Kuinka vaikeaa onkaan pakollisissa sukujuhlissa olla koko metsäläisporukan ainoa menestyjä jolla on ura, autot, vaatteet, pelit ja vehkeet, ja joka ei joka viikonloppu huvittele vetämällä perskännit ja saunomalla muiden metsäläisten kanssa aamu-neljään saakka?
Sitä saa kuulla olevansa ties mikä kaappihomo, hienohelma, kusipää, tärkeilijä ja pröystälijä, ovat vain vihaisia ja katkeria kun en itse tyytynyt paikalliseen tehdasduuniin ja viikonlopun kossulekaan ja käytettyyn Ford Mondeoon.
Mulla on kaikki ja metsäläiset ovat vain kateellisia kun joku pääsi pitemmälle.
suvun ainoa menestyjä
226
65313
Vastaukset
- Maicci
Tiedän tunteen, oma sukuni on sitä kateellisempi mitä paremmin jollain toisella menee, ja sitä onnellisempi mitä huonommin muilla menee. Pääsin puoli vuotta sitten arvostettuun työhön, se jo oli paha paikka niille. Nyt kun hetki sitten sain ylennyksen, se kirvoitti pahat puheet; ei muka voinut olla totta ja joku on liioitellut... Nyt vasitenkin ilmoitan jokaikisen pienenkin onnistumiseni ja liikematkani sillä nautin kun ne perkeleet vihaavat itseään ja kadehtivat kun ovat jämähtäneet kuka mihinkin hanttihommaan.
- hah, siinä niille!
Liikematkat ovat juuri parasta antia jos kuulumisia pitää kertoa. Ensin kun iskevät tiskiin kuinka tehtaassa tulee parempaa tiliä urakalla kuin joillekin mitään osaamattomille insinööreille, niin keskustelun voi aina kääntää työn mielekkyyteen ja todeta juuri käyneensä vaikka Italiassa eräillä messuilla ja Saksassa tuotelanseerauksessa... "mutta mitäs, onko tehtaan tupakkikopissa ollut kivoja juoruja?"
Vaikka eivät työmatkat kyllä ihan lomaakaan ole, yleensä jumalattoman kiireisiä ja kuumia näin kesäaikaan, mutta jänniä kuitenkin kun miettii mitä työkseen tekee. - Pekkaa 1000
hah, siinä niille! kirjoitti:
Liikematkat ovat juuri parasta antia jos kuulumisia pitää kertoa. Ensin kun iskevät tiskiin kuinka tehtaassa tulee parempaa tiliä urakalla kuin joillekin mitään osaamattomille insinööreille, niin keskustelun voi aina kääntää työn mielekkyyteen ja todeta juuri käyneensä vaikka Italiassa eräillä messuilla ja Saksassa tuotelanseerauksessa... "mutta mitäs, onko tehtaan tupakkikopissa ollut kivoja juoruja?"
Vaikka eivät työmatkat kyllä ihan lomaakaan ole, yleensä jumalattoman kiireisiä ja kuumia näin kesäaikaan, mutta jänniä kuitenkin kun miettii mitä työkseen tekee.Olihan se kivaa alussa mutta kun täytin 40v rupesi arvostaa sitä että olen ajoissa kotona. Ei kannata olla kateellinen ihmisille jotka vuosikaudet viettävät aikaa lentoterminaaleissa ja hotelleissa.
Suurimmalla osalla ihmisistä tulee mittari täyteen jossain vaiheeessa. Kiva olla kotosalla nykyisin. - Esimerkiksi,
meidän suvussa, vilpittömästi ollaan iloisia ja onnellisia menestyvien puolesta. Ei olla kateellisia eikä panetella. Että silleen
- Luuserina kelpasin!
Niin kauan kun meni huonosti, sukulaisille sopi oikein hyvin, että olin se "jolla meni kaikkein huonoiten" (piti paikkansakin), ja syntipukkina, likaviemärinä ja surkimusten surkimuksena olin suorastaan tervetullut perheeseen ja sukuun! Jos ei muuksi niin säälimaskotiksi.
Mutta auta armias, kun sain itseäni niskasta kiinni ja alkoi mennä paremmin ja lopulta suorastaan hyvin! Se ei sopunut sukulaisille ollenkaan. Alkoi selänkääntö, arvostelu, edessä ja takana nälviminen ja muu mukava.
Aikansa sitä pahoitti mielensä ja yritti jotenkin ostella niiden hyväksyntää vähättelemällä omia saavutuksiaan (ei niillä kyllä ole tapana pröystäilläkään), ja jossain vaiheessa sitten riitti.
Kun en kerran pärjäävänä kelvannut vaan ne nyt vain väen vängällä tarvitsivat jostain sen oman pikku luuserinsa, päätin etten se kyllä minä ole. Heidän takiaan, ja perheeseen kuulumisen.
Kyllä se kirpaisi ja sattui, varsinkin kun olivat kyseessä omat vanhemmat ja sisarukset. Mutta toisessa vaakakupissa oli oma elämä ja itsen arvostaminen, ja se puoli lopulta ratkaisi.
Omat arvot taisivat mennä muutamaan kertaan puntariin, ainakin siinä mielessä, ettei tulisi mieleenkään painaa enempää sellaista jolla menee hyvin kuin sellaista jolla ei.
Ihmisen mittä...en tiedä, missä se on, mutta lieneekö tuo menestymisessä?
Hyvää kesää kaikille! - voi heita aliarvioida
Vaikkakin he ovat ns"hanttihommissa".Ns hanttihommien tekijät ovat kaiken tuottavuiuden ja toteutuksen lähtökohta.Teidän on vaivihkaa "opastettava heitä kateudesta pois".
- Aikalailla elämää nähnyt
Luuserina kelpasin! kirjoitti:
Niin kauan kun meni huonosti, sukulaisille sopi oikein hyvin, että olin se "jolla meni kaikkein huonoiten" (piti paikkansakin), ja syntipukkina, likaviemärinä ja surkimusten surkimuksena olin suorastaan tervetullut perheeseen ja sukuun! Jos ei muuksi niin säälimaskotiksi.
Mutta auta armias, kun sain itseäni niskasta kiinni ja alkoi mennä paremmin ja lopulta suorastaan hyvin! Se ei sopunut sukulaisille ollenkaan. Alkoi selänkääntö, arvostelu, edessä ja takana nälviminen ja muu mukava.
Aikansa sitä pahoitti mielensä ja yritti jotenkin ostella niiden hyväksyntää vähättelemällä omia saavutuksiaan (ei niillä kyllä ole tapana pröystäilläkään), ja jossain vaiheessa sitten riitti.
Kun en kerran pärjäävänä kelvannut vaan ne nyt vain väen vängällä tarvitsivat jostain sen oman pikku luuserinsa, päätin etten se kyllä minä ole. Heidän takiaan, ja perheeseen kuulumisen.
Kyllä se kirpaisi ja sattui, varsinkin kun olivat kyseessä omat vanhemmat ja sisarukset. Mutta toisessa vaakakupissa oli oma elämä ja itsen arvostaminen, ja se puoli lopulta ratkaisi.
Omat arvot taisivat mennä muutamaan kertaan puntariin, ainakin siinä mielessä, ettei tulisi mieleenkään painaa enempää sellaista jolla menee hyvin kuin sellaista jolla ei.
Hyvää kesää kaikille!Ihmisen mitta on se minä ITSE itseään pitää, ei suinkaan se mitä toisten mielestä olet. Uskaltaa sanoa asioista oman mielipiteensä ja kieltäytyä myös alkoholista.
- Vulkan
Pekkaa 1000 kirjoitti:
Olihan se kivaa alussa mutta kun täytin 40v rupesi arvostaa sitä että olen ajoissa kotona. Ei kannata olla kateellinen ihmisille jotka vuosikaudet viettävät aikaa lentoterminaaleissa ja hotelleissa.
Suurimmalla osalla ihmisistä tulee mittari täyteen jossain vaiheeessa. Kiva olla kotosalla nykyisin.Totta, työmatkoissa ei ole todellisuudessa sitä hohtoa mitä ihmiset kuvittelevat. Mutta niistä kertomalla saa helposti kotinurkkiin juuttuneet ja kateellisuuteen taipuvaiset kanssaihmiset vihreiksi. :)
- ex-luuseri
Aikalailla elämää nähnyt kirjoitti:
Ihmisen mitta on se minä ITSE itseään pitää, ei suinkaan se mitä toisten mielestä olet. Uskaltaa sanoa asioista oman mielipiteensä ja kieltäytyä myös alkoholista.
ja lisäksi minusta ihmisenä olemiseen kuuluu se, ettei tuomitse muita. Se ei ole aina helppoa, mutta oikealle tielle voi lähteä.
Samaa mieltä olen siitäkin, että todellista rohkeutta on mm. kieltäytyä alkoholista, vaikkei sekään ole aina helppoa, erottua joukosta ja joutua ehkä olemaan tässä mielessä yksinkin.
Iloa elämääsi, sinuna itsenäsi! - ilmanpilaaja
Vulkan kirjoitti:
Totta, työmatkoissa ei ole todellisuudessa sitä hohtoa mitä ihmiset kuvittelevat. Mutta niistä kertomalla saa helposti kotinurkkiin juuttuneet ja kateellisuuteen taipuvaiset kanssaihmiset vihreiksi. :)
Meillä savossa asia ilmaistaan:Se on ilimanpilluu kovvoo hommoo.Tarkoittaa sitä että poikamies haluaa lentää ja viettä aikaansa pois kotoa,sekä myöskin sitä että ilma pillaantuu (tulee päästöjä liikemiesten joskus turhistakin matkoista).Kaikki ei ole myöskään kateutta vaan normaalit heterot ovat huolissaan nuorenmiehen seksualisista mieltymyksistä ja terveydestä.
- ...
Vaikka eivät työmatkat kyllä ihan lomaakaan ole, yleensä jumalattoman kiireisiä ja kuumia näin kesäaikaan, mutta jänniä kuitenkin kun miettii mitä työkseen tekee.Aika tukarimeininki...Muistanen itsekin kun sukujuhlissa kun serkkuni mies kertoili kuinka juuri Kiinasta tultuaan lähti sitten jenkkilään ja sieltä sitten etelä-afrikan kautta... serkku siinä vieressä surullisena nyökytteli viimeisillään raskaana... asioilla on kääntöpuolensa.
- jeeeeeee
Luuserina kelpasin! kirjoitti:
Hyvää kesää kaikille!en voi edes kuvitella vanhempia, jotka eivät olisi onnelisia lastensa menestymisestä. Sairaat vanhemmat sulla
- Huokaus ja helpotus
Sukusi ainoa perijä,vaikko vain pikkuinen tyttö jolla on poikanen paidassaan mä mietin.Näin tehtiinkö rahat omat ja sormukset somat,nuo alati rahoissansa kierivät ain alati onnettomat?
- mk
Vaikka eivät työmatkat kyllä ihan lomaakaan ole, yleensä jumalattoman kiireisiä ja kuumia näin kesäaikaan, mutta jänniä kuitenkin kun miettii mitä työkseen tekee.Olla hyvät urakat nykyisin jos tehtaassa 8 tunnin urakkatyöllä pääsee insinöörin palkoille. Itse olen vain teknikko ja entisenä levyseppähitsaajan ei pääse lähellekkään nykyistä palkkaani ja se oma vapaus kun saa itse päättää miten hommat junailee ja pitää tekijät jatkuvassa liikkeessä. Ammattimiehen keskipalkat ovat siinä 12-20€ välillä tunti eli 2000-2500€ kuukaudessa mutta kun toimihenkilöna se on 3000-4500€ valillä kuukaudessa ja ei tartte kun paperieta puoritellä ja työ on mielekästä. Ainia haittapuoli on se että vastuu kasvaa mutta ei haitta kun duuni on mielekästä.
- -
Itsekkin nautin erittäin paljon tuommoisesta, mutta kun ei sellaisia tapahtumia tule monestikkaan..
- kel onni on
se onnen kätkeköön, vai miten se meni. Mitäs menet leuhkimaan.
- Ex-Matkamies.
jos sulla olis hyvä työpaikka, et kirjoittelis tänne mistään "liikematkoistasi" Ei kukaan normaali järjellä varustettu ihminen pidä työnantajan määräämistä matkoista! Herää ihan aidosti kysymys: Onko sua pidetty pienenä jossain perunakellarissa jäähyllä?
- eläjä
nauti siitä että oot pärjänny. Anna mettäläisten elää elämäänsä, kateus on kavala tauti.
- elämäntyylejä
Olettekos "menestyjät" koskaan tulleet ajatelleeksi, että hyvin moni meistä ei edes halua "menestyä", ja tarkoitan tällä "menestyksellä" nyt siis vaativaa uraa ja materiaalista hyvinvointia.
Itse en esimerkiksi ole koskaan kokenut tarvetta pyrkiä kovin vastuullisiin työtehtäviin, vaikka periaatteessa kouluja on jonkin verran tullut kuitenkin käytyä.
Ei yksinkertaisesti vain voisi vähempää kiinnostaa ne vastuulliset ja haastavat työtehtävät, koska en ole kiinnostunut tekemään pitkää työpäivää, joka vieläpä usein jatkuisi illalla kotona kannettavan ääressä, en kestäisi jatkuvaa ulkomailla matkustelua, en työn tuomia tulospaineita, en alaisten kyräilyä selän takana, en pakollisia golf-reissuja/illanistujaisia, en menetettyä vapaa-aikaa ym...no, eiköhän tullut tuo puoli jo selväksi.
En usko, että mikään määrä maallista mammonaa kompensoisi em. kaltaisen työn aiheuttamia negatiivisia puolia henkilökohtaisesti minulle.
No, mitä minä sitten haluan?. Haluan tehdä mahdollisimman lyhyitä työpäiviä (n. 7-8 h) työtehtävissä, joissa ei ole tulospaineita ja vastuuta on aika minimaalisesti, oikeastaan riittää kun aamulla menee töihin ja iltapäivällä lähtee, and thats it, se töistä!.
Minulle riittää elämän pienet ihmeet ja nautin luonnon tarjoamista harrastus mahdollisuuksista ja sen tuomasta sisäisestä rauhasta. En tarvitse kalliita harrastuksia, autokseni riittää tavallinen kottero, taloni on vanha mutta hyväkuntoinen omakotitalo, sisustus on käytännöllinen ja mukava mutta ei näyttävä (mm. sohvat ovat istumista, eivät katsomista varten!), en tarvitse mihinkään merkkivaatteita (pääasia, että ovat mahd. mukavat päällä ja siistit), ulkomaille haluan max. 10 vuoden välein, en kaipaa ravintola illallisia, vaan ennemmin maittavaa itse tehtyä kotiruokaa oman kullan kanssa ym...
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!. - Nimetön
elämäntyylejä kirjoitti:
Olettekos "menestyjät" koskaan tulleet ajatelleeksi, että hyvin moni meistä ei edes halua "menestyä", ja tarkoitan tällä "menestyksellä" nyt siis vaativaa uraa ja materiaalista hyvinvointia.
Itse en esimerkiksi ole koskaan kokenut tarvetta pyrkiä kovin vastuullisiin työtehtäviin, vaikka periaatteessa kouluja on jonkin verran tullut kuitenkin käytyä.
Ei yksinkertaisesti vain voisi vähempää kiinnostaa ne vastuulliset ja haastavat työtehtävät, koska en ole kiinnostunut tekemään pitkää työpäivää, joka vieläpä usein jatkuisi illalla kotona kannettavan ääressä, en kestäisi jatkuvaa ulkomailla matkustelua, en työn tuomia tulospaineita, en alaisten kyräilyä selän takana, en pakollisia golf-reissuja/illanistujaisia, en menetettyä vapaa-aikaa ym...no, eiköhän tullut tuo puoli jo selväksi.
En usko, että mikään määrä maallista mammonaa kompensoisi em. kaltaisen työn aiheuttamia negatiivisia puolia henkilökohtaisesti minulle.
No, mitä minä sitten haluan?. Haluan tehdä mahdollisimman lyhyitä työpäiviä (n. 7-8 h) työtehtävissä, joissa ei ole tulospaineita ja vastuuta on aika minimaalisesti, oikeastaan riittää kun aamulla menee töihin ja iltapäivällä lähtee, and thats it, se töistä!.
Minulle riittää elämän pienet ihmeet ja nautin luonnon tarjoamista harrastus mahdollisuuksista ja sen tuomasta sisäisestä rauhasta. En tarvitse kalliita harrastuksia, autokseni riittää tavallinen kottero, taloni on vanha mutta hyväkuntoinen omakotitalo, sisustus on käytännöllinen ja mukava mutta ei näyttävä (mm. sohvat ovat istumista, eivät katsomista varten!), en tarvitse mihinkään merkkivaatteita (pääasia, että ovat mahd. mukavat päällä ja siistit), ulkomaille haluan max. 10 vuoden välein, en kaipaa ravintola illallisia, vaan ennemmin maittavaa itse tehtyä kotiruokaa oman kullan kanssa ym...
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!.Aamen.
- kuten haluaa
elämäntyylejä kirjoitti:
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!.Kaikilla on toki oikeus viettää sellaista elämää kuin haluaa, mutta ei sitten tarvitse inhota ja haukkua niitä, jotka menestyy. Tai toisinpäin. Tämä oli varmaan ketjun aloittajan pointti.
- mieltä
elämäntyylejä kirjoitti:
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!.juuri näin
elämäntyylejä kirjoitti:
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!.Oletko Täi vai Retu?
- TsirppyTseep
elämäntyylejä kirjoitti:
Onnekseni olen löytänyt samanhenkisen elämänkumppanin, jolle ei myöskään materiaaliset asiat tai ura/statukset merkkaa tuon taivaallista, elämämme on stressitöntä, turvallista sekä onnellista, se riittää meