Eli olen todellakin aloittelia pihan hoidossa, eikä tietoa ole juurikaan mistään vastaavasta.
Pihallamme on loiva rinne jossa kasvaa muutama komea petäjä. Maa on kuivaa ja kovaa, nyt ensimmäisen talven jälkeen huomasin ettei siinä kasva edes rikkaruohot. Eli kovaa ja kuivaa maata. Nurmikkoa en todennäiköisesti saa siihen ikinä? Miten erilaiset maanpeittokasvit toimivat/leviävät isolla alueella? Olen myös kuullut jostain sammaleesta? Talon myyjä sanoi että siinä kasvaa "aika heikosti mikään" mutta eihän siinä kasva yhtään mitään!
Kiitos jo etukäteen.
Miten nurmikko rinteeseen/mäntymaalle.
2
1295
Vastaukset
- Nurmikko kuivaan rinteeseen
Tuttu on ongelmasi. Mutta kyllä siihen rinteeseesi nurmikon saat.
Suunnittele se pihasi siten, että rakentelet rinteeseen tukimuurikivillä tasaisia alueita, käytäviä ja portaita. Mäntyjen kohdalla on tärkeää, että männyn juurta ei saa täyttää, vaan maa niissä on jätettävä siihen tasoon, missä on kasvanut. Vaikka siten, että ympäröit männyn tukimuurikivillä.
Multaa tukimuurikivien ympäröimiin kaukaloihin on saatava vähintään 30 cm. Mullan kallistukset siten, että mahdollinen vesi valuu alempien tasojen hyödyksi.
Äläkä pelkää kustannuksia, vaan rakentele pihaasi siten, että jaat sen rahavarojesi mukaisiin lohkoihin, ja teet lohkon vuodessa. - tulimieleen
Voipi olla myös niinkin, että sinulla on kunnollista ketunmultaa rinteessäsi. Kovaa ja kuivana pölisee. Kyllä siihen kohtaasi myös nurmikonkin saa. Se vaan vaatii toisenlaisia otteita kuin multaisempi rinne. Myös männyt pärjäävät siinä seuraavankin sukupolven mainiosti. Kokeile esim. laittaa johonkin kohtaan vaikka parikymmentä senttiä multaa, kylvä, kastele ja kas. Voila..se on siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748