mansikan tuholaiset

aloitteleva kotipuutarhuri :)

Ostin siis kaupasta "valmispaketin" mansikoita, jossa tuli mukana ruukku, siemenet ja multa, ja taimet pitäisi siirtää isompaan ruukkuun kunhan kasvavat. nyt on 1 n. 1mm kokoinen verso kasvanut, ja huomasin mullassa mönkivän alle millimetrin kokoisia valkeita toukkia! mitähän ne ovat, ja miten niistä pääsee eroon?? paketin mukana extrana siis tulleet, lähistöllä ei mitään muita kukkia mistä olisi voinut tarttua :)
Vai heitänkö koko mansikat mäkeen ja ostan kesän alussa jostai valmiiksi kasvatettuja? :D

5

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toukista en tiedä

Ehkä myyjä tunnistaa ötökät.

• aloitteleva kotipuutarhuri :)

Ei ole omalta paikkakunnalta ostettu, niin ei viitsi lähteä palauttamaan kun ei tuon kalliimpi ollut. Enkä usko että myyjä tietää aiheesta senkään vertaa kuin minä itse, ostettu jostain sekatavara halpakaupasta....
        harmittaa vaan vietävästi jos nyt menee mönkään tuo, kun olen vähän tälläinen ettei jos jotain on aloittanut voi ainakaan myöntää epäonnistuneensa :)

• tuhoojat

Oliko se paketti ulkomaista alkuperää? Jos oli, niin pidä visusti huolta, ettei ne toukat pääse vapaalle jalalle. Saattavat olla jotain inhottavaa laatua, jota Suomessa ei vielä laajemmalti ole.

Voit yrittää hävittää niitä otuksia tolu- tai mäntysuopaliuoksella. Helppoihin tapauksiin ne voivat tehota, mutta vaikeammat kuolevat korkeintaan hukkumalla. Kotioloihin ei juuri parempia myrkkyjä ole tarjolla.

• mullat

huolella pois. Tee sitten tolu tai mäntysuopakäsittely ja istuta uudestaan uusiin multiin.

• haittaa?

Ei kaikki ötökät ole välttämättä tuholaisia, vaikken kyllä itekkään tahtois otuksia taimipurkkeihini.
      Kokeile törkätä purkkiin tuholaispuikko, Bayerin puikot tappaa ainakin kukkakärpästen toukat ja lannoittavt samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe