SUOMI sanaa ja näyttäkää olevanne koko suomen joukkue, ei minkään vähemmistöryhmän.
EHDOTUS
3
158
Vastaukset
- Koko suomen joo
Jyväskylästä pohjoiseen, ei ole muita kuin kärpät, kun taas siitä ylöspäin on kaikki muut liigajoukkueet. Siitä tulee kärppien nimitys "puolen suomen joukkue". Kärppämatseja käy katsomassa porukkaa jopa käsivarren lapista, josta tulee ouluun melkein yhtä paljon matkaa, kuin espoosta.
Me oululaiset (ja muut siitä pohjoiseen ja vähän eteläänkin) olemme ylpeitä pohjois-suomalaisuudestamme. Teille espoolaisille ja helsinkiläisille pohjois-suomi on kirosana, lappi on haukkumanimi, ja poro on teille joku väristyksiä aiheuttava fetissi. Olkoon niin. Minua se ei henkilökohtaisesti haittaa.
Tämän finaalisarjan nettikeskusteluihin on erityisesti liittynyt kaikki jääkiekkoon kuulumattomat ja epäolennaiset asiat, kuten maantieto. Saattaa johtua siitä, että ne tuntuvat teitä espoolaisia aivan erityisesti kiinnostavan. Jääkiekko tuntuu olevan teille tekosyy päästä parjaamaan meitä "lappalaisia".
Ehkä se, ettette pärjää johtuukin juuri tuosta asenteesta: Keskitytään kaikkeen muuhun, paitsi jääkiekkoon, vaikka sarja on kesken...asiaa!
Kieltämättä olen itsekin sortunut asiattomuuksiin ja nauranut Etelä-suomalaisille mutta "Sitä saa mitä tilaa" ja siinä syy.
Joillekin, suurimmalle osalle me Kärpät on kirosana ja syynähän on pelkästään kateus koska Kärpät on lähestulkoon dominoinut liigaa siitä asti kun liigaan nousi:)
Kärpät on myös puolen Suomen joukkue ja millään muulla joukkueeella ei ole Suomessa niin paljon kannattajia kuin Oulun Kärpillä ja siinä yksi syy vihamielinen asenne Kärppiä kohtaan:( Meille oululaisille Pohjois-Suomi on ylpeyden aihe kuten sanoit.
Ihmetyttää vaan tuo Etelä-Suomessa syntyneiden/siellä kasvaneiden asenne meitä "lappalaisia" kohtaan miksi se on mitä on...ja kuiteskin sieltä lomilla tänne "Lappiin" tullaan. Aika koomista/ristiriitaista:)))
Sen olen huomannut että nämä jotka Kärppiä ja Pohjois-Suomalaisia haukkuu, suurin osa heistä ei ole koskaan käynyt sataa kilometriä pohjoisempana kodistaan ja kaikki perustuu vain tietämättömyyteen:)
No, ihan sama, oli miten oli:)
Tänään lauantaina 12.4. ME oululaiset/Pohjois-Suomen asukkaat yhdessä Oulun Kärppien kanssa juhlitaan Suomen-mestaruutta...JÄLLEEN:)))- haukkujathan
Kiekko-Guru kirjoitti:
..asiaa!
Kieltämättä olen itsekin sortunut asiattomuuksiin ja nauranut Etelä-suomalaisille mutta "Sitä saa mitä tilaa" ja siinä syy.
Joillekin, suurimmalle osalle me Kärpät on kirosana ja syynähän on pelkästään kateus koska Kärpät on lähestulkoon dominoinut liigaa siitä asti kun liigaan nousi:)
Kärpät on myös puolen Suomen joukkue ja millään muulla joukkueeella ei ole Suomessa niin paljon kannattajia kuin Oulun Kärpillä ja siinä yksi syy vihamielinen asenne Kärppiä kohtaan:( Meille oululaisille Pohjois-Suomi on ylpeyden aihe kuten sanoit.
Ihmetyttää vaan tuo Etelä-Suomessa syntyneiden/siellä kasvaneiden asenne meitä "lappalaisia" kohtaan miksi se on mitä on...ja kuiteskin sieltä lomilla tänne "Lappiin" tullaan. Aika koomista/ristiriitaista:)))
Sen olen huomannut että nämä jotka Kärppiä ja Pohjois-Suomalaisia haukkuu, suurin osa heistä ei ole koskaan käynyt sataa kilometriä pohjoisempana kodistaan ja kaikki perustuu vain tietämättömyyteen:)
No, ihan sama, oli miten oli:)
Tänään lauantaina 12.4. ME oululaiset/Pohjois-Suomen asukkaat yhdessä Oulun Kärppien kanssa juhlitaan Suomen-mestaruutta...JÄLLEEN:)))on lähtöisin itse pohjoisesta,ei ne ole alkuperäisiä hesalaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738