Vain muutaman päivän olin pois ja kun äsken lähestyin juttutupaa, niin hämmästyin. Sen ulkopuolella ei enää ollutkaan ketään ulosheitettyä.
Asun sisälle. Eteisessä ei ole enää tuttua ulosheittäjänä tunnettua sheriffiä katsomassa, olenko sisäänmenokunnossa.
Tuvassa on selvästi reippaampi keskustelun pulina, kuin aikaisemmin, vaikka nyt onkin Pitkäperjantai.
Tuttujen kasvojen lisäksi näen uusia tai sellaisia kasvoja, joita näin silloin, kun itse olin ulosheitettynä.
Otan tiskiltä kupin kahvia ja katselen ympärilleni.
Ruuneperin ja Maalaismiehen pöydässä näyttäisi olevan tilaa, mutta kumpaakaan en juuri nyt näe siellä.
Menen istumaan selkä turvallisesti seinään päin. Katselen ja kuuntelen.
Hei!
Jokohan uskaltaisin vaihtaa talvirenkaat kesäsellaisin?
Joko olisi kesärenkaiden aika?
29
1992
Vastaukset
- Ukki.
Sivutiet ihan peilinä. Hiekoitetaanhan niitä, mutta eihän ne kaikkialla kovin tarkkaan ole karkeita.
Monin paikoin ilmeisesti pärjää kesärenkaillakin, varsinkin, jos ei tarvitse sivuteille mennä.on tullut koko aamupäivän lunta ,oikein pyrynä .
Nyt sitten paistaa aurinko .
Mutta oikein aurattiin teitä juuri vähän aikaa sitten meni ikkunani alta yksi.
Kuraa riittää taas.
Luulenpa, että Maalaismies ei juttutupaan tule. Minä poikkesin.
Ihmettelen tuota mieshenkilöä, joka esiintyy ainakin neljänä.
Hän on Ajomies, KaidePuu, mentori-x ja Presidentti-kahvi. Peer Gynt jäi vielä mainitsematta.
Oletettavasti tulee esittäytymään teille uusille.Käväisin vilkaisemassa noita nimimerkkejä. Kyllä kirjoituksissa selvää yhtäläisyyttä on.
Ilmankos täällä tuvassa näytti kuin varjot olisivat liikkuneet paikasta toiseen.
Vähän kuin se näytelmä, jossa hovimestari esittää vanhan ladyn kuolleita miesystäviä. Sitä näytelmäähän esitetään joka joulu muutaman kerran telkkarissa. Toivottavsti tästä tulee yhtä hauska.Jopel kirjoitti:
Käväisin vilkaisemassa noita nimimerkkejä. Kyllä kirjoituksissa selvää yhtäläisyyttä on.
Ilmankos täällä tuvassa näytti kuin varjot olisivat liikkuneet paikasta toiseen.
Vähän kuin se näytelmä, jossa hovimestari esittää vanhan ladyn kuolleita miesystäviä. Sitä näytelmäähän esitetään joka joulu muutaman kerran telkkarissa. Toivottavsti tästä tulee yhtä hauska.Jäi tuossa manitsematta Pilmari, joka hänellä on myös hyvin suosittu.
Peer Gyntin Galleria on purettu, Käyppä katsomassa!
Palataan asiaan kesärenkaiden vaihdon tiimoilta.- Saahan nikkejä olla!
Muillakin on! Ei ole sääntöjen vastaista.
Pari päivää on ollut piristävää ja virkistävää
täällä.
Hautatunnelma on poissa.
Ehditäänhän sinne sitten, kun se aika meille tulee. - Maalaismies*
Kysyin eilen Presidentiltä itseltään syytä moninikkisyyteen samalla sivulla nyt, kun vapauden tuulet puhaltavat eikä sensuuria ole. Presidentti oli sensuroinut kysymykseni. Sensuuri siis on edelleen. Nimi vain on vaihtunut.
Tulin toki uteliaana katsomaan kuinka sata - tai ainakin kymmenet adressin kirjoittajat juhlivat menestystään, kun tyranki on saatu raivatuksi. Mitä! Missä he ovat?
Niin, Jopelle noista talvirenkaista. Piikkipyöriä ei kannata säästää. Ne ovat kuin sheriffi palstalla, varjelevat tyhmiltä kolareilta. - kade
Maalaismies* kirjoitti:
Kysyin eilen Presidentiltä itseltään syytä moninikkisyyteen samalla sivulla nyt, kun vapauden tuulet puhaltavat eikä sensuuria ole. Presidentti oli sensuroinut kysymykseni. Sensuuri siis on edelleen. Nimi vain on vaihtunut.
Tulin toki uteliaana katsomaan kuinka sata - tai ainakin kymmenet adressin kirjoittajat juhlivat menestystään, kun tyranki on saatu raivatuksi. Mitä! Missä he ovat?
Niin, Jopelle noista talvirenkaista. Piikkipyöriä ei kannata säästää. Ne ovat kuin sheriffi palstalla, varjelevat tyhmiltä kolareilta.Bili palin palstalaisten ajokahti kesti useampia vuosia. Haavat ovat syvät ei niitä päivässä paranneta. Pikku hiljaa ja vähän kerrassaan voimme optimistisellä mielellä edetä. Jo parissa päivässä on palsta osoittanut virkistymisen merkkejä.
- ketähän
se häiritsee. Eipään ole täällä koskaan rivosti käyttäytynyt ja uhkaillut virtsata toisten päälle.
- hauskaa.
Jopel kirjoitti:
Käväisin vilkaisemassa noita nimimerkkejä. Kyllä kirjoituksissa selvää yhtäläisyyttä on.
Vähän kuin se näytelmä, jossa hovimestari esittää vanhan ladyn kuolleita miesystäviä. Sitä näytelmäähän esitetään joka joulu muutaman kerran telkkarissa. Toivottavsti tästä tulee yhtä hauska.Taakse päin selatessani totesin ettei se kuitenkaan noilla nikeillä tulisi sinulle pärjäämään. Hirveitä määriä jopa yhdelle sivulle kirjoitettua tyhjänpäiväistä vuodatusta.
- talven
kesärenkailla, ainakin tällainen eläkevaari, jonka ei tarvitse jokapäivä autolla lähteä.
Jos oikein muistan niin 1960-luvulla ei ollut vielä talvirengaspakkoa, ainakin muistelen tuon vuosikymmnen loppuvuodet ajelleeni samoilla renkailla ympäri vuoden.- etsivivä-amadeus
Pakkasaamu 23 astetta vieläkin,vai että kesärenkaista olisi puhetta.
Eihä se tuo minun savolainen sexiauto tuo suapi,pääsisi edes portilla saakka ilman nastoja.
Täällä on joskut sellainen meininki,meinaan palstalla,että nastat ovat tarpeen ettenpäin menossa.
Rautahaarniska voisi olla kova sana,että kaikki kolhut kestäisi.
Nyt ollaan vähän kuin puustapudonneita ja veräjät auki,kun päästiin ehdonalaisesta.
amateus totuttelee saamaansa vapauteen - Huumorisi tuo palstalle
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Pakkasaamu 23 astetta vieläkin,vai että kesärenkaista olisi puhetta.
Eihä se tuo minun savolainen sexiauto tuo suapi,pääsisi edes portilla saakka ilman nastoja.
Täällä on joskut sellainen meininki,meinaan palstalla,että nastat ovat tarpeen ettenpäin menossa.
Rautahaarniska voisi olla kova sana,että kaikki kolhut kestäisi.
Nyt ollaan vähän kuin puustapudonneita ja veräjät auki,kun päästiin ehdonalaisesta.
amateus totuttelee saamaansa vapauteenjuuri sitä oikeata tunnelmaa!
- Hintriika*
Toteaisinpa vain, että Suomi24:n sähköpostin asetuksissa on kohta "suodattimet". Käsittääkseni sillä voi estää epätoivottujen viestien läpipääsyn.
En tosin itse ole kokeillut toimintoa, kun käytän ko. sähköpostia vain tilapäisissä mielenhäiriöissä.mutta ihmettelen miksi pitää kotiin lähettää.
Aiemmin sain viestin tältä henkilöltä ja se hänen oli pakko lähettää minulle, kai siitä osoitekin jäi.
No eipä tästä tämän enempää, menneet on menneitä, jos ei uusintoja tule.
- Eikka Leino
BilMan poistui joukostamme
hän oli paras kaverimme
siispä malja kohottakaa
ja täyteen ääneen hohottakaa "Menen istumaan selkä turvallisesti seinään päin. Katselen ja kuuntelen."
Kyllähän oli katselemista ja kuuntelemista ja miksikäs ei, myös lukemista.
Olen sen verran uusi tämän juttutuvan jäsenenä, etten tiedä, millaista aikaisemmin on ollut, mutta jo tämän päivän keskustelut ja vain tämän yhden otsikon alla selvittää paljon.
Ulkopuolisena tarkkailijana selkä turvallisesti seinää vasten sanoisin, että keskustelu vaikutti osin aika lapselliselta. Onkohan kaikki 70 ?
Vähän niin kuin sermin takaa tuntemattomana huudeltaisiin mielipiteitä.
Mitä keskustelua se on, missä keskustelukumppania ei näe.
Puhumattakaan, jos sama keskustelija hyppii sermin molemmin puolin ja huutelee itselleen sanajärjestystä ja äänenpainoa vain vaihdellen.
Ymmärrän toisaalta tuon useana persoonana esiintymisen siltä kannalta, että on henkilökohtaisia asioita, joita ei halua sotkea tunnettuun persoonaan, mutta haluaisi ottaa silti osaa keskusteluun. Eri nimimerkin käyttö mahdollistaa sen.
Minä toivoisin, että koska olemme aloittamassa uutta vapaampaa aikaa, niin hautaatte vanhat kinat ja jatketaan vanhoista virheistä viisastuneena.
Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta toimeen voi silti tulla.
Älkää lopettako suuttuneena, koska kaikkihan me tiedetään, että
"Ei haukku haavaa tee, jos ei koira purra saa."
Toivottavasti kukaan ei luule, että yritän esittää jotain ratkaisijaa tässä hommassa.
Kunhan vaan vähän aikani kuluksi jorisen.- ville vallaton
Aiheesi oli hyvä.Saivathan siinä sisuaan purkaa, niin asianomaiset, kuin asiattomatkaan.
Kyllä keskustelun aiheet kääyvät vanhojen vihojen purkamisiin,tahi sitten toisen loukkaamieen. Miksi nämä keskustelupalstat eivät voisi olla rakentavia,,tai,ilman ,että ei aina loukattais jota--kuta osapuolta.Tuntuu ,,kuin oltais tultu LAPSEKSI jälleen. - Hintriika*
Yhdyn tuohon Jopelin ajatukseen, että kaikista ei tarvitse tykätä, mutta toimeen voi silti tulla.
Tympäisee, että sotakirveitä pitää kaivaa esiin, vaikka kätkijä ei välttämättä enää edes muista, mihin kirveensä piilotti. Vai löikö sen kiveen jo silloin kauan sitten... - tervetullut joukkoomme!
-Kysyit, ovatko kaikki varmasti 70 .
-Maalaismies on kohta 80-vuotias.
Joten vikaa haettava siltä suunnalta.
- Ohimenijä
Käyn satunnaisesti lukemassa tätä ja kuusikymppisten palstaa. Molemmissa osataan sanan säilällä lyöminen, mutta ehdottomasti tämä palsta on riitaisin.
Missään muualla ei ole sellaista ajojahtia määrättyjä nikkejä kohtaan kuin täällä!
Miksi on niin, mahtuuhan tänne mielipiteitä laidasta laitaan?
Eikö olisi mukavampaa olla sovinnossa ja antaa kaikkien kukkien kukkia?- He luulevat tätä
o m a k s i reviirikseen. :/
- pätkäle
He luulevat tätä kirjoitti:
o m a k s i reviirikseen. :/
Yksi tietty tyyli kirjoittaa ylipitkiä otsikoita.
- pätkäle2
pätkäle kirjoitti:
Yksi tietty tyyli kirjoittaa ylipitkiä otsikoita.
plus harvat rivinvälit..kirjoitusvimma maaninen
- namliB
Tulin juuri äsken reissusta. Aivan etelärannikollakin oli paikoin mustaa jäätä pääteilläkin. Ilma -3 astetta, satoi puuterilunta joka teki tiet paikoin salakavalan liukkaiksi, kun renkaat piiskasivat lunta tien pintaan näkymättömäksi jääkerrokseksi.
- loituksesi oli hyvä!
Jopel kirjoitti:
Täällä meni jutut vähän sekaisin. Hyvä, että palasit asiaan.
Sen sitten pilasi eräs, joka on itse usein
kertonut olevansa "kuuden kupin kumarassa".
Silloin tulee äkäilyä ja ketjujensa poistoja.
Myös krapulat samaa rataa.
Vanha "seurailijansa" on M......mies, joka tarvitsee jonkun,
kenen perässä kulkea.
Hänkin on alkoholisti, hyvin vanha jo, 80 v.
Eivät puhu enää samaa kieltä kuin 7-kymppiset.
Ovat moneen kertaan perustelleet omia sääntöjään,
joita palstalaisten pitäisi noudattaa sillä,
että ovat olleet jo ensiksi täällä.
Mutta sehän ei ole mikään peruste millekään.
Ylläpito sanelee säännöt; niitä noudatamme.
Jatketaan kaikessa rauhassa. - loituksesi oli hyvälle!
loituksesi oli hyvä! kirjoitti:
Sen sitten pilasi eräs, joka on itse usein
kertonut olevansa "kuuden kupin kumarassa".
Silloin tulee äkäilyä ja ketjujensa poistoja.
Myös krapulat samaa rataa.
Vanha "seurailijansa" on M......mies, joka tarvitsee jonkun,
kenen perässä kulkea.
Hänkin on alkoholisti, hyvin vanha jo, 80 v.
Eivät puhu enää samaa kieltä kuin 7-kymppiset.
Ovat moneen kertaan perustelleet omia sääntöjään,
joita palstalaisten pitäisi noudattaa sillä,
että ovat olleet jo ensiksi täällä.
Mutta sehän ei ole mikään peruste millekään.
Ylläpito sanelee säännöt; niitä noudatamme.
Jatketaan kaikessa rauhassa.lopeta jo tuo määrättyjen ihmisten morkkaaminen,kyllästyttävää luettavaa tosiansa.
loituksesi oli hyvälle! kirjoitti:
lopeta jo tuo määrättyjen ihmisten morkkaaminen,kyllästyttävää luettavaa tosiansa.
tämä koko "keskustelu kerho" on irtisanottu ,mutta täällähän on vielä täysi "rähinä" päällä.
Teille tulee kauhea lumipyry sinne ,säätiedotukset kertoi juuri ,huomenna voi olla täällä.
Nyt ollaan sitten saatu se jokavuotinen lumikiintiö jo .
Lapsilla on hauskaa, ja kyllä me Jerryn kanssa tykätään kanssa lumesta . Laitan kenkiin piikit ,
se on halpa henkivakuutus.
Hyvä että pyhät on ohi ,joskos täälläkin ilmapiiri lauhtuis , eikä tarvitse pelätä haukkuja ,minulla on ainakin haukku omasta takaa.
Nytkin pyytää ulos tämän päivän viimeiselle keikalle :=)
Hyvää yötä ,nukkukaa hyvin!
Sellainen on tämä minun Jerrycottonini:=)
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927