Osaatko ylipäänsä antaa anteeksi?
Tuli vaan mieleen, kun riitelin kerran yhden naapurin kanssa ja menin kiltisti pyytämään anteeksi tuhmuuttani mutta silti hän haukkui muille asiasta. Lääh, tulipa pitkä lause.. Saako ihminen siis sun mielestä joskus töpätä, vai onko hänellä ikuinen leima otsassa jos ei aina käyttäydy muottien mukaan?
Ja asiaan liittyen, millaista ihmistä et siedä? Minkälaista luonteenpiirrettä et anna anteeksi? Vai tuletko toimeen kaikkien kanssa? Itse olen aika suopea, mutta katto tuli vastaan kun törmäsin pedofiiliin kasvatuspalstalla. Ihmettelen itsekin kuinka vastenmielisenä häntä pidän ihan kokonaisuudessaan, eikä vain tätä yhtä puolta hänessä..
Mitä et anna anteeksi?
78
5231
Vastaukset
- anto ..
on niin kakspiippunen juttu, antaa anteeksi vaan sanallisesti, silti asia kivertaa mieltä niin että ei osaa enään luottaa ihmiseen, silloinhan se olisi valheellista anteeksiantoa. No mutta mä en pysty antamaan anteeksi epäreiluutta ja kieroutta. Tyhmiä tekoja voi vielä katsoa läpi sormien, mutta tarkotuksella satuttaminen on anteeksiantamatonta, varsinkin jos sitä tekee toistamiseen. Ihminen on onneksi erehtyväinen, mutta tyhmä ei pidä olla !
- tuffe
että joskus toisten mielestä on kiva puhua ihan mitä vaan, koska sillä on uutisarvoa :/ Ei haukuta ketään niinkään sen takia että haluaa satuttaa toista, vaan koska se on niin sensaatiomainen juttu.
Se on kyllä totta, että jos kerran töppää se menee tyhmyyden piikkiin, mutta siitähän pitäis jo osata ottaa opikseen.
- Lumi henkilö.
Mitä en anteeksi anna, no sitä että veljeni käytti minua seksuaalisesti hyväkseen kun olin neljä vuotias! Niin ja niitä kolmea raiskausta jotka elämääni varjostaa! En myöskään sitä että pedofiili tappoi ystäväni sisaren! Ehkä anteeksianto toisi rauhan, mutta ei ne ajatuksista poistu kuitenkaan!!!
Anteeksi etten omaa nimimerkkiä käytä, meidät naiset niin nopeasti leimataan :(- tuffe
Onpa ollut sulla rankka elämä :/// ymmärrän ettet halua käyttää nikkiä.
Tiedätkö, olen joskus miettinyt sitä kun lapsillekin opetan että aina pitää pyytää tai antaa anteeksi, ehkä se ei olekaan niin? Ehkä sekin suojelee tavallaan, että on vaan asioita jotka ovat niin pahoja ettei kuulukaan antaa anteeksi. Kunhan ymmärtää oman osuutensa asiassa oikein, ja osaa antaa itselleen anteeksi, se riittää. Usein sitä kuitenkin syyttää enemmän tai vähemmän myös itsensä. - Lumi henkilö.
tuffe kirjoitti:
Onpa ollut sulla rankka elämä :/// ymmärrän ettet halua käyttää nikkiä.
Tiedätkö, olen joskus miettinyt sitä kun lapsillekin opetan että aina pitää pyytää tai antaa anteeksi, ehkä se ei olekaan niin? Ehkä sekin suojelee tavallaan, että on vaan asioita jotka ovat niin pahoja ettei kuulukaan antaa anteeksi. Kunhan ymmärtää oman osuutensa asiassa oikein, ja osaa antaa itselleen anteeksi, se riittää. Usein sitä kuitenkin syyttää enemmän tai vähemmän myös itsensä.Kiitos sanoistasi :)
Antanut anteeksi olen itselleni,
ehkä jollain tasolla myös heille, jotka särkivät elämääni.
Paljon olen pahuutta kokenut ja nähnyt,
vaan elämään uskon vieläkin.
On kaikki hyvin elämässäni nyt,
On rakas mies ja poika mitä ihanin:)
Jospa elämä alkaa hymyillä jopa minullekin nyt:) - tuffe
Lumi henkilö. kirjoitti:
Kiitos sanoistasi :)
Antanut anteeksi olen itselleni,
ehkä jollain tasolla myös heille, jotka särkivät elämääni.
Paljon olen pahuutta kokenut ja nähnyt,
vaan elämään uskon vieläkin.
On kaikki hyvin elämässäni nyt,
On rakas mies ja poika mitä ihanin:)
Jospa elämä alkaa hymyillä jopa minullekin nyt:)että elämää vihdoin hymyilee sulle :) Kauniin runon laitoit, siinä oli hieno tunnelma.
- Lumi henkilö.
tuffe kirjoitti:
että elämää vihdoin hymyilee sulle :) Kauniin runon laitoit, siinä oli hieno tunnelma.
Kiitos!
Runoja kirjoitan kyllä, vaikka
tuo ei runona pitänyt tulla :)
Kaikkea hyvää sinulle :) - tuffe
Lumi henkilö. kirjoitti:
Kiitos!
Runoja kirjoitan kyllä, vaikka
tuo ei runona pitänyt tulla :)
Kaikkea hyvää sinulle :)Kaikkea hyvää myös sinulle :)
- akaalainen
Jätkä tuli yks yö kapakkareissun jälkeen koputteleen ovelle, no, tarjosin paukun ja heitettiin läppää.
Sit alko tuleen, oli ilmeisesti jotain patoutumia(tai sen muijalla mua vastaan, laittanut reppanamiehensä kauheessa kännissä asialle), heitin jätkän pihalle, tänäkin päivänä ollaan kavereita, mut sen akan kans ei, enkä ikinä tu oleen. Ja vaan siks, se vonkas multa kerran, ja katon mä nyt sentään hiukan, millaiseen luuskaan sekoan.
Eli sen muijan kans en tule ikinä tuleen toimeen, ei moikata jne, mut se ei tosiaan mua hetkauta... hah!- rafael
HUH HUH, noita teijän immeisten riitoja ja ahdistuksen aiheita ym.....
OLEN JA ASUN MAALLA, RAUHASSA OMAN PERHEEN KANSSA, NAAPURIIN MATKAA....., EI KUULU HUUTO!!!
Ei tartte rähistä naapureiden ym kanssa. Kerran viikossa käydään ehkä kaupassa. Vieraat käy meillä, me ei käydä itse kylässä.
Ei ryypätä, ei rällätä, ei tapella, ei käydä kapakoissa, ei baareissa.....
Mikä tän onnen ja rauhan voittas??
OLLAAN N.NELIKYMPPINEN PARI. - tuffe
pelkurimaista naiselta, ettei tullut ite sun kanssa ryyppäämään. Ehkä häntä nykyisin enemmän harmittaa se ;))
- tuffe
rafael kirjoitti:
HUH HUH, noita teijän immeisten riitoja ja ahdistuksen aiheita ym.....
OLEN JA ASUN MAALLA, RAUHASSA OMAN PERHEEN KANSSA, NAAPURIIN MATKAA....., EI KUULU HUUTO!!!
Ei tartte rähistä naapureiden ym kanssa. Kerran viikossa käydään ehkä kaupassa. Vieraat käy meillä, me ei käydä itse kylässä.
Ei ryypätä, ei rällätä, ei tapella, ei käydä kapakoissa, ei baareissa.....
Mikä tän onnen ja rauhan voittas??
OLLAAN N.NELIKYMPPINEN PARI.oisko teillä vapaita tontteja siellä?
- sapettaa
Sellainen ihminen sapettaa joka pyytelee puheitaan anteeksi. Hän on epäluotettava jos
ei "seiso" puheittensa takana.- tuffe
sun kanssa pitää sitten tarkasti valita sanansa. En kyllä osaa sitä jaloa taitoa, joten sorisori vaan etukäteen ;)) Tai ehkä sua ei haittaa vaikka riitelee?
Ollaan vaan ihmisiä, jotenka meillä kaikilla on lupa töpeksiä joskus. Anteeksi annetaan, sehän on selvää.
Kettuliinin lista oli hyvä.
Narsismille on vaikea antaa anteeksi, varsinkin kun kohteeksi joutuu lapset, viattomat luontokappaleet.- tuffe
Narsisti on kyllä vaikea pala, ja toisaalta hän toimii vain omien malliensa mukaan, hän ei osaa tuntea empatiaa. Edes omalle lapselle. Vaikeampaa usein onkin, miten saada sellaisen ihmisen pois omasta elämästään. Ei taida hellitä otetta niin kauan kuin hänellä on siinä etuja.
- Piudi
.... on muutama asia, joita ei voi / pidä antaa anteeksi, heti tulee mieleen ainakin väkivalta kaikissa muodoissaan. Heikomman tahallinen sortaminen, ja kaikenlainen tarkoituksellinen vahingoittaminen, koskien ketä/mitä tahansa.
Vahinkoja sattuu, kuten toisen sanallinen loukkaaminen tuohduksissa jne. Anteeksi antamisen taito on melko jalo laji, jota voisi monissakin tapauksissa harjoitella. Ja jos antaa anteeksi, pitäisi asia silloin jäädä siihen. (terveisiä naapurillesi..)- tuffe
Nyt mä printtaan tämän ja vien naapurille ;)))
- Piudi
tuffe kirjoitti:
Nyt mä printtaan tämän ja vien naapurille ;)))
Tee se heti ! ;))
- tuffe
Piudi kirjoitti:
Tee se heti ! ;))
Mikä siinäkin on, että täällä on niin helppoa uhota mitä vaan ;)
- Piudi
tuffe kirjoitti:
Mikä siinäkin on, että täällä on niin helppoa uhota mitä vaan ;)
Pääasia on tietyissä tilanteissa, että voi päästellä höyryjä ns. turvallisesti jossain ! ; )) Kun saa kirjoitettua niin tuntuu paremmalta.
- tuffe
Piudi kirjoitti:
Pääasia on tietyissä tilanteissa, että voi päästellä höyryjä ns. turvallisesti jossain ! ; )) Kun saa kirjoitettua niin tuntuu paremmalta.
naulan kantaan :)) täällä säästää pitkän pennin psykologi-palkkioissa :))
- mamma mia
anteeksi. Myös pitkin hampain, jos haluan, että tietty sopu säilyy. Anteeksi annettavaa - ja saatavaa on tässä iässä jo niin paljon, ettei noista
lukua jaksa pitää.
Vielä ei ole niin pahaa paikkaa osunut, etteikö sitä
ajan hammas olisi tasoittanut. Aika parantaa haavat.
Onneksi.
ne itkut on aikoinaan itketty ja luultu, ettei pettämisestä toivu. Mutta tässä sitä nyt ollaan. Ei hetkauta enää.
Tosin suhde ei siitä enää korjaantunut, mutta ei satu kun sitä ajattelee.- tuffe
Se anteeksipyyntö on tavallaan myös tapa laittaa piste asialle, osoitus että haluaa unohtaa erimielisyydet ja jatkaa eteenpäin.
Aika vaikuttaa kyllä paljon. Asioissa on aina kaksi puolta, ja aika vaikuttaa usein siihen että näet sen toisen puolen. Vaikkapa opetuspuolen ellei muuta :)
Onnea teille :) Sekin on iso asia että päättää edes yrittää antaa anteeksi. - tuffe
tuffe kirjoitti:
Se anteeksipyyntö on tavallaan myös tapa laittaa piste asialle, osoitus että haluaa unohtaa erimielisyydet ja jatkaa eteenpäin.
Aika vaikuttaa kyllä paljon. Asioissa on aina kaksi puolta, ja aika vaikuttaa usein siihen että näet sen toisen puolen. Vaikkapa opetuspuolen ellei muuta :)
Onnea teille :) Sekin on iso asia että päättää edes yrittää antaa anteeksi.tajusin kun lähetin viestin, että vissiinkin luin huterasti kun onnittelin :/
- mamma mia
tuffe kirjoitti:
tajusin kun lähetin viestin, että vissiinkin luin huterasti kun onnittelin :/
sydän on parantunut :)
- tuffe
mamma mia kirjoitti:
sydän on parantunut :)
Tuo hymyilytti :) ihanasti sanottu!
- mamma mia
tuffe kirjoitti:
Tuo hymyilytti :) ihanasti sanottu!
ruttailusta. Oion lopun viikkoa jäseniä. ruts ruts :DDDDD
- tuffe
mamma mia kirjoitti:
ruttailusta. Oion lopun viikkoa jäseniä. ruts ruts :DDDDD
Maitokassi kotiin kaupasta, ja kädet oikenee, mutta sitten on vielä takatassut jäljellä.. siihen suosittelen sohvaa :)
- JJ...
Naapureitten kanssa on aina helisemässä. Onneksi ei muuta.
Kaunista viikonloppua :)- tuffe
naapuri pitää aina olla sellainen känkkislainen.. vai onko se nyt minä ;))
Kaunista sullekin! :)))
- Figaroll
Se vähän riippuu asianomaisten kokemuksista mitä vastauksia saat. Toiselle joku vähäpätöisemmältä kuullostava teko voi olla suurtakin suurempi jos itse on kokenut jotain hirveää.
Nooh, pettäminen on jotain sellaista mitä en antaisi anteeksi. Minkä tasoinen pettäminen?? Yksittäisen teon (puolisosta ajatellen) voi ehkä? antaa anteeksi ajan kanssa kun ensin on erottu ja asioita pisemmässä juoksussa funtsittu...vai meneekö se silloin ymmärtämisen puolelle..en tiedä.
Meinaan henkistä pettämistä ja jatkuvaa loukkaamista(väkivaltakin) ja kun vähät välitetään toisen arvoista ja näkemyksistä on asioita mitä en anteeksi antaisi..
Tuo pedofilia.. Kerran sanoin mielipiteeni asiasta ja sefu poisti oitis kirjotukseni..Se kirjoitus ei ollut mitenkään positiivinen ja seison edelleen tukevasti sanojeni takana..- tuffe
tuo, että pettämisen jälkeen ei voi vaan jatkaa niin kuin ennen. Jotain peruuttamatonta on tapahtunut, joten miksi pitäisi. Toisaalta on kai hyvä myös muistaa, että jos toinen osapuoli pettää, sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä siippaan kanssa. Kuulostaa typerältä, tiedän, mutta aina syy ei ole toisessa jos toinen pettää.
Muistan sun sanat pedofiileista kyllä :)))
- vesa-pekka
mutta on eri asia annetaanko sitä anteeksi.
On asioita ja elämäntapoja joita muut eivät hyväksy ja anna anteeksi, ja eivätkä unohda koskaan ja leimaa joutuu kantaan koko elämänsä.
Nämä on asioita joita ihminen itse joutuu työstään ja antamaan anteeksi itselle, mikä ei ole helppoa.
Täällä kaiken joutuu ansaitsemaan, luottamuksen ja ystävyyden, mitään ei saa niinkuin kaupan hyllyltä.
Onko asiaa mitä en voi antaa anteksi, kaiken on joutunut antamaan anteeksi.
Pitemmässä juoksussa kaikki on joutunut selvittämään. On vaikea antaa anteeksi, mutta olen huomannut että ei ole muuta tietä kuin se.
On tahdon asia antaako anteeksi, tahdon antaa anteeksi, vaikka tunne sanoo muuta pitkän aikaakin.
Tunne ei tässäkään määrää olenko antanut anteeksi, se on päätös ja asenne joka pidetään tahdolla aisoissa niinkauan että tunnepuolikin on saanut rauhan siitä asiasta.
Ihmisluonteet on niinkuin köydessä olevia säikeitä, jonkun ihmisen kanssa on koko köyden vahvuiset siteet ja yhteys, ja taas jonkun luonteen kans se on yhden säikeen varassa oleva yhteys.
On olemassa niin vaikeita luonteita että tuntuu että ei tuu mitään, silloin on itsetutkistelun hetki ja täytyy tutkia omaa asennetta ja mieltä onko se nyt varmaan oikea.
On asioita joita ei tuu hyväksyä mutta voi antaa anteeksi.
Jos en anna anteeksi olen itse häviäjä, turhaa voimavarojen hukkaamista.
Tie on niin pitkä tällä saralla että jatketaan opettelemista.- tuffe
joskus ihmisiä leimataan koko loppu-elämän ihan vähäpätöisten juttujen takia. Tai käy niin kuin politiikoille, media kaivaa pienetkin (usein nuoruuden) mokat esille ja joudut aina uudestaan vastuuseen niistä.
Luulen kuitenkin että jokaisella ihmisellä on se raja jossain, mitä et voi antaa anteeksi. Jos sitä rajaa on vaikea kuvitella, se tarkoittaa ettei sua ole koskaan loukattu niin pahasti. Tai mielikuvitus ei riitä kuvittelamaan tilannetta :)))
Yleisesti ajatellaan että anteeksi anto puhdistaa sua siitä, mitä sulle on tehty. En ole täysin samaa mieltä. Eikö ymmärtäminen, hyväksyminen ja anteeksianto kulje enemmän tai vähemmän käsi kädessä? On tietysti hyvä ymmärtää miksi toinen tekee niin kuin tekee, jotta näkee oman osuutensa siinä, mutta siihen se minusta pysähtyy.
Ne säikeet kuvasi hyvin kahden ihmisen yhteyttä. Kyllä se juuri noin taitaa mennä..
- nemo.
Minua kiusattiin 9vuotta eli koko koulu aika. En anna kiusaajilleni koskaan anteeksi vaikka kuinka matelisivat edessäni.
- tuffe
Omaa tytärtä kiusataan myös koulussa, mutta pitää kyllä muistaa että kaikki lapset kokeilee sitä tavalla tai toisella.
Vaikuttaa se kuitenkin varmaan koko aikuisiän, jos kiusaaminen jatkuu noin monta vuotta. Tulee araksi ja pelokkaaksi, epäluuloiseksi.. vaikeaa rakentaa omaa itsetuntoa :/
- meriv
oteta lukuun rikolliseksi luokiteltavaa luonteenpiirrettä..kuten esim. pedofiliaa niin sietämättömiä lienee kovin vähän.
Toki on ihmisiä joiden seurassa en välttämättä tunne oloani kotoisaksi, mutta siedän kyllä.
Meillä on tapana luokitella ihmisen koko persoona yhden luonteenpiirteen vuoksi.
Ihminen kuitenkin on paljon muutakin. Hän on kokonainen luonteenpiirteiden ja tapojen kasauma.
Kuinkahan moni meistä onkaan antanut onnensa kävellä ohi kiinnittäessään huomionsa vain siihen yhteen negatiiviseen piirteeseen?
Huom. Tuosta on luokiteltu jo ajatuksenakin pois mm. pedofilia.
Anteeksianto ei ole vaikeaa, mikäli vastapuoli vilpittömästi sitä pyytää ja toivoo.
Anteeksipyytäminenkään ei ole vaikeaa..ei vaikken olisikaan aivan varma siitä onko se juuri minun osuuteni eripurasta.
Se, jos joku katsoo asiakseen, anteeksipyynnöstä huolimatta, jatkaa vihanpitoa niin se on sitten ihan hänen oma ongelmansa.
Saako ihminen töpätä?
Hänen KUULUU töpätä.
*hymyilee*- tuffe
kuten Outi Mäenpää opettaa :)) Ja taitaa se vaan niin olla. Niistä oppii taas uutta itsestään kun vaan uskaltaa tarkastella itseään vähän niin kuin ulkopuolisena. Moni vaan on liian ankara itselleen, eikä anna anteeksi omia töppäyksiä.
Tuli muuten mieleen tuosta vilpittömyydestä, että yhdellä vanhalla tuttavuudella oli aina tapana pyytää anteeksi että ME tapeltiin :))) tai "anteeksi, mutta.."
Niin, kaikkien kanssa ei kemiat kolahda, mutta yritän kyllä lapsillekin opettaa, että vaikkei kaikista pidä, voi yrittää tulla toimeen kuitenkin. Kyllä se satuttaa kun huomaa että suljetaan pois, ja miksi turhaan antaa pahaa mieltä kenellekään...
myös saanut anteeksi...
Ex-kihlattuni potkaisi koiraani ja tappoi kanini - siitä on aikaa jo toistakymmentä vuotta...
Asia on minulle niin mahdoton ymmärtää, että en osaa asettautua hänen asemaansa ja antaa anteeksi - ikinä!!! En IKINÄ:((((((- tuffe
Karmeeta.. toiset ei kaihda keinoja, ne käyttää vaikka sivullisia että pääse "käsiksi" siihen jota haluaa satuttaa. Onkohan olemassakaan ihmistä joka tuollaista voi antaa anteeksi..
- sohtrop
"Anteeksiantamaton asenne on erittäin tuhoisa henkilökohtaisille ihmissuhteille. On sanomattakin selvää, että moni läheinen ihmissuhde, erityisesti avioliitot, tuhoutuvat ei niinkään jonkin asian tekemisen johdosta, vaan sen takia mikä jätetään tekemättä - molemminpuolinen anteeksiantaminen.
Miten tahansa epäonnistunkin antamaan anteeksi toiselle, kaunaisuuden muuri rakentuu välillemme, lopulta erkaannuttaen meidät. Sen sijaan anteeksiannon jälkeen rakkauden tunteet on mahdollista korjata, jos se on tarkoituksenmukaista. Sanon "jos se on tarkoituksemukaista", koska on tapauksia, kuten hyväksikäyttö tai kunnioituksen puute, jolloin anteeksiantamuksen ei pitäisikään johtaa suhteen ennalleen palauttamiseen.
Kuitenkin anteeksiantamisen täytyy olla aito ja todellinen, ei pelkästään hengellinen tai tunteellinen teko, koska se on "oikea tapa toimia." Jos anteeksiantamuksemme ei ole aito, kaunaisuuden rumuus pompahtaa esille kaikkein vähiten odottamissamme tilanteissa – kuten pariskunnan riidellessä, kun he tuovat esille tilanteita menneisyydestä, joista edelleen tuntevat kaunaa toisilleen. Sellaiset asiat on selvästi edelleen anteeksiantamatta. Anteeksiantamus ei ehkä unohda menneisyyttä, mutta voi haudata sen.
Anteeksiantaminen voi olla todella vaikeaa silloin, kun meitä on syvästi loukattu, mutta kuinka me ikinä voimme antaa anteeksi ihmiselle, joka ei edes tajua loukanneensa meitä?
Jos asianlaita on näin, joidenkin täytyy elää katkeruutensa kanssa pitkiä, pitkiä aikoja. On tietysti totta, että kun ihminen tiedostaa vääryytensä, on anteeksiantaminen huomattavasti helpompaa. Mutta silloin kun hän ei tiedosta, kuten asia useimmiten on, anteeksiantamisesta tulee vaihtoehto. Me voimme valita joko anteeksiantamisen tai anteeksiantamattomuuden.
Meidän täytyy käsittää, että anteeksiantaminen on välttämätöntä ei niinkään suhteessa vääryyteen, joka meille on tehty, kuin suhteessa kaunaan, jota kannamme meitä vahingoittanutta kohtaan. Anteeksiantamattomuus juontaa juurensa tähän kaunaan, joka on sekoitus kipua ja suuttumusta. Voidaksemme todella antaa anteeksi, meidän täytyy ensin kohdata negatiiviset tunteemme.
Selvittääksemme tuskamme ja vihamme, meidän täytyy olla täysin rehellisiä ja myöntää todelliset tunteemme. Sen jälkeen meidän on päästävä eroon näistä tuntemuksista.
Kuitenkaan anteeksiantaminen ei tarkoita oikeuden hylkäämistä. Kun haluamme muiden ihmisten antavan meille anteeksi, jos olemme totuudellisia, haluamme tehdä kaikkemme, korvataksemme aiheuttamamme vahingon.
Anteeksiantamus vapauttaa ja parantaa sen, joka antaa anteeksi."- tuffe
Se oli tyhjentävästi vastattu! :))
Osaatko sinä antaa kaiken anteeksi vai onko sulla joku raja? Jos muskettisoturin viini juodaan, naista viedään ja lauletaan falsetissa? - sohtrop
tuffe kirjoitti:
Se oli tyhjentävästi vastattu! :))
Osaatko sinä antaa kaiken anteeksi vai onko sulla joku raja? Jos muskettisoturin viini juodaan, naista viedään ja lauletaan falsetissa?ja vannomatta paras, mutta vielä ei niin pahaa ole tullut vastaaan, mitä en olisi voinut antaa anteeksi, hyvä niin ;)
Vaikeimmat tapaukset olen kohdannut itseni kohdalla eli kriittisesti suhtautuen omiin tekemisiin, on ollut joskus vaikea saada niille oma hyväksyntä ja sitä kautta anteeksianto.
Mitä noihin mainitsemiisi asioihin tulee, viinin on täytynyt olla todella hyvää, joku on antanut naiselle vielä katteettomammat lupaukset ja karaoke-illoissa käy sitäpaitsi aina näin, ei uutta länsirintamalla ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
ja vannomatta paras, mutta vielä ei niin pahaa ole tullut vastaaan, mitä en olisi voinut antaa anteeksi, hyvä niin ;)
Vaikeimmat tapaukset olen kohdannut itseni kohdalla eli kriittisesti suhtautuen omiin tekemisiin, on ollut joskus vaikea saada niille oma hyväksyntä ja sitä kautta anteeksianto.
Mitä noihin mainitsemiisi asioihin tulee, viinin on täytynyt olla todella hyvää, joku on antanut naiselle vielä katteettomammat lupaukset ja karaoke-illoissa käy sitäpaitsi aina näin, ei uutta länsirintamalla ;)Nöyrästi kuitenkin suhtaudut asiaan :)
Vaikeinta varmaan onkin antaa itselleen anteeksi, mikä minusta on ihan liian yliarvostettu "hyve" jos nyt siksi voi sitä kutsua. Sellaista ihmistä joka helposti antaa itselleen anteeksi, miellään usein kylmäkiskoiseksi. Ja kuitenkin se itsensä ruoskiminen on energian tuhlausta. Suo siellä, vetelä täällä :) kai sitä keskikaistaa pitäis aina mennä.
Jaahas, täällä on lurjuksia liikkeellä :)) katteettomia lupauksia.. :))) - sohtrop
tuffe kirjoitti:
Nöyrästi kuitenkin suhtaudut asiaan :)
Vaikeinta varmaan onkin antaa itselleen anteeksi, mikä minusta on ihan liian yliarvostettu "hyve" jos nyt siksi voi sitä kutsua. Sellaista ihmistä joka helposti antaa itselleen anteeksi, miellään usein kylmäkiskoiseksi. Ja kuitenkin se itsensä ruoskiminen on energian tuhlausta. Suo siellä, vetelä täällä :) kai sitä keskikaistaa pitäis aina mennä.
Jaahas, täällä on lurjuksia liikkeellä :)) katteettomia lupauksia.. :)))koska,
Kun kaikki naiset rakastuvat renttuihin.
Ei auta raha, ei omaisuus,
On sukupuuhun turha vedota.
Eikä tepsi korkeakoulutus...
Ei vaiskaan vaan,positiivisuutta sopivina annoksina, kaavoihin kangistumista vältellen ;)
Aina sanonu, että viekää vaan, mutta palutusoikeutta ei ole ;)
eli ei ketään voi vangita eikä kahlita, kaikki perustuu kumppanuuteen, jossa on hyvä olla. Ei sellaisesta halua kukaan pois ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
koska,
Kun kaikki naiset rakastuvat renttuihin.
Ei auta raha, ei omaisuus,
On sukupuuhun turha vedota.
Eikä tepsi korkeakoulutus...
Ei vaiskaan vaan,positiivisuutta sopivina annoksina, kaavoihin kangistumista vältellen ;)
Aina sanonu, että viekää vaan, mutta palutusoikeutta ei ole ;)
eli ei ketään voi vangita eikä kahlita, kaikki perustuu kumppanuuteen, jossa on hyvä olla. Ei sellaisesta halua kukaan pois ;)vanh*köh*kypsät naiset rakastuu renttuihin, koska sukupuuta ei tarvita enää jalostukseen, ja on huomattu että raha ei tee onnelliseksi. Tosin ei tee rahattomuuskaan :/
Kuulosti kyllä hyvältä :) Tuota.. sua saa viedä muttei palauttaa? ;) Onko tämä joku avunhuuto, "pelastakaa mua".. :)))) Anteeksianto ei ole päätös - vaan tunne, helpotus itsellekin...
Anteeksianto ei tapahdu välttämättä heti - siihen voi mennä aikaa, mutta aidosti tapahtuneena (minulla ainakin) tuntuu kuin kivireki (vaihtelevan painoinen) olisi harteilta pois!
Olen hyvin kiitollinen anteeksiantamisen lahjasta - se on varmasti kaikilla, mutta jokaisella erilainen kokemus :)- sohtrop
Minea44 kirjoitti:
Anteeksianto ei ole päätös - vaan tunne, helpotus itsellekin...
Anteeksianto ei tapahdu välttämättä heti - siihen voi mennä aikaa, mutta aidosti tapahtuneena (minulla ainakin) tuntuu kuin kivireki (vaihtelevan painoinen) olisi harteilta pois!
Olen hyvin kiitollinen anteeksiantamisen lahjasta - se on varmasti kaikilla, mutta jokaisella erilainen kokemus :)asiat ovat helpompia kuin toiset, onneksi on kuitenkin mahdollisuus keventää taakkaa ;)
ja jos anteeksiantamus olisi automaatti, ei sillä olisikaan mitään virkaa, se muuttuisi merkityksettömäksi. - sohtrop
tuffe kirjoitti:
vanh*köh*kypsät naiset rakastuu renttuihin, koska sukupuuta ei tarvita enää jalostukseen, ja on huomattu että raha ei tee onnelliseksi. Tosin ei tee rahattomuuskaan :/
Kuulosti kyllä hyvältä :) Tuota.. sua saa viedä muttei palauttaa? ;) Onko tämä joku avunhuuto, "pelastakaa mua".. :))))pelasta mut....
Osaan sanoa kymmenellä kielellä kiitos,
mutta aamu öisin loistavaa tähteä en kiinni saa.
Niin tota, viittaus liittyi siihen, kun sanoit että miten suhtaudun, jos naiset viedään ;)
Mullakin olis jo ammatti valmiiksi katottuna (sitten kun kasvan isoksi), mutta kun noita engelsmannien jaarlin paikkoja on niin vähän tarjolla ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
pelasta mut....
Osaan sanoa kymmenellä kielellä kiitos,
mutta aamu öisin loistavaa tähteä en kiinni saa.
Niin tota, viittaus liittyi siihen, kun sanoit että miten suhtaudun, jos naiset viedään ;)
Mullakin olis jo ammatti valmiiksi katottuna (sitten kun kasvan isoksi), mutta kun noita engelsmannien jaarlin paikkoja on niin vähän tarjolla ;)taisin vähän tahallani ymmärtää väärin, minussa asuu pieni(?) kiusankappale joka aika ajoin pyrkii ulos :)
Vai niin :))) jaarlin hommiin.. iltapäiväteetä ja ketun metsästystä :))
Tuo on ainoa biisi joka on kauniimpi jonkun muun esittämänä kuin Juicen :) - sohtrop
tuffe kirjoitti:
taisin vähän tahallani ymmärtää väärin, minussa asuu pieni(?) kiusankappale joka aika ajoin pyrkii ulos :)
Vai niin :))) jaarlin hommiin.. iltapäiväteetä ja ketun metsästystä :))
Tuo on ainoa biisi joka on kauniimpi jonkun muun esittämänä kuin Juicen :)tahallas joskus, mä aina tahattomasti ;)
tiekkö, ketun metästys o kielletty englannissa nykyään ja kun paheiden summa on vakio, niin arvannet mitä tekevät luppoaikana, joka liikenee metästykseltä (vähän niinko toi hiltsu, vähempi kalastaa talvela ;)
miten sait juicen sotkettua tähän, tahallaan vai tahattomasti ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
tahallas joskus, mä aina tahattomasti ;)
tiekkö, ketun metästys o kielletty englannissa nykyään ja kun paheiden summa on vakio, niin arvannet mitä tekevät luppoaikana, joka liikenee metästykseltä (vähän niinko toi hiltsu, vähempi kalastaa talvela ;)
miten sait juicen sotkettua tähän, tahallaan vai tahattomasti ;)Kettuliini kulkee sitten rauhassa :)) Pitääks sua nyt uskoa että paheiden summa on vakio... mä vielä puntaroin tuota ;) muutenhan siinä käy niin että panimolla on töitä :O Mutta koska ihminen vaan viisastuu kaiken aikaa, uskon oikeesti että ne istuu luppo-ajat kirkon penkillä ja laulaa hoosiannaa. Tai tekstailee äänettömällä :))
Tahallani sotkin :) - sohtrop
tuffe kirjoitti:
Kettuliini kulkee sitten rauhassa :)) Pitääks sua nyt uskoa että paheiden summa on vakio... mä vielä puntaroin tuota ;) muutenhan siinä käy niin että panimolla on töitä :O Mutta koska ihminen vaan viisastuu kaiken aikaa, uskon oikeesti että ne istuu luppo-ajat kirkon penkillä ja laulaa hoosiannaa. Tai tekstailee äänettömällä :))
Tahallani sotkin :)musta tuntuu, että engelsmanni ei osaa laulaa (paitsi futis matseissa, you never walk alone, yök) ja kännykkä on niille liian tekninen vehje ;)
juu ei, ymmärsit tahattomasti väärin, ei liity oluen juontiin ;)
millo oot nähny engelsmannin kirkossa? taidat sotke neitsyt marian ja blody maryn ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
musta tuntuu, että engelsmanni ei osaa laulaa (paitsi futis matseissa, you never walk alone, yök) ja kännykkä on niille liian tekninen vehje ;)
juu ei, ymmärsit tahattomasti väärin, ei liity oluen juontiin ;)
millo oot nähny engelsmannin kirkossa? taidat sotke neitsyt marian ja blody maryn ;)ollut virsien laulamista eikä viinan juontia, niin ei jää jäljelle kuin naiset :) Niin! Eli todistin että olet väärässä, ei paheiden summa ole vakio, koska eihän me mitään paheita olla. Hyveitä lähinnä ;))) in my dreams.. Mutta muuten olit oikeassa, kaikissa kohdissa :))
- sohtrop
tuffe kirjoitti:
ollut virsien laulamista eikä viinan juontia, niin ei jää jäljelle kuin naiset :) Niin! Eli todistin että olet väärässä, ei paheiden summa ole vakio, koska eihän me mitään paheita olla. Hyveitä lähinnä ;))) in my dreams.. Mutta muuten olit oikeassa, kaikissa kohdissa :))
oli niukka katsomiskanta.
Eikö naiset vois olla paheellisten miesten perään ;)
seuraavassa kertomuksessa on naispaheita ;)
Son: "Dad, dad! I have to do a homework for tomorrow. The teacher asked us to explain the difference between "Potentially" and "Actually". Can you help me?
Dad: Sure, son. I can give you a hand. Now go ask your sister if she would sleep with Bill Gates for 10millions of dollars.
...
Son: Dad, dad! I asked her and she said yes!
Dad: Good. Now go ask your mother if she would sleep with Bill Clinton for 10 millions of dollars.
...
Son: Dad, dad! I asked mum and she said that she would do it!
Dad: Great... now I will explain you the difference between "Potentially" and "Actually".
Potentially we would have 20 millions of dollars, but actually we just have two whores. - tuffe
sohtrop kirjoitti:
oli niukka katsomiskanta.
Eikö naiset vois olla paheellisten miesten perään ;)
seuraavassa kertomuksessa on naispaheita ;)
Son: "Dad, dad! I have to do a homework for tomorrow. The teacher asked us to explain the difference between "Potentially" and "Actually". Can you help me?
Dad: Sure, son. I can give you a hand. Now go ask your sister if she would sleep with Bill Gates for 10millions of dollars.
...
Son: Dad, dad! I asked her and she said yes!
Dad: Good. Now go ask your mother if she would sleep with Bill Clinton for 10 millions of dollars.
...
Son: Dad, dad! I asked mum and she said that she would do it!
Dad: Great... now I will explain you the difference between "Potentially" and "Actually".
Potentially we would have 20 millions of dollars, but actually we just have two whores.No just joo... kyllä meillä kaikilla varmaan on hintamme :)) joillekin riittää jopa se että saa tuntea läheisyyttä :)
Ollaanhan me paheellisten miesten perässä, oisko joku vioittunut maailmanparantajageeni syynä :)) Ja naisetkin haluaa valloittaa, miehen ei tarvi kuin tehdä ittelleen imagon vaikeasti tavoiteltavana, ja naisia riittää. Näköjään ;)
Onko miehet muuten paheellisten naisten perään? - sohtrop
tuffe kirjoitti:
No just joo... kyllä meillä kaikilla varmaan on hintamme :)) joillekin riittää jopa se että saa tuntea läheisyyttä :)
Ollaanhan me paheellisten miesten perässä, oisko joku vioittunut maailmanparantajageeni syynä :)) Ja naisetkin haluaa valloittaa, miehen ei tarvi kuin tehdä ittelleen imagon vaikeasti tavoiteltavana, ja naisia riittää. Näköjään ;)
Onko miehet muuten paheellisten naisten perään?hey, mister, have you got a dime?
mister, do you want to spent some time? Oh, yeah
I got what you want, you got what I need
I'll be your baby, come and spend it on me
nyt ei saa yleistää, mutta eikös meissä kaikissa asu "pieni seikkailija" ja tilaisuus saattaa tehdä varkaan ;)
sad girls, you such a dirty bad girl
beep-beep uh uh
you bad girl you sad girl
you such a dirty bad girl
beep-beep uh uh - tuffe
sohtrop kirjoitti:
hey, mister, have you got a dime?
mister, do you want to spent some time? Oh, yeah
I got what you want, you got what I need
I'll be your baby, come and spend it on me
nyt ei saa yleistää, mutta eikös meissä kaikissa asu "pieni seikkailija" ja tilaisuus saattaa tehdä varkaan ;)
sad girls, you such a dirty bad girl
beep-beep uh uh
you bad girl you sad girl
you such a dirty bad girl
beep-beep uh uhthat girl is dangerous ♪♪
http://www.youtube.com/watch?v=z1y4fjuT6nE
siis tuo sun bad girl ;)) tai noh, iso poika.. kyllä sä pärjäät :) - sohtrop
tuffe kirjoitti:
that girl is dangerous ♪♪
http://www.youtube.com/watch?v=z1y4fjuT6nE
siis tuo sun bad girl ;)) tai noh, iso poika.. kyllä sä pärjäät :)voi en milloinkaan, kauniimpaa en mä päällä maan, kauniimpaa aikaa en elää saa...
ota tosta nyt selvää, paitsi että runosuoni sykkii ja laulut maalaa kuvia ;)
It starts to play with your mind because she is so supersonic and her eyes are so hypnotic.
piece by piece you loose your rational thoughts and the passion overpowers the brain.
you have lost the total control of your mind and the whole athmospere around you creates tremendous pleasure.
basic instincts are your guardian angels but have you ever faced this kind of lust before.
then you pass the last limit of your soul and you are beyond the reality.
there is no return and you would like to have the feeling forever and ever.
later on you can't describe with words what you have felt
but something has touched your spirit in a way which can be dangerous ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
voi en milloinkaan, kauniimpaa en mä päällä maan, kauniimpaa aikaa en elää saa...
ota tosta nyt selvää, paitsi että runosuoni sykkii ja laulut maalaa kuvia ;)
It starts to play with your mind because she is so supersonic and her eyes are so hypnotic.
piece by piece you loose your rational thoughts and the passion overpowers the brain.
you have lost the total control of your mind and the whole athmospere around you creates tremendous pleasure.
basic instincts are your guardian angels but have you ever faced this kind of lust before.
then you pass the last limit of your soul and you are beyond the reality.
there is no return and you would like to have the feeling forever and ever.
later on you can't describe with words what you have felt
but something has touched your spirit in a way which can be dangerous ;)Kuulostaa vaaralliselta taudilta :))) alzheimer? Viirus? Höm, nainen nimeltä.. mitä nyt keksis.. Johanna? Pamela? Vaiko ihan Tarja vaan :))
- sohtrop
tuffe kirjoitti:
No just joo... kyllä meillä kaikilla varmaan on hintamme :)) joillekin riittää jopa se että saa tuntea läheisyyttä :)
Onko miehet muuten paheellisten naisten perään?pamela andersson muuttaa, mun naapuriin, muuttaa, oon sen fani, suurten silmien... ;)
tota, oishan noita paljonki, mikkä saa aikaan "primitiivi reaktioita" ;)
http://www.youtube.com/watch?v=2w4opXi2yzo
you can work real hard or just fantasize
but you don't start livin till you realize... - tuffe
sohtrop kirjoitti:
pamela andersson muuttaa, mun naapuriin, muuttaa, oon sen fani, suurten silmien... ;)
tota, oishan noita paljonki, mikkä saa aikaan "primitiivi reaktioita" ;)
http://www.youtube.com/watch?v=2w4opXi2yzo
you can work real hard or just fantasize
but you don't start livin till you realize...soisi jonkun täyttymyksen tullakin :)))
Jaa, juu.. jäljelle jäi vielä viini ja laulu :)
Et ole lähtenyt vielä primitiiveistä reaktioista eläkkeelle? Annas kun mainostan: mukava sohva missä on untuvatoppaukset, kahvikupillinen silloin tällöin, ja tiesitkö että telkkaristakin tulee nykyisin musakanavia :)) eikö kuulosta houkuttavalta? Ja lisäoptiona voi lisäksi tehdä kuten minä ja ottaa vipinää sohvaan, sellaiset 9 henkeä. Lämmittää mukavasti :)) Siis se kissa. Siinä on hyvä fantasizata :)) - sohtrop
tuffe kirjoitti:
soisi jonkun täyttymyksen tullakin :)))
Jaa, juu.. jäljelle jäi vielä viini ja laulu :)
Et ole lähtenyt vielä primitiiveistä reaktioista eläkkeelle? Annas kun mainostan: mukava sohva missä on untuvatoppaukset, kahvikupillinen silloin tällöin, ja tiesitkö että telkkaristakin tulee nykyisin musakanavia :)) eikö kuulosta houkuttavalta? Ja lisäoptiona voi lisäksi tehdä kuten minä ja ottaa vipinää sohvaan, sellaiset 9 henkeä. Lämmittää mukavasti :)) Siis se kissa. Siinä on hyvä fantasizata :))no runoa pukkaa, jossa sulle fantasia täyttymystä ;)
monikaan asia ei ole ikuista, joten mä jäin eläkeläi-seksi ;)
on mulla ikean sohva kaunis ja uus, plyyshit puhtaat ja paikkoja kuus
lisäpaikkoja saa helposti kolmet, jos poistaa laikottelevat polvet
muhkee on muoto ja tiukka on tatsi, voiko hekuma tulla paremmaksi
untuva pyllyä lämmittää, jolloin täytyy vaatetusta helittää
tässä mä istun kera kissan ja kahvin ennenkuin kerään sohvan suoja pahvin
töllö auki ja voicelako rääkäs, sohva jo pyörii ja tunnelmako päälläns
tässäkö on tää elämän eliksiiri droppi, eläkeelle on jäänyt sohtroppi
volymen kybälle kääntää kun kuulee että joku netissä solistina ääntää
GOD GAVE ROCK AND ROLL TO YOU, GAVE ROCK AND ROLL TO YOU
PUT IT IN THE SOUL OF EVERYONE...
tästähä seurasi herätys ja ryntäys, asun metsästys ja kasvojen pynttäys
mikkiä hiplaa ja ääntä aukoo, ei pidä harjoittelussa yhtään taukoo
nyt on valmiina laulu tai kaksi, nauhotukseen tuli hakemaan taksi
nyt on pölyttynyt olohuoneen lyyssi, kaikki menee sukseen syyksi
sohvan kohti kuuta tuli hännänalla menevän kuultiin ja TUFFEA "keksi-ikäi-seksi" fantasia rokkarinnaksi luultiin ;)
P.S
naapurinne on jo valittanut liian äänekkäästä suihkulaulannasta ;) - tuffe
sohtrop kirjoitti:
no runoa pukkaa, jossa sulle fantasia täyttymystä ;)
monikaan asia ei ole ikuista, joten mä jäin eläkeläi-seksi ;)
on mulla ikean sohva kaunis ja uus, plyyshit puhtaat ja paikkoja kuus
lisäpaikkoja saa helposti kolmet, jos poistaa laikottelevat polvet
muhkee on muoto ja tiukka on tatsi, voiko hekuma tulla paremmaksi
untuva pyllyä lämmittää, jolloin täytyy vaatetusta helittää
tässä mä istun kera kissan ja kahvin ennenkuin kerään sohvan suoja pahvin
töllö auki ja voicelako rääkäs, sohva jo pyörii ja tunnelmako päälläns
tässäkö on tää elämän eliksiiri droppi, eläkeelle on jäänyt sohtroppi
volymen kybälle kääntää kun kuulee että joku netissä solistina ääntää
GOD GAVE ROCK AND ROLL TO YOU, GAVE ROCK AND ROLL TO YOU
PUT IT IN THE SOUL OF EVERYONE...
tästähä seurasi herätys ja ryntäys, asun metsästys ja kasvojen pynttäys
mikkiä hiplaa ja ääntä aukoo, ei pidä harjoittelussa yhtään taukoo
nyt on valmiina laulu tai kaksi, nauhotukseen tuli hakemaan taksi
nyt on pölyttynyt olohuoneen lyyssi, kaikki menee sukseen syyksi
sohvan kohti kuuta tuli hännänalla menevän kuultiin ja TUFFEA "keksi-ikäi-seksi" fantasia rokkarinnaksi luultiin ;)
P.S
naapurinne on jo valittanut liian äänekkäästä suihkulaulannasta ;)Vau!! :))) Yksi pieni pointti, sohvaksi kannattaa hankkia vähän pienempi malli, tunnelma on tiiviimpi eikä kaukosäädin huku niin helposti :)) Ähhhh.. nythän mää vasta hokasin (team-ahmakin näkyy soffalta) se oli niitä 9 henkeä varten? Muttei niin isoa kissaa kantsi, kun pienempi menee sylissä.
Hieno urahan mua odottaa :))
Naapuriin en luottais, ei ole sävelkorvaa sinne suotu, hakkaavat ihan eri tahtiin kun minä laulan..
- Nainen 41 v.
Itse kamppailen anteeksi antamisen kanssa. Tuntuu etten osaa enkä ehkä haluakaan antaa anteeksi, omille vanhemmilleni. Miksi? Koska vanhempani eivät koskaan:
- ole rakastaneet minua
- eivät ole välittäneet minusta
- eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita minusta oikeasti
- eivät ole koskaan hyvää sanaa sanoneet; edes kivaksi eivät ole sanoneet
- eivät ole tukeneet, kannustaneet eivätkä yleensäkään sanoneet mitään kaunista ja hyvää
Noiden asioiden takia olen katkera, tiedän; anteeksi pitäisi antaa jota olen joskus yrittänyt, mutta en tiedä haluanko edes. Äitini on aina jollain tavoin epäreilu edelleen. Olen ajatellut niin, että ei minun tarvitsekaan häntä miellyttää, vaikka äitini onkin.- tuffe
Mietin että siitä ei loppujen lopuksi ole kauan, kuin lapsilla ei ollut ihmisarvoa. Niitä kasvatettiin herran nuhteessa, eikä ollut aikaa rakastaa. Ehkä ei oikein jaksettu, pitkän työpäivän ja 13 mukulan jälkeen.. Saako traumoja, ja jatkaako ne muksut sitä perinnettä? Noh, ehkä vähän typerääkin ruotimista :/ lopputulos kun on mitä on.
- kaikille aina
Jos et anna jotain jollekin anteeksi ikinä, on kuin joisit itse myrkkyä ja toivoisit että se myrkyttää sen toisen (Oprah Winfrey).
Anna aina anteeksi. Silloin armahdat itsesi katkeruuden ja kaunan tunteesta. Ei sinun tarvitse ruveta sinua loukanneen kanssa parhaaksi kaveriksi. Voit sanoa: annan sinulle anteeksi. Toivottavasti emme koskaan enää tapaa.
Itse elin nuoruudessani narsistimiehen kanssa seitsemän vuotta ja kannoin sisälläni valtavaa vihaa lähes kaksikymmentä vuotta, kun ajattelin, että en koskaan voi antaa hänelle anteeksi sitä mitä hän minulle teki. Lopulta keskustelu viisaan ystävättäreni kanssa avasi silmäni.
Annoin miehelle anteeksi. En tiedä missä hän nykyään on, enkä välitäkään tietää, enkä todellakaan halua tavata häntä enää koskaan enkä kuulla hänestä enää ikinä mitään, eikä hän tiedä että olen antanut hänelle anteeksi. Mutta minä tiedän. En tunne enää vihaa, ja se on tehnyt minut vapaaksi.- tuffe
mutta ei sitä anteeksiantoa jossain tapauksissa voi hoputtaa, se tulee kun on kypsä. Ja mitä vaikeampi asia, sitä pidempi kypsymisaika. Osittain minusta helpottaa kun tutustuu toisen ongelmaan, olipa se sitten narsismi tai joku vaikea elämäntilanne.. saat tilaisuuden näkemään asiat toisen housuista.
Juuri kerroin lapsuuden ystävälle,etten ole antanut vieläkään hänelle anteeksi tapahtumaa, joka sattui kun oltiin 15v.
Olimme viettämässä juhannusta Kuusamossa ja minun piti mennä pisulle pusikkoon.
No hän ikuisena humoristina säikäytti minut ja huusi "Joku tulee!!"
Minä vedin housut nopeasti jalkaan, sillä seurauksella, että pissit meni uusiin farkkuihin.
Ei tuollaista voi antaa koskaan anteeksi:)
Vaikka olemme toistemme lasten kummejakin.
Olen törmännyt muutamaan narsistiin ja vaikka sen tajuaakin luonneviaksi, on sitä kauhean vaikea hyväksyä. Varsinkin jos tuo ihminen on vielä päättävässä asemassa esim. työpaikalla.
Onhan pedofiliakin sairaus, mutta mielestäni jokaisen sukupolven on yritettävä pitää niin hyvää huolta jäljellejäävistä lapsistaan ja karsia pedofiilit yhteiskunnasta.
Tämä on minun sanomakseni aika raakaa tekstiä.
Pakkolääkitys tai kastraatio...sen olemme velkaa lapsillemme.- tuffe
Oikeastaan noinhan sitä pitäiskin ajatella.. että antaako anteeksi vai ei sille, mitä se toinen teki tai sanoi, eikä ihmiselle kokonaisvaltaisesti. Riidassakin pitäisi asioiden riidellä eikä ihmisten. Joten jos joku on loukannut mua niin, että pistää vihaksi, mun pitäisi osata vihata sitä tekoa eikä koko ihmistä? Kylläpä nyt sait mut ajattelemaan *auts*...
Usein narsisti taitaakin olla juuri johtavassa asemassa, koska tykkää käyttää muita pelinappulana.
Olen ihan samaa mieltä pedofiileistä.
mutta niitä erittelemättä tjn
- tuffe
Vai oliko se sitä mitä toinen puhuu tai mitä se tekee ;))
- sivupersooNaNa
On kertynyt asioista joita ei anna anteeksi.
Pedofiilit
Seksuaallinen hyväksikäyttö.
Paskantärkeyttä
Ylimielisyyttä,
Lokaamista,
Alentuvuutta,
Oman edun tavoittelua,
Alistamista,
Syrjintää,
Itsekkyyttä,
Vähättelyä,
Itsekehua,
Solidaarisuuden ja lojaalisuuden puutetetta
Toisen vähättelyä
Ei "seiso" puheittensa takana
Narsismi ym luonneviat.
Pettäminen.
Läheisen hengenriisto väkivaltaisesti.
Pahoinpitely
Koulukiusaaminen
Paistinpannu, puupää?
Helmi kirjoituksessa olin kyllä :
Kuinkahan moni meistä onkaan antanut onnensa kävellä ohi kiinnittäessään huomionsa vain siihen yhteen negatiiviseen piirteeseen?
Niin kuka meistä on se itse täydellisyys.
Ihmisen kuuluu töpätä.
Moka on voimavara silloin kun osaa pyytää anteeksi.
Hieno aloitus Tuffe;D- tuffe
Maailma olis kyllä hienompi paikka jos ei noita olisi mitä sun listalta löytyi :)) eikä paistinpannuja.. eikä puupäitä :)))
- sivupersooNaNa
tuffe kirjoitti:
Maailma olis kyllä hienompi paikka jos ei noita olisi mitä sun listalta löytyi :)) eikä paistinpannuja.. eikä puupäitä :)))
Missä menee vikaan,että me äidit saadaan tälläistä aikaseksi?
Kai se on ne geenit jotka sen sanelee,jotka voi tulla jostain hyvin kaukaa.
Onneksi synnytin tervepäisiä enkä pedofiilia.
Oletko muuten miettinyt? - tuffe
sivupersooNaNa kirjoitti:
Missä menee vikaan,että me äidit saadaan tälläistä aikaseksi?
Kai se on ne geenit jotka sen sanelee,jotka voi tulla jostain hyvin kaukaa.
Onneksi synnytin tervepäisiä enkä pedofiilia.
Oletko muuten miettinyt?geenien suhteen. Ja luulen että se myös johtuu empatian ja rakkauden puutteesta lapsuudessa. Että on vaikeaa tuntea empatiaa jos et ole sitä saanut kokea. Ja olen ymmärtänyt että hyväksikäytetty myös usein jatkaa sitä itse.. vaikeaa. Itse en vielä tiedä mitä noista ibanoista kasvatan, ei kai voi muuta kuin tehdä/toivoa parasta.
- anteeksi
En halua loukata ketään julkisesti enkä ääneen, vaikka henkilö kuinka olisi epämielyttävä, yritän tilanteesta jotenkin selvitä.
Ja kun kuuntelee eräiden henkilöiden sanelemia sanallisia möiläytyksiä, alkaa anteeksiannot olemaan vähissä.
Kerran pettynyt, aina pettynyt...
Aloituksessasi mainitsemaasi pedofilia, ei kukaan saa antaa anteeksi vaan asioista pitää tehdä ilmoitus!
Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864