Sattui tällänen tapaus minun autooni joka oli paikallaan tapahtumahetkellä peruutti muuan herra,olin lähdössä parkkiruudusta kun kuskin ovi tuli sisään.Autoni on 20 vuotta vanha rotisko joten pyysin herralta 20 euroa jolla homma olisi sovittu mutta hän kiältäytyi maksamasta mitään.Tapauksen näki vapaalla ollut poliisi hän kehotti sopimaan asian ettei vaivattaisi poliisia mokomalla asialla.Poliisi totesi että molempia sakotetaan jos poliisille soitatte ja tämä herra totesi että jos laitat tuon vakuutukseen kiistän syyllisyyden ja menetät bonukset,opiskelialla ei ole varaa maksaa sakkoja eikä menettää bonuksia joten jouduin kärsimään autosta jossa ovi on kurtussa eikä lukko toimi,opetus kyllä röyhkeys kannattaa ottakaa kantaa.
kolari pysäköintialueella
15
3759
Vastaukset
- herra antaa
Kyllähän tuossa tapauksessa Herra on ihan syyllinen ja maksaja. Kumpikaan teistä ei olisi saanut sakkoja poliisilta, eihän tuossa mitään ihmeellistä ollut. Pysäköintipaikalla tapahtuvissa kolareissa jos molemmat on liikkeessä on molemmat myös syyllisiä osaltaan. Mutta sinä olit paikallasi joten kyllä se on se liikkuva kaveri joka maksaa.
- Pasu
- "Herra" selkeästi syyllinen
- Missään nimessä tuosta ei saa sakkoja, kummallinen kommentti sivulliselta, oletko varma että oli edes poliisi? Luultavasti oli koska toivoi ettei mokomalla asialla vaivattaisi. Sakkoihin ei mitään perusteita tässä ko tapauksessa, ainakaan sinulle! Joskus kepulikundit pelottelevat noilla sakoilla (syy "varomattomuus liikenteessä") kun eivät muuten halua poliisia paikalle
- 20 euroa on liian pieni korvaus rikki menneestä ovesta, "herran" vakuutuksesta kuuluisi korjata sinun ovesi alkuperäiseen kuntoon
Mikä meni pieleen?
- Tämän silminäkijän nimi ja puhelinnumero ehdottomasti talteen, jotta vakuutusyhtiöt voivat keskenään päättää kuka on syyllinen!
- Koska "herra" kiistää syyllisyytensä niin vähintään rekisterinumero talteen jos nimeä ei anna ja poliisi paikalle. Jos kaveri karkaa niin saa syytteen onnettomuuspaikalta pakenemiselta.
- Sitten vaan yhteys vakuutusyhtiöön
Yleensä asia on helpompaa, herran kuuluisi myöntää syyllisyytensä ja täytätte vain vahinkoilmoituksen "herran" vakuutusyhtiöön
Nimim."Useaan peltikolariin joutunut"- Anssi
Kolaripaikalta saa häipyä, ellei ole henkilövahinkoja. Kenenkään ei tarvitse edesauttaa omaa kiinnijäämistään, joten kyttiä ei tarvitse jäädä odottelemaan. Eikä siitä saa edes mitään rangaistusta, jos kuitenkin jää kiinni.
- Kaahaaja
Anssi kirjoitti:
Kolaripaikalta saa häipyä, ellei ole henkilövahinkoja. Kenenkään ei tarvitse edesauttaa omaa kiinnijäämistään, joten kyttiä ei tarvitse jäädä odottelemaan. Eikä siitä saa edes mitään rangaistusta, jos kuitenkin jää kiinni.
On tää ihan perseestä tää homma. Miksi ihmeessä sinun pitää levittää tuollaista paskatietoa, kun asia on tarkistettavissa finlexistä?
Suora lainaus tieliikennelaista:
"58 §
Onnettomuuteen osallisen auttamisvelvollisuus
Tienkäyttäjän, joka syystään tai syyttään on joutunut osalliseksi liikenneonnettomuuteen, on heti pysähdyttävä ja kykynsä mukaan avustettava vahingoittuneita tai avuttomaan tilaan jääneitä sekä muutoinkin osallistuttava niihin toimenpiteisiin, joihin onnettomuus antaa aihetta.
59 §
Ilmoitusten tekeminen
Liikenneonnettomuuteen osallisen tienkäyttäjän on toisen osallisen tai onnettomuudessa vahinkoa kärsineen vaatimuksesta ilmoitettava nimensä ja osoitteensa sekä annettava tietoja tapahtumasta.
[...]"
Lue erityisen tarkkaan tuo 59 §:n alku.
Sitä en tiedä, päteekö tuo sama laki parkkipaikalla sattuneeseen kolariin, eli luokitellaanko tuossa parkkipaikalla sattunut kolari liikenneonnettomuudeksi.
- Rami
Ethän sinä voi olla mitenkään tuohon syyllinen jos tilanne noin oli!Sen ukon vika 100%!!!!rekisteri numerot ja todistajia muistiin ym...ja ei mitään 20e korvauksia,eihän sillä rahalaa saa mitään!!200 ja siitä ylöspäin ne korvaukset vois olla lähempänä vaikka ois miten vanha rotisko se sun auto,vanhathan ne onkin kalliita jos on jo"klassikko"auto!!!Ukon vakuutus maksajaksi tai ukolta tukku "eskoja" kouraan,näin se menee!!!
- Moi
Edelläni ajoi kuorma-auto ja joka pysähtyi ja alkoi hetken kuluttua peruuttamaan. Arvaatte miten siinä voi käydä? En kerinnyt itse peruuttamaan.....
Romuksi meni autoni keula, no kaveri väitti että ajoin hänen perään ja kun "riita" tuli niin soitin poliisit paikalle (kaveri sanoi: no senkus soitat) ei paljoo kiinnostanut näköjään. Poliisi kirjasi kummankin tiedot, puhallutti ja sanoi että jos tarvetta niin osapuolet kutsutaan kuulusteluun tapahtuneesta. Poliisi ei alkanut arvioimaan kumpi voi olla syyllinen tähän. Kutsu tuli kuulusteluun ja kävin kuulusteluissa jossa kerroin mitä oli tapahtunut ja kuulustelija kertoi siinä sitten lopuksi että kuorma-auton kuljettaja oli myöntänyt syyllisyytensä eli peruutti päin autoani.
No mitä tästä voi oppia? Rehellisuus maan perisi ja turha koukerot jäisi pois kun ei ala valehtelemaan kun ei sillä olisi mitään voittanut vaikka olisi ollutkin oikeassa kuorma-autoilija!
Vakuutushan on sen takia että se korvaa joten asiat menee vaan hankalemmiksi kun toinen valehtelee jne. Itselleni ei tullut kuluja muuta kuin omavastuu osuus autonvakuutuksesta joka vähennettiin korvauksesta, auto meni siis lunastukseen sisukset hajosi sen verran paljon että ei korjata sanavat vakuutus yhtiössä. Harmia tosin tulee kun siitä kolari hetkestä eteenpäin moneen viikkoon ei ollut autoa.
no tässä tapauksessa ei oliskaan toiminut 50e handyyn ja heippa. Mutta yleensä siis pikku kolhuja jos tulee niin rahat suoraan handyyn ja homma sillä selvä. Kannattaa sitten tietää mitä sellanen korjaus maksaa jos joku autosia vaikka hieman naarmuttaa!!! ettei tule tappioita. Mutta jos nyt sitä ei aiokkaan korjata niin joku summa toisen omaisuuden vahingoittamisesta vaikka 50e on varmaan ihan hyvä summa alkuun ainakin ja opetus että oppii ajelmaan kolhimatta muita.
Ps. autossani oli joku käyntihäiriö että eipä tarvinnut tutkia tai korjauttaa sitä kun tuli isompi häiriö yllättäen.- Make
Maksoit omavastuun? En minä ainakaan maksa mitään, jos joku ajaa minun päälle. Kaikki kulut menee sen toisen vakuutuksesta. Oliko keksitty juttu?
- Jopo
Make kirjoitti:
Maksoit omavastuun? En minä ainakaan maksa mitään, jos joku ajaa minun päälle. Kaikki kulut menee sen toisen vakuutuksesta. Oliko keksitty juttu?
Epäselvissä tapauksissa molempien osapuolien pitää maksaa vakuutusyhtiöilleen omavastuu. Se, joka ei ole syyllinen saa tuon rahan takaisin yhtiöltä ratkaisun jälkeen.
- mies
en minä ainakaan jos kolhisin jonku autoa ja se pyytäs et anna 50e ja sillä selvä nii en antas!kun oisin antanu nii se toine vois sitte soittaa poliisit ja kukaa ei vois todistaa et oon maksanu mitää.
- äijä
ja aja sen kylkeen ja sano että et maksa, potut pottuina.
- ???
Olit lähdössä parkkiruudusta mutta autosi oli paikallaan? Tarkoittaako tuo sitä, että olit jo peruuttanut/ajanut osaksi ulos ruudusta ja pysäytit autosi ajoväylälle? Jos näin on, kyseinen poliisimies on aivan oikeassa, vikaa on molemmissa.
- Anssi
Ihme kommentti poliisilta. Herrahan tässä tuntuu olevan ainoa syyllinen, jos kerran peruuttaa seisovaan autoon. Sinussa voisi olla vikaa vain jos olet rikkonut ajosuuntia tms.
Itse olen aina sanonut vaimolle että jos kolisee niin soitaa poliisit paikalla vaikka olisi oma syy.
Miten sinä voit menettää boonukset vaikka tekisit mitä? Syyllisellähän ne boonukset menee ja jos ei ole syyllistä, niin vakuutus ei korvaa eli ei voi mennä boonukset.
Pyydä jotain karskimman oloista miestä soittamaan sille herralle. Vaihtoehtoina korvaus tai rikosilmoitus. - niinpä niin
Olisin sitä mieltä, että kummassakin on syytä, mutta oliko pakko peruuttaa sen ukon eteen?
Minun mielestä sinä olet enemmän syyllinen, valitettavasti.Herää kysymys miksi yleensä pysähdyit.Huomasitko äijän tulevan ja painoit jarrut hätäpäissäsi pohjaan? (niin silloinhan auto on paikallaan kolarihetkellä). - tietäjä
ei kukaan ole niin idiootti, että pyytää jostain lommosta 20 egee. Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne satuja?
- Anonyymi
Joskus totuus on taruakin ihmeellisempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod223924- 182906
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3872135Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391909- 271841
- 311707
- 321619
- 141337
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681230- 121161