Sivun skaalaus + css

tony

Moi! Kertokaapas mulle miten teen seuraavanlaisen skaalauksen? Sivulla on koko sivun levyiset ylä- ja alapalkki sekä näiden keskellä koko sivun levyinen sisältöalue, jolle on määritetty tietty korkeus (n. 380px). Nyt tarttis saada sivu toimiin niin, että ylä- sekä alapalkki skaalautuu, eli kasvaa korkeutta näytön resoluution mukaan. Sisältöalueen korkeus pysyy siis aina vakiona. Ylä- ja alapalkin tulisi myös pysyä aina sivun ylä- sekä alalaidassa kiinni.

Kiteytettynä, sivun sisältöalueen tulisi pysyä siis aina keskitettynä ja vakio korkuisena, ylä- ja alapalkki kasvaa korkeutta/kapenee näytön resoluution mukaan. Missään vaiheessa ei saisi näkyä skrollausta, eikä ns. tyhjiä alueita. Ylä- ja alapalkin tulisi kiinnittyä sivun ylä- sekä alalaitaan.

Eli kuinka tämän toteutan? css:ää on tullut nyt hakattua ihan hullun tavalla, mutta ratkaisua en vaan löydä! Kertokaapas fiksummat jos saitte edes jonkunlaisen käsityksen sekavasta selostuksestani, kiitos! :)

2

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla aikas

mahdoton juttu, edes teoriassa.

Koodisi täytyisi tietää käyttäjän näytön
      resoluutio RIIPPUMATTA mitä asetuksia käyttäjän
      selaimessa on laitettu.

Ehkä joku tosiguru neuvoo, minun kykyni loppuvat
      20 vuoden kokemuksesta huolimatta.

• tony

mahdotonta, koska tällaisen sivuston olen joskus nähnyt... en vaan nyt muista mistä sivustosta oli kyse? Olisiko javascriptistä tässä apua? Tietääkö kukaan? Löytyykö esimerkki koodia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4278
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2441
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1988
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe