Tahtoisin kovasti kasvattaa parvekkeella jotain; salaattia, sipulia, retiisiä, kirsikkatomaatteja... Miten tämä mahtaisi onnistua? Ajattelin, että ostaisin sen Biolanin parvekepalstan, ja siinä kokeilisin kasvattaa noita. Onnistuisikohan, ja miten paljon eri lajeja tuollaiseen yhteen palstaan kannattaa laittaa? Onko kirsikkatomaattia saatavana ns. amppelissa?
Parvekkeeni on länteen ja se on lasitettu, aurinko sinne paistaa iltapäivästä(?) iltaan.
Kaikenlainen apu ja kaikki vinkit tulisi nyt tarpeeseen; kylväminen, kastelu, lannoitus, tuholaisten torjunta jne. Olen täysin aloittelija tässä hommassa, mutta tahto parvekeviljelijäksi on kova :)
kasvimaa parvekkeelle?
3
1052
Vastaukset
- voit kasvattaa
ihan ruukuissakin, ehdotan että laitat säkin kuitenkin johonkin lavaan tms. eikä pelkälle parvekkeen lattialle, siivous helpompaa...
Kokeilemalla se kannattaa aloittaa, koskaan ei voi olla mistään varma miten onnistuu. - parveke on parveke
Mitä jos mietit toisen kerran. Oikeasti, parveke on parveke, ei kasvimaa! Hanki viljelypalsta tai maatilkku jos kasvimaan haluat.
Parvekkeelle laita pari yrttiruukkua, osta ruokakaupasta ja istuta valmiina taimena multaan.
Lisäksi kesäkukkia. - noita pessimistejä
vaan kokoeile! Mulla styrox.laatikossa(sain paikkakuntamme torikauppiaalta) sipulia,salaattia,tilliä,persiljaa kasvamassa ja satopa syödään jo nyt. Ei vie paljon tilaa,varsinkin jos rakennat ns.tikapuut laatikoille niin mahtuu monta laatikkoa päällekkäin. Mulla"tikapuut" tehty heinäseipäistä ja vanhasta laudasta. Eli kaikki kasvaa suomen kesässä kaikkialla kun vaan käytämme mielikuvitusta!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342834
- 162652
- 372228
- 162176
- 342040
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482027- 341920