Heips
Miten saan käskyyn system("COLOR 50");
värikoodin paikalle muuttujan arvon???
system värin
5
413
Vastaukset
- jos ei muuten
defineä vaan peliin jokikiselle värille tai ainakin niille, jotka näyttää makeilta. Preprosessorointi ei tietenkään ole mitään...no toiset sanovat hyvää...ohjelmointia, mutta mä en välttämättä sanoisi ohjelmointia.
- aattelin vaan
että kayttäjä vois itse antaa värikoodin ja muuttaa sitten värin
- laita siihen kolme
aattelin vaan kirjoitti:
että kayttäjä vois itse antaa värikoodin ja muuttaa sitten värin
liukusäädintä, joista yksi merkkaa punaisen osuutta ja toinen sinisen osuutta ja kolmas vihreän osuutta (RGB). Niitä liukuja (vrt liukuväri) säätelemällä saa jokus sattumalta haluamansa värin aikaiseksi. Helpompaa on käyttää Color Dialog: ia, joka tulee esmes täydellisen windows-käyttöjärjestelmän mukana ja siitä saa liukuvärit ja kaikki yhdellä hiiren klikkauksella.
- vastaus:
char merkkijono[100];
int arvo = 50;
sprintf (merkkijono, "COLOR %d", arvo);
system(merkkijono);- tuota
just tarttinkin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225154- 254338
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174