Netgear SPH101

Apy

MikroBitin numerossa 9/2007 testattiin Skype-kännyköitä. Voittajaksi selviytyi Netgear SPH101 merkkinen puhelin. Testin perusteella ostin laitteen saksalaisesta nettikaupasta, jossa puhelin oli huomattavasti halvempi kuin Suomessa missään.
Olen todella pettynyt ko. puhelimeen. Muuten hyvä, mutta akku aivan surkea. Puheaika noin 1H ja valmiusaikakin vain noin 12-14h. Tuo seikka olisi mielestäni pitänyt testissä tuoda selvästi esille.
Kuinka arvostettu alan lehti voi syyllistyä tuollaiseen? Monet tekevät ostopäätöksensä testien perusteella, joten niitä ei pitäisi jättää kesätoimittajien vastuulle
Tietäisikö joku kuka tuo puhelinta Suomeen, niin kyselisin löytyisikö tehokkaampaa akkua??

5

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wlan-laite

Muistaakseni on wlan-yhteyttä käyttävä laite eli wlan tarvitsee reilusti energiaa, kun siinä tiedonsiirto on pakkaamatonta. Se ei siis toimi samalla lailla kuin esim. kännykkä. Testit kannattaa aina lukea kriittisellä silmällä ja ennen ostoa tehdä vielä lisä kysymyksiä.

• Apy

MikroBitin testistä kävi selville, että Netgearin akku on tehottomampi kuin muiden testissä olleiden laitteiden. Puheajan ilmoitettiin olevan 2h ja valmiusajan 24h. Olin valmis hyväksymään tämän. Todellisuudessa em. arvot olivat puolet ilmoitetusta.
      Mikäli testaajat olisivat olleet ammattitaitoisia he olisivat testanneet myös akun, eivätkä uskoneet valmistajan antamia arvoja.
      Olen jälkeenpäin eri keskustelupalstoilta lukenut ko.puhelimen käyttäjien kokemuksia. Kaikilla on sama kokemus akusta, joten vika ei ole vain minun laitteessani, vaan kyseessä on yleisempi vika.

• juttujuttu

Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.

• APy
        juttujuttu kirjoitti:

Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.

Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
        nimen selville.

• APy
        APy kirjoitti:

Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
        nimen selville.

Eikö kukaan todella tiedä ko. laitteen maahantuojaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5304
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4498
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2621
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2284
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2028
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1214
    Aihe