kraana vesi?

äittyli

moikka!Milloin olette ruvenneet antaa vettä lapsellenne ilman että olette keittäneet sen?
Meidän tyttö nyt puoli vuotias ja keittelen veden edelleen.

10

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti vaan

en ikiknä oo keittänyt täällä meidän vauvoille???!!!Espoossa asutaan....

• yksi vain

Tuo keittämisasia on jäänne ajoilta jolloin hanasta ei tullut riittävän puhdasta vettä. Vauva saa hanaveden bakteerit kuitenkin kylpyjen ja naaman pesujen yhteydessä!

• Nokialla?

Huh.

• ronjamiini

Meillä ainakin lopetettiin keittäminen kun alettiin syömään kiinteitä..tai en oikeastaan koskaan edes keittäny vettä välilä vaan anopin mieliksi kun hän oli sitä mieltä että vesi täytyy keittää..niinkuin edellinen tossa sanoikin että saahan se öapsi sitä vettä suuhunsa kylpyjen lomasa.

• tää että
        ronjamiini kirjoitti:

Meillä ainakin lopetettiin keittäminen kun alettiin syömään kiinteitä..tai en oikeastaan koskaan edes keittäny vettä välilä vaan anopin mieliksi kun hän oli sitä mieltä että vesi täytyy keittää..niinkuin edellinen tossa sanoikin että saahan se öapsi sitä vettä suuhunsa kylpyjen lomasa.

Tarkoittaako tää että jos pesuvesi ei oo juomakelpoista, pitäis keittää kylpyvedet.... kun se ipana kuitenkin niitä hörppii.
        Meillä ei oo vielä maistellut kylpyvettä, ikää kohta 10kk. Korvikeeseen lakkasin vettä keittämästä kun alkoi syödä kiinteitä ja imeskellä meidän sukkia yms.

• alkaen!

Ei ole koskaan keitelty. Eivät keittäneet keskoslaitoksellakaan erityishoidossa!!!!!

Ei ole mitään syytä keittää.

• höpöö......

On syytä keittää, kraanavdessä on aina bakteereita. Vuoden ikäiseksi olen itse keittänyt.Ja kyllä he todellakin keittävät sairaalassa..

• ----
        höpöö...... kirjoitti:

On syytä keittää, kraanavdessä on aina bakteereita. Vuoden ikäiseksi olen itse keittänyt.Ja kyllä he todellakin keittävät sairaalassa..

kyllä täytyy vesi keittää, ja suositus on et siihen asti keittää kunnes lapsi syö kiinteitä ruokia. Ja todellakin sairaalassa keitetään vesi, ja varsinkin erityisen tärkeää keskolassa. (Itse olen ollut töissä)

• en keitä
        ---- kirjoitti:

kyllä täytyy vesi keittää, ja suositus on et siihen asti keittää kunnes lapsi syö kiinteitä ruokia. Ja todellakin sairaalassa keitetään vesi, ja varsinkin erityisen tärkeää keskolassa. (Itse olen ollut töissä)

Keitätkö lapsen kylpyveden tai hampaiden pesuveden? Suomen oloissa ei ole mitään syytä miksi puhdas hanavesi pitäisi keittää! Se että vauva saa "bakteereita" ei ole mikään selitys vaan luulotautia. Vauva saa samat bakteerit itseensä pesuvesien yhteydessä.

• puhdas vesi.

ei sitä tarvitse keittää. no, siis tietenkin riippuu siitä mistä kaivosta vesi on peräisin.
      jos on oma kaivo niin muutenkin kannattaa tarkistuttaa vesi säännöllisesti.
      mutta yleiset vedet on puhtaita eikä niitä tarvitse keitellä.
      mutta vettä ei saa ottaa suoraan kuumavedestä.
      lämmin vesi irroittaa paljon metalleja ja muuta putkista.
      keittäminen ei kuitenkaan poista näitä myrkkyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6852
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4351
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      47
      3658
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3482
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3398
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      183
      3360
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2889
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2584
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      42
      2424
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13