bora03: ääniä kääntyessä

boraus

onko kellään kokemusta, borassa, pienestä kolahdus äänestä käännettäessä autoa? kun käännyn vasemmalle kuuluu aika vaimea "klonks" oikean eturenkaan/kulman kohdalta. ei aina tosin.

huomasin myös että samasta kulmasta kuuluu renkaan hankaus-ääni kun käännyn vasemmalle niin että ratti on käännettynä aivan perille asti. tämä tapahtuu todella pienessä nopeudessa esim. pihalla käännyttäessä. voiko olla mahd. että rengas hankaa lokariin ääriasennossa, alla kuitenkin vain 195 renkaat.

onko vastaavasta kokemuksia? ajotuntuma on edelleen mainio, auto huollatettu säännöllisesti.

toivottavasti ei ole murros :/

3

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlainenkoppero

Ettei vaan olis pyöränlaakeri nähnyt liikaa tietä? Omassa oikea etulaakeri jo ääntelee vaikka mittarissa vasta 120 000. Tunkkaa pyörä ylös ja kokeile tuntuuko pyörässä välystä.

Tulee Ooppelia ikävä, se kun vasta alkoi kysellä laakeria 100 000 km myöhemmin.

• roosperi

Mulla kans borassa meinaa etupyörän laakeri kuskin puolelta olla loppu. Pitää semmosta ihme urinaa ku ajaa.. onkohan se minkälainen homma ite vaihtaa?? Vai tarviiko siihen jotaki VAG-konsertin erikois työkaluja?

• samanlainen....
        roosperi kirjoitti:

Mulla kans borassa meinaa etupyörän laakeri kuskin puolelta olla loppu. Pitää semmosta ihme urinaa ku ajaa.. onkohan se minkälainen homma ite vaihtaa?? Vai tarviiko siihen jotaki VAG-konsertin erikois työkaluja?

Ei oo omaa kokemusta, mutta korjausoppaasta luettuna ei varsinaisia erikoistyökaluja tarvita, (ulosvetäjää kyllä) mutta uuden laakerin laittamiseen olis hyvä olla prässi. Voihan sen tietysti yrittää vasaroida, mutta helposti siinä hermo menee, tai sitten vie sen pajalle koottavaksi.

Napa-asetelma irti ja sitten ulosvetäjällä tai naputtelemalla napa irti olkatuesta. Laakerikehä irti ulosvetäjällä ja uusi laakeri prässillä olkatukeen, sitten lukkorengas ja sitten napa taas prässillä laakeriin.

Vetoakselin mutteri pitäs kiristää astelevyn kanssa neljässä vaiheessa, ensin 300 Nm, sitten avaus puoli kierrosta ja sitten 50 Nm ja sitten lopuksi kiristetään 45 astetta (!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe