Kertokaapa kokemuksia Laguna bensa turboista. Muutamaa 2005-> malli olisi kohtuu hinnalla tarjolla, mutta koska koeajolle en ole vielä päässyt niin kommentteja olisi kiva kuulla. Onko tuon ikäisessä Lagunassa paljon vikoja ja mitä vikoja ne pääasiassa olvat?
Ajelen tällä hetkellä pösö 407 ja siitä ei ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa. Ainoastaan vänkärin alapallo nivel (tai joku sellainen) jouduttiin vaihtamaan.
Kiitokisia
Laguna 2.0T kokemuksia?
3
3220
Vastaukset
- lagunisti
itselläni vm-03 aj 60tkm tässä vaiheessa molemmissa katsastuksissa jäänyt kiinni,toisella alapallot ja toisella raidetangon päät.Muuten vaihto helppoa,mutta vaihdolle tulee hintaa.Samoin nokan hihna vaihtoväli on 4v/90tkm tuo 4 vuotta on liian tiheä vaihtoväli,vaihto on hintava.Moottori ei noilla km lukemilla ole oireillut onneksi,mutta halvalla ei näköjään hyvää saa.
- noin pieniä vikoja
Alapallonivelet ja raidetangon päät ovat molemmat sellaisia osia joiden pitäisi kestää reilusti enemmän kuin 60tkm joten nuo on mitoitettu täysin perseelleen mutta tilanne on nykyään ihan sama jopa laatuautoina pidetyissä VAG-konsernin tuotteissa jotka maksavat kaksi kertaa enemmän vastaavalla koneella.
Kuitenkin nuo ovat osia jotka eivät maksa tarvikeliikkeessä kuin kymppejä eikä vaihtotyökään ole sen kalliimpaa jos et eksy merkkiliikkeeseen. Aivan järjettömän halpaa auton pitoa jos viisivuotiaaseen ei ole tarvinnut tehdä kuin parin satasen remontit (tai parin tonnin jos erehtyi viemään auton piiliaan). Noin pienillä vioilla auto kuulostaa sekä halvalta että hyvältä.
Kaikella kunnioituksella huomauttaisin että yksikään automies ei huomaa väljiä raidetangonpäitä tai alapalloniveliä vasta katsastuksessa mutta tämmöisiä nämä nykyautoilijat tuntuvat olevan kun katsoo katsastustilastoja vaikka ruåttista tai saksasta. Viat ovat järjestään sellaisia jotka wanhan kansan automies olisi tunnistanut ja korjannut itse kauan ennen konttuurille lähtöä.
Nokkahihnan vaihtotyö maksaa aivan rikollisesti kaikissa autoissa joissa sellainen vielä on eikä sitä voi pitää varsinaisesti vikana koska hinta ja vaihtoväli on ollut tiedossa jo ostettaessa mikä on vaikuttanut hintaankin. - Turbo laguna
noin pieniä vikoja kirjoitti:
Alapallonivelet ja raidetangon päät ovat molemmat sellaisia osia joiden pitäisi kestää reilusti enemmän kuin 60tkm joten nuo on mitoitettu täysin perseelleen mutta tilanne on nykyään ihan sama jopa laatuautoina pidetyissä VAG-konsernin tuotteissa jotka maksavat kaksi kertaa enemmän vastaavalla koneella.
Kuitenkin nuo ovat osia jotka eivät maksa tarvikeliikkeessä kuin kymppejä eikä vaihtotyökään ole sen kalliimpaa jos et eksy merkkiliikkeeseen. Aivan järjettömän halpaa auton pitoa jos viisivuotiaaseen ei ole tarvinnut tehdä kuin parin satasen remontit (tai parin tonnin jos erehtyi viemään auton piiliaan). Noin pienillä vioilla auto kuulostaa sekä halvalta että hyvältä.
Kaikella kunnioituksella huomauttaisin että yksikään automies ei huomaa väljiä raidetangonpäitä tai alapalloniveliä vasta katsastuksessa mutta tämmöisiä nämä nykyautoilijat tuntuvat olevan kun katsoo katsastustilastoja vaikka ruåttista tai saksasta. Viat ovat järjestään sellaisia jotka wanhan kansan automies olisi tunnistanut ja korjannut itse kauan ennen konttuurille lähtöä.
Nokkahihnan vaihtotyö maksaa aivan rikollisesti kaikissa autoissa joissa sellainen vielä on eikä sitä voi pitää varsinaisesti vikana koska hinta ja vaihtoväli on ollut tiedossa jo ostettaessa mikä on vaikuttanut hintaankin.Itse omistan vm. 2004 Renault Lagunan 2.0T :n mittarilukema 70 000km, ja tyytyväinen olen ollu, itselläni on ilmeisesti hyvä kappale, koska aina katsastanut huomautuksetta.
Kohtuullisen rivakka ja ohituskiihtyvyys on vielä kivempi ;). SUOSITTELEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323918
- 453290
- 362862
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980