Yaris pakettiautoksi?

Onko tietoa?

Osaisiko kukaan sanoa, voiko diesel Yariksen (ei Verso) muutoskatsastaa pakettiautoksi halvemman dieselveron toivossa? Mitat ei taida täyttää lain ehtoja vai onko toisenlaisia kokemuksia?

9

9186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

      mullakin joskus mielessä käynyt, mutta kun sitten menee pakettiautona vaihtamaan, saakohan siitä mitään hyvitystä enää.
      On foordilla fiesta saman koko luokan auto myytävänä pakettiautona joten olettaisin että onnistuu. Vero kyllä pienenesi n.400 euroa joten huomattava säästö kyllä olisi ja taitaa 1/2 vuodessa kuolettaa muutoskatsastus hinnan.

      • alkuperänen

        Fiestanhan saa rekisteröidä pakettiautoksi, koska samasta mallista on olemassa pakettiautoversio. Yariksesta taas ei, tai itse tulkitsen Verson tila-autoksi. Omasta mielestäni varsinkin kolmiovisessa Yariksessa olisi ihan sama onko niitä takapenkkejä vai ei kun kuitenkin vaan kahdestaan kuljettais. Säästö olis pienemmällä dieselverolla huomattava jo vähemmällä ajolla ja bensa- ja dieselauton hintaerokin tulis kurottua parissa vuodessa.

        Aken sivuilta:
        Henkilöauton voi muuttaa pakettiautoksi seuraavin edellytyksin:
        - autosta on pakettiautoksi luokiteltu rinnakkaismalli tai
        - auto on luokiteltu farmariksi tai tila-autoksi tai
        - auto täyttää tavaratilasta autoverolaissa asetetut vaatimukset eli vähintään yksi seuraavista täyttyy:
        1) yhtenäisen tavaratilan 2 momentin mukaisesti laskettava tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä;
        2) avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,75 metriä tai avoimen tavaratilan pinta-ala on vähintään 2,25 neliömetriä; tai (29.12.2006/1450)
        3) umpinaisen tavaratilan sisäkorkeus on vähintään 1,30 metriä ja sisäpituus vähintään 0,80 metriä sekä avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,50 metriä.

        Täyttääköhän Yaris mitään noista ehdoista?


      • muuten kysellä
        alkuperänen kirjoitti:

        Fiestanhan saa rekisteröidä pakettiautoksi, koska samasta mallista on olemassa pakettiautoversio. Yariksesta taas ei, tai itse tulkitsen Verson tila-autoksi. Omasta mielestäni varsinkin kolmiovisessa Yariksessa olisi ihan sama onko niitä takapenkkejä vai ei kun kuitenkin vaan kahdestaan kuljettais. Säästö olis pienemmällä dieselverolla huomattava jo vähemmällä ajolla ja bensa- ja dieselauton hintaerokin tulis kurottua parissa vuodessa.

        Aken sivuilta:
        Henkilöauton voi muuttaa pakettiautoksi seuraavin edellytyksin:
        - autosta on pakettiautoksi luokiteltu rinnakkaismalli tai
        - auto on luokiteltu farmariksi tai tila-autoksi tai
        - auto täyttää tavaratilasta autoverolaissa asetetut vaatimukset eli vähintään yksi seuraavista täyttyy:
        1) yhtenäisen tavaratilan 2 momentin mukaisesti laskettava tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä;
        2) avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,75 metriä tai avoimen tavaratilan pinta-ala on vähintään 2,25 neliömetriä; tai (29.12.2006/1450)
        3) umpinaisen tavaratilan sisäkorkeus on vähintään 1,30 metriä ja sisäpituus vähintään 0,80 metriä sekä avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,50 metriä.

        Täyttääköhän Yaris mitään noista ehdoista?

        Suosittelen muuten kysäisemään asiasta merkkiliikkeestä tai paremminkin maahantuojalta.
        On ainakin Toyota Corollan farkkua saanut pakettiautoksi rekisteröitynä ilman takapenkkiä.

        Tavallaanhan se kävisi niin, että takapenkki sekä sen kiinnityspisteet poistetaan ja auto katsastetaan pakettiautoksi. Varmaan tavaratilan ja ohjaamon väliin joutuu askartelemaan jonkin matalan väliseinän.

        Katsastuskonttoritkin osannee antaa neuvoja asiassa.


    • uuden (alk.2006)

      mallin voi rekisteröidä pakuksi koska auto on tyypitetty myös pakettiautoksi. Eli tyypitys on avainsana. Vanhemmasta mallista en tiedä, katsastuskonttori tietää.

      • alkuperänen

        AKE:n sivuilla EkoAke:ssa uudet Yarisit on luokiteltu monikäyttö-korisia ja Toyotan omilla sivuilla vaihtoautohaussa myös vanhempien Yarisien korimalliksi on luokiteltu monikäyttö. Finlex:in mukaan AF-korimallin eli monikäyttöajoneuvon sekä AC- eli farmarimallisen saa suoraan muuttaa pakettiautoksi ilman tyyppihyväksyntää.

        Eli päättelinkö oikein, että diesel-Yarisin voi rekisteröidä pakettiautoksi heivaamalla takapenkit? Olen lähettänyt kysymykseni myös katsastusasemalle s-postilla, mutta ei vaan ole vastausta kuulunut.


      • alkuperänen
        alkuperänen kirjoitti:

        AKE:n sivuilla EkoAke:ssa uudet Yarisit on luokiteltu monikäyttö-korisia ja Toyotan omilla sivuilla vaihtoautohaussa myös vanhempien Yarisien korimalliksi on luokiteltu monikäyttö. Finlex:in mukaan AF-korimallin eli monikäyttöajoneuvon sekä AC- eli farmarimallisen saa suoraan muuttaa pakettiautoksi ilman tyyppihyväksyntää.

        Eli päättelinkö oikein, että diesel-Yarisin voi rekisteröidä pakettiautoksi heivaamalla takapenkit? Olen lähettänyt kysymykseni myös katsastusasemalle s-postilla, mutta ei vaan ole vastausta kuulunut.

        Vastaan itse itselleni, jos vaikka joku muukin etsii tätä tietoa.

        Kyselin asiaa suoraan Toyotalta sähköpostilla ja vastasivat, että tuota vanhempaa Yarisia ei voi muuttaa pakettiautoksi.


      • koivja41
        alkuperänen kirjoitti:

        Vastaan itse itselleni, jos vaikka joku muukin etsii tätä tietoa.

        Kyselin asiaa suoraan Toyotalta sähköpostilla ja vastasivat, että tuota vanhempaa Yarisia ei voi muuttaa pakettiautoksi.

        Itselläni on 2008 toyota yaris 1.4 D-4D jonka katsastin noin kk sitten 2 hengen pakettiautoksi vero tippui 390e 53e


    • jr.

      Laitetaan vielä sen verran lisäinformaatiota että: kun auto rekisteröidään pakettiautoksi, myös liikennevakuutus on 150€ pienempi. Eli pakettiautoksi rekisteröiminen on halvin tapa pitää autoa. Taitaa päihittää jopa kaikki pienikulutteiset bensakoneisetkin.

      Eli dieselveroa jää pakettiautoksi rekisterimisen jälkeen n. 50-70€, mutta koska liikennevakuutus on -150€, niin se neutraloi pienen dieselveron ja on vielä sen lisäksi 70-100€ halvempi kuin vastaavankokoinen bensakoneinen auto ylläpitää.

    • Kale Lahdesta

      Soittele Lahteen Kalen -tallille. Meillä on pakettiautoksi rekinteröity Toyota Yaris.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe