Etelä-Savossa tullut muutaman kerran vastaan pitkiä n. 40 - 50 cm kerman värisiä matoja joilla ei ole häntää tai suuta. Nämä madot menevät hiekassa maanalle. Madot ovat n. kahden kuulakärkikynän paksuisia.
Ovat kuin isoja kastematoja mutta kermanvärisiä. Yrittävät karkuun maanalle, jos koskee esim. pitkällä kepillä.
Kävin läpi kuvat vaskitsasta, rantakäärmeestä ja kyystä ja niitä eivät varmasti ole.
Iso mato, mutta ei käärme
6
3017
Vastaukset
- mieleen vaan..
joku laakamato..kastemadot,lierot ovat vaaleita mutta yleensä niissä punertavaa.semmoiset voi olla kait 40cm. 30 cm pitkän olen nähnyt..mutta nuo laakamadot eivät kai elä isäntäeläimen ulkopuolella..mutta nehän voi kasvaa vaikka kuinka pitkiksi..esim. ihmisenkin suolistossa..mutta enpä tiedä mitä olivat..
- Suurharvinaisuus
pyydystä yksi ja lähetä tutkittavaksi.
Tai lapamato, joku lapamatoa kantava paskonut metsään. Tai jonkun lampaan tai hirven pitkä suolinkainen, hakamato tms. joka suusta tai persiestä maahan päätynyt.
- kangaskäärmeen kuvaa
löytämiisi matosiin? Saattaa ratkaisu olla kangaskäärmeessä paremminkin kuin laakamadoissa.
- omituista
Toivottavasti aloittaja vielä eksyt tätä lukemaan.
Itse olen autolla ajaessa nähnyt tietä ylittämässä kaksi kertaa noin 50 cm pitkän, käärmettä paksumman suunnilleen kastemadon värisen sätkivän eliön. Liikkuu sätkien, ei kuten käärme. Kiire näytti olevan. Kumpikin kerta on ollut yöllä ja kovalla myrskyllä. Vieressä on tila, jossa on muutama nauta. En tiedä, voisiko liittyä asiaan?
En ole kehdannut kellekään puhua, luulevat vielä nähneen omiani. Enkä ole uskaltanut jäädä tarkemmin tutkimaankaan noita, sen verran puistatuksia näky aiheutti.
Nämä ovat olleet Espoossa, maaseutualueella. - terminaattori
pik
- avaruuden madonreikä
Nämä voivat olla joitain toisesta aurinkokunnasta tulleita olentoja.
Eihän tuollaisia kauhuolentoja muuten Suomessa elä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 392000