kampiakselin päästä.
Systeemi toimii loistavasti ja olen ollut siihen tyytyväinen.- saa 1800 r.p.m:ään.
Miten kytkeytymisen saa 1900 r.p.m:ään.
Voisiko joku ystävällisesti auttaa? - 1900
saa 1800 r.p.m:ään. kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti auttaa?Miksi haluat niin korkealle kytkemään kompuran koska sillon jo pakokaaasu turbo alkaa ahtamaan. Sitä saa säädettyä siitä poksista mihin sähkö kaapeli menee, mutta en muista kumpaa siitä säädetään pois vai päälle kytkeytymistä.
Voisiko joku ystävällisesti auttaa?vippaskonsteja.kytkeytymis kierrosluku on aina sama, irti kytkentäkierroslukua voi säätää potikasta koneen päällä olevasta sulake/releboxista.
- Laitoin
Voisiko joku ystävällisesti auttaa?Minä laitoin kompressorin kytkimen taakse, tai siis releen taakse, mitä ohjaan kytkimellä. Hyöty on siinä, että saan sen tarvitessä pois päältä, jos haluan ajaa pidempiä aikoja vaikka 1800 kierroksella, niin ei tarpeettomasti ujella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927