Olen 28-vuotias opiskelija ja seurustelen miehen kanssa joka on yksityisyrittäjä. Teen töitä opiskeluiden ohella mutta mieheni tulot ovat kuitenkin paljon isommat. Mies hoitaa kaikki firman kulut (tietenkin), mutta yhteiset laskut (lainanlyhennykset, sähkölaskut ym.) maksamme yhteisesti ja tasan puoliksi.
Olen ruvennut miettimään pitäisikö kodin kulut jakaa suhteessa omiin tuloihin. On ruvennut vähän häiritsemään tuo oma avokätisyys..
Miten muilla vastaavissa tilanteissa?
Parisuhteen
277
67563
Vastaukset
- Madam
Siis hyvänen aika?! Eikö teillä nykyajan pariskunnilla ole yhteistä kassaa? Kyllä on ajat muuttunut kun nuorilla pariskunnilla on rahat erillään... Onko nykyajan ihmisillä sitoutumiskammo?
- vastuuta itsekullekin
Kai kannattaa harkita hetki, kuinka vastuuttoman henkilön kanssa samaan talouteen lyöttäytyy.
Jos perustetaan perhe, lienee vanhempien yhteenkuuluvuus itsestään selvää ja sitoutuminen sekä hyviin, että huonompiin päiviin.
Ei liene rakkaudesta (jos ei itsekkyyttä sellaiseksi lasketa) kyse, jos ei työttömyyden, sairauden tai jonkin muun häiriötilanteen vuoksi käytettävissä olevien varojen määrän vähennyttyä, jaeta yhteiseksi hyväksi sitä mitä on.
On se hirveää, jos omien etujen ajamisen vuoksi vaikkapa lapset jäävät vaille riittävää huoltoa jne., kun toinen tai molemmat vanhemmista haluavat käyttää entiseen tapaansa rahansa omaan viihtymiseensä. Jaettu onni on kaksinkertainen onni. - Joonasq
Yhteinen kassa?
En ole koskaan kuullutkaan,ehkä ei kannata mun alkaa seurusteleen ollenkaan jos seurusteluun sisältyy jotain rahojen sosialisointia. - mitään vakavampaa
Joonasq kirjoitti:
Yhteinen kassa?
En ole koskaan kuullutkaan,ehkä ei kannata mun alkaa seurusteleen ollenkaan jos seurusteluun sisältyy jotain rahojen sosialisointia.mutta jos kyseessä on tuleva vaimo, avopuoliso, kumppani jonka kanssa elät lopun elämääsi, on molempien etujen mukaista mielestäni jos tulot on yhteiset.