merkkien

lukumäärä

Miten muutan alla olevaa koodia? Minun pitäisi saada metodi merkinEsiintymat tulostamaan kirjainten a, b ja c yhteismäärän näppikseltä annetussa sanassa.

public class test25 {

public static void main(String[] args)
{
String sana = OmaIO.lueString("Anna sana ");
char[] merkit = {'a','b','c'};

for(int i=0;i < merkit.length;i )
{
System.out.println("kirjain " merkit[i] " esiintyy annetussa sanassa " sana
" " merkinEsiintymat(merkit[i], sana) " kertaa.");

}

}
public static int merkinEsiintymat(char merkki, String merkkijono)
{

int lkm = 0;
for (int j = 0; j < merkkijono.length(); j ){
if ( merkkijono.charAt(j) == merkki) lkm ;
}
return lkm;
}
}

6

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v0id

OmalO luokasta sen enempää tietämättä, koodisi toimii oikein.

PS. Luokan nimet isolla.

• keksa

hän haluaa, että metodi palauttaa noiden kolmen merkin esiintymien yhteismäärän.

Vaatii siis ihan pienen muutoksen.

Mielestäni vois hiukan olla omaakin yritystä, kun tuon edellisen koodin jo annoin valmiiksi.

• v0id
        keksa kirjoitti:

hän haluaa, että metodi palauttaa noiden kolmen merkin esiintymien yhteismäärän.

Mielestäni vois hiukan olla omaakin yritystä, kun tuon edellisen koodin jo annoin valmiiksi.

Niinpäs olikin. :) Luin huolimattomasti.

• v0id
        keksa kirjoitti:

Luin huolimattomasti. :P

Tuleekohan taas 2 viestiä.

• oon tyhmä
        keksa kirjoitti:

Siis kiitos keksa koodista. Ja olen todella muuttunut tyhmäksi-ainakin mitä tulee ohjelmointiin. Ennen osasin koodatakin jotain, nyt ei vaan onnistu mikään.

Ja omaa yritystä on ollut, todella. Tuntuu itsestäkin ihan käsittämättömältä miten edistystä ei tapahdu lainkaan. Vaikka tuntikausia sovittelee koodia, ei homma vaan toimi. No, virheilmoituksia saan kyllä aikaiseksi.

Ihan pieni muutos on todella pieni, kun sen osaa. Osaamattomalle se voi olla kovan työn tulos- jos onnistuu sittenkään. Ja tarkoitus olisi vähän kehittyäkin.

• v0id
        oon tyhmä kirjoitti:

Siis kiitos keksa koodista. Ja olen todella muuttunut tyhmäksi-ainakin mitä tulee ohjelmointiin. Ennen osasin koodatakin jotain, nyt ei vaan onnistu mikään.

Ja omaa yritystä on ollut, todella. Tuntuu itsestäkin ihan käsittämättömältä miten edistystä ei tapahdu lainkaan. Vaikka tuntikausia sovittelee koodia, ei homma vaan toimi. No, virheilmoituksia saan kyllä aikaiseksi.

Ihan pieni muutos on todella pieni, kun sen osaa. Osaamattomalle se voi olla kovan työn tulos- jos onnistuu sittenkään. Ja tarkoitus olisi vähän kehittyäkin.

System.out.println("Kirjaimet " merkit[0] ", " merkit[1] " ja " merkit[2] " esiintyvät annetussa sanassa " sana
        " " merkinEsiintymat(merkit, sana) " kertaa.");

}
        public static int merkinEsiintymat(char[] merkit, String merkkijono) {
        int lkm = 0;
        for(int i=0; i

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe