SIIRTONURMIKKO

ei kiinnity

Laitoimme viime kesänä siirtonurmikkokaistaleen n. 40 cm asfalttien väliin jääneelle kaistaleelle. Pohjat tehtiin ohjeen mukaan ja kasteltiin runsaasti.
Nyt se kaistale kuitenkin liikkuu. Ei siis ole juurtunut kunnolla. Viime kesän se kuitenkin oli vihreä ja elävä. Vielä en osaa sanoa alkaako vihertämään.
Mikä vikana? Mikä auttaisi? Kastelu? lannoitus? APUA!!!!

10

4806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siirtonurma harkinnut

Heip.
      Tuohon kysymykseesi en osaa vastata, mutta kiinnostaisi tietää, että minkä verran tuli maksamaan siirtonurmen laitto?
      Pohjat pitää tehdä kunnolla ja eihän se multa/sorakaan niin halpaa ole. Onko isoja hintaeroja eri toimittajien välillä?

• Myy ainakin

Kakkoslaatua alle kolme euroa/neliö.

• alkuperäinen kyselijä

En voi antaa mitään hintatietoja koska en muista nurmen hintaa, ei se kallis ollut. Nurmea ostettiin 40 cm x 15 m joten ala ei ole suuri.

Mullan ja soran sain ilmaiseksi naapurin maansiirtoyrittäjältä kun hain itse.

• ÖRRRRRRR!!!

ruohonsiemeniä tolvana! ei tarvinnu ku kevääl levittää helkkaristi nurmikonsiemeniä, jo oli kesällä nurmikko! irtonurmikot on p******ä, kun ne ei juurru.

• Alkuperäinen kyselijä

Koska kutsuit minua tolvanaksi tulen kummittelemaan lapsillesi (tuleville) öisin.

• puliko

Olet kastellut sitä viime kesänä liian usein ja pinnallisesti, eli rullan alapuolinen maa ei ole saanut riittävästi vettä. Juuristo on siis saanut vetensä pinnasta. Nyt kasteltava harvoin ja todella reilusti kerralla jolloin kastelujen välillä pinta kuivuu ja juurien haettava vetensä syvemmältä.

• alkuperäinen kyselijä

näin on luultavasi tapahtunut. Kiitos neuvoista.

• tiedän
        alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

näin on luultavasi tapahtunut. Kiitos neuvoista.

minäkin.
        Äläkä lannoita kaistaletta.Juurtuu paremmin,koska joutuu hakemaan ravinnon syvemmältä.

• puutarhuri 1111111

naulaa se ratanauloilla kiinni

• siirtonurmikon onnellinen o...

Mistä tällaisia nauloja voi ostaa? Kunnassamme ei ole junarataa joten en voi käydä niitä irroittamssa ratapölkyistä eikä ole junatarvikekauppaakaan.Kuulostaa muuten hyvältä idealta. Voiko niiden yli ajaa autolla niin ettei renkaat mene puhki? pitääkö ne ruostesujata ennen maahan laittamista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe