Nyt tuntuu, että mun kiukkunarua kiskotaan aivan tarpeettomasti ja tahallaan. Reilu kina on okei, mikäli sellaista nyt on, mutta kun mä en jaksa kestää sitä, että siihen kivaan ja tärkeeseen kinaan vedetään mukaan siihen tasan kuulumattomia asioita. Olennaisessa pysyminen on näköjään vahvasti lajiominaisuus.
Oikeesti tämä ei ole provo, mutta mietteitä ja kokemuksia kiitos.
Kuppi nurin
24
1257
Vastaukset
- mayanna
on vähän paha mennä kommentoimaan.
Pakko kuitenkin kysyä; minkälainen on 'kiva ja tärkee kina'? Voisko se olla kiivaahkoa keskustelua matkareiteistä?
Entä sitten ne 'siihen kuulumattomat asiat'? Kenties sellaisia kuin että tuo reitti on nopeempi kuin sun haluama tai että kaveri ei haluakaan kiivetä liian ylös vuorelle, kun joutui viimeksi kantamaan sun reppua? (Nii joo, mitäs se tosiaan asiaan kuuluu ;))
No, provo tai ei..
Asiaan liittymättömien pointtien tuominen mukaan kinaan ..öh.. siis keskusteluun.. saa ainakin minut heiluttamaan luutaa tosi rivakasti.
Nyt on pakko heilauttaa peitonkulmaa ja kömpiä unille. Kun ei oo kinakaveriakaan nyt.- Pajero-mies
Köh, toki meikäläiseltä ei ole mitään kysytty, mutta voin silti vastata.
Kiva tärkee kina tarkoittaa esimerkiksi sitä, että, onko oikein, että joku joutuu tiskaamaan koneella, mutta toinen saa hioa seinää käsin.
Newton muuten teki aikanaan aika hyvän keksinnön. Jos liikutaan tyhjiössä, niin kaikki putoavat samalla vauhdilla.
Pitää vain pudota riittävän korkealta.
Mimmonen on kiva ja tärkee kina :)? Tuo on ihan uusi juttu mulle. Pitääpäs oikein pistää korvan taakse muistiin.
Ei piä paikkaansa että vaikeuksia olennaisessa pysymisessä olisi vain naisilla. Tässä vaiheessa tulee mieleen entinen elämä. Exän kanssa meni kivat kinat siinä mielessä ihan hukkaan :).
Palstariidat taitaa rönsyillä samaan malliin kuin riidat reaalissakin. Kaivetaan, veivataan ja vaivataan asioita jotka ei siihen kinaan kuuluiskaan. Erimielisyyksiä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei ne riitelyt ja kinat aina pahoja asioita ole. Vuorovaikutustaidot on kuitenkin niitä elämän haasteellisimpia tehtäviä.
En tiijä mistä nyt oli kysymys. Vastauskin tais mennä sivuraiteita pitkin. Se nyt oli tällä kertaa tämän lajin yksilön lajiominaisuus ;):- mayanna
ole vain naisten 'vika' :D Erään kanssa kinatessani tarvitsen kynää ja paperia, jotta pysyn perässä niissä kaikissa sivuseikoissa, jotka keskusteluun liittyy. Sellaisilla saa mukavasti väritettyä varsinaista asiaa mieleisekseen. Mulla itellä on se paha vika, että takerrun sitten oikomaan niitä sivuseikkoja, jotka mun mielestä vaatii korjausta. Hetken päästä sitten on ajauduttu niin kauas varsinaisesta aiheesta, että tuntuu tosi typerältä. Heh.. tän yhden ihmisen kanssa pitääkin oikein keskittyä, että saadaan yks asia kerrallaan selväks. *huh*
Heh.. olispa varmaan kivaa katteltavaa, kun joku kuvais omaa riitelyä. Usiempia varmaan hävettäis ihan sikana, kun muutenkin usein tahtoo nolottaa. mayanna kirjoitti:
ole vain naisten 'vika' :D Erään kanssa kinatessani tarvitsen kynää ja paperia, jotta pysyn perässä niissä kaikissa sivuseikoissa, jotka keskusteluun liittyy. Sellaisilla saa mukavasti väritettyä varsinaista asiaa mieleisekseen. Mulla itellä on se paha vika, että takerrun sitten oikomaan niitä sivuseikkoja, jotka mun mielestä vaatii korjausta. Hetken päästä sitten on ajauduttu niin kauas varsinaisesta aiheesta, että tuntuu tosi typerältä. Heh.. tän yhden ihmisen kanssa pitääkin oikein keskittyä, että saadaan yks asia kerrallaan selväks. *huh*
Heh.. olispa varmaan kivaa katteltavaa, kun joku kuvais omaa riitelyä. Usiempia varmaan hävettäis ihan sikana, kun muutenkin usein tahtoo nolottaa.Monesti jälkeenpäin ajattelin että olisinpa napsauttanut nauhurin päälle että olis voinut tarkistaa jälkikäteen miten sitä tuli kinattua ja miten rönsyiltyä kauas alkuperäisestä aiheesta. Itse en osannut palauttaa 'keskustelua' alkuperäiseen aiheeseen. Aloitin mykkäkoulun kesken riidan :)). Kun ei kerran pysytty aiheessa mitä sitä enää veivaamaan.
