Ongelmana kusiaiset

tolppi

Minulla on puutarhassani ongelmana kusiaiset.Niiden pesäkkeitä on vähän joka puolella.Eikä missään paikassa viitsi seistä paria minuuttia kauempaa.Jos joltakin löytyisi jokin vanhan kansan hyvä toimiva resepti niiden hävittämiseen?En viitsisi vahvoja kemikaaleja käyttää,kun pihapiirissä on kuitenkin koiria ja lapsia.

7

2682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keitän

kuumaa vettä kusiaisten menoksi. Tosin tulee ikävän näköinen läntti, se polttaa nurmikon juuret. Se on nyt pienempi haitta ja on korjattavissa.

• tolppi

täytyy kokeilla sitä.

• pikkumurkku

Kuulin radiosta että sekoitetaan leivinjauhetta ja tomusokeria. Leivinjauhe alkaa kuplimaan murkun sisällä. Toimii varmaan vain kuivissa oloissa. Itse en ole kokeillut.

• kokeilen lähipäivinä

Valmistaudumpa jälleen vastahyökkäykseen. Mullakin ne hyökkäävät pionin nuppujen kimppuun kuivattaen ne kuiviin. Vasta nyt olen hoksannut että niillä on pesä siellä pionipensaan juuristossa joka on yli puolimetrinen halkaisijaltaan, juuri varmaan säilyy aina sopivan kuivana murkuille. Joten saavat muutaman kannullisen karkoitevettä lähiaikoina

• lähteekö

Tepsiikö tämä konsti myös niihin kullan ruskeisiin polttiaiskusiaisiinkin? Ovat vallanneet kukkapenkistä useamman kukan juuriston ja omenapuidenkin juurilta näitä löytyy.Suolaa sinne ei voi laittaa kun kukatkin kuolee.

• Muurahaisakvaariossa

Shalom, naapurini kertoi päässeensä sokerimuurahaisista eroon laittamalla vanan levinjauhetta muurahaisten kulkutielle. Vievät kuulemma jauheen pesäänsä ja turpoavat kuoliaiksi. Tiedä sitä, mutta murkut katosivat sen tein. Kokeilen sitä seuraavaksi, sillä muurahaisansat, kanelit ja cayana-pippurit on siroteltu, sekä hangattu toimimattomina pois. Jos ei mikään toimi, niin onhan niistä murkuista ainakin seuraa :)

• Luru

Iik! Kaameita kusiaisia keittiössämme... Mikähän avuksi? Tietääkö joku hyvää ja meille myrkytöntä ja helppoa konstia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe