volvo 2002 18hv

ilmaus

Koneessa tai oikeastaan ilmauksessa ongelmia.
Käsipumpussa siis pumpussa jolla ilmataan lienee vika, ilmaus ei sillä onnistu, kone ei käynnisty.
1)Täytin hienosuodattimen ilmaus korkista löpöllä ja kone pelittää hyvin. Seuraavana päivänä jouduin tekemään saman uudestaan. Minne löpö pakenee,suodatinkin oli meko tyhjä. Voisiko vika olla käsipumpuussa toisaalta miksi hienosuodatinkin oli käytön jälkeen melko tyhjä.
2) Onko koneessa jokin toinen pummppu joka imee löpöä tankista kun kone käy,käsipumppuhan ei sitä tee
3) Koneen käydessä s vetolaitteen öljykorkista pulppusi hieman öljyä tiiviste oli katkennut ,voiko pulppuaminen johtu jostakin muusta?

Näihinkun joku antaisi neuvoja pääsisin vesille

9

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelin

      kerran myös samaa ongelmaa. Minulla asia selvisi siten, että siinä käsipumpun vivussa on alussa pitkä ns tyhjä liike, jonka jälkeen vivussa tuntuu aika iso vastus ja alkaa sitten vasta varsinainen pumppausosuus. Minä siis lipsuttelin sitä tyhjää aluetta ja ihmettelin kun ei pumppaa. Se pumppausosuus siinä vivun liikkeen loppuosassa on siis aika lyhyt.

      • on kokeiltu

        ja temppu tiedossa ei auttanut kiitos


    • Mekaaninen siirtopumppu ottaa käyttönsä koneessa olevalta epäkeskoakselilta(nokka-akseli, väliakseli tms.). Tämän takia on käsinpumppauksessa koneen kampiakselia kiertämällä haettava kohta, jossa käsinpumppaus onnistuu. Toinen syy tässä tapauksessa voisi olla tämä: tiedossani on parikin tapausta nimenomaan näissä Volvon koneissa. Pumpun venttiili on irronnut pesästään, tarkemmin asiasta en tiedä. Jos muille on näin käynyt, voisivat ehkä kertoa tarkemmin.

      • on jo kokeiltu

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa


      • mysteerinen vika
        on jo kokeiltu kirjoitti:

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja


      • minor700
        mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?


      • mainitsemani
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        vika pumpussa oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85 . Se on ihan oikeasti tyyppivika sen aikaisissa pumpuissa ja uudemmissakin. Syy on 99 % siinä.
        T Seilaaja


      • vika
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85. Ostin siihen uuden pumpun vuonna 2003 ja siinä oli sama vika. Kyseessä on ihan oikesti tyypivika jonka myönsivät volvollakin ja uskon, että syy ilmaamisongelmaan on 98% siinä.
        T Seilaaja


      • mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        Minulla on VP 2002 -89. Siinä oli myös vastaava vika, että keväällä suodattimien vaihdon jälkeen ei polttoainetta tahtonut saada millään käsivivulla pumpatuksi riittävästi. Kesäisin kone kyllä kävi hyvin.
        Avoin pumpun ja siellä oli tosiaan toinen takaiskuventtiili irti. Tein kalliin ratkaisun ja ostin uuden pumpun pari vuotta sitten. sen jälkeen on pelittänyt. Mutta kun tämä näyttää olevan tyyppivika, voisi korjaaminenkin olla järkevää, jollei sitä vikaa ole parannettu uusissa varaosapumpuissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      112
      7356
    2. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      70
      5861
    3. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5034
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4305
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4136
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      223
      3996
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3758
    8. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      42
      3615
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55
      2962
    10. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      42
      2467
    Aihe