Pyörä pystyyn!

Onnistuuko?

Ihan vaan kysyn, kuinka moni yli 750cc pyörällä ajava ei saa pyöräänsä pystyyn kaatumisen/kaatamisen jälkeen ilman apua. Esim moto-gp ajoissa ammattilaiset repivät ihan tosissaan pyöräänsä pystyyn että pääsee jatkamaan. Ja ne pyörät ovat kuitenkin katupyöriä kevyempiä.

20

1689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      ne painaa maksimissaan alle 150kg. Mutta monet kuskeistakin on sellaisia vaahtosammuttimen kokoisia, mikä ei tietystikään auta. Eikä se, jos pyörä on nurtsilla tai hiekalla tai muulla pehmeällä alustalla.

      Oma katupyöränsä on kyllä hyvä osata nostaa ylös. Sitä voi harjoitella esim. juuri nurmikolla, ensin lasketaan se porukalla varovasti kyljelleen, ja sitten (omaa selkää rikkomatta!) nostelemaan. Kyseessä tekniikkalaji enemmän kuin voimalaji. Jos on herkkä hipiä naarmujen suhteen, voi pyörän kylkeen teipata ensin vaikka vähän pehmustetta.

      • pystyyn?

        Läski.


      • toristi
        pystyyn? kirjoitti:

        Läski.

        nämä neropatit voisivat kirjoittaa vaikka rekisteröidyllä nimellä, mutta eivät ne taida muuten uskaltaa laukoa mitä sattuu. puuh

        Itse alkuperäiseen kysymykseen niin kyllä pyörä nousee vaakatasosta. Tämä pitäisikin minusta olla vaatimus kun tuollaisen ison pyörän ostaa, että saa oman pyöränsä pystyyn. Jos kaatuu tielle niin se on jo muillekin vaaran paikka jos sitä ei pois tieltä saa ilman isoa jengiä.


      • Trollientrolli
        toristi kirjoitti:

        nämä neropatit voisivat kirjoittaa vaikka rekisteröidyllä nimellä, mutta eivät ne taida muuten uskaltaa laukoa mitä sattuu. puuh

        Itse alkuperäiseen kysymykseen niin kyllä pyörä nousee vaakatasosta. Tämä pitäisikin minusta olla vaatimus kun tuollaisen ison pyörän ostaa, että saa oman pyöränsä pystyyn. Jos kaatuu tielle niin se on jo muillekin vaaran paikka jos sitä ei pois tieltä saa ilman isoa jengiä.

        Nyt on turska saanut hengen heimolaisen avukseen.

        Ensinnäkin, minkälaista rohkeutta osoitat rekisteröitymiselläsi ? Samanlainen hame, kuin tuo transu, ilman mitään profiilia.
        Niiltäosin samalla viivalla ollaan lähes kaikki, muutamaa Rohkeaa lukuunottamatta.

        Toiseksikin, aika harva, jos juuri kukaan nostaa yli 200 kg pyörää yksin pystyyn. Kaikenmailman vipuvoiminkin laskettuna nostettavaa jää reilusti yli 100 kg ja vaikka sitä kuinka olisi turon vinkin mukaan treenattu nurmikolla homoporukalla, saati kipeää saaneena tienpäällä, niin eihän se nouse.

        Että JOS sitä tervettä järkeä vähääkään olisi, niin se olisi syytä ottaa pikimmiten käyttöön.

        t. trolli ja neropatti, mutta motoristi


      • te edes
        Trollientrolli kirjoitti:

        Nyt on turska saanut hengen heimolaisen avukseen.

        Ensinnäkin, minkälaista rohkeutta osoitat rekisteröitymiselläsi ? Samanlainen hame, kuin tuo transu, ilman mitään profiilia.
        Niiltäosin samalla viivalla ollaan lähes kaikki, muutamaa Rohkeaa lukuunottamatta.

        Toiseksikin, aika harva, jos juuri kukaan nostaa yli 200 kg pyörää yksin pystyyn. Kaikenmailman vipuvoiminkin laskettuna nostettavaa jää reilusti yli 100 kg ja vaikka sitä kuinka olisi turon vinkin mukaan treenattu nurmikolla homoporukalla, saati kipeää saaneena tienpäällä, niin eihän se nouse.

        Että JOS sitä tervettä järkeä vähääkään olisi, niin se olisi syytä ottaa pikimmiten käyttöön.

        t. trolli ja neropatti, mutta motoristi

        itseänne pystyyn?
        Alkaa epäilyttämään.
        3.14 Miten nostan kaatuneen mopon pystyyn?

        Tero Ahlqvist vastasi seuraavasti:
        Tässä on olemassa kaksi koulukuntaa. Molemmissa suurin nostovoima välitetään ohjaustangon kautta, mutta erona on kummalle puolelle ohjaus käännetään toppariin.

        Koulukunta 1:

        Mene sille puolelle mopoa, joka on maata vasten, ja käännä ohjaus toppariin siten, että etupyörä osoittaa ajosuunnassa maahan, ja alempi ohjaustangon pää siis taaksepäin. Mene mahdollisimman lähelle pyörää, ja ota toisella kädellä ohjaustangon alemmasta kahvasta kiinni, ja toisella kädellä muualta moposta (sivulaukun kahva, laukkuteline, takajalkatapin runko, matkustajan kiinnipitokahva tms.)

        Suorita nosto jaloilla lähestyen koko ajan pyörää. Puolessa matkassa voit (ehkä) levätä jättämällä mopon nojaamaan reisiäsi vasten. Wingit ym. mopot, joissa on pytyt/laukut ym. ulokkeita, kannattaa keinauttaa ensin asentoon, jossa ko. ulokkeet ja renkaat ottavat maahan kiinni, ja sitten vasta hakea varsinainen nostoasento ja jalansijat.

        Oikealta sivulta nostettaessa kannattaa painaa etujarru pohjaan, (jos kahva on vielä tallella...) niin ei renkaat lähde niin helpolla luisumaan pakoon.

        Jos pyörästä ei löydy sopivaa kahvaa toiselle kädelle, niin sitten kannattaa nostaa tangosta molemmin käsin. Wingiä nostaessa jotkut ovat sanoneet, että kun pyörän saa sylinterien renkaiden varaan hyvään kulmaan, loppu nosto on helpompi selkä pyörään päin.

        Koulukunta 2:

        Mene sille puolelle mopoa, joka on maata vasten, ja käännä ohjaus toppariin siten, että etupyörä osoittaa ajosuunnassa ilmaan, ja alempi ohjaustangon pää siis eteenpäin. Mene seisomaan hajareisin tangon molemmin puolin ja tartu ohjaustangon kahvaan molemmin käsin. Sitten suorita nosto naama pyörään päin jalkoja käyttäen selkä suorana. Tämä nostotapa on kevyempi, mutta saattaa pitkäksi muodostuvan vipuvarren vuoksi ja ohjaustangon ollessa ainoa nostokahva rasittaa ohjaustankoa enemmän. Tässä ei myöskään nostaja pääse nojaamaan mopoon.

        Monet miettivät, voiko jotain kumiripustettua alumiiniprofiilista ohjaustankoa käyttää nostokahvana. Jos nostoa ei suoriteta rykimällä, pitäisi tangon kestää aikamoisia kuormia. Kuvitelkaa; jos tanko ei kestä pyörän rauhallista nostoa pystyyn, voiko sitten luottaa, että se ääritilanteessa (Jarrutus mahdollinen esteen/terävän kuopan ylitys) kestää kuljettajan ja matkustajan siihen kohdistamat voimat murtumatta?

        Koulukunta 3:

        Käännä kiiltävä puoli ylöspäin ja kumipuoli alaspäin. Lisätietoja osoiteesta http://www.bajahill.net/mcwaystodropbike.html


      • Turo--Inkeri
        Trollientrolli kirjoitti:

        Nyt on turska saanut hengen heimolaisen avukseen.

        Ensinnäkin, minkälaista rohkeutta osoitat rekisteröitymiselläsi ? Samanlainen hame, kuin tuo transu, ilman mitään profiilia.
        Niiltäosin samalla viivalla ollaan lähes kaikki, muutamaa Rohkeaa lukuunottamatta.

        Toiseksikin, aika harva, jos juuri kukaan nostaa yli 200 kg pyörää yksin pystyyn. Kaikenmailman vipuvoiminkin laskettuna nostettavaa jää reilusti yli 100 kg ja vaikka sitä kuinka olisi turon vinkin mukaan treenattu nurmikolla homoporukalla, saati kipeää saaneena tienpäällä, niin eihän se nouse.

        Että JOS sitä tervettä järkeä vähääkään olisi, niin se olisi syytä ottaa pikimmiten käyttöön.

        t. trolli ja neropatti, mutta motoristi

        Tässä se nähdään taas tämä teidän trollaajien "mp-tietous".

        Olen ihan itse nostanut esimerkiksi XJR1300:n (225kg) ja Africa Twinin (yli 200kg) täysin vaakatasosta takaisin renkailleen. Vaikka ne raskaita onkin, niin ei ongelma kun osaa tekniikan.

        Joku taisi tuossa jo postatakkin noita eri vaihtoehtoja siihen, miten ne nostetaan oikein.

        Sinä hallitset lähinnä tuon suun soittamisen täällä (et sitäkään tosin kovin hyvin) ja tyhjän lässyttämisen, mutta moottoripyöräilystä sinä et kyllä tiedä mitään, tässä se taas kerran nähtiin. Saatana että oikein naurattaa tuommoiset "asiantuntijat". Painu harjoittelemaan, pelle!


      • Trollientrolli kirjoitti:

        Nyt on turska saanut hengen heimolaisen avukseen.

        Ensinnäkin, minkälaista rohkeutta osoitat rekisteröitymiselläsi ? Samanlainen hame, kuin tuo transu, ilman mitään profiilia.
        Niiltäosin samalla viivalla ollaan lähes kaikki, muutamaa Rohkeaa lukuunottamatta.

        Toiseksikin, aika harva, jos juuri kukaan nostaa yli 200 kg pyörää yksin pystyyn. Kaikenmailman vipuvoiminkin laskettuna nostettavaa jää reilusti yli 100 kg ja vaikka sitä kuinka olisi turon vinkin mukaan treenattu nurmikolla homoporukalla, saati kipeää saaneena tienpäällä, niin eihän se nouse.

        Että JOS sitä tervettä järkeä vähääkään olisi, niin se olisi syytä ottaa pikimmiten käyttöön.

        t. trolli ja neropatti, mutta motoristi

        Harva jos, juuri kukaan nostaa yksin pyörän pystyyn.
        Tämä kyllä tarkoittaa teitä hernekeppejä joista ei lipputangon takaa näy kuin korvat.


      • Trollientrolli
        vanha-erkki kirjoitti:

        Harva jos, juuri kukaan nostaa yksin pyörän pystyyn.
        Tämä kyllä tarkoittaa teitä hernekeppejä joista ei lipputangon takaa näy kuin korvat.

        Vaikka sittaatit puuttuu, oletan kirjoituksesi olevan piikki lihaani.

        Täytyy myöntää, etten ole kaatanut yhtäkään pyörääni tienpäällä, joten osaksi aiempi kirjoitukseni on oletusta.

        Senverran kokemusta on, että rikottuani polveni siteet "maastomopolla", en voinut edes kävellä, saati nostaa yhtään mitään.
        Toiseksi vaihdoin kerran museovanhukseeni ( 240 kg ) kytkinkellon laakerin "kyljellään", ja kaverin kanssa punnerrettiin ihan tosissaan sitä jalkeille.

        Olen kyllä varmasti heikko, kun vertaa vahvempiin (= Sinä ), mutta toisaalta vahva, jos vertaa heikompiin. Toisaalta joku viisas antoi mulle elämänohjeen: Ole vahava vahvoja kohtaan ja heikko heikkoja kohtaan.

        Hyvähän se on, jos pyörät nousee, muttei mitenkään itsestäänselvyys.

        ps. hartiat löytyy, hörökorvia ei



        Näin se elämä vaan etenee.........


      • voimalla se

        pyörä ylös nousee.Eikä siihen nurmelle
        laskemiseen montaa miestä tarvitse.
        Mulla on 240kg painava peli ja helposti nousee ja
        laskeutuu..
        Mitat 184/96 lihasta ja rasvaa noin 10%.


      • raskaita :)
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Tässä se nähdään taas tämä teidän trollaajien "mp-tietous".

        Olen ihan itse nostanut esimerkiksi XJR1300:n (225kg) ja Africa Twinin (yli 200kg) täysin vaakatasosta takaisin renkailleen. Vaikka ne raskaita onkin, niin ei ongelma kun osaa tekniikan.

        Joku taisi tuossa jo postatakkin noita eri vaihtoehtoja siihen, miten ne nostetaan oikein.

        Sinä hallitset lähinnä tuon suun soittamisen täällä (et sitäkään tosin kovin hyvin) ja tyhjän lässyttämisen, mutta moottoripyöräilystä sinä et kyllä tiedä mitään, tässä se taas kerran nähtiin. Saatana että oikein naurattaa tuommoiset "asiantuntijat". Painu harjoittelemaan, pelle!

        Vai on noi raskaita :) Ja vielä tekniikkaa tarvii. Olet ihan rempula, tyttö. Joka mies nostaa tuollaiset vaivatta ilman mitään tekniikkaa. Jätkä ei taida edes tietää, mistä puhuu.


      • Pekka--Annikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Tässä se nähdään taas tämä teidän trollaajien "mp-tietous".

        Olen ihan itse nostanut esimerkiksi XJR1300:n (225kg) ja Africa Twinin (yli 200kg) täysin vaakatasosta takaisin renkailleen. Vaikka ne raskaita onkin, niin ei ongelma kun osaa tekniikan.

        Joku taisi tuossa jo postatakkin noita eri vaihtoehtoja siihen, miten ne nostetaan oikein.

        Sinä hallitset lähinnä tuon suun soittamisen täällä (et sitäkään tosin kovin hyvin) ja tyhjän lässyttämisen, mutta moottoripyöräilystä sinä et kyllä tiedä mitään, tässä se taas kerran nähtiin. Saatana että oikein naurattaa tuommoiset "asiantuntijat". Painu harjoittelemaan, pelle!

        "niin ei ongelma kun osaa tekniikan. "

        Asia ei sinänsä minua koske sillä minä en kaatuile pyörälläni ja jos joudun muiden pyöriä nostelemaan niin voimaa kyllä riittää niiden nostamiseen.

        Ja kysymys kuuluukin ihan vaan uteliaisuudesta, että mikä on oikea tekniikka Afrikkavinin ylös nostamiseen?


      • juuri..
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Tässä se nähdään taas tämä teidän trollaajien "mp-tietous".

        Olen ihan itse nostanut esimerkiksi XJR1300:n (225kg) ja Africa Twinin (yli 200kg) täysin vaakatasosta takaisin renkailleen. Vaikka ne raskaita onkin, niin ei ongelma kun osaa tekniikan.

        Joku taisi tuossa jo postatakkin noita eri vaihtoehtoja siihen, miten ne nostetaan oikein.

        Sinä hallitset lähinnä tuon suun soittamisen täällä (et sitäkään tosin kovin hyvin) ja tyhjän lässyttämisen, mutta moottoripyöräilystä sinä et kyllä tiedä mitään, tässä se taas kerran nähtiin. Saatana että oikein naurattaa tuommoiset "asiantuntijat". Painu harjoittelemaan, pelle!

        Hölynpölyä ja täyttä teoriaa. Noiden mopojen nostamisessa ei tarvita tekniikkaa eikä paljon voimaakaan. Paitsi ehkä jos on naisesta kyse.


      • juuri.. kirjoitti:

        Hölynpölyä ja täyttä teoriaa. Noiden mopojen nostamisessa ei tarvita tekniikkaa eikä paljon voimaakaan. Paitsi ehkä jos on naisesta kyse.

        Viime kesänä mun pikkurosvo kaatu,
        ajelin sillä yhdelle järven parkkipaikalle ja kuten arvata saattaa oli hiekan sisällä iso kivi johon etupyörä osui ja bantsu mötkähti nurin
        Minä en tietenkkän rönähtänyt siinä samassa ,vaan hyppäsin moottoripyörän päältä pois.

        kyllä veetutti armottomasti...
        Sitä ei muuten ois pitäny erkkikään pystyssä:)

        Nooh pikku rosvo painaa 230kg joten en saanut sitä pystyyn, vaikka laitoin etupöyärän linkkuun ja yritin,,,koska parkkis oli pehmeää hiekkaa ja mopon pyörät liukuivat hiekassa.
        Mutta Onneksi on avuliaita MIESHENKILÖITÄ:)


        Vieläpä kaksin kappalein ja toinen heistä nosti bantsun pystyyn.

        No mitäpä tästä opimme,kyllä miehiä tarvitaan aina joskus:)


      • maastaveto..
        dajana kirjoitti:

        Viime kesänä mun pikkurosvo kaatu,
        ajelin sillä yhdelle järven parkkipaikalle ja kuten arvata saattaa oli hiekan sisällä iso kivi johon etupyörä osui ja bantsu mötkähti nurin
        Minä en tietenkkän rönähtänyt siinä samassa ,vaan hyppäsin moottoripyörän päältä pois.

        kyllä veetutti armottomasti...
        Sitä ei muuten ois pitäny erkkikään pystyssä:)

        Nooh pikku rosvo painaa 230kg joten en saanut sitä pystyyn, vaikka laitoin etupöyärän linkkuun ja yritin,,,koska parkkis oli pehmeää hiekkaa ja mopon pyörät liukuivat hiekassa.
        Mutta Onneksi on avuliaita MIESHENKILÖITÄ:)


        Vieläpä kaksin kappalein ja toinen heistä nosti bantsun pystyyn.

        No mitäpä tästä opimme,kyllä miehiä tarvitaan aina joskus:)

        Jep. Painaahan se pyörä 230 kiloa, mutta eihän sitä siinä nosteta. Mutta toki tarvitaan hitunen voimaa, jotta nosto lähtee oikein liikkelle. Mutta kyllä nyt melkein mies kuin mies treenaamattomanakin vetää sen 70-80 kiloa maasta ja sillä voimalla toi nousee jo kevyesti. Ite en vedä maasta kuin jonkun 130-140kg, mutta sillä voimalla nousi ihan hyvin yli 340 kiloinen pyöräkin pystyyn.


    • HD-Pösitiivinen

      Konstit on monet kun mopo makaa maassa ja matkaa pitäisi jatkaa, kymmenien ulosajojen jälkeen päätin kehittää keinon jolla takuuvarmasti saan menopelin jalkeille, eihän se lopultakaan kovin vaikeaa ollut, ei minun aivoilleni!

      Pidät aina mukanasi muutamia lankunpätkiä ja ketjutaljan, lankunpätkät voi sitoa huomamattomaksi vaikka moposi runkoon kiinni, ja isokin ketjutalja kulkee vaikka selkärepussa

      Ketutalja on erinomainen työkalu jos päätät kokeilla huippuja Seututie 110:llä ja pitkän suoran päässä ajat pöpelikköön, jos et osu siihen isoon kiveen joka on noin sadan metrin päässä tiestä niin moposi uppoaa sen kiven takana alkavaan suohon, siis varaa myös satakunta metriä tukevaa hinausköyttä mukaan

      Nuo lankupätkät on myös tässä tilanteessa tärkeät, jos sattuu vaikka koipi menemään mäsäksi kun ilmalennon aikana se osuu petäjän latvaan ja molemmat räsähtää katki, niin lankuista ja hinausköyden pätkästä teet täysin kenttäkelpoisen lastoituksen ja matka juhannusjuhlille voi jatkua

      • Pitääpä kokeilla siis aivan magee idea.
        Mut pitääks ne lankut olla kakkosnelosii vai kakkoskakkosii.
        Hmm se pitää miettimään?

        Jumatsuikka mä otankin ton lastoituksen myös huomioon ,mahtavaa jes:)
        Sain parhaimmat naurut kiitos sulle ....


    • Bluesway

      .. pyörä vaan maasta nousee.

      Kolmesti onnistuin kaatamaan edellisen GSX:ni ja aina jälkeenpäin olin itsekin aidosti hämmästynyt, kun sain pyörän pystyyn kammettua - vieläpä kohtuuvaivalla. Oma massani ei ole kuin 75 kg enkä pidä itseäni mitenkään vahvana, joten periaatteessa hieman reilun 200 kg:n painoinen pyörä ei pitäisi mitenkään yksin nousta. Mutta kaipa tilanteen sattuessa veressä on sen verran adrenaliinia, että tarvittavaa lisäpuhtia on löytynyt. Toinen käsi tankoon ja toinen jonnekin pyörän alle ja siitä vaan vääntämään (ja valitettavasti omaa selkää yhtään säästämättä).


      Edellisessä pyörässä oli sentään jotakin mistä sai hyvän otteen, mutta nykyinen (GXS edelleen) on valitettavasti vuorattu katemuoveilla sen verran tarkkaan, että en oikein osaa kuvitella, mistä tarttuisin kiinni, jos tämän onnistun kaatamaan.

      Pitää vaan yrittää jatkossa olla huolellisempi, ettei vastaavanlaisia - täysin huolimattomuudesta aiheutuvia - mokia satu, mitä on muutama tähän mennessä tullut. Kaikista eniten harmitti silloin, kun vippasin seisontatuen sen verran huolimattomasti, että mokoma ei vastannutkaan vaan mopo meni nurin. Sieluun tuli isommat vauriot kuin pyörään ja ainut, mikä lohdutti oli se, että vahinko sattui keskellä korpisuoraa - huoltamon pihassa vastaava mälli olisi nolottanut jo todella.

      Anyway, tuossa oli jollakin aikaisemmalla kommentoijalla hyvä muistutus siitä nyrkkisäännöstä, että pyörä ei saisi olla isompi, minkä yksin jaksaa nostaa pystyyn.

      Niin... ja mistähän muuten johtuu, että oli keskustelunavaus (niin kuin tämäkin - ihan hyvä ja asiallinen) mikä tahansa niin koko ketju on pelkkää p...njauhantaa ja v...uilua?

      Sheriffille töitä!

    • jarppu

      tänään tota, laitoin mopon tohon nurmikolle räsymaton päälle kyljelleen ja kyllä se äheltäen nousi mut nousi kumminki. Yllätin kyl itekki ku XJ 900 nousi ilman naapurin apuu. Näin kannattas kaikkien kokeilla ei sillä et näyttäs muille mut saattaahan käydä joskus silleen et löytääkin moponsa kyljellään jossain korvessa ku on mennyt käymään pusikossa vedenheitossa. Ei muutakuin hauskoja ja turvallisia kilometrejä kaikille!

    • Fliip

      Ite ainaki nostan oman turbo busan vaikka suorille jos siltä tuntuu et repikääs poijaat siit

      • mä vaan

        mää vaan tässä aikani kuluksi oon lueskellu näitä juttuja....jos te käytttäisittä tänki ajan salilla olemiseen minkä tänne turhuuksia tekstaillessa niin rauta kyllä nousisi.mie ite olen jo 10vuotta nostanu tos vanhas navettarakennuksessa painoja ksällä on lämmin ja talvella pakkasta.5kertaa 5systeemillä. penkistä nousee 212kg hauis 135kg maastaveto 300kg jne......ite oon 135kilonen jössikkä......ikää kohta 23v....nuorena oon alottanu ja hirvenliha ja pottumuusi ollu lisäravinteena.elikkä kovaa reeniä täts it.t.lapinäijä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe