Painelaakeri vai mikä ääntää

patuska

Olisiko kenelläkään arvailutietoa siihen, että mistä lähtee naputus/hankaava ääni. Itse olen painelaakeria veikkaillu.. kun kytkimen painaa pohjaan, niin ääni loppuu. Onko siis 100 % varma, että se ei silloin voi olla painelaakeri, jos kytkin pohjassa ääni ei kuulu?
Vaihteet menee normaalisti päälle, eikä nyi ajossa. Tyhjäkäynti on kylläkin silloin tällöin epätasasta.

12

27706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivika noissa

      samoilla oireilla noissa on pakoputken kannatinlaakeri. Huoltoon kysymään, osa ei ole kallis ja sen vaihtaa pikapikaa.

      • löytyy

        mutta kannatinlaakeria ei taida löytyä? Yritätkö vedättää?


      • Anonyymi

        Tuo asiantuntija ei ole mikään järjenjättiläinen!


    • ääni poistui

      kun hankin kromatun pakoputken ulostulon ja ruletin kullia oikein olantakaa huutaen"rules rules rules".

    • -laakeri

      Painelaakerin tyypilliset oireet, jos siinä on vikaa vikaa...
      - vinkasee tai urahtaa, kun alkaa painaa kytkin poljinta
      - kytkin pohjassa tuntuu polkimeen ylimääräistä värinää ja ääntä kuuluu
      - jos levy alkaa olla kulunut ja paineastelman käpälät ottavat kiinni painelaakeriin, niin voi äännellä polkimeen koskematta, tätä voi ennustaa jos poljin on hieman liian ylhäällä ja kytkin irroittaa liki heti kun painaa poljinta (jos hydraulinen, vaijerivehkeessä pitäisi löytyä selkeä välys)

    • niin11

      ei sitä painelaakeria tarvii vaihtaa ennenkuin se menee lopullisesti poks!! aika 100 varmasti se se on...se eääni...

    • VagAsiantuntija

      Kaksoismassavauhtipyörä se viallinen on. Samalla vaihdetaan usein koko kytkinpaketti. Hinnaksi tulee nyrkkipajalla osineen n. 1000e kannattaa kilpailuttaa esim autojerryn kautta.

      • VagAs

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!


      • Anonyymi
        VagAs kirjoitti:

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .

        Kaksoismassapyörässä kahden levyn välillä on laakeri tai sen tyyppinen ainakin joka mahdollistaa levyjen pienen liikkumiseron. Se "laakeri" oli väljä ja aiheutti kolinaa matalilla kierroksilla.


    • Anonyymi

      vaihdelaatikon akseli poski laakerit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe