Sormuksen..

pienentäminen...

Onko edes mahdollista? Eli, kihlajaiset ois tulossa ja sormuksetkin on ostettu.. Ongelmana on vain se, että mun sormus on aavistuksen verran löysä mun sormessa.. En päässyt kunnolla testaamaan sormusta, sillä liikkestä ei löytynyt tarpeeksi pientä sormusta, joten myyjä mittasi sormen ja mulle laitettiin teetättäväksi uusi sormus. Se on edelleen kuitenkin hieman iso.. Menee melko helposti sormeen ja pois ja paikallakin pyörii herkästi.. Ei sitä oikein voi palauttaakaan kun on kaiverruksetkin laitettu. Huoli on iso, että sormus tippuu huomaamatta. Onnistuuko siis pienentäminen? onko kukaan kokeillut? On pitänyt käydä kyseisessä liikkeessä kysymässä, mutta se menee kiinni jo ennen kuin pääsen töistä! Vai onko ainoa vaihtoehto se, että yrittää lihottaa noi sormet? :)

3

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipin kapin kultasepälle

Minun kihlasormustani pienennettiin, eikä se ollut mikään ongelma. 1-2 mm voidaan pienetää kuumentamalla sormus ja painamalla sitä kasaan, mutta isommassa pienennyksessä pitää sormus aukaista ja juottaa uudestaan kiinni. Homma ei yleensä kai maksa mitään, jos sormuksen pienennyttää siinä liikkeessä mistä sen osti, mutta jotkut saattavat ottaa pienennyksestä parikymmentä egeä.

Ehdottomasti kannattaa pienennyttää sormus, elämä liian ison sormuksen kanssa on tosi hankalaa! Luulisi että töistä voisi edes joskus lähteä aikaisemmin tai kipaista vaikka ruokatunnilla...

• STeligius

Sormusta voi suurentaa ja pienentää. Edellisen neuvojan tiedot pienennysmenetelmistä kuulostavat erikoisilta.
      Kivisormuksen koon muutos on useimmiten hiukan eri juttu kuin sileän sormuksen = jossa ei ole kiviä. Kyllä se pääasiallisin pinennys tapahtuu ottamalla pala pois rungosta, samoin tehdään useimmiten suurennetaessa. Älkää miettikö itse näitä kuinka/miten jne. kyllä seppä osaa asiansa.

• Kulta Seppä

Sileä sormus todellakin painetaan vähän pienemmäksi jos siinä ei ole kiviä.

Joskus mittaa voi jatkaa takomalla lisämittaa sormuksen takapuolelle, mutta suosittelen keston kannalta mieluummin pienen kultapalan lisäystä jotta kestävyys on taattu.

Mielestäni asiakkaalle voi ja tarvittaessa pitääkin kertoa mitä sormukselle tehdään. Jos myyjä ei tiedä, niin hän kysyy sitä itse sitten sepältä ketä firmassa niitä hommia tekee. Niin ja mitään korjausjälkiä ei hyvältä kultasepältä isommistakaan projekteista jää. Jos jää niin välittömästi reklamoimaan ja tarvittaessa kuluttajaneuvojaan yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe