Koneessa tai oikeastaan ilmauksessa ongelmia.
Käsipumpussa siis pumpussa jolla ilmataan lienee vika, ilmaus ei sillä onnistu, kone ei käynnisty.
1)Täytin hienosuodattimen ilmaus korkista löpöllä ja kone pelittää hyvin. Seuraavana päivänä jouduin tekemään saman uudestaan. Minne löpö pakenee,suodatinkin oli meko tyhjä. Voisiko vika olla käsipumpuussa toisaalta miksi hienosuodatinkin oli käytön jälkeen melko tyhjä.
2) Onko koneessa jokin toinen pummppu joka imee löpöä tankista kun kone käy,käsipumppuhan ei sitä tee
3) Koneen käydessä s vetolaitteen öljykorkista pulppusi hieman öljyä tiiviste oli katkennut ,voiko pulppuaminen johtu jostakin muusta?
Näihinkun joku antaisi neuvoja pääsisin vesille
volvo 2002 18hv
9
1206
Vastaukset
- ihmettelin
kerran myös samaa ongelmaa. Minulla asia selvisi siten, että siinä käsipumpun vivussa on alussa pitkä ns tyhjä liike, jonka jälkeen vivussa tuntuu aika iso vastus ja alkaa sitten vasta varsinainen pumppausosuus. Minä siis lipsuttelin sitä tyhjää aluetta ja ihmettelin kun ei pumppaa. Se pumppausosuus siinä vivun liikkeen loppuosassa on siis aika lyhyt.
- on kokeiltu
ja temppu tiedossa ei auttanut kiitos
Mekaaninen siirtopumppu ottaa käyttönsä koneessa olevalta epäkeskoakselilta(nokka-akseli, väliakseli tms.). Tämän takia on käsinpumppauksessa koneen kampiakselia kiertämällä haettava kohta, jossa käsinpumppaus onnistuu. Toinen syy tässä tapauksessa voisi olla tämä: tiedossani on parikin tapausta nimenomaan näissä Volvon koneissa. Pumpun venttiili on irronnut pesästään, tarkemmin asiasta en tiedä. Jos muille on näin käynyt, voisivat ehkä kertoa tarkemmin.
- on jo kokeiltu
mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa
- mysteerinen vika
on jo kokeiltu kirjoitti:
mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa
löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
T Seilaaja - minor700
mysteerinen vika kirjoitti:
löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
T Seilaajaoli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän? - mainitsemani
minor700 kirjoitti:
oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?vika pumpussa oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85 . Se on ihan oikeasti tyyppivika sen aikaisissa pumpuissa ja uudemmissakin. Syy on 99 % siinä.
T Seilaaja - vika
minor700 kirjoitti:
oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85. Ostin siihen uuden pumpun vuonna 2003 ja siinä oli sama vika. Kyseessä on ihan oikesti tyypivika jonka myönsivät volvollakin ja uskon, että syy ilmaamisongelmaan on 98% siinä.
T Seilaaja mysteerinen vika kirjoitti:
T SeilaajaMinulla on VP 2002 -89. Siinä oli myös vastaava vika, että keväällä suodattimien vaihdon jälkeen ei polttoainetta tahtonut saada millään käsivivulla pumpatuksi riittävästi. Kesäisin kone kyllä kävi hyvin.
Avoin pumpun ja siellä oli tosiaan toinen takaiskuventtiili irti. Tein kalliin ratkaisun ja ostin uuden pumpun pari vuotta sitten. sen jälkeen on pelittänyt. Mutta kun tämä näyttää olevan tyyppivika, voisi korjaaminenkin olla järkevää, jollei sitä vikaa ole parannettu uusissa varaosapumpuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121