20" ja 40" purku/lastaus

kullu kenelle???

Eli siis onko jossain laissa mainittu/sanottu että autonkuljettajan ei tarvitse/ ei saa osallistua merikontin purkuun tai lastaukseen ja kuljettajalle ei kuulu merikontin sisällön sitominen. tiedän että se ei kuulu kuskille mutta mistä löytäs mustaa valkosella

21

7454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimitusehtolausekkeet

      Toimitusehtolausekkeet sen määrää. Ja kuljetusliikkeen sopimus toimeksiantajan kanssa.

    • vastausta

      Homma kuitenkin perustuu siihen, että se kontti on se kuorma, josta kuljettaja vastaa. Eli kuljettajalle kuuluu se kontin sidonta - toisin sanoen konttilukkojen kiinnittäminen. Periaatteessa asia on ihan sama kuin että hakisi jakoautolla asiakkaalta yhden pahvilaatikon. Ei sekään kuljettajalle kuulu, miten tavarat on sinne pahvilaatikon sisälle aseteltu. Merikontti on samalla tavalla yksi paketti, jonka kuljettamisesta autonkuljettaja vastaa.

      Myös se vaikuttaa asiaan, että merikonteissa tavara kulkee yleensä EU:n ulkopuolisiin maihin/maista. Lastattaessa tai purettaessa kontti on tullialuetta, jonne ulkopuolisilla ei ole asiaa.

      • paikkaansa

        Tullialuejuttu on päin honkia. Ja vastuut määrätään aiemmin mainitussa toimitusehtolausekkeessa.


      • asa
        paikkaansa kirjoitti:

        Tullialuejuttu on päin honkia. Ja vastuut määrätään aiemmin mainitussa toimitusehtolausekkeessa.

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.


      • SEKAtm
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Merikontin lastaus/purku kuorman kiinnitys on perinteisesti hoidettu tavaran haltijan toimesta.Kuorma autot ja perävaunut ovat nykyisin firmojen "varastoina",Tätä vasten katseltuna ei ole mikään ihme jos"Litteli"ostaa kuljetukset halvinta kuljettajaa käyttäen jos rahti on kaikilla sama on kuljettajan työpanos merkittävä.On tätä päivää karrikoiden että kaupan palkkalistoilla on pelkästään kassa !!!Tavaran kuljettaja hyllyttää tuotteet,ei taida sentään hinnoitella.


      • hih´hihii
        SEKAtm kirjoitti:

        Merikontin lastaus/purku kuorman kiinnitys on perinteisesti hoidettu tavaran haltijan toimesta.Kuorma autot ja perävaunut ovat nykyisin firmojen "varastoina",Tätä vasten katseltuna ei ole mikään ihme jos"Litteli"ostaa kuljetukset halvinta kuljettajaa käyttäen jos rahti on kaikilla sama on kuljettajan työpanos merkittävä.On tätä päivää karrikoiden että kaupan palkkalistoilla on pelkästään kassa !!!Tavaran kuljettaja hyllyttää tuotteet,ei taida sentään hinnoitella.

        ölleröt joutuu hommii.....hih...


      • voi erikseen sopia.
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Normaalisti toimituslausekkeet ja kuljetusliikkeen sopimukset lähes aina siten että kappaletavara kontin purkaa ja lastaa sitomisineen tavaran lähettäjä ja vastaanottaja.
        Bulkki ja neste jutut sitten erikseen.
        Tietenkin tavaran vastaanottaja tai lähettäjä voi ostaa myös purku tai lastauspalvelun, (tai tehdä kuljetus sopimuksen siten että purku tai lastaus sisältyy).
        Jos kuljettaja hoitaa silloin purun tai lastauksen suorittaja, saa kuljetusliike ja kuljettaja siitä korvauksen.
        Esim. Mainitulla lidl'llä asia näin, mutta ei se tule kuljettajallekaan yllätyksenä, vaan homman hoitaa vaki yritykset ja niiden kuljettajat.


      • näin se
        voi erikseen sopia. kirjoitti:

        Normaalisti toimituslausekkeet ja kuljetusliikkeen sopimukset lähes aina siten että kappaletavara kontin purkaa ja lastaa sitomisineen tavaran lähettäjä ja vastaanottaja.
        Bulkki ja neste jutut sitten erikseen.
        Tietenkin tavaran vastaanottaja tai lähettäjä voi ostaa myös purku tai lastauspalvelun, (tai tehdä kuljetus sopimuksen siten että purku tai lastaus sisältyy).
        Jos kuljettaja hoitaa silloin purun tai lastauksen suorittaja, saa kuljetusliike ja kuljettaja siitä korvauksen.
        Esim. Mainitulla lidl'llä asia näin, mutta ei se tule kuljettajallekaan yllätyksenä, vaan homman hoitaa vaki yritykset ja niiden kuljettajat.

        menee, mutta unohdit että on yrityksiä joissa kuljettaja ei saa osallistua purkuun ja lastaukseen, vaan nököttää autossa tai pihalla niin kauan kun työ on hoidettu ja saa lähtöluvan. Sais olla enempikin näin.


      • Anonyymi
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Lidlin kontit joutuu kuljettaja purkamaan ja jopa lemppaamaan lavan tyhjäksi mikäli lähettäjä on lastatessaan lavan rikkonut. Itsestään matkalla ne lavat ei rikkoonnu.
        En vaan ole mistään löytänyt paperia jossa ko. asiat olisi kirjattu. Työnantaja ei sellaista paperia ole allekirjoittanut.
        Missään muualla ei kuljettajan tarvitse kuormaa lastata/purkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlin kontit joutuu kuljettaja purkamaan ja jopa lemppaamaan lavan tyhjäksi mikäli lähettäjä on lastatessaan lavan rikkonut. Itsestään matkalla ne lavat ei rikkoonnu.
        En vaan ole mistään löytänyt paperia jossa ko. asiat olisi kirjattu. Työnantaja ei sellaista paperia ole allekirjoittanut.
        Missään muualla ei kuljettajan tarvitse kuormaa lastata/purkaa.

        Eiköhän nuo konttifirmat kuten HH Bode ja ketkä sinne nyt niitä kontteja ajaakaan ole liiterin kanssa sopineet että kuljettaja purkaa. Kuljetusliike ja kuljettaja ei tokikaan varmasti tästä saa mitään ylimääräistä korvausta mutta silti sinne ajavat.


    • Lilliputteja?

      Aika pieniä kontteja ovat... 20 tuumaa ja 40 tuumaa. 50,8 cm ja 101,6 cm.

    • ConFoot

      Kenelle kuuluu irtojakojen asennus jossa kaytetään ConFoot-jakoja kontin jättämisessä asiakkaalle?

      • persejalka

        Ja missä mahtaa olla asiakas jolle kontti näille jaloille jätetään? Nauran nyt jo, vaikka en uskokaan että tuollaista löytyy.


    • Anonyymi

      Kaikki mistä kuskille ei makseta ei kuulu sille.
      Helppo jako. Jos ajat km hinnalla älä tee muuta.
      Jos ajat tuntihinnalla tee töitä kokoajan.

    • Anonyymi

      Tuntipalkalla ajan ja en pura konttia vaan vastaanottajan miehet purkaa, ajan mm rengaskontteja ja elektroniikaa ym ja kun peruutan kontin laituriin istun hytissä ja ripeät miehet purkaa kontin tunnissa, parissa sen jälkeen ajan kahville ja syömään ja parinsadan km ajo takaisin ja päivä täysi.
      Lyhyempiä keikkoja ajan 2-3 päivässä, pisimmissä menee 2 vuorkautta ja lepo hytissä tunnit juoksee palkalla.

    • Anonyymi

      Paljonka kontin ajusta maksettiin vuonna 2008?

      • Anonyymi

        vuonna 2008 sai 40 tuhatta vuosi kun ajoin normipäiviä 8 tuntia keskimäärin nyt ajan vähän pitempiä reissuja kontteja ja vuositulot n. 60 tuhatta ylitöitä n. 100 tuntia vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vuonna 2008 sai 40 tuhatta vuosi kun ajoin normipäiviä 8 tuntia keskimäärin nyt ajan vähän pitempiä reissuja kontteja ja vuositulot n. 60 tuhatta ylitöitä n. 100 tuntia vuosi.

        Kylläpä kyllä.

        Mä pidän joka toisen päivän vapaata ja joka toisena päivänä en viitsi tehdä töitä.
        Palkka on sellaset 90 tuhatta egee vuodessa, ylitöitä ei tarvi tehdä ollenkaan.

        Uus auto tulee 2 kertaa vuodessa ja kesälomat tuplana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä kyllä.

        Mä pidän joka toisen päivän vapaata ja joka toisena päivänä en viitsi tehdä töitä.
        Palkka on sellaset 90 tuhatta egee vuodessa, ylitöitä ei tarvi tehdä ollenkaan.

        Uus auto tulee 2 kertaa vuodessa ja kesälomat tuplana.

        Mul tilillä 34miljoonaa € revi siitä köyhä


    • Anonyymi

      HALOOOOO EI MERIKONTISSA KUORMAA SIDOTA EI SORAA SORA AUTOSSA EI BETONIA BETONI AUTOSSA, KAAPPI, KAPELI, AVOREKKA SIDOTAAN KAIKKI. LUE LAINSÄÄDÄNTÖ : KUORMAN SITOMINEN.

    • Anonyymi

      Liiterin vakkarikuskit = suurin osa vaihtuu parin vuoden välein. Ja alihankkijan alihankkijoita lisänä. HCT -yhdistelmät vielä vaivana kuljettajalle. En todellakaan suosittele kuljettajalle enkä yrittäjäksi aikovalle.
      Hinta on ok ravintoketjun yläkerroksissa mutta mainitut seikat syövät leipää niin, että alakertaan jää muruset.
      Näkeehän sen tuossa kolmos- ja nelostiellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe