Mihin ajoon ryhtyisit?

Yrittämään

Jos alkaisit yrittämään, mitä ryhtyisit ajamaan ja miksi?

26

6399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyviäkin

      Minä ainakin ryhtyisin ajamaan rahtilaivaa. Olisi se oma vapaus ja halutessa voisi komentaa jonkun muun ruoriin. Ajoaikoja ei ole säännöstelty ja vaikka olisin, niin niitä ei kukaan valvo. Omalla vastuulla voi toki touhuta rauhassa, vaikkei illan six-packistä kertyneet promillet olisi ihan nolliin asti laskeneetkaan. Alalla hyvät liksat, naurettava verotus ja pitkät vapaat, jotka saa jopa pitää.

      • opettele ensin

        Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!

        Verotus on ihan sama kuin muillakin.

        Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä.


      • vanhalle merikarhulle...
        opettele ensin kirjoitti:

        Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!

        Verotus on ihan sama kuin muillakin.

        Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä.

        Nollatoleranssi voi olla matkustaja-aluksilla, mutta rahtialukseen ei kukaan asiaa tule tarkastamaan ilman että ensin rysähtää johonkin ja silloinkin on vielä mahdollisuus suunnata aluevesirajan yli päästämättä ketään alukseen.

        Kiitos lentoliikenteen, vapaita voidaan nykyään pitää inhimillisemmissä sykleissä, eli puolen vuoden yhtäjaksoiset työrupeamat ovat suurelta osin historiaa monessakin firmassa.

        Ja mitä tulee veroprosenttiin, niin merityökortti ei ole kadonnut vieläkään mihinkään, joten verotus ei ole lähellekään samaa luokkaa kuin meillä täällä maissa. Jos kaipaat perusteluja, niin syy siihen on se, että merellä työskentelevät eivät voi pääsääntöisesti käyttää kotimaansa sosiaalipalveluja, kuten esim. terveydenhuoltoa.


      • tieliikenteessäkin
        opettele ensin kirjoitti:

        Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!

        Verotus on ihan sama kuin muillakin.

        Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä.

        hankitaan. itsellä mennyt viimeinen vuosi 2900-4200/kk yhden asunnon (100000e) olen jo maksanut kotona asuessani (29v mies) ja nykyistä jossa itse asun ei paljon tarvitse huolehtia koska em.asunnon vuokra menee suoraan nykyisen talo-yhtiön tilille ja ite maksan kun jaksan loput yhtiön maksut. noin on sovittu isännöitsijän kansssa ja joskus jää jopa tuloja


      • Mmjklms

        itse jos ajaiis niin suomessa Ja Ulkomailla < ja pisimmät ajomatkat aina espanjaa ja ruotsia myöten ja Turistibussin kanssa Mallorcalla ja lanzarotella


      • &lt;&lt;&lt;

        SITTEN AJAISIN JOPA SATAMIIN


    • ajohommaa

      mikä toissi sekä mielihyvää että palkka. Jos ei muijan kanssa tuu toimeen on ihan samaa mitä ajaa.

    • penjis

      Huomaa ettei kannata alkaa yrittämään..
      Ei kuljetusalalle rahamiehetkään investoi!

    • vuoden´´

      alalla olon jälkeen näin jos pitäisi oma yritys perustaa niin että sillä elää niin pakettiautolla paketin ajoa. Maksimissaan ehkä pienen pieni (perälauta)nosturi jotta saa tynnyrit hikoilematta kyytiin ja pois.
      Pysyy kroppa vetreänä ja yöt kotona.

      • epäilen että

        taksat on etelässä vähän paremmalla mallilla kuin muualla suomessa, isot kaupungit tietysti asia erikseen, ja kato kalustoa. etelässä järjestään uutta kalustoa, 500 km ylemmäs niin niilovolvot ja 143:set arkipäivää


      • 7+7-14

        sorakuljetuksia dafilla ja mercedeksellä..
        valionajoja volvolla.


    • 7+8-15+14-29+8-37+2-39 v

      ensin ajaisin Lihakuljetuksia scanialla Helsinki-Forssa-pori akselivälillä
      sitten ajaisin Italiassa Volvolla Tomaatteja
      sitten ajaisin helsingborgista tanskaan Banaaneja mercedes-benzillä
      sitten ajaisin Vielä kaiken lisäksi soraa scanialla ja manilla Hiekkaa ja sitten ajaisin kiitolinja keikkoja Volvolla akselivälillä Helsinki-rauma-Pori. ja Manilla Helsinki-Tampere-Nokia.Lso foodsin autokuskina Toimisin 7 2-9 v
      7 7-14v ja

    • ihmettelijä iisalmesta

      Ei ole ihme ettei kuljetusyritykset menesty, kun lukee näiden vähälahjaisten vastauksia täysin asialliseen kysymykseen.

      Eikä ole ihme sekään, ettei palkkaa makseta myöskään enempää -en minäkään tuollaisille maksaisi.

      Nyt olen kaiken nähnyt.

    • ihmettelijä iisalmesta

      Ei ole ihme ettei kuljetusyritykset menesty, kun lukee näiden vähälahjaisten vastauksia täysin asialliseen kysymykseen.

      Eikä ole ihme sekään, ettei palkkaa makseta myöskään enempää -en minäkään tuollaisille maksaisi.

      Nyt olen kaiken nähnyt.

    • rookies

      varovasti vähän vanhalla kalustolla kontteja ja tarkkana kuluissa

      • 7+8-15

        Kanamuna kuljetuksia scanialla
        Liha ajoa mersulla
        tomaattia kauppaan vw transporterilla
        Kemian kuljetuksia < kemira < scanialla


      • Ei pöllömpi

        Kun ei mene uutta ostamaan ja saa hyvän ajopaikan niin mikä ettei. Speed hakee koko ajan autoilijoita, tosin silloin pitää olla 3 aks. vetäjä ja 4 aks. konttialustakärri. Taksasta en tiedä.


      • mmjklms

        scanialla


      • 9 Alaa

        1.lihajalostusajoa < Lso Foods
        2.soraa < seepsula
        3.Kiitolinja < ajoa
        4.soraa <
        5.Tomaatteja < Helsinki-Gijon
        6.Banaaneja < Helsinki-milano
        7.lihaa < helsinki-torino
        8.banaaneja < helsinki-marseille
        9.lihajalosteita < helsinki-helsingborg
        Toiset 5 5-10
        1.Tomaatteja < Helsinki-pietari-Harkova
        2.banaaneja < helsinki-lahti-mikkeli
        3.Lihajalosteita < Helsinki-Kuopio-seinäjoki
        4.banaaneja < helsinki-tukholma-malmö-helsingör
        5.Lihajalosteita < Malmö-helsingborg-Kööpenhamina
        6.harkkoja < helsinki-Tukholma-kööpenhamina-bremen-Gijon-Malaga
        7.Tomaatteja < HELSINKI-TURKU-TUKHOLMA
        8.BANAANEJA < HELSINKI-BREMEN-MUNCHEN
        9.soraa < helsinki-Hyrylä-hyvinkää
        10.Lihajalosteita < helsinki-tampere-pori


      • tai Pitkäniemessä
        9 Alaa kirjoitti:

        1.lihajalostusajoa < Lso Foods
        2.soraa < seepsula
        3.Kiitolinja < ajoa
        4.soraa <
        5.Tomaatteja < Helsinki-Gijon
        6.Banaaneja < Helsinki-milano
        7.lihaa < helsinki-torino
        8.banaaneja < helsinki-marseille
        9.lihajalosteita < helsinki-helsingborg
        Toiset 5 5-10
        1.Tomaatteja < Helsinki-pietari-Harkova
        2.banaaneja < helsinki-lahti-mikkeli
        3.Lihajalosteita < Helsinki-Kuopio-seinäjoki
        4.banaaneja < helsinki-tukholma-malmö-helsingör
        5.Lihajalosteita < Malmö-helsingborg-Kööpenhamina
        6.harkkoja < helsinki-Tukholma-kööpenhamina-bremen-Gijon-Malaga
        7.Tomaatteja < HELSINKI-TURKU-TUKHOLMA
        8.BANAANEJA < HELSINKI-BREMEN-MUNCHEN
        9.soraa < helsinki-Hyrylä-hyvinkää
        10.Lihajalosteita < helsinki-tampere-pori

        ...on potilailla mahdollisuus netinkäyttöönkin.


      • &lt;&lt;&lt;&lt;
        7+8-15 kirjoitti:

        Kanamuna kuljetuksia scanialla
        Liha ajoa mersulla
        tomaattia kauppaan vw transporterilla
        Kemian kuljetuksia < kemira < scanialla

        RAHTIAJOA < VOLVO.SCANIA.SISU.MB.MAN.IVECO.
        KOTIMAAN LIIKENNETTÄ IVECO.MAN.MB.VOLVO.SISU
        ULKOMAAN LIIKENNETTÄ SCANIA.SISU.VOLVO.MAN.MB
        HELSINKI-TRAVENMUNDE VOLVO.MB.MAN.IVECO.DAF.MB
        TRAVENMUNDE-HELSINKI IVECO.MB.MAN.DAF.VOLVO.MB


    • Puunajohan se olisi sellaista tuttua ja turvallista, tietäisi suunnilleen mihin ryhtyisi. Mitään järkeähän ei nykypäivänä ole alkaa autoilijaksi, varsinkaan puuautoilijaksi, mutta jos nyt leikitään ajatuksella. Kaikkein mielekkäintä olisi kuitenkin olla puuautoyrittäjä jos vielä olisi niin hyvässä taloudellisessa tilanteessa että auto / pari autoa pyörisivät vierailla kuljettajilla ja itse kävisi korkeintaan tuurailemassa että tuntuma säilyisi. Muuten keskittyisi vain pyörittämään autoja.

      Vähän järkevämpää olisi alkaa sora-autoilijaksi kasvukeskukseen tai sen liepeille. Helpommalla siitä rahan saa kuin puunajosta, vaikka homma on varmasti yksitoikkoista.

      Jos taas ihan järkevästi ajattelee niin varmaan jotain koulukyytejä tms. pikkubussilla. Pikkunäppärää ajelua ja työajat olisivat kohdillaan.

      • sdgh

        Tuo maanajo. Niin onko sen alan yrittäjille iso kysyntä? Sora-autoja näkee paljon, mutta ei ole itsellä oikeastaan mitään käsitystä, että ketkä niitä hommia edes tarjoaa? Tietysti rakennusyritykset jne.

        Raksatyömailla noita näkee pelkässä nuppiajossa, ja joskus yhistelmiäkin, mutta se taitaa olla hieman pitempää ajoa? Eikös alotuskustannukset ole vähän isot jos auton ostaa ja kait sitä jollain pitäis lastata, kuten pyöräkuormaajalla. Kerro kaikki :)


      • sdgh kirjoitti:

        Tuo maanajo. Niin onko sen alan yrittäjille iso kysyntä? Sora-autoja näkee paljon, mutta ei ole itsellä oikeastaan mitään käsitystä, että ketkä niitä hommia edes tarjoaa? Tietysti rakennusyritykset jne.

        Raksatyömailla noita näkee pelkässä nuppiajossa, ja joskus yhistelmiäkin, mutta se taitaa olla hieman pitempää ajoa? Eikös alotuskustannukset ole vähän isot jos auton ostaa ja kait sitä jollain pitäis lastata, kuten pyöräkuormaajalla. Kerro kaikki :)

        Luulen, että varsinkin kasvukeskuksissa sora-autoilijoille voisi löytyä tarvetta jopa kannattavalta pohjalta ajatellen. Sellainen kuva on, jotta mikäli mielii päästä johonkin sorarinkiin, vaikka KTK:n ajoihin, niin pitäisi omistaa osake / osakkeita(?) siitä kyseisestä KTK:sta. En ole varma, mutta tällainen mielikuva on.

        Toinen mahdollinen ajojen tarjoaja on sitten varmaan nämä "isot firmat", vaikkapa Lemminkäinen, ja jotkut betonifirmat, maanrakennusalan / rakennusalan yritykset, tai tuollaiset. En tiedä sen tarkemmin miten tuo toimii. Ehkä jos oikein tuuri kävisi, niin ehkä voisi päästä jonkun kunnankin ajoon. Siis ehkä.

