kertokaas immeiset missä tilanteessa teille tulee muljahduksia?nukkumaan mennessä,yöllä kesken unien,aamulla kun saatte silmänne auki,unen ja valveen rajamailla,syötyänne kovan nälän jälkeen,krapulassa,viikko ennen menkkoja ja menkkojen aikana,jännittäessä,väsyneenä...no joo mulla kaikissa em. tilanteissa.
tuleeko joka päivä?
kohtauksen omaisesti,sarjoina?
perättäisiä?
huimaako muljahduksen tullessa?
onko lääkkeet auttaneet ja mikä lääke?
oon 31v nainen ja syksystä alkaen pahentuneet,kauan oli taukoa edellis kerrasta ku on noin pahasti vaivanneet,ehkä vuonna-04,sillon tehtiin 2xholteri,2xultra ja rasitus-ekg,kaikki normaaleja...miks helvetissä pahemman muljahdus kohtauksen aikana tulee huimaava olo ja tuntuu kuin taju menis?ja sydän olevinaan terve!ja entä ne perättäiset(2 tai 3)mitäs ne on...aika paska olo ku tulee kunnon rytinät!jos käy lukemassa rytmihäiriöistä asiantuntijoiden tekemiltä sivuilta niin saa sen käsityksen että perättäiset on vaarallisia ja jotkut lääkärit sanoo että ei mitään vakavaa!ketä tässä enää uskoa?huoli vaan siitä että millon sydän menee niin sekas että tulee kammiovärinä...kertokaas millaisia kokemuksia teillä on näistä asioista.
muljahduksista
10
5943
Vastaukset
- sairaslomalainen
Hei,
mulla on samanlaisia oireita, olen 28 v. nainen. Runsaita kammiolisälyöntejä. Alkoivat kuin kirkkaalta taivaalta 3 viikkoa sitten urheiltunia normaalia enemmän, ja jatkuvat edelleen runsaana päivittäin. Oireina kaulalla täyteläisyyden tunne, huono-olo, ja huimaus, alkavat pienestäkin rasituksesta. Yöllä saattaa herättää ja valvottaa pari tuntia, syönnin jälkeen, kävellessä, etc... Alkavat yhtäkkiä, esim. syönnin jälkeen ja saattavat kestää parikin tuntia. Lisälyönnit ovat perättäisiä tai jopa joka toinen lyönti on lisälyönti.
Kaksi kertaa on tehty sydän-UÄ, siinä ei poikkeavaa. Nyt olen sairauslomalla. Tässä kuussa olisi vielä Holterointi ja rasitus-ekg. Lääkärit epäilevät ylirasitustilaa tai sydäntulehduksen jälkitilaa.
Rasittava ongelma.
Kuinka kauan muljahtelu kestää sulla?- pii
Hei!
Minulla alkoi lisälyönnit flunssan aikana.(kestäneet jo kaksi kk:tta päivittäin)Holtteroitiin ja tuloksena oli 83 kammiolisälyöntiä. Normaali löydös.Lisälyönti taipuvuus.
Pelottaa, että voiko nämä sitten aiheuttaa vaikka kammiovärinän, jos tulee useampia peräkkäin?
Auttaisikohan magnesiumin(purkista) syönti?
Minulle sanotaan lääkärissä vain, että syö beetasalpaajaa...
Kovin ovat ikäviä "muljahduksia", tunnen kaikki. - muljahdus
pii kirjoitti:
Hei!
Minulla alkoi lisälyönnit flunssan aikana.(kestäneet jo kaksi kk:tta päivittäin)Holtteroitiin ja tuloksena oli 83 kammiolisälyöntiä. Normaali löydös.Lisälyönti taipuvuus.
Pelottaa, että voiko nämä sitten aiheuttaa vaikka kammiovärinän, jos tulee useampia peräkkäin?
Auttaisikohan magnesiumin(purkista) syönti?
Minulle sanotaan lääkärissä vain, että syö beetasalpaajaa...
Kovin ovat ikäviä "muljahduksia", tunnen kaikki.mulla liikunnan aikana niitä ei tule,tosin en kyllä uskallakaan muuta liikuntaa harrastaa ku reipasta kävelyä.joskus ne lisälyöntisyys kohtaukset kestää pari tuntia niin että saattaa tulla minuutin välein tai muutaman sekunnin välein,joskus ovat satunnaisia ja joskus harvoin on sellanen päivä ettei tule ollenkaan.mulle tehtiin uus holterointi viime viikon to,en ole saanu vielä tuloksia ja pelottaa mitä sieltä löytyy,onneks tuli pahoja häiriöitä nauhotuksen aikana.kardiologi onneks katsoo sen eikä mikään sisätautilääkäri.yksityispuolella tehtiin se.mä kans tunnen kaikki lisärit,toiset voimakkait,toiset heikkoja ja sit siltä väliltä.
muljahdus kirjoitti:
mulla liikunnan aikana niitä ei tule,tosin en kyllä uskallakaan muuta liikuntaa harrastaa ku reipasta kävelyä.joskus ne lisälyöntisyys kohtaukset kestää pari tuntia niin että saattaa tulla minuutin välein tai muutaman sekunnin välein,joskus ovat satunnaisia ja joskus harvoin on sellanen päivä ettei tule ollenkaan.mulle tehtiin uus holterointi viime viikon to,en ole saanu vielä tuloksia ja pelottaa mitä sieltä löytyy,onneks tuli pahoja häiriöitä nauhotuksen aikana.kardiologi onneks katsoo sen eikä mikään sisätautilääkäri.yksityispuolella tehtiin se.mä kans tunnen kaikki lisärit,toiset voimakkait,toiset heikkoja ja sit siltä väliltä.
muljahduksia tulee lepoasennossa, aterian jälkeen ( en syö ähkyksi), ja tosiaan kävelylenkin jälkeen. Eli jos siis elän ns. terveellisesti, rytmihäiriöt ovat arkipäivää. Olenko opettanut kroppani epäterveelliseksi, en tiedä. Mutta kuinkahan kauan menee, kun elää ns. iisisti ja odottelee, että sydän toimis normaalisti. Palautuuko rytmi itsestään, vai tarvitaanko siihen apukeinoja?
Verenpainelääkitys on ja beetasalpaajaa käsketään ottaa lisälyönteihin, mutta ei ole auttanut.- Geromino
lilli4 kirjoitti:
muljahduksia tulee lepoasennossa, aterian jälkeen ( en syö ähkyksi), ja tosiaan kävelylenkin jälkeen. Eli jos siis elän ns. terveellisesti, rytmihäiriöt ovat arkipäivää. Olenko opettanut kroppani epäterveelliseksi, en tiedä. Mutta kuinkahan kauan menee, kun elää ns. iisisti ja odottelee, että sydän toimis normaalisti. Palautuuko rytmi itsestään, vai tarvitaanko siihen apukeinoja?
Verenpainelääkitys on ja beetasalpaajaa käsketään ottaa lisälyönteihin, mutta ei ole auttanut.Minä sain muljahdukset loppumaan magnesium-geelillä joka hierotaan ihoon. Mieluummin ohuelle ihoalueelle kuten taipeet käsien rannepuoli jne. En aluksi uskonut sen auttavan mutta 3 päivän käytön jälkeen muljahdukset katosivat! Vuodesta 1980 alkaen olen tuosta kärsinyt ja kaikki tutkimusrumbat läpikäynyt. Lääläreillä ei ole ollut muuta tarjota kuin beetasalpaajaa, joka sekään ei ole auttanut. Olen tutkinut magnesiumin imeytymistä. Paradoksi on siinä että magnesiumi ei imeydy ellei kehossa ole ennestään magnesiumia. Ainut keino on joko injektio tai ihon kautta imeyttäminen joka sopii kotikonstiksi. Pillereistä ei kannata magnesiumoksidia syödä koska se ei imeydy ollenkaan ainakaan lääketietellisen tutkimustietokannan PUBMEDin mukaan. Se on sopiva ummetuksen hoitoon ei muuhun. Jos syö sitä syntyy magnesiumvajaus vatsan löystymisen takia! Magnesiumsitraatti on paras pillereistä. Haluan näin jakaa tietoa eteenpäin koska lääkäri hoitaa oireita ei vaivan syytä; tässä tapauksessa magnesiumin vajausta. Eräs tutkija Suomessa tutki magnesiumin saantia ja se on pudonnut 1900 luvun alusta näihin päiviin 1200mg/päivä > 300mg/päivä. Käytännössä ei tarpeeksi ruoasta enää saa.
- Hepiolus
Geromino kirjoitti:
Minä sain muljahdukset loppumaan magnesium-geelillä joka hierotaan ihoon. Mieluummin ohuelle ihoalueelle kuten taipeet käsien rannepuoli jne. En aluksi uskonut sen auttavan mutta 3 päivän käytön jälkeen muljahdukset katosivat! Vuodesta 1980 alkaen olen tuosta kärsinyt ja kaikki tutkimusrumbat läpikäynyt. Lääläreillä ei ole ollut muuta tarjota kuin beetasalpaajaa, joka sekään ei ole auttanut. Olen tutkinut magnesiumin imeytymistä. Paradoksi on siinä että magnesiumi ei imeydy ellei kehossa ole ennestään magnesiumia. Ainut keino on joko injektio tai ihon kautta imeyttäminen joka sopii kotikonstiksi. Pillereistä ei kannata magnesiumoksidia syödä koska se ei imeydy ollenkaan ainakaan lääketietellisen tutkimustietokannan PUBMEDin mukaan. Se on sopiva ummetuksen hoitoon ei muuhun. Jos syö sitä syntyy magnesiumvajaus vatsan löystymisen takia! Magnesiumsitraatti on paras pillereistä. Haluan näin jakaa tietoa eteenpäin koska lääkäri hoitaa oireita ei vaivan syytä; tässä tapauksessa magnesiumin vajausta. Eräs tutkija Suomessa tutki magnesiumin saantia ja se on pudonnut 1900 luvun alusta näihin päiviin 1200mg/päivä > 300mg/päivä. Käytännössä ei tarpeeksi ruoasta enää saa.
Minulla muljahduksiin on kaksi selvää syytä, jotka vaikuttavat usein yhdessä mutta myös erillään.
1. Ruokatorven ärtyneisyys. Syynä voi olla vahvamausteinen ruoka, paprika, kahvi tmv. Muljahdukset helpottavat jos saa röyhtäistyä kunnolla, mutta pahan ärsytyksen vallitessa vaikeaa. Veden juonti voi auttaa lievässä vaivassa.Vaikeammassa tilanteessa happosalpaaja, esim Pepsid Duo.
2. Selkälihasten jännittyneisyys. Syynä voi olla henkiset paineet. Jostain syystä vasen puoli hartioita on alttiimpi jännittymään kuin oikea. Melko voimakas hieronta vasemmasta lapaluusta selkärankaan päin voi auttaa jopa vuosiksi.Fysioterapia auttoi minulla vaikkakin avun tarve ilmaantuu, jos henkisiä paineita on liikaa.
Olen kuten moni muukin huomannut, että muljahdusten tarkkailu pahentaa niitä. - oireilu
Hepiolus kirjoitti:
Minulla muljahduksiin on kaksi selvää syytä, jotka vaikuttavat usein yhdessä mutta myös erillään.
1. Ruokatorven ärtyneisyys. Syynä voi olla vahvamausteinen ruoka, paprika, kahvi tmv. Muljahdukset helpottavat jos saa röyhtäistyä kunnolla, mutta pahan ärsytyksen vallitessa vaikeaa. Veden juonti voi auttaa lievässä vaivassa.Vaikeammassa tilanteessa happosalpaaja, esim Pepsid Duo.
2. Selkälihasten jännittyneisyys. Syynä voi olla henkiset paineet. Jostain syystä vasen puoli hartioita on alttiimpi jännittymään kuin oikea. Melko voimakas hieronta vasemmasta lapaluusta selkärankaan päin voi auttaa jopa vuosiksi.Fysioterapia auttoi minulla vaikkakin avun tarve ilmaantuu, jos henkisiä paineita on liikaa.
Olen kuten moni muukin huomannut, että muljahdusten tarkkailu pahentaa niitä.varmaan vaikuttaa koska usein ku lisärit alkaa on jotain pahoinvointia,ilmavaivoja,ripulia ,tms.mulla on todettu ärtyvän suolenoireyhtymä mut miks nuo lisärit on nyt aktivoituneet päälle kun ei tätä ennen ole ollut yhteyttä näillä.koko yläselkä on kyllä aivan jumissa.aamuisin tosi kenkku olo kun lihakset on tukossa.
- magnesium voiteen
Geromino kirjoitti:
Minä sain muljahdukset loppumaan magnesium-geelillä joka hierotaan ihoon. Mieluummin ohuelle ihoalueelle kuten taipeet käsien rannepuoli jne. En aluksi uskonut sen auttavan mutta 3 päivän käytön jälkeen muljahdukset katosivat! Vuodesta 1980 alkaen olen tuosta kärsinyt ja kaikki tutkimusrumbat läpikäynyt. Lääläreillä ei ole ollut muuta tarjota kuin beetasalpaajaa, joka sekään ei ole auttanut. Olen tutkinut magnesiumin imeytymistä. Paradoksi on siinä että magnesiumi ei imeydy ellei kehossa ole ennestään magnesiumia. Ainut keino on joko injektio tai ihon kautta imeyttäminen joka sopii kotikonstiksi. Pillereistä ei kannata magnesiumoksidia syödä koska se ei imeydy ollenkaan ainakaan lääketietellisen tutkimustietokannan PUBMEDin mukaan. Se on sopiva ummetuksen hoitoon ei muuhun. Jos syö sitä syntyy magnesiumvajaus vatsan löystymisen takia! Magnesiumsitraatti on paras pillereistä. Haluan näin jakaa tietoa eteenpäin koska lääkäri hoitaa oireita ei vaivan syytä; tässä tapauksessa magnesiumin vajausta. Eräs tutkija Suomessa tutki magnesiumin saantia ja se on pudonnut 1900 luvun alusta näihin päiviin 1200mg/päivä > 300mg/päivä. Käytännössä ei tarpeeksi ruoasta enää saa.
nimi?kysyin apttekista mut siellä ei ole,tarvitsisin sen nimen.kokeilen jos ei anna niin ei kyllä otakaan.
- myös tuollaista
Minullakin muljahdukset ja tykyttelyt alkoivat flunssan jälkeen ja ylläri, lääkäri laittoi yo-kokeiden paineiden syyksi. Noh, nyttenpähän olen ollut rampana n. kuukauden niiden jälkeen ja joka kerta rasittaessani itseäni tulee rasituksen jälkeen muutamia lisälyöntejä ja seuraavana päivänä sydän on täysin sekaisin. "Propralia naamaan, ei tutkita enempää." Eikä edes liikuntakieltoa määrännyt. Yleensä kävelylenkeillä (n. kilometri) alkaa henkeä ahdistaa niin, että joutuu hidastamaan vauhtia ja pulssi nousee kovin. Reilun viikon päästä alkaisi fyysisesti raskaat työt ja olen tässä miettinyt, pitäisikö kieltäytyä töistä, sillä eipä huvita tuupertua tuonne kadun varteen.
Psykiatrian polille minut on siis tungettu tuon hengenahdistuksen ja rytmihäiriöiden takia, jotka ihan selkeästi tulevat rasituksessa. Tällaista.- edelliseen
EKG, PEF ja verikokeet kaikki nättejä, ei mitään valittamista. Kun tuonne ps. polille pääsen, niin vaadin kyllä sydämen tutkimista ja ns. parempaa diagnoosia. Diapameilla tässä on elelty, kun en noita Propraleja uskalla ottaa, kun leposyke 60 ja verenpaineet todella alhaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047