Olimme viime joulun ja uuden vuoden mieheni kanssa Aurinkomatkojen yhdistelmämatkalla Panama city - Gamboa - Decameron. Cityssä olimme Radisson-hotellissa, oikein hyvä hotelli ja ystävällinen henkilökunta. Kanavareissu oli hieno kokemus, kannattaa mennä ehdottomasti. Oli jännää mennä rahtilaivan kanssa samassa sulkukammiossa kanavalla. Cityssä olisi voinut olla pidempäänkin. Ravintolakadulla oli viihtyisiä ravintoloita ja iltapaikkoja.
Gamboa oli näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka. Kävimme luontoretkillä bongaamassa eläimiä ja kävimme myös Embera-intiaanien kylässä. Hyvin järjestettyjä retkiä ja paljon sai tietoa luonnosta, intiaaneista ja kaikesta.
Decameronissa sitten olikin mukava laiskotella ja nauttia hyvästa ruuasta ja juomista. Kävimme sieltä panamahattu- ja sikaritehdasretken kun löhöily rupesi kyllästyttämään. Villojen huoneet olivat vaatimattomat, mutta eipä siellä paljon tullut oltuakaan. Uudenvuoden juhlat olivat upeat. Showta näytettiin kahdelta screeniltä, jotta kaikki varmasti näkivät. Kaikille oli istumapaikat ja vuoden vaihtuessa upeat ilotulitukset ja samppanjaa tarjoiltiin.
Reissusta parhaimmaksi muistoksi jäi Gamboa. Illalla kävimme ulkona kävelyllä ruokailun jälkeen ja kuuntelimme luontoa ja valaisimme taskulampuilla pensaikkoja ja silmiä siellä vilisi... Parvekkeella oli riippumatto ja siitä saattoi seurata vierestä kun kolibrit tulivat Mimosapuuhun, jonka oksat tulivat parvekkeellemme.
Itse puhun espanjaa, ja panamalaisiin sai helposti kontaktia ja heistä oli todella eksoottista kun kerroin että olemme Suomesta. Suosittelen pienen ravintolasanaston opettelemista cityä varten.
Mukavia reissuja kaikille Panamaan menijöille!
Panamassa viime jouluna ja uutena vuotena
2
1209
Vastaukset
- matka varattuna
Mukava oli lukea kirjoitustasi. Luulen, että olemme tehneet oikean valinnan ja varauksen ensi talven Panama yhdistelmälle. Tähän asti olemme olleet AINA Thaimaassa ja on kiva lähteä katsomaan maailmaa toiseen suuntaan.
- Elena
Mekin reissasimme Thaimaassa eri paikoissa viitenä vuonna perättäin 90-luvulla. Ja tykkäsimme myös kovasti.
Panamalainen elämänmeno on hyvin erilaista; ei huolta huomisesta, salsa soi ja ihmiset ovat kaikkea muuta kuin pidättyväisiä! Ja on ihmeellistä että miljoonakaupungista alle tunnin bussimatkan päässä on sademetsä.
On kiva katsella maailman eri kolkkia. Ensi talvena lähdemme Meksikoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738