        Nuppiajoa tekevät jos ajomatka on tarpeeksi lyhyt. Nupit aina 5-akselisiin saakka ovat johonkin tiettyyn kilometrimäärään asti tuottavampia kuin kasettiyhdistelmät. Mutta ainakin täällä ajavat paljon kärrien kanssa, eli ajomatka on sen verran pitempi ettei nupilla ole mitään järkeä ajella. Eli lyhyellä matkalla nupilla, pitemmällä matkalla kärrin kanssa.

        Aloituskustannukset on varmasti kaikille suoritealoille aika kovat. Pääseehän käytetyillä alkuun, mutta onko se sitten kannattavaa, niin lienee tapauskohtaista. Varsinkin jos sattuu ostamaan huonosti toimivan käytetyn. Ehkä ainoa järkevä vaihtoehto, monella ehkä ainoakin, on aloittaa yrittäminen käytetyllä vehkeellä. Siinähän sen sitten näkee miten homma kannattaa. Jos kannattaa. Ja jossain ajoringeissä on kyllä lastauskoneet valmiina, jossain syrjä-/maaseudulla operoidessa voi olla niin, että sora-autoilijalla pitää olla myös oma lastauskone. Mutta ei minun mielestäni kaupungeissa. Voihan isommilla firmoilla olla omia kaivin- ja pyöräkoneita, mutta onhan paljon 1-3 auton yrittäjiä, joilla ei ole muuta kuin ne autot vaan.


      • sdgh
        puukuski kirjoitti:

        Luulen, että varsinkin kasvukeskuksissa sora-autoilijoille voisi löytyä tarvetta jopa kannattavalta pohjalta ajatellen. Sellainen kuva on, jotta mikäli mielii päästä johonkin sorarinkiin, vaikka KTK:n ajoihin, niin pitäisi omistaa osake / osakkeita(?) siitä kyseisestä KTK:sta. En ole varma, mutta tällainen mielikuva on.

        Toinen mahdollinen ajojen tarjoaja on sitten varmaan nämä "isot firmat", vaikkapa Lemminkäinen, ja jotkut betonifirmat, maanrakennusalan / rakennusalan yritykset, tai tuollaiset. En tiedä sen tarkemmin miten tuo toimii. Ehkä jos oikein tuuri kävisi, niin ehkä voisi päästä jonkun kunnankin ajoon. Siis ehkä.

        Nuppiajoa tekevät jos ajomatka on tarpeeksi lyhyt. Nupit aina 5-akselisiin saakka ovat johonkin tiettyyn kilometrimäärään asti tuottavampia kuin kasettiyhdistelmät. Mutta ainakin täällä ajavat paljon kärrien kanssa, eli ajomatka on sen verran pitempi ettei nupilla ole mitään järkeä ajella. Eli lyhyellä matkalla nupilla, pitemmällä matkalla kärrin kanssa.

        Aloituskustannukset on varmasti kaikille suoritealoille aika kovat. Pääseehän käytetyillä alkuun, mutta onko se sitten kannattavaa, niin lienee tapauskohtaista. Varsinkin jos sattuu ostamaan huonosti toimivan käytetyn. Ehkä ainoa järkevä vaihtoehto, monella ehkä ainoakin, on aloittaa yrittäminen käytetyllä vehkeellä. Siinähän sen sitten näkee miten homma kannattaa. Jos kannattaa. Ja jossain ajoringeissä on kyllä lastauskoneet valmiina, jossain syrjä-/maaseudulla operoidessa voi olla niin, että sora-autoilijalla pitää olla myös oma lastauskone. Mutta ei minun mielestäni kaupungeissa. Voihan isommilla firmoilla olla omia kaivin- ja pyöräkoneita, mutta onhan paljon 1-3 auton yrittäjiä, joilla ei ole muuta kuin ne autot vaan.

        Kiitoksia vastauksista. Katotaan mihin tie vie.


    • SikaTopi

      Aja kepillä sikaa. Siinä ei tule konkurssia...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe