Normaalia siitepölyallergiassa?

S18

Silmiäni kutisi aivan hirvittävästi, joten hieroin niitä. Nyt oikeanpuoleisen silmän ulkonurkassa tuntuu olevan roska, vaikka todellisuudessa siellä ei ole mitään. Silmämunan päällä oleva "lima" on paksua, ja kun silmän reunasta painaa, se menee kurttuun, aivan kuin alla olisi ilmakupla tms. Mitä ihmettä tämä on? Olen käyttänyt silmätippoja tänäänkin, mutta nyt en uskalla enää laittaa..

4

1441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

ärtyneet ja sidekalvo silmän päällä on turvonnut (=kemoosi). Se voi joskus turvota niin pahasti että silmää ei meinaa saada kiinni. Allergiatipat kannattaa laittaa silmiin, koska ne vähentävät ainakin sitä allergiasta johtuvaa turvotusta, vaikkeivat silmien hieromisesta johtuvaan voikaan vaikuttaa. Kannattaa jatkossa välttää silmien hieromista, mulla ainakin allergia-aikana ne on erityisen herkät hieromiselle ja mulle on kans muutaman kerran tullut kemoosia.

• reaktio

Itselläni kävi niin, että keräsin pihalta koivun ja pajun oksia paljain käsin. Sitten hieraisin silmääni paljaalla kädellä. Tätä seurasi kova kutina ja tuli vesirakko silmään, laskeutui onneksi ajan kanssa. Eli tuollainen kurttu silmässä voi olla suoraan allerginen reaktio, tai silmät voivat varmaan ärtyä tuosta hieromisestakin.

• gfdsggfdsgsdfg

Mulla on joskus tulehtunut silmät kun oon hieronut niitä liikaa allergia-aikana. Sain sitte lääkäriltä tipat tulehdukseen. Allergiatipat ei tulehdukseen auta.

• oire

Mulla oli eilen sama juttu, silmä vuoti ja tuntu kuin ois ollu roska silmässä. Annoin silmän olla ja kun nukuin yön yli niin aamulla se oli taas normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5054
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      24
      4171
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2214
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1978
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1878
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1577
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1209
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1144
    Aihe