Voisiko joku neuvoa asiassa joka koskee tätimme perunkirjoitusta.
Eli tätimme kuoli jokin aika sitten ja hän oli lapseton. Hän eli avioliitossa miehen kanssa jolla oli yksi lapsi,lapsi on jo kuollut, mutta hänen lapsenlapsensa on elossa eli siis rintaperillinen. Myös tätini mies elää vielä. Tätini ja hänen miehensä ovat tehneet keskinäisen omistusoikeustestamentin joka mainittiin perunkijoitusilmoituksessa. (olivat iäkäs pariskunta)
Ihmettelin sitä että yleensäkään olen kutsuttuna perunkirjoitustilaisuuteen koska oletin että mies perii vaimonsa mutta ilmeisesti tätini perillisiä ovat myös hänen sisaruksensa eli minä sisaren lapsena olen toissijainen perillinen.
Kysynkin nyt että onko aiheellista mennä perunkirjoitustilaisuuteen ja miten perintö jaetaan sitten kun tätini mies kuolee?
kiitos jo etukäteen vastauksita
perunkirjoitus
3
1031
Vastaukset
- nix nax
>>Tätini ja hänen miehensä ovat tehneet keskinäisen omistusoikeustestamentin // miten perintö jaetaan sitten kun tätini mies kuolee?>Ihmettelin sitä että yleensäkään olen kutsuttuna perunkirjoitustilaisuuteen koska oletin että mies perii vaimonsa mutta ilmeisesti tätini perillisiä ovat myös hänen sisaruksensa eli minä sisaren lapsena olen toissijainen perillinen.>Kysynkin nyt että onko aiheellista mennä perunkirjoitustilaisuuteen
- kovasti kiitoksia
Kiitos selventävästä vastauksesta. Kuulin että perintö on testamentattu ehkä leskenkuoltua helluntalaisseurakunnalle.
- maallikkojuristi
kovasti kiitoksia kirjoitti:
Kiitos selventävästä vastauksesta. Kuulin että perintö on testamentattu ehkä leskenkuoltua helluntalaisseurakunnalle.
Ei kannata jättäytyä vielä kuulopuheiden varaan. Testamentti on annettava sinulle ja muille toissijaisille perillisille tiedoksi. Se kannattaa tarkistaa ennen kuin hyväksyt ja sitoudut olemaan sitä moittimatta. Voihan olla vaikka että todistusklausuulista ei ilmene, olivatko testamentin todistajat yhtäaikaisesti samassa huoneessa vai vierekkäisissä huoneissa testamenttia todistaessaan, jolloin moitekanteella on mahdollisuus menestyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717