Mitä rokotuksia Sinä otit?

Sannaaa25

Kun lähdit Vietnamiin, mitä rokotuksia otit? Nyt pientä galluppia pystyyn. Hepatiitit, malaria, japskien aivokuume, lavantauti, yms yms. Lista on pitkä - kuinka pitkän kaavan kautta Sinä lähdit?

6

1420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trubedurentti

Vain hepatiitit rokotteena. Malariaan ehkäisevä lääkekuuri.

• a + b

ja eikä muuta. Malariakuuria en syö, sitä ei Vietnamin rantakohteissa tarvita.

• ...................

4kertaa ollu vietnamissa ja aina pärjännyt hepateeteilla ja malarialla. Muuta ei tarvinnut vaikkei kertaakaan missään rantakohteissa olla oltu vaan ihan köyhissä pikkukylissä, joissa ei käy turisteja. Lyhin matka kesti 6vko.

• TiVa

mukaan on menty. Kato rokote.fi sivuja ja käy lekurissa kysymässä mielenvahvistusta. Mä sain kovan kuumeen, nuhan ja yskän äsken Namissa ja paikallinen poppamies määräs heti verikokeisiin, millä suljettiin pois japskikuume, malaria ja dengue-kuume. Tai niin hän sanoi ja määräs sittten säkillisen pillereitä, nenätippoja ja kurlausnestettä. Olo parani ja kuume laski heti. Mä oon aina ottanu suositellut piikit ja pillerit, eikä niistä mielestäni ole pahemmin haittaakaan ollut. Ottamattomuudesta olisi hyvinkin voinut olla.

• ja miten kauan

Rokotusten ja lääkitysten tarve matkoilla riippuu mm. siitä minnepäin ja kuinka kauaksi aikaa matkustaa. Rannikolla 2viikonmatkaa varten selviää A-hepatiitti rokotuksella. Maitohappobakteeri-kuuri, aloitus viikko ennen matkaa,matkan ajan ja viikko matkan jälkeen on hyväksi. Huolellinen käsihygienia on myös hyvä suoja..

• Turismo

Viime vuonna Vietnamissa 2vkoa. Saigon ja Nha Trang pääasialliset oleskelukohteet pientä reissaamista. Hepatiittirokotukset oli ja maitohappokuurilla pärjättiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52