Sitä en kiellä etteikö naisilta onnistu yhtä hyvin sivuseikkoihin lipsuminen kuin miehiltäkin :).
että on henkilöitä jotka lähtevät kinaamaan kivankin varjolla,että hetken päästä pääsisi käsiksi siihen olennaiseen eli varsinaiseen aiheeseen.
Se kiva kina on virittelyä,pehmittelyä ja huomion herättämistä,herättelyä eräänkin lajin avaamaan korvat kuulemista varten;DTämä oli hyvä:
"Se kiva kina on virittelyä,pehmittelyä ja huomion herättämistä,herättelyä eräänkin lajin avaamaan korvat kuulemista varten."
Aina olen sanonut että täällä oppii uutta :).- Teemuna
Kinaamisessa osapuolten tulisi olla, kuinka mä nyt sanoisin, suunnilleen samalla kohtaa potutuskäyrässä. Kinat pitäis oikeestaan hoitaa alta pois hyvin levänneenä, syöneenä, kikattuna ja muutenkin hyvällä mielellä. Väsyneenä ja alavireisenä siinä vaan saa sammakoita turhaan väistellä.
- Teemuna
Ylen määrin ohjaamista ja ohjeistusta, tästä tälläkertaa oli kyse. Koen olevani jo iso poika joka saa tehdä asioita myös väärin.
- mayanna
- Teemuna isona poikana kykenee sitten myös kantamaan vastuun virheistään ja niiden mahdollisesti tuomista hmm.. hankaluuksista?
*silittää Teemunan päälakea* Oothan sä jo iso poika ja kaikki me teemme virheitä. *virn*
No, jokos alkaa rauhoittua? - Teemuna
mayanna kirjoitti:
- Teemuna isona poikana kykenee sitten myös kantamaan vastuun virheistään ja niiden mahdollisesti tuomista hmm.. hankaluuksista?
*silittää Teemunan päälakea* Oothan sä jo iso poika ja kaikki me teemme virheitä. *virn*
No, jokos alkaa rauhoittua?Oikein pikkupoikamainen olo. Kiitos.
Nyt ulos siitä haistelemaan hankia. Korvatulpat mukaan, koska noi tintit pitää jo kamalaa meteliä. - yopollo
tai ohjeistus eivät ole pahasta, kunhan muistat että ohjeistaja ei ota vastuuta siitä jos ohjeiden mukaan toimiessasi teet kuitenkin tavoitteisiisi nähden väärän päätöksen.
- iso poika?
Kuitenkin huutelet siellä pyyhkimään.
- Teemuna
yopollo kirjoitti:
tai ohjeistus eivät ole pahasta, kunhan muistat että ohjeistaja ei ota vastuuta siitä jos ohjeiden mukaan toimiessasi teet kuitenkin tavoitteisiisi nähden väärän päätöksen.
Kait me kaikki tarvitaan, mutta ne eivät saa mitätöidä toisen kykyä arvioida tilannetta vain siksi, että toinen katsoo asiaa eri kulmasta ja ottaa huomioon eri tavalla siihen vaikuttavia tekijöitä.
Kyllä se tilanne siitä tasoittuu.
Isotkin pojat tarvii joskus ohjaamista. Tytöt kans. Hymyilkää nyt jälkeenpäin 'kivalle kinalle' :).
Oot sä kyllä joskus niin hellyyttävä ;).- Teemuna
Mariet kirjoitti:
Kyllä se tilanne siitä tasoittuu.
Isotkin pojat tarvii joskus ohjaamista. Tytöt kans. Hymyilkää nyt jälkeenpäin 'kivalle kinalle' :).
Oot sä kyllä joskus niin hellyyttävä ;).Vaan joskus? Dee dee.
- mayanna
vaan, kyllä se siitä :)
- Puhurix
sitä sanotaan, että riitelyn taitokin on opittava ja pysyttävä olennaisessa.
- Teemuna
Kun seuraavan kinan tuoksinassa ehdottaisin käyttämään otollista tilaisuutta ja ryhtyä oikein harjoittelemaan kinoja ja niiden sopimisia. Siinähän voisi alkaa tekemään kaikenlaisia harjoitustehtäviä ja joskus ajankuluksi voisi ehdottaa taas sitä olennaisessa pysymistä. Dee dee.
- jos ns. harjoitustehtävät
Teemuna kirjoitti:
Kun seuraavan kinan tuoksinassa ehdottaisin käyttämään otollista tilaisuutta ja ryhtyä oikein harjoittelemaan kinoja ja niiden sopimisia. Siinähän voisi alkaa tekemään kaikenlaisia harjoitustehtäviä ja joskus ajankuluksi voisi ehdottaa taas sitä olennaisessa pysymistä. Dee dee.
olisivatkin juuri ne olennaiset?:)
- Teemuna
Ja naista ei näy halmeiila. Liekö hyvä vai paha, mulle nyt väliaikaisesti hyvä.
Nainen saa saapua kun hänen tuntosarvensa niin vaativat. Dee dee.- yksi nainen
Kelpaanko? :)
- tyrkylle,
yksi nainen kirjoitti:
Kelpaanko? :)
paitti jos sull o kuppi nuri.:)
- yksi nainen
tyrkylle, kirjoitti:
paitti jos sull o kuppi nuri.:)
nuttu nurin ja onni oikein.
Täytänkö siis vaatimukset? :)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144