LUE!!!

ooppooppoo

Olen 15v. evankelislutherilainen ja mietin tässä vain että mitäköhän mieltä tuttuni olisivat jos vaihtaisin uskontoa? Buddhalaisuus tuntuu oikealta, koska siinä uskonto on itsensä tutkimista ja olemista toisia unohtamatta, miettimistä ja meditaatiota, toisin kuin lutherilaisuuden kirkoissa hoilaaminen ja rukoileminen... mielipiteitä ja kommentteja kaipaillaan kipeästi!!!

7

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ålkke

LUULIN ETTÄ VIESTI EI TULLUT EKAL KERRAL!!! ÄÄÄÄÄHHH!!:(

• semmosta.....

...että älä silti vaivu synkkyyteen,asioilla on tapana järjestyä hyvin....ja toi oli pikku juttu.joillain ei mee isommatkaan jutut jakeluun kerralla..eli what a vittua,meit on monia ja kunhan yrittää parhaansa ni ei voi epäonnistua.siitä se lähtee ja harjoitus tekee mestarin.tulet olemaan sellainen.kaikista ei siihen vielä ole ,että myntäisi virheensä.

• eli swiis....

...eiku .eli siss...vittu...eli siis-mä tarkotin et myöntäisi virheensä,ei myntäisi virheensä.sori... :>mä vaan oppilas olen ja tiellä kuitekin.

• harjottaja...

Vaihda ihmeessä jos siltä tuntuu. Tai eihän sitä heti mennä turvautumista ottamaan, mutta alat opiskelemaan lisää aiheesta. Oppimateriaalia löytyy melkein loputtomasti kuitenki. Harjotukset vaihtelee myös paljon eri Buddhalaisuuden eri koulukuntien mukaan, joten kannattaa alottaa tutkiminen noin yleiseltä kannalta ja sitten syventää tietoja eri koulukunnista. Kun joku koulukunta tuntuu sopivalta, niin sitten liityt joukkoon!

Namaste!

• Sitten kun voit

Ei muuta lisättävää.

• Mirianna

Ihanaa, että etsit ja kysyt. Ei sinun varmaan kannata tuttujen perusteella päättää uskontoasi, se on sinun asiasi.

Haluaisin kuitenkin myös kertoa sinulle, että kristinusko on myös itsensä tutkimista, ihmisenä kasvua, toisten huomioimista, hiljentymistä, yhteyttä, rakastamista, auttamista, miettimistä... Harmi, että sinulla, niin kuin niin monella muullakin on niin kuollut käsitys kristinuskosta.

Jos kristinusko on ulkoista, tapojen toistamista, ei siitä paljoa saa irti. Se on tylsää eikä kosketa. On kyse siis siitä, onko usko elävää vai kuollutta. Luterilaisen kirkon piiristä löytyy molempia.

Lisäksi kannattaa vierailla muissa seurakunnissa. Suosittelen lämpimästi sitä, että annat kristinuskolle mahdollisuuden antamalla Jeesukselle mahdollisuuden. Ei kristinuskosta saa mitään irti, jos haluaa pysyä kaukana Jeesuksesta. Pyydä hänet elämääsi ja huomaat, että alkaa tapahtua :) Suhteesi Jumalaan ei voi olla elävä automaattisesti, siihen tarvitaan henkilökohtaista halua ja panostusta eli aikaa Jumalan kanssa.

Ihmiset ihmettelevät, kun luterialisuus on niin tylsiä, ja itse istuvat ihan muissa ajatuksissa kirkon penkissä "suorittamassa" jumalanpalvelusta. Ei ihme, että usko tulee vain uskonnoksi, jos se on ihan hajutonta ja mautonta.

Tuntuu varmaan viehättävältä valita itselle sopivaa uskontoa. Kristittynä haluaisin kuitenkin sanoa, että vaikka "kaikki tiet vievät Roomaan eivät kaikki tiet vie taivaaseen". Eli ei ole yhdentekevää, minkä uskonnon valitset ja kuitenkin olet täysin vapaa tekemään niin kuin tahdot. Toivoin kuitenkin, että ennen kuin heität kristinuskon roskikseen luet ajatuksella Johanneksen evankeliumin.

• Ålkke

Just tota mä tarkotin.... Uskonto on ihan kuollut käsite minulle... Ei kiinnosta pätkääkään mennä "suorittamaan" jumalanpalvelusta. Tiesit juuri mitä tarkoitin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe