Kuinka syvälle sie menet?

Nimetön

Kadun reunalle tulee leveät nurmialueet. Ajattelin elävöittää omaa tonttia rajaavat alueet ja portinpielen vihreästä erottuvalla kasvustolla.

Ostin valkoapilansiemeniä ja kesäharsoa ja kesäkukkaa (siemeniä siis kaikki).

Kuinka syvälle siemenet kylvetään?

Tarviiko tehdä jotain muuta? Alusta on multa/hiekka-seosta, jossa on jo kaupungin toimesta ruohosiemeniä.

(Lienee kai turha sanoa, etten ole eläissäni kylvänyt yhtään mitään, noh ehkä raeruohoa alle kouluikäisenä.)

6

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ukko-

ihan vaan pintaan. Kylvön jälkeen maa harataan kevyesti. Sen jälkeen se jyrätään KEVYESTI. Kesä kukista en tiiä.

Valkoapila on sitten kova leviämään: se on tietysti monivuotinen ja tekee hyvin voimakasta rönsyä. Se ei pysy siellä mihin sen tarkoitit. Jos et tahdo että apila leviää kivituhkapoluille, muille "ei-vieheralueille tai perennapenkkiin. kannatta miettiä muita kasveja.

• Hauska harrastus

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

• -ukko-
        Hauska harrastus kirjoitti:

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

• sinulle hoito aineeksi
        -ukko- kirjoitti:

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

• -ukko-
        sinulle hoito aineeksi kirjoitti:

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

• SITTEN RUIKUTAT
        -ukko- kirjoitti:

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

KASVIEN HOIDOSTA OTA VAIN SITÄ KANSANTERVEYS JUOMAASI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe