Lapsen liikkeistä

ja vähän muutakin

Olen nyt rv 17 1 enkä ole vielä vauvvaa tuntenut. Yritän makoilla ja miettiä että mikähän tuokin tuntemus oli mutta luultavasti vaan mahan omia röpinöötä suolistossa.. Tämä on ensimmäinen ja tiedän että vaavin voi tuntea vaikka vasta viikolla 20 mutta murehdittaa silti onko kaikki kunnossa kun en mitään tuntemuksia saa/tunnista, onhan vauvva jo 17cm pitkä!

Toinen askarruttava juttu on aivastelu ja niistäminen, ne täytyy tehdä aina ihan sykkyrällä. Mikäli vaikka yöllä aivastan tai niistän ja jalat on suorana, sattuu ihan hemmetisti ja pakko vetää jalat koukkuun. Johtuuko nämäkin tuntemukset nuosta ligamenttien venymisestä?

Kiitos jos joku jaksaa vastata pölöhööhin kysymyksiin :D

6

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvan liikkeet viikolla 18 ensisynnyttäjänä. Neuvolassa sanoivat, et ensi synnyttäjä tuntee liikkeet viikolla 20.

• kyllä ne liikkeet

alkaa tuntumaan. Mullakin alkoi liikkeitä tuntua vasta 18-20 rv ja ne tuntuivat lähinnä kuplimiselta alavatsalla tai ehkä ilmavaivoilta :)sitten oli jokunen päivä ettei tuntunut mitään ja taas kuplimista tai kutittavaa tunnetta alamahassa. Kuvaamasi vihlaisut ovat täysin normaaleja. Joskus tuntui noilla viikoilla että kohdussa repesi jotain kun oikein vihlaisi ja joutui olemaan ihan liikkumatta ja melkein hengittämättä jonkin aikaa kunnes kipu helpottui. Vihlaisuja mullakin tuli aivastaessa, niistäessä, yskiessä ja jopa jos käännyin liian nopeasti. Onnellista odotusta sinulle :))

• oon tuntenut

liikkeet reilun parin viikon ajan, mutta mulla on niin lyhyt aika enkelini odotuksesta, jossa myös aloin tuntemaan liikkeet aikaisessa vaiheessa rv 14 0. Luulenpa että jos en olisi liikkeitä ennen tuntenut, en välttämättä osaisi yhdistää näitä poksahteluja masussani liikkeiksi. Älä siis huolestu vielä. Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa myös istukan sijainti, jos se on edessä, niin tuntee vähän myöhemmin liikkeitä.

Tässä on linkki juuri noista kivuista joista kerroit, sama vaivaa täälläkin :)

http://www.vau.fi/templates/PeriodPage____67120.aspx

• rv 22 aikoihin

Mä kans ihmettelin ekassa raskaudessa et miksi kaikki tuntee mua aikasemmin liikkeet. Tunsin liikkeet vasta rv 22 ja sen jälkeenkin välillä tosi huonosti. Neuvolassakin sanoi täti mahaa koittaessa et nyt potkii ja mä en tuntenut mitään muuten kuin kädellä kokeillen. Mun tapauksessa syynä oli istukka edessä. Hyvin vaimensi iskuja :)

• rv 17

välillä tuntuu niinku joku sielä liikkuis mutta vaikea sanoa ku esikoista odottelen. haluaisin jo kovasti tuntea liikkeet sillä muakin huolestuttaa onko kaikki ok vaikka välillä tuntuu että stressaan ihan turhasta.

• katjuli

eikä tietoakaan liikkeiden tuntemisessa. Ensiimäisessä raskaudessa aloin tuntemaan liikkeet juuri näihin aikoihin. Nyt tosin istukka on edessä, joten saattaapi joutua noita liikkeitä odottelemaan vielä useamman viikon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94