On usein sinipunainen eli vinoletti. Kolvi, joka kansansanoimaisesti ilamistuna on kuin säkkijärveläisen keinutuolin jalaka, on kunnioitettava lakisäästeisesti. Ei sellaiseen habitukseen voi sijoitaa hevosta edes eduskuntatahon edessä. Ei ei. Luullahan homeksi. Tai muutoin halveksitaan lottaa. Että olis joskus säällistä antanu soltulle etuveitikkaa. Kukkia pitää vaan panna kasvamaan meikäläisen, vaikka tiiän, että leipäheinä olisi puuhevolleni paree ratkaisu. Nimittäin tehtaan arvoihin kuului hirnunnan kera eettiset asiat. Enkä vieläkään ymmärrä, miksi tuotantopäällikkö (fil.tri) nauroi kuin Saara. Sopivasti väistellen vastuutani annan, jos otatte, vinkkejä sieluni syvyydestä. Ehkä Kalevalan Tuonen Käki kugahtellee ens gesän teitinkin pihakoivus olme kertaa ennustaen elonaikanne lyhyyden. Korostan kolme kertaa. Uuususkovaisethan ovat sitä mieltä, että käen ekasta gugunnasta voipihäntä laskea tulevan elonsa kaaren. Joten muistakaa ja ahditukaa syvästi kaikki, joiden korviin väihäinen kunkunta käypi. Tosin meillä käypi voutiu useastikin vaatimassa maksuun maksamattomia televisiolupamaksuja.
Periferinen nenä
36
1710
Vastaukset
- Ja kissani Mao
Tämähän on kuin kulttuurivallankumousta. Heh heh. Mistä tuo kaikki pursuaa;-))
- arkunkantaja
paikalle, olen läsnä. Silloin varsinaisesti, kun eetteriin tunkee oivallus matkia "tyyliäni." Varsinkin onnstumisen kohdalla. Trallallaa!!
- mayanna
päätti sitten laulaa uuden laulun odottaen orsille kanojen järjestäytyvän yhä uudelleen ja uudelleen.
Vaan kukkuupa se käki kukollekin.- arkunkantaja
Hyppelyksen sanoit sinä.
- mayanna
arkunkantaja kirjoitti:
Hyppelyksen sanoit sinä.
Ja ääneen.
- sitten
edellisen aloituksesi?
- arkunkantaja
Seriffiä ei tavitse syytellä.
tähänkö voin laittaa hyvän pääsiäisen toivotukset kaikille lukijoille :)
*dejavuu tunne*
Tälläkertaa ilman linkkiä.- arkunkantaja
Voi voi voi!
Mikä on "dejavuu tunne?" - tunne siitä,
arkunkantaja kirjoitti:
Voi voi voi!
Mikä on "dejavuu tunne?"että on kokenut joskus saman ennenkin..
tai ehkä tulee kokemaan saman..
tai pelkää kokevansa saman..
Ihan miten vaan...
;D arkunkantaja kirjoitti:
Voi voi voi!
Mikä on "dejavuu tunne?"että olen jo kerran kirjoittanut avaukseesi nuo sanat :)
- mayanna
Sun linkkis oli kiva. Melkein tunnistin itteni ;D
mayanna kirjoitti:
Sun linkkis oli kiva. Melkein tunnistin itteni ;D
uskalsit sitten avata sen...Siinä oli olevinaan mun omakuva :)
- mayanna
TaikisN kirjoitti:
uskalsit sitten avata sen...Siinä oli olevinaan mun omakuva :)
ei se vaikuttanu niin pelottavalta, että mä olisin ymmärtäny jättää väliin :)
Aika vaistonvaraista toi mun linkkien avaaaminen tai avaamatta jättäminen kyllä on. Vielä ei ole käynyt pahasti, mutta joitakin on kyllä jäänyt aukeematta - liekö sitten kone 'ajatellut' puolestani. Hih... ja olishan mulla tähän mahdollisuus näpäyttää vaikka lapsilukko päälle. Sitten tuskin avautuis edes ne kaikkein epämääräisimmät. mayanna kirjoitti:
ei se vaikuttanu niin pelottavalta, että mä olisin ymmärtäny jättää väliin :)
Aika vaistonvaraista toi mun linkkien avaaaminen tai avaamatta jättäminen kyllä on. Vielä ei ole käynyt pahasti, mutta joitakin on kyllä jäänyt aukeematta - liekö sitten kone 'ajatellut' puolestani. Hih... ja olishan mulla tähän mahdollisuus näpäyttää vaikka lapsilukko päälle. Sitten tuskin avautuis edes ne kaikkein epämääräisimmät.katson palstalle linkitetyistä linkeistä osoitteet ennenkuin availen niitä. Jos on jokin tunnettu osite, esim linkissä lukee hs tai iltalehti tai muu vastaava, uskallan kyllä avata, mutta epäilyttävän näköiset linkit(joista ei selviä lainkaan mihin ne johtavat) jätän avaamatta.
nähdä sitä...ja tietenkin mua kiinnostaa:)
Arkkiksen eka avaus häippäs ja kaikki jäi kesken.
Mulle tuli häikkää nettiyhteyksiin ja ei muuta ku kone kiinni jo alkuillasta.MRR!tintti.kotivintti kirjoitti:
nähdä sitä...ja tietenkin mua kiinnostaa:)
Arkkiksen eka avaus häippäs ja kaikki jäi kesken.
Mulle tuli häikkää nettiyhteyksiin ja ei muuta ku kone kiinni jo alkuillasta.MRR!luudalla lentävä noita-akka kuvassa, ei mitään sen mullistavampaa. Juu, arkkis lennätti pitkänperjantainjuttunsa pois, se ei kait ollut enää ajankohtainen.:)
TaikisN kirjoitti:
luudalla lentävä noita-akka kuvassa, ei mitään sen mullistavampaa. Juu, arkkis lennätti pitkänperjantainjuttunsa pois, se ei kait ollut enää ajankohtainen.:)
rennosti ja pääsiäinen jo kohta ohikin:)
Kiitti huomiosta.
- jani sompio 13v
Mieleeni tulee Elias Lönnrot noista värikkäistä teksteistänne.
Iskä joka on automyyjänä Kajaanin Toyotalla sanoo teidän tahallaan venkuilevan.
Minusta tulee ekonomi sitten isona. Koulunkäyntisujuu hyvästi.- arkunkantaja
Ny jäläkijättöisesti. Konsaan en ole oikein suvainnu uskoa luottamusta vanhainautoinkaupparatsuloihihe varsinnaa Kajjjaanissa.
- jani sompio 13v
arkunkantaja kirjoitti:
Ny jäläkijättöisesti. Konsaan en ole oikein suvainnu uskoa luottamusta vanhainautoinkaupparatsuloihihe varsinnaa Kajjjaanissa.
Ei teilläkään Ak ole niitä helpompia työnaloja. Voimia valitsemallanne alalle.
Meillä on ½ metriä lunta. Silti turistit hurruuttaa meiän ohi Lappiin päin. - arkunkantaja
jani sompio 13v kirjoitti:
Ei teilläkään Ak ole niitä helpompia työnaloja. Voimia valitsemallanne alalle.
Meillä on ½ metriä lunta. Silti turistit hurruuttaa meiän ohi Lappiin päin.kiinni viisi muutakin. Monikin turriisti ei lappiin lunta kaipaa. Sukset saappin katolla ovat hämystä. Viina ja viiva riekuttaa etelän ukkoa, ja Lyyli tietää, että Luostolla monella Jounhilla on kiivas rykimäaikha
- arkunkantaja
Kuka tulkitsee kenet ja miten. Ajatelkaahan Kalileijjo Kalileijon Petteri-kollia, joka mikä on joutanut kärsimään siitä, että omppo tippupui sen pallilioile, ja syntyi theoria pain- ovoimasta. Saamari. Histonia kirjaa tapaturmat aivan tosin. Meikä sentään sopii, ettei aina käy niin.
- sola
..ja aputeekit varmaan päivyistää, jos muutoinna ei onnaa.. ;)
Harva kolli muutes on päässyt historiaan..tai siis kaikkihan aikanaan...mut peräti kirjoihin saakka pisauttaen.
Eppur si muove? - arkunkantaja
sola kirjoitti:
..ja aputeekit varmaan päivyistää, jos muutoinna ei onnaa.. ;)
Harva kolli muutes on päässyt historiaan..tai siis kaikkihan aikanaan...mut peräti kirjoihin saakka pisauttaen.
Eppur si muove?Käsipelissä resiinalla jälkehen.
- sola"
arkunkantaja kirjoitti:
Käsipelissä resiinalla jälkehen.
..huomennaki juna..hyppää siihen.. ;)
- arkunkantaja
sola" kirjoitti:
..huomennaki juna..hyppää siihen.. ;)
vuosilukua en muista, tv:stä tietokilpailua, jossa aiheena oli junien aikataulut Euroopassa. Ymmärrän suuresti vieläkin sen studioyleisön hurmahengen, joka merkistä purkautui suosionosoituksiin seisaalleen nuosten aina kilpailijan vastatessa oikein. Siinä oli jotain jumalallista, kun tietäjä tiesi milloin ja kuinka kauan seisoi pysäkillä Kourassa ja Pariisissa.
- yopollo
kannattaa yrittää kuunnella, nimittäin jos sitä ei enää kuulu, maailmanloppuun on enää kolme vuotta.
Toisaalta tyhjin vatsoin ei käkeä saa ensi kertaa kuulla, tulee onnettomuutta koko vuodeksi.
Edelleen nuoriso toivoo kyllä että ensi käki kukkuisi mahdollisimman vähän, koska siitä laskevat vuosia naimisiinmenoon.
Jos käki vaikka kukkuukin monesti, yli sitä ei saa päästää lentämään, nimittäin silloin kuolee aivan kohta.- arkunkantaja
Syyskesällä joskus kolmisenkymmentä vuotta sitten, kun suoritin osuuttani maskottina Unkarissa moottorisahauksen mm kisoissa, yöristeilyllä Balaton-järvellä paistoi kuu. Ja esitin erään ruotsalaisen kisailijan kanssa huuliparppuduona kipaleen "käkivalssi." Juopunut juhlakansa antoi senverran isot albodit, että pustan mustalaisorkesteri ajoi meidän kateuksiiaan pois lauteilta. En kuollut, vaikka lensi melkein yli.
lentänyt käki ja samalla kukkui ja kerran!
En tiedä uskooko kukaan,mutta tämä on totta.
Uskomaton tilanne ja siitä on jo aikaa.
Ennen isäni kuolemaa ulkolaudoituksen kimpussa hääri jotkut linnut..en tiedä mitkä..koputtelivat nokallansa kait toukkia,muurahaisia vai mitä sitten löysivätkin.
Isä siihen koputukseen tuumaili,että joku kuolee se on sen merkki.
Tuskin olisin muistanut tätä kommenttia,jos isäni olisi hengissä.Ei mennyt kauaa kun lähtö isälle tuli:(
- playback
Kun näin nimimerkkisi raahanneen arkkua jälleen palstalle, ja kun olen tullut kiinnittäneeksi huomiotani äkkisiltään omituiselta näyttävään kirjoitustapaasi, oletko varma otsakkeen kohdalla, johdonmukaisia jos ollaisiin kirjoitustyylisi epämääräisyyden suhteen, ja että sinun ei oikeastaan pitänytkään kirjoittaa periferinen, vaan ... ;D
- arkunkantaja
itsekuikutinkin ristinluulla minne vaan taputtelematta olkapäille "anna paukku oi aarteenihyvävelityyliin." Ei se anna vaikka halukin olisi. Karnevaliai-kanakin ulkomaanmisteri otti valtaansa kirkon etupenkin ja ehtoolliryypin antaen toisten jälleen kerran kantaa ristinsä. Se on aivan sama mälväävätkö tyhjää minun tai Piippolan Vaarin leukaperät, ei pörssikurssit heilahtele ei. Ryyppi ei tosin tee pahaa, vaikka kateelliset haimavaivaset teholla toisin väittävät. Kuten varmaan kokemuksesta tiedätkin tuppisuu on ihan mitätön tuppikulliin verrattuna. Sen on saattanut markkinoille entinen margariinimainoksen Täti Moonika, jonka perä liikehtii lastenlaulun sanojen mukaan : Kas näin heiluu peppu jne..." Tulehdusarvot on joskus todistettava joillekin paukapäille virittämällä valkea. Bumerangin kanssa tarvitaan notkeat polvet ja oikea ajoitus. Hupsista. Vielä muistutan, parasta maailmassa joillekin on "hupskeikka." Varsinkin silloin, kun on vetäissyt pyllyt olakapäille bändäreiden kaa basistin palkkarahoilla. Joten herra tautiasi lisätköön.
- BoccaDellaVerita
etsiskelin suomettunutta vastinetta otsikkosi periferinen-sanalle ja löysin tämän:
*perifeerinen,
kaukana keskuksesta sijaitseva, ääreis-, reuna-, toisarvoinen*
Kirjoittajaa sen paremmin tuntematta, muu osa tekstistä ei sitten tavoittanutkaan tajuntaani.
Tietenkin vilkas mielikuvitukseni alkoi sijoittelemaan nenää ja soltun etuveitikkaa milloin mihinkin naaman kolkkaan sillä seurauksella, että vähäiset käen kukunnat eivät hakkaa naurulla saavutettuja ikävuosia :D- arkunkantaja
Elän hyvin tavallista elämää. Aasintuntijat tietävät sen. Pitkään ja hartaasti paikallista aikaa pällistelleet osaavat arvostaa brasilialaisen makkaran oivallisuutta. Se, että hankielämässä tällaista tööttäilyä, missä ajatus? lentää nopeammin kuin sormet kulkevat näppäimistöllä, kutsutaa hulluudeksi, ei virtuaalissakaan ole väärä arvio. Saanen esitellä itseni, Imbesillus Byrokratius. Teidän nimessänne on paljon samankaltaisia kirjamia, kuin klassisen unilukemiston "Degamerone," kirjoittajan nimessä, mutta en uso samaan henkilöitymään, en edes inkarnaatioon, silla teillä on vääränlainen fraseraus ja axentti. Mikä nyt milloinkin kenenkin tajuntoja tavoittelee onkin mystinen juttu. Vähän niin kuin linssilude, joka koettaa päästä samaan kuvaan itseään nieleskelevän käärmeen kanssa. Mutta huihai, Zorbaksella oli elämän eväät.
- mittee häh
mäne perille
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144