Pyhä Henki
Jehovan todistajille Pyhä Henki on Jumalan persoonaton vaikuttava voima."...pyhä henki on Jumalan vaikuttava voima. Se ei ole persoona, vaan mahtava voima, jota Jumala saattaa lähtemään itsestää pyhän tahtonsa toteuttamiseksi."( Puhu perustellen käyttämällä Raamattua s.77)
Catherine Marshall sanoo kirjassaan."Elämää Pyhässä Hengessä", että "Tiedämme Pyhän Hengen olevan persoona siitä, että hän ajattelee, tietää, tahtoo". Nämä ovat kaikki persoonan ominaisuuksia.
Jeesus ei koskaan käyttänyt sanaa "se" viitatessaan Pyhään Henkeen. Esimerkiksi Johanneksen evankeliumin luvuissa 14,15 ja 16 Jeesus sanoo:" Hän" puhuessaan Pyhästä Hengestä. Jeesus käytti persoona pronominia, koska Pyhä Henki on persoona.
Lue Raamatustasi seuraavat kohdat:
Pyhä Henki puhuu (Ap.t.1:16)
Pyhä Henki rukoilee (Room.8:26-27)
Pyhä Henki opettaa (Joh.14:26)
Pyhä Henki antaa kieltoja (Ap.t.16:6-7)
Pyhä Henki käskyjä (Ap.t.8:29; 11:12; 13:2)
Pyhä Henki murehtii (Ef.5:30)
Pyhälle Hengelle voidaan valehdella (Ap.t.5:1-11)
Pyhää Henkeä voidaan vastustaa (Ap.t.7:51)
(Osa edellä mainitusta kirjasta s.14)
Nämä ovat kaikki persoonan ominaisuuksia.
Pyhä Henki on myös Jumala:" Mutta Pietari sanoi:" Ananias, miksi saatana on täyttänyt sydämesi, niin että koetit petää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö se myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille vaan Jumalalle."(Ap.5:3-4)
Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona. 2 Kor.13:13:" Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne"
Pyhän Hengen tärkein tehtävä on kirkastaa Kristuksen lunastustyötä golgatalla ihmisille. Ilman tätä Pyhän Hengen työtä Kristuksen lunastustyö jää ihmiselle kirkastumatta henkilökohtaisesti. Että Jeesus on kuollut minunkin henkilökohtaisten syntieni puolesta ja Jeesuksen veri on vuotanut juuri minun vuokseni. Juuri tämä menetetään jos Pyhä Henki ei saa hänelle kuuluvaa paikkaa elämässäni ja Hän murehtii.
Onko Jeesuksen lunastustyö avautunut sinulle ja saako Pyhä Henki osoittaa sinulle sinun syntisi ja osoittaa sinulle anteeksiantamusta Golgatalla?
Pyhä Henki on persoona
42
1232
Vastaukset
- uskon..
Joissakin raamatunkohdissa PH esitetään selvästi voimana ja joissakin persoonallisuutena.
Jokainen voi valita mihin tulkintaan uskoo.
Minä uskon Johannes Greberin tulkintaan, että kaikki Jumalalle uskolliset henget ovat Pyhiä henkiä, ja että Pyhällä hengellä siis tarkoitetaan jumalalle uskollista henkiolentoa.- monta jumalaa
jumalien määrä kolmeen Jumala, Jeesus ja PH kolminaisuusopissa?
Eikö kaikki, jotka ovat Jumalasta ole tuon mukaan myös jumalia, kuten Jumalan seitsemän henkeä. Ja ihminenkin on saanut Jumalan kirkkauden, miksi sitä ei lasekta jumalaksi. - neitoni
monta jumalaa kirjoitti:
jumalien määrä kolmeen Jumala, Jeesus ja PH kolminaisuusopissa?
Eikö kaikki, jotka ovat Jumalasta ole tuon mukaan myös jumalia, kuten Jumalan seitsemän henkeä. Ja ihminenkin on saanut Jumalan kirkkauden, miksi sitä ei lasekta jumalaksi.kuka Jeesuksen herätti jos Jeesus Ja Jehova on yhtä ja vielä pyhä henkikin.Kenen käsiin Jeesus antoi elämänsä paalussa.Käyttäkää ny sitä järkee josta toitotatte vai onko vuosiluvut sekottanu pään...
- Jefta`
neitoni kirjoitti:
kuka Jeesuksen herätti jos Jeesus Ja Jehova on yhtä ja vielä pyhä henkikin.Kenen käsiin Jeesus antoi elämänsä paalussa.Käyttäkää ny sitä järkee josta toitotatte vai onko vuosiluvut sekottanu pään...
Sanokaapas se! JEESUSLAPSI heräsi itsekseen 3 päivän päästä kallikolo haudastaan Siellä oli myös kaksi ennkeliä jotka loistivat ja sanoivat HERRA SEEBAUT! sitte JEESUSLAPSEN ÄITI MARIA juoksi kapunkiin ja huusi kovalla äänellä SE ON TÄYTETY ja hirveä maan järisty iski samman aikaisesti jerusalemin katduille. Tämä on totuus jonka JT tiedemiehet ovat selvittäneet hyvin tarkasti!
- ilo...
Jefta` kirjoitti:
Sanokaapas se! JEESUSLAPSI heräsi itsekseen 3 päivän päästä kallikolo haudastaan Siellä oli myös kaksi ennkeliä jotka loistivat ja sanoivat HERRA SEEBAUT! sitte JEESUSLAPSEN ÄITI MARIA juoksi kapunkiin ja huusi kovalla äänellä SE ON TÄYTETY ja hirveä maan järisty iski samman aikaisesti jerusalemin katduille. Tämä on totuus jonka JT tiedemiehet ovat selvittäneet hyvin tarkasti!
HERRA SEEBAUT! sitte JEESUSLAPSEN ÄITI MARIA juoksi kapunkiin ja huusi kovalla äänellä SE ON TÄYTETY
Heh! Viestejäsi on ollut ilo lukea palstalta ;-)
- Jefta`
PYHÄHENKI on JEHOVAN vaikuttaja VOIMA se liikkuu vetten päällä siittää JEESUSLAPSEN MARIAN kanssa kedolla paimenten lähellä tulee silloin tällöin joihinkin vahurkaissiin ihmisiin RAAMATUSSA ja maailmassakin mutta harvemmin koska se on henki niin siellä ei ole porsoonaa ollenkaan vaan se liikkuu ja toimii JEHOVAN ja joskus JEESUSLAPSEN ohjeiden mukaan
- Markku_Meilo
Unohdit, että tämä vaikuttava voima nimittää silloin tällöin homoseksuaaleja ja pedofiilejä merkittäviin asemiin, kuten myös nk. ei voideltuja voideltujen asemiin.
Niin ja sen lisäksi, että liikkuu vetten päällä, kuleksii kuparikaapeleissa, alumiinikaapeleita unohtamatta. >>>koska se on henki niin siellä ei ole porsoonaa ollenkaan vaan se liikkuu ja toimii JEHOVAN ja joskus JEESUSLAPSEN ohjeiden mukaan
- RaM
jaikal kirjoitti:
>>>koska se on henki niin siellä ei ole porsoonaa ollenkaan vaan se liikkuu ja toimii JEHOVAN ja joskus JEESUSLAPSEN ohjeiden mukaan
8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
Unohdit, että tämä vaikuttava voima nimittää silloin tällöin homoseksuaaleja ja pedofiilejä merkittäviin asemiin, kuten myös nk. ei voideltuja voideltujen asemiin.
Niin ja sen lisäksi, että liikkuu vetten päällä, kuleksii kuparikaapeleissa, alumiinikaapeleita unohtamatta.katkeruures unohit,et jos joku lähtee väärille poluille,se erotetaan eli mikä on hätänä, vaihoit näppärästi puuheenaihetta niin ku te aina teette.
Sano,kuka herätti Jeesuksen - Jefta`
RaM kirjoitti:
8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.PYHÄ HENKI tekee mitä tahtoo häntä ei kukan ihminen ohjaile JEHOVA ja oikealla puolelle istusva JEESUSLAPSI voivat antaa PYHÄLLE HENGELLE ohjeuita ja tehtäviä ku n eivät itse kerkiä kaikkeen revetä. esimerkisi juuri huokailee meidän puolestamme jotta pelastuisimmme HARMASSA emmekä tuhoutuisi
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
katkeruures unohit,et jos joku lähtee väärille poluille,se erotetaan eli mikä on hätänä, vaihoit näppärästi puuheenaihetta niin ku te aina teette.
Sano,kuka herätti Jeesuksen>>katkeruures unohit,et jos joku lähtee väärille poluille,se erotetaan
Percy Chapman tunnistettiin homoseksuaaliksi jo ennen kuin PH/ph hänet nimitti Kanadan maanpalvelijaksi. Ja toiseksi, häntä ei erotettu, vaan annettiin vaihtoehdoksi mennä naisen kanssa naimisiin tai monotus. Percy otti ekan vaihtoehdon, arvatenkin rankemman tien homoseksuaalille.
Greenlees ja Chitty olivat jo kunnolla aikuisia kun PH/ph heidät nimitti hallintoelimeen, tuskin nimitys heissä herätti homoseksuaalisuusidentiteetin. Heitäkään ei erotettu, Chitty alennettiin rutiinihommiin ja ja lastakin jahdannut Greenlees alennettiin erikoistieraivoajaksi Georgiaan.
>>eli mikä on hätänä, vaihoit näppärästi puuheenaihetta niin ku te aina teette.
Lue mihin vastaat, se voisi auttaa. Kyse oli huumorista, kuten Jeftan kirjoitukset yleensäkin. Sinä nyt olet viimeisiä valittamaan toisten kirjoituksista. Vai joko olet esittänyt näytteet niistä lukemattomista valheista, joita väität täällä vilisevän?
>>Sano,kuka herätti Jeesuksen
Raamatun pohjalta olettaisin, että Joosef aamulla nikkaroimaan. Jos taas kuolleista herättämisestä on kyse, niin palataan asiaan kun ensin osoitat, että kyseinen kuolleistaherättäminen on yleensäkään tapahtunut. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>katkeruures unohit,et jos joku lähtee väärille poluille,se erotetaan
Percy Chapman tunnistettiin homoseksuaaliksi jo ennen kuin PH/ph hänet nimitti Kanadan maanpalvelijaksi. Ja toiseksi, häntä ei erotettu, vaan annettiin vaihtoehdoksi mennä naisen kanssa naimisiin tai monotus. Percy otti ekan vaihtoehdon, arvatenkin rankemman tien homoseksuaalille.
Greenlees ja Chitty olivat jo kunnolla aikuisia kun PH/ph heidät nimitti hallintoelimeen, tuskin nimitys heissä herätti homoseksuaalisuusidentiteetin. Heitäkään ei erotettu, Chitty alennettiin rutiinihommiin ja ja lastakin jahdannut Greenlees alennettiin erikoistieraivoajaksi Georgiaan.
>>eli mikä on hätänä, vaihoit näppärästi puuheenaihetta niin ku te aina teette.
Lue mihin vastaat, se voisi auttaa. Kyse oli huumorista, kuten Jeftan kirjoitukset yleensäkin. Sinä nyt olet viimeisiä valittamaan toisten kirjoituksista. Vai joko olet esittänyt näytteet niistä lukemattomista valheista, joita väität täällä vilisevän?
>>Sano,kuka herätti Jeesuksen
Raamatun pohjalta olettaisin, että Joosef aamulla nikkaroimaan. Jos taas kuolleista herättämisestä on kyse, niin palataan asiaan kun ensin osoitat, että kyseinen kuolleistaherättäminen on yleensäkään tapahtunut.Jos Jehova Jeesuus ja Pyhä henki on yhtä samaa,kuka kuka kuoli kuka oli taivaas,järkihän jo terveellä menee moisesta uskosta,vai mitä
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
Jos Jehova Jeesuus ja Pyhä henki on yhtä samaa,kuka kuka kuoli kuka oli taivaas,järkihän jo terveellä menee moisesta uskosta,vai mitä
Kuka tässä väistelee ja mitä?
>>Jos Jehova Jeesuus ja Pyhä henki on yhtä samaa,kuka kuka kuoli kuka oli taivaas,järkihän jo terveellä menee moisesta uskosta,vai mitä
Kolminaisuudesta keskustelun eräs ongelma on, että Vt-seura esittää kolminaisuuden eri tavalla kuin monet kolminaisuuteen uskovat sen käsittävät.
Minulle se kisa on yhtä vähämerkityksinen kuin Hammaskeijun, Hammaskeijun Pojan ja Halitoosin kimppalotto.
Pitäkäämme omat satuolentomme ominamme, en minäkään vaadi ihmisiltä vastausta siihen miksi Hammaskeiju ei jaa kaikille lapsille rahaa. - vastaamaan...
neitoni kirjoitti:
Jos Jehova Jeesuus ja Pyhä henki on yhtä samaa,kuka kuka kuoli kuka oli taivaas,järkihän jo terveellä menee moisesta uskosta,vai mitä
Etkö sä lue ollenkaan viestejä mihin vastaat?
-Miten nuo liittyvät asiaan? Opettele vastaamaan oikealle henkilölle. Älä kirjoita vastauksia niille henkilöille, jotka eivät ole esittäneet niitä ajatuksia joihin vastaat. - Jefta`
neitoni kirjoitti:
Opettele erottamaa oikeat kirjoittajat harhuttajista! samaa sanon mimnäkin ja lue kysymykset ennekuin päätäpahkaa vastailert!
RaM kirjoitti:
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.Pyhä Henki uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa auttaa häntä rukouksessa. Pyhä Henki antaa sanomattomia sanoja ja vaikka rukoilija ei tiedä mitä ja miten tulee rukoilla, Henki rukoilee hänessä. Nämä eivät ole järjen päätelmiä (2 Kor 10:5, Kol 2:6-9). Nämä ovat Jumalan sanan syvyyksiä joita vain Pyhässä Hengessä olevat ihmiset ymmärtävät (1 Kor 3:10-15). Siksi en ihmettele jos sinä et ymmärrä.
- Jefta`
jaikal kirjoitti:
Pyhä Henki uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa auttaa häntä rukouksessa. Pyhä Henki antaa sanomattomia sanoja ja vaikka rukoilija ei tiedä mitä ja miten tulee rukoilla, Henki rukoilee hänessä. Nämä eivät ole järjen päätelmiä (2 Kor 10:5, Kol 2:6-9). Nämä ovat Jumalan sanan syvyyksiä joita vain Pyhässä Hengessä olevat ihmiset ymmärtävät (1 Kor 3:10-15). Siksi en ihmettele jos sinä et ymmärrä.
en minäkään ihmettele ettetymmärrä nuo on ihan naurettavia väiteitä. VT on TOTUUS asiasta .eimikään tuollainen sinu itsekeksitty hölypöly
- RaM
jaikal kirjoitti:
Pyhä Henki uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa auttaa häntä rukouksessa. Pyhä Henki antaa sanomattomia sanoja ja vaikka rukoilija ei tiedä mitä ja miten tulee rukoilla, Henki rukoilee hänessä. Nämä eivät ole järjen päätelmiä (2 Kor 10:5, Kol 2:6-9). Nämä ovat Jumalan sanan syvyyksiä joita vain Pyhässä Hengessä olevat ihmiset ymmärtävät (1 Kor 3:10-15). Siksi en ihmettele jos sinä et ymmärrä.
Oletko sinä joskus pyytänyt ja anonut itseltäsi jotain?
RaM kirjoitti:
Oletko sinä joskus pyytänyt ja anonut itseltäsi jotain?
sinulle sanonut että et ymmärrä koska et ole uudestisyntynyt eikä Pyhä Henki asu sinussa.
Pyhä Henki antoi opetuslapsille sanat jotka he puhuivat ihmisten kuullen (Ap.t 2:4). Opetuslapset ylistivät Jumalaa ja puhuivat Jumalan suurista teoista kielillä Hengen antamilla sanoilla (Ap.t 2:11,10:46).
Huomaa tämä: Pyhä Henki antaa sanoja mutta, ihminen puhuu. Näin Pyhä Henki ylistää Jumalaa ihmisten suun kautta.
Kielillä puhuttaessa rakennetaan itseään Hengen antamilla sanoilla (1 Kor 14:4). Tämä on toinen Pyhän Hengen työ ja vaikutus. Näin Jumala vaikuttaa uskovissaan. Jumala on nähnyt hyväksi tehdä näin ja me saamme tyytyä siihen.
Antaudu sinäkin ylistämään Jumalaa. Silloin olet onnellisempi kuin jos vastustat Häntä.- RaM
jaikal kirjoitti:
sinulle sanonut että et ymmärrä koska et ole uudestisyntynyt eikä Pyhä Henki asu sinussa.
Pyhä Henki antoi opetuslapsille sanat jotka he puhuivat ihmisten kuullen (Ap.t 2:4). Opetuslapset ylistivät Jumalaa ja puhuivat Jumalan suurista teoista kielillä Hengen antamilla sanoilla (Ap.t 2:11,10:46).
Huomaa tämä: Pyhä Henki antaa sanoja mutta, ihminen puhuu. Näin Pyhä Henki ylistää Jumalaa ihmisten suun kautta.
Kielillä puhuttaessa rakennetaan itseään Hengen antamilla sanoilla (1 Kor 14:4). Tämä on toinen Pyhän Hengen työ ja vaikutus. Näin Jumala vaikuttaa uskovissaan. Jumala on nähnyt hyväksi tehdä näin ja me saamme tyytyä siihen.
Antaudu sinäkin ylistämään Jumalaa. Silloin olet onnellisempi kuin jos vastustat Häntä.Tuolla mitä kirjoitat ei ole MITÄÄN tekemistä tämän kanssa:
"Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä".
Mikäköhän siinä on kun raamatun selvät opetukset ei sovi dogmeihisi? - neitoni
vastaamaan... kirjoitti:
Etkö sä lue ollenkaan viestejä mihin vastaat?
-Miten nuo liittyvät asiaan? Opettele vastaamaan oikealle henkilölle. Älä kirjoita vastauksia niille henkilöille, jotka eivät ole esittäneet niitä ajatuksia joihin vastaat.samaa asiaa.ENsin hoeteaan et pittää järkee käyttää,
no sitä käytetään.
Mun järki sanoo et Jeesus ja Jwjova ei voi olla yhtäaikaa samas paikas,ei Jehova ollu paalus.
Jehova herätti poikansa pyhän hengen voimalla,myös teki ylösnousemuksen
- lukee?
Pyhä Henki on myös Jumala:
Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona
-Missä raamatunkohdissa noin sanotaan? Taidat opettaa pelkkiä ihmisten mielipiteitä?- kokis
Esim. 2 Kor.13:13 "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssannne" Niin moneskos persoona Pyhä Henki on tässä luettelossa?
- RaM
kokis kirjoitti:
Esim. 2 Kor.13:13 "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssannne" Niin moneskos persoona Pyhä Henki on tässä luettelossa?
Lainauksessasi mainitaan yksi (=1) Jumala sekä kaksi muuta persoonaa?
- kokis
RaM kirjoitti:
Olet osunut oikeaan eli on kolme persoonaa.Pyhä Henki on persoona jolla on tunteet ja tahto.Nämä ovat persoonan ominaisuuksi.EIhän persoonaton voima voi tuntea,murehtia, kutsua,rukoilla yms. Vai voiko? - RaM
kokis kirjoitti:
Olet osunut oikeaan eli on kolme persoonaa.Pyhä Henki on persoona jolla on tunteet ja tahto.Nämä ovat persoonan ominaisuuksi.EIhän persoonaton voima voi tuntea,murehtia, kutsua,rukoilla yms. Vai voiko?Raamattu osoittaa monissa kohdissa että pyhä henki on persoona. Se ei kuitenkaan esitä yhdessäkään kohdassa sen olevan Jumala. Pyhää henkeä ei kertaakaan mainita valtaistimen yhteydessä. Vaikka se on erityisen tärkeä persoona taivaan hierarkiassa, niin Jumalaa siitä raamatun perusteella ei saa mitenkään.
14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Nuo raamatun lainaukset ovat järkeviä jos pyhä henki on persoona mutta ei Jumala.
Pyhän hengen vääntäminen Jumalaksi taas tekee noista kohdistakin väkinäisiä epäonnistuneita selittelyjä kaipaaviksi.
Jumala ei lähetä itseään eikä rukoile itseään. Eivätkä samanvertaiset persoonat toisiaan. RaM kirjoitti:
Joh 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME HÄNEN TYKÖNSÄ ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
RaM, vastaa seuraaviin kysymyksiin:
1. Montako persoonaa tämän jakeen perusteella oli tulossa jäämään asumaan Jeesusta rakastavan opetuslapsen luokse?
2. Ketkä he ovat?
3. Koska nämä persoonat tulivat?
4. Miten he tulivat?
Selitä Raamatun sanalla.jaikal kirjoitti:
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME HÄNEN TYKÖNSÄ ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
1. Montako persoonaa tämän jakeen perusteella oli tulossa jäämään asumaan Jeesusta rakastavan opetuslapsen luokse?
2. Ketkä he ovat?
4. Miten he tulivat?
Selitä Raamatun sanalla.Vielä yksi lisäkysymys RaM:ille.
Miten nämä persoonat asuvat opetuslapsen luona?
Vastaa perustellen vastauksesi Raamatun sanalla.- RaM
jaikal kirjoitti:
2. Ketkä he ovat?
4. Miten he tulivat?
Selitä Raamatun sanalla.Joh 14:23
2. Ketkä he ovat?
V: Jos katsomme samasta luvusta paria jaetta aikaisemman maininnan:
14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Onko oikea vastaus Isä, Jeesus sekä 12 apostolia?
V: Esität kysymyksesi väärässä aikamuodossa. Ainakin mitä viittaamaasi Johanneksen sanoihin tulee. Hän puhuu futtuurissa eli tulevasta. Näet tuon tuloaikaa koskevan selityksen taas näistä seuraavista jakeista:
14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
14:29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
4. Miten he tulivat?
Sinulla kummittelee tuossakin tuo väärä aikamuoto. Katsoteen mitä Johannes myöhemmin aiheesta kirjoittaa:
21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
Eikös ole hienoa että raamatussa kaikki asiat kerrotaan noin selvästi - jos vain sitä viitsii lukea. ;) - RaM
jaikal kirjoitti:
Vielä yksi lisäkysymys RaM:ille.
Miten nämä persoonat asuvat opetuslapsen luona?
Vastaa perustellen vastauksesi Raamatun sanalla.Vastasinkin jo tähän mutta toistetaan vielä.
>>Miten nämä persoonat asuvat opetuslapsen luona? - Jefta`
kokis kirjoitti:
Niin juuri jakun listää vielä jottaa JEESUSLAPIS on myös joskus ARKKIENKELI MIKAEL! Niin ja sitten vielä PIERTARI ja AABMPRAM ja MOOSESlAPSI! ei siinä mitkän kolminaisuudet riitä! Heh. JT tietävät tämänkin jo PIKKULAPSETKIN!
RaM kirjoitti:
Vastasinkin jo tähän mutta toistetaan vielä.
>>Miten nämä persoonat asuvat opetuslapsen luona?>>>Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.RaM kirjoitti:
2. Ketkä he ovat?
V: Jos katsomme samasta luvusta paria jaetta aikaisemman maininnan:
14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Onko oikea vastaus Isä, Jeesus sekä 12 apostolia?
V: Esität kysymyksesi väärässä aikamuodossa. Ainakin mitä viittaamaasi Johanneksen sanoihin tulee. Hän puhuu futtuurissa eli tulevasta. Näet tuon tuloaikaa koskevan selityksen taas näistä seuraavista jakeista:
14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
14:29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
4. Miten he tulivat?
Sinulla kummittelee tuossakin tuo väärä aikamuoto. Katsoteen mitä Johannes myöhemmin aiheesta kirjoittaa:
21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
Eikös ole hienoa että raamatussa kaikki asiat kerrotaan noin selvästi - jos vain sitä viitsii lukea. ;)>>>14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Onko oikea vastaus Isä, Jeesus sekä 12 apostolia? >>>>
Eivät opetuslapset tulleet takaisin Isän luota. Hehän eivät nousseet taivaaseen. Vain Jeesus nousi taivaaseen ja lupasi tulla takaisin Isänsä kanssa. Näin vastauksesi on väärä.
Huomasitko tuossa jakeessa sanat "sinä päivänä".
On siis kysymys yhdestä päivästä jolloin Jeesus ja Isä palasivat. Jeesus lupasi omille opetuslapsilleen tulla takaisin. Siis niille kahdelletoista. Jeesus ja Isä tulivat takaisin NIIDEN KAHDENTOISTA ELÄMÄN AIKANA. Tämä takaisisntulo tapahtui vain muutamia viikkoja Jeesuksen taivaasenastumisen jälkeen. Sinä päivänä opetuslapset ymmärsivät että, Jeesus ja Isä ovat heissä asumassa Pyhässä Hengessä. Tästä Raamattu kertoo näin:
"Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi" (Ap.t 2:1-4).
Helluntaipäivänä Jeesus tuli Isänsä kansssa Pyhässä Hengessä seurakuntaansa asumaan. Jeesus oli käynyt lihassa puhdistamassa Jumalan temppelin ja palasi nyt suursiivouksen saaneeseen temppeliinsä asumaan ikuisiksi ajoiksi. Näin Pyhä Henki tuo kolmiyhteisen Jumalan läsnäolon seurakuntaansa.
Lue Heb 1:3, 1 Kor 3:16, 6:19, 2 Kor 6:16.
Ymmärräthän että, Jeesus on Jumala, Kaikkivaltias Luoja, Henki (Jes 40) joka ilmestyi lihassa puhdistaakseen temppelinsä synnistä (Matt 1:21).
Jeesuksen Isä on Pyhä Henki (Luuk 1:35, Matt 1:20-21).- RaM
jaikal kirjoitti:
>>>14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Onko oikea vastaus Isä, Jeesus sekä 12 apostolia? >>>>
Eivät opetuslapset tulleet takaisin Isän luota. Hehän eivät nousseet taivaaseen. Vain Jeesus nousi taivaaseen ja lupasi tulla takaisin Isänsä kanssa. Näin vastauksesi on väärä.
Huomasitko tuossa jakeessa sanat "sinä päivänä".
On siis kysymys yhdestä päivästä jolloin Jeesus ja Isä palasivat. Jeesus lupasi omille opetuslapsilleen tulla takaisin. Siis niille kahdelletoista. Jeesus ja Isä tulivat takaisin NIIDEN KAHDENTOISTA ELÄMÄN AIKANA. Tämä takaisisntulo tapahtui vain muutamia viikkoja Jeesuksen taivaasenastumisen jälkeen. Sinä päivänä opetuslapset ymmärsivät että, Jeesus ja Isä ovat heissä asumassa Pyhässä Hengessä. Tästä Raamattu kertoo näin:
"Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi" (Ap.t 2:1-4).
Helluntaipäivänä Jeesus tuli Isänsä kansssa Pyhässä Hengessä seurakuntaansa asumaan. Jeesus oli käynyt lihassa puhdistamassa Jumalan temppelin ja palasi nyt suursiivouksen saaneeseen temppeliinsä asumaan ikuisiksi ajoiksi. Näin Pyhä Henki tuo kolmiyhteisen Jumalan läsnäolon seurakuntaansa.
Lue Heb 1:3, 1 Kor 3:16, 6:19, 2 Kor 6:16.
Ymmärräthän että, Jeesus on Jumala, Kaikkivaltias Luoja, Henki (Jes 40) joka ilmestyi lihassa puhdistaakseen temppelinsä synnistä (Matt 1:21).
Jeesuksen Isä on Pyhä Henki (Luuk 1:35, Matt 1:20-21).Kaksi kohtaa.
1. Et oikein hoksannut pientä piikkiä kysymyksessäni. Tuo yhtäoleminenhan on mielestäsi todistus kolmiyhteisyydestä eli myös apostolit ovat tuon perusteella osa Jeesusta ja Jumalaa. Kyse ei ole vain siitä että he ovat osa apostoleita. Oppisi on kovin sekava. :)
2. >>Helluntaipäivänä Jeesus tuli Isänsä kansssa Pyhässä Hengessä seurakuntaansa asumaan. Jeesus oli käynyt lihassa puhdistamassa Jumalan temppelin ja palasi nyt suursiivouksen saaneeseen temppeliinsä asumaan ikuisiksi ajoiksi.
- RaM
Miten täysin aineeton ja havaintokyvyn ulkopuolella oleva olento synnyttää aineellisuuteen liittyviä ääniaaltoja?
- juttuun
Ihmiselle se ei ole mahdollista, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
- RaM
juttuun kirjoitti:
Ihmiselle se ei ole mahdollista, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Voiko sinun maailmassasi selittää kaiken sanomalla: God Did It?
- heippaussa
RaM kirjoitti:
Voiko sinun maailmassasi selittää kaiken sanomalla: God Did It?
Ihmisen elämä ei ole sattumankauppaa, vaan Jumalan johdatusta eli uudesti ylhäältä syntynyt saa Pyhän Hengen (Jumalan 3. persoona), joten loppupeleissä Jumala vaikuttaa meidän tahtomiseen ja tekemiseen.
- Jefta`
Kyllä KAIKKEUDEN SUVEREENI tuollaseen helposti pystyy! Luet vain RAAMATTUA ja lasket JEESUSLAPSEN sydämmeesi Kävelihän JEESUSLAPSI vetten päälläkin genetsarein järven pinnalla.
Jefta` kirjoitti:
Kyllä KAIKKEUDEN SUVEREENI tuollaseen helposti pystyy! Luet vain RAAMATTUA ja lasket JEESUSLAPSEN sydämmeesi Kävelihän JEESUSLAPSI vetten päälläkin genetsarein järven pinnalla.
Ensimmäisten kristittyjen kirkko oli vapaa Jumalanlasten kirkko vailla henkistä pakkoa.
Jumalan henkiolennot eivät enää ohjaa kirkkoa.
Tuloksena tästä ovat kymmenet erilaiset kristilliset lahkot ja uskonsuunnat; kaikki kirkuen julistamassa omaa totuuttaan. Kaikki lyövät toisiaan raamatulla päähän ja toivottavat toisuskoiset kernaasti helvettiin. Jo 200-luvulla jkr. oli kirkko jo muuttunut siksi maallistuneeksi laitokseksi jollainen se nykyäänkin on. Kirkko vainosi Gnostilaisia kristittyjä 300-luvulta alkaen.
Alkuperäiset uuden testamentin käsikirjoitukset katosivat, niitä muutettiin ja "korjailtiin" aina kunkin kirkon johtajan OMAN uskonsuunnan ja käsityksen mukaiseksi.- Jefta`
MarkkuP kirjoitti:
Ensimmäisten kristittyjen kirkko oli vapaa Jumalanlasten kirkko vailla henkistä pakkoa.
Jumalan henkiolennot eivät enää ohjaa kirkkoa.
Tuloksena tästä ovat kymmenet erilaiset kristilliset lahkot ja uskonsuunnat; kaikki kirkuen julistamassa omaa totuuttaan. Kaikki lyövät toisiaan raamatulla päähän ja toivottavat toisuskoiset kernaasti helvettiin. Jo 200-luvulla jkr. oli kirkko jo muuttunut siksi maallistuneeksi laitokseksi jollainen se nykyäänkin on. Kirkko vainosi Gnostilaisia kristittyjä 300-luvulta alkaen.
Alkuperäiset uuden testamentin käsikirjoitukset katosivat, niitä muutettiin ja "korjailtiin" aina kunkin kirkon johtajan OMAN uskonsuunnan ja käsityksen mukaiseksi.Mutta kun JT ovat ainoinanuodattamassa JEESUSLAPSEN ALKUSEURAKUNNAN oppia muut on väärässä ja saatana panettelian jota myös perkleeksi kutsutaa vallassa! Eivät varmasti pääse PRAATIISIN portista joka on kuin neulan silmä kamelile ja myös ihmisile . Kameleille sillä ei varmaan nin väliä mutta ihmisille ON .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197606Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista807041- 955304
- 524785
- 2424357
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494336- 444255
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284008- 593143
- 482606