Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi suhteen kariutumisesta syytetään aina sitä toista naista/miestä. "Se tuli ja vei minulta miehen/vaimon"
Sitten mulle sattui omakohtainen kokemus, että löysin eräs aamu mieheni sängystä toisen naisen. Se suunnaton raivo tuli purettua siihen naiseen. Järjellä tiesin koko ajan että mun mies mua pettää eikä se nainen. Mutta oman rakkaan tunnustaminen petturiksi oli niin kova paikka, että helpompi tie raivon purkamiselle oli tuo ulkopuolinen.
Suhteemme päättyi ja olen oppinut että ex ei ole uskollinen kenellekkään.
Maailma on houkutuksia täynnä, mutta
kukaan ei voi ketään viedä, kyllä sitä itse lähdetään.
Toinen nainen/mies
23
2241
Vastaukset
- mietteitä
puhut asijaa.ei täällä ketään väkisin oteta tai viedä kun on kaks niin on kaks.mut olen miettiny et onks kaikki kunnossa parisuhteessa jos lähtee toisen mukaan epäilen et jossain mättää vaik petetyn mielestä yleensä kaik on tosi hyvin mut ei ehkä pettäjän mielestä kaikki ole sitä mitä haluis olevan.ja kerranhan me täällä ollaan niin miks ei vois haluta ja ottaa sitä mitä itse tältä elämältä tahtoo vaik se toista pirusti satuttaakin.
- leGojenlajittelija
moniavioisia...naiset yksiavioisia. Nainen koittaa löytää mahdollisimman laadukkaan uroksen lastensa isäksi...uros taas paritella mahdollisimman monen naaraan kanssa taatakseen geeniensä leviämisen mahdollisimman laajalle. Näin se vaan on, biologinen taustamme on erilainen, ja johtaa erilaiseen alitajuiseen käyttäytymiseen. Valitettavaa on se, että hunsvottimiehet saavat niin monen kunnollisen naisen huomion osakseen...ja moni kunnon mies ei saa juuri koskaan...huomiotakaan ;)
PS. Enkä nyt puhu itsestäni, kuitenkin ajattelitte juuri niin... ;)- ++ihmetelen
sympatiaa sille että tulin petetyksi. Olen selvinnyt siitä :)
Ihmettelin vain että eron sattuessa syy vieritetään sen toisen naisen/miehen harteille. Suhteessa on varmaan vikaa kun toisen luo lähdetään. Ero ei varmaan koskaan ole "hetken päähänpisto".
Olen kuunnellut paljon kommentteja joissa sanotaan että "tuli ja vei..." enkä ymmärrä sitä. - Mysteriet
Kyllä se suvunjatkamisvietti on molemmilla sukupuolilla ihan yhtä kova!
Toisesta vaan puhutaan avoimemmin...
PS: minäkä itestäni puhu =) - Fakta homma
Tuon teorian ovat selittäneet useatkin geenitekijöitä, lisääntymistä, lajikäyttäytymistä jne tutkineet älyköt. Ja kyllähän tuo kaava on monestikin toteen näytetty elävässä elämässä.
Näin naisena, se hieman lohduttaa ja toisaalta ottaa kupoliin....... Elämä on !!! - Hevonpaskat
Joo, no voihan sitä yrittää selittää kaikkea luonnon ja geenien kautta...en kuitenkaan mene tuotakaan vannomaan, miten sitten selität esi. yksiavioiset lajit, kuten nyt esimerkiksi joutsen?
- ...ngg
Mysteriet kirjoitti:
Kyllä se suvunjatkamisvietti on molemmilla sukupuolilla ihan yhtä kova!
Toisesta vaan puhutaan avoimemmin...
PS: minäkä itestäni puhu =)toista syytetään avoimemmin ja seilataan vanhojen
purjeiden varjolla tekopyhyydessä... ;D
Nykyään naisetkin polttavat sikareita, mankuvat
sinkuiksi, madaltavat ääntään ja ovat kohta
"yksineuvoisia"...
PS: Puhun mitä puhun... ;D - uso
mihinkään jatkuvaan lisääntymisviettiin ja sen ajamaan pakkoon.
Miksi muuten lapsilukunsa täyteen saaneet ihmiset yleensäkään harrastaisivat seksiä, jos he eivät halua lapsia, mutta kuitenkin etsivät sukupuolista nautintoa.
Mulle seksi on ihan oma lajinsa, jolla ei ole mitään tekemistä lisääntymisen kanssa (enää), eikä mun miehenkikään kaipaa lapsia lisää, mutta silti seksi maistuu ja tuntuu mahdottoman hyvältä. Kenties jopa paremmalta kun ei tarvitse puntaroida raskaudenmahdollisuuksia tai mahdottomuuksia.
Samaa höpöpuhetta on tuo että mies on luonnostaan moniavioinen, nainen yksiavioinen. Todella moni nainen innostuu puhumaan jos otetaan aiheeksi kuinka monta miestä he haluaisivat elämässään pitää. Se vaan on tehty mahdottomaksi ja epämoraaliseksi.
Jos olisi sopivaa, ei naisetkaan kieltäytyisi useammasta miehestä. En uso.
- wilma60
Kyllä minäkin syyllistyin syyttämään myös sitä toista naista petturuudesta. Toki ensisijaisesti syytin miestäni mutta.... Jotenkin odotan ihmisiltä sen verran "korkeaa moraalia" että asiat hoidetaan loppuun ennenkuin uusia suhteita yms. aloitellaan. Tunnustan, ettei meillä avioliitossa mennyt kovin hyvin mutta kyllä miehen suhde oli aikamoinen yllätys. Vaikka suhde oli löytynyt niin sen olisi voinut jättää odottamaan siihen asti, että me olisimme asiamme selvittäneet. Ehkä kaikista ihmisistä ei ole ratkaisemaan asioita lopullisesti. Ei ukkonikaan eroa hakenut vaikka uuden onnensa kanssa asui. Kyllä se minun tehtäväksi jäi ja sainpa vielä maksaa siitä ilosta.
Miehet usein tarvitsevat sen toisen naisen ennenkuin jättävät entisen. Minäkin olin varma, että mieheni ei olisi koskaan lähtenyt, ellei tuo toinen nainen olisi häntä vietellyt.
Erotessa mieheni kumminkin kertoi, että oli suunnitellut eroa jo monta vuotta. Kirosin kaikki naiset, jotka alkavat suhteeseen ukkomiesten kanssa. Ihmettelin, kuinka joillakin on noin alhainen moraali.
No kului puolisen vuotta ja tapasin naimisissa olevan miehen. En voinut tunteilleni mitään ja ajattelinkin juuri noin, että ei hän minun kanssani olisi, jos hänen avioliittonsa olisi kunnossa. Suhdetta on jatkunut kolmatta vuotta. Enkä jostain syystä tunne yhtään häpeää, vaikka olenkin se toinen nainen.
Olen siis nähnyt asian molemmilta puolin katsottuna. Koskaan ei pitäisi mennä sanomaan, etten minä ainakaan käyttäytyisi noin.
Tästä taitaa tulla aikamoinen ryöppy niskaan.....- wilma60
Saman olen minäkin sinänyt ja olenkin ihan varma, että varattuihin miehiin minä en sotkeennu. Tosin eipä tässä ole pelkoa että minkäänlaisiin miehiin sotkeentuisin. Nämä tunteet ovat minulle niin outo juttu, sillä eron jälkeen minulla ei ole minkäänlaisia tunteita ja esim. en edes usko rakkauteen ja mihinkään "ihastumisiin". Ei sellaista tapahdu kuin elokuvissa. Tunteeni olen varmaan kätkenyt vahvan muurin taakse josta ne eivät enää pääse esille. Kun ei ole tunteita, niin ei tule pettymyksiäkään.
Ilmeisesti toiset naiset ei ajattele mitä tunteita he aiheuttavat miehen perheelle. Kyllä meillä lapset ovat joutuneet kärsimään tosi paljon. Pahimpina aikoina en jaksanut tehdä muuta kuin itkeä, siinä sivussa lämmitin mikrossa kaupan verilettuja joita lapset eivät tänä päivänä suostu edes syömään. Taisi tulla liika-annos viime reilut vuosi sitten.
- Mysteriet
Jos syyttäis omaa puolisoaan, vois tulla eteen tilanne että joutuis samalla syyttään itteensä...
Tangoon kun tarvitaan kaksi.- ++ihmettelijä
..pitää kattoa peiliin :)
Ja se onkin rankka kokemus... - Mysteriet
++ihmettelijä kirjoitti:
..pitää kattoa peiliin :)
Ja se onkin rankka kokemus...Ehkä on hyväkin että sen säästää vähän tuonnemmaksi - syyttää sillävälin vaikka mettän puita - on se kuitenkin karsee kokemus äkkiseltään, ilman mitään ylimääräistä...
- vastaajatar
Tuota...
Olisko sellainen mahdollista, että sitä odottaa omalta sukupuoleltaan eli toiselta naiselta samansuuntaista ajattelua ja toimintatapaa kuin itselläkin on, eli jos olet tyyppiä uskollinen aviovaimo, odotat toistenkin naisten ajattelevan samoin ja siten olevan siveyden sipuleita ja olemaan menemättä miesten sänkyyn?
Jotain sentapaista olin aikoinaan omassa ajattelussani olevan, että uskoin muiden naisten huomioivan, että tuo mies haluaa mut vaan sänkyynsä, ehkä se kuitenkin on varattu mies... - sivupersooNaNa
Niin moni jo olisi kaivanut puukot ja puntarit esiin.Sun ex on tuuliviiri etsii kadonnutta jotain mitä ei ole olemassa ja myöhäistä on joskus rypistää kun ne kakit on jo housuissa;D
Maailma on ihmeellinen sanoisin tyhmiä naisia löytyy tarttuu oljenkorteen sen lihan toivossa vaikka sitä monta kilometriä , vapaitakin löytyy;D
Olin itse joskus tilanteessa mutta en läytänyt ihan rysän päältä;D
Hei elämä hymyilee nythän on kevät... ;D ja se kesä tulossa ;D - Hmph....
Kirjoitat löytäneesi toisen naisen miehesi sängystä. Ymmärrän, että ko. sänky ei ole ollut teidän kahden yhteinen? Olette ilmeisesti olleet jo erillänne löytäessäsi toisen naisen miehesi sängystä?
Jos niin on, herää vain kysymys, että piditkö itsestäänselvänä, että mies, jolla on jo ollut omakin sänky tapahtuma-aikaan, olisi yhä uskollinen sinulle, jolla on myös oma sänkynsä jossain?
Jos taas kyseessä olisi ajattelu/kirjoitusmoka sinun puoleltasi tuossa viestissäsi, niin silloinhan löysit toisen naisen YHTEISESTÄ sängystänne ja silloin raivosi on täysin hyväksyttävää: en minäkään pitäisi siitä, että joku sosialisoi minun vuoteeni ajattelematta, että parisängyn toinen puolisko saattaa kuulua puolisolle!- todella...
Jos oikein nyt halutaan kenkkuilla niin toista ei voi omistaa. Jokaiselaa on oikeus joillain jopa velvollisuus loukata toisen tunteita. Itse olin 18 kun tulin kotiin lapsi sylissäni. Meillä oli vieras nainen minulle. Ptkästä en muista mitään. Oli se semmoinen shokki.
- kakarat on kakaroita
todella... kirjoitti:
Jos oikein nyt halutaan kenkkuilla niin toista ei voi omistaa. Jokaiselaa on oikeus joillain jopa velvollisuus loukata toisen tunteita. Itse olin 18 kun tulin kotiin lapsi sylissäni. Meillä oli vieras nainen minulle. Ptkästä en muista mitään. Oli se semmoinen shokki.
Do dii, siinä se taas saatiin luettavaksi että kakarat on kakaroita ja niitten ei pitäs tehdä kakaroita kun ei ihmissuhdetaidot ole kohdallaan. Niinhän meille kerroit.
- aatu aa-
Tässäkään ei sanota totuutta, varsinkin kun tappiolle jäänyt on kirjoittamassa.
Itsehän hän ongelmaansa on syyllinen, kun ei pystynyt täyttämään puolisoiden yhteiselämässä hänelle kuuluvaa aukkoa.
Siihen piti ottaa toinen, sopivampi. - huomioon faktan;
Uskollisuuteen tarvitaan oikeanlainen puoliso kaikilta suhteen osa-alueilta.
Tuo lienee tärkein syy, silloin partneri ei petä, olkoon hän mies/nainen.
Houkutukset pystyy kiertämään vähänkin omaa suhdetta ajatteleva ihminen.- ++ihmettelijä
suhteiden karikko on? En osaa tuoda julki mitä haluan.
Kaikki kommentoijista (paria lukuunottamatta) ovat kiinnittäneet huomionsa minun pettämiseen. Kysymyshän ei ollut siitä vaan..
kysymys kuuluu näin...
Jos suhde päättyy pettämiseen, niin miksi syytetään sitä kolmatta osapuolta? Voiko joku tulla ja VIEDÄ jonkun suhteesta? En ymmärrä sanontaa "toinen nainen/mies tuli ja VEI tuolta avio/avopuolison"
Olenkohan vieläkään tullut ymmärretyksi....
Odotan kommentteja....
- loukata
Minulla mies suoraansanoen hävisi toisen naisen luo. Hänen mielestään asiaa ei tarvinnut minulle kertoa. 20-vuotta katosi kuin tuhka tuuleen. Mitään ennemerkkejä en havainnut, jos ei nyt epätavallista kiinnostusta tätä netti touhua kohtaan. Itse olen löytänyt nämä keskustelupalstat vasta eromme jälkeen ja on lohduttavaa lukea samanlaisista kokemuksista. En koskaan ole syyttänyt tätä toista naista vaan ainoastaan miestäni. Mieheni ei pysty sanomaan sitä ettei hänellä ollut mahdollisuutta lähteä miehenä, koska aika ajoin kysyin häneltä haluaako hän olla tässä perheessä vai ei, aina oli vastaus kyllä. Miehelläni oli pienimuotoinen aa-ongelma, joka välillä haittasi perhemenoa melkoisesti, vaikka hänen mielestään se oli vain pikkujuttu.
Erotaustat ovat monenlaiset, mutta uskottomuus, oli perhe-elämä millaista vaan, on aika murskaavaa. Erheen jälkeen, minusta on tullut ex-miehelleni oikea kuningatar, mutta valitettavasti hänelle liian myöhään. Jos ruoho tuntui aidan toisella puolella niin hyvältä, jatkakoon nauttimistaan. Minulle ja lapsille riittää normaali elämä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854