Moi! Kertokaapas mulle miten teen seuraavanlaisen skaalauksen? Sivulla on koko sivun levyiset ylä- ja alapalkki sekä näiden keskellä koko sivun levyinen sisältöalue, jolle on määritetty tietty korkeus (n. 380px). Nyt tarttis saada sivu toimiin niin, että ylä- sekä alapalkki skaalautuu, eli kasvaa korkeutta näytön resoluution mukaan. Sisältöalueen korkeus pysyy siis aina vakiona. Ylä- ja alapalkin tulisi myös pysyä aina sivun ylä- sekä alalaidassa kiinni.
Kiteytettynä, sivun sisältöalueen tulisi pysyä siis aina keskitettynä ja vakio korkuisena, ylä- ja alapalkki kasvaa korkeutta/kapenee näytön resoluution mukaan. Missään vaiheessa ei saisi näkyä skrollausta, eikä ns. tyhjiä alueita. Ylä- ja alapalkin tulisi kiinnittyä sivun ylä- sekä alalaitaan.
Eli kuinka tämän toteutan? css:ää on tullut nyt hakattua ihan hullun tavalla, mutta ratkaisua en vaan löydä! Kertokaapas fiksummat jos saitte edes jonkunlaisen käsityksen sekavasta selostuksestani, kiitos! :)
Sivun skaalaus + css
tony
2
598
Vastaukset
- olla aikas
mahdoton juttu, edes teoriassa.
Koodisi täytyisi tietää käyttäjän näytön
resoluutio RIIPPUMATTA mitä asetuksia käyttäjän
selaimessa on laitettu.
Ehkä joku tosiguru neuvoo, minun kykyni loppuvat
20 vuoden kokemuksesta huolimatta.- tony
mahdotonta, koska tällaisen sivuston olen joskus nähnyt... en vaan nyt muista mistä sivustosta oli kyse? Olisiko javascriptistä tässä apua? Tietääkö kukaan? Löytyykö esimerkki koodia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225124- 254278
- 272441
- 342234
- 371988
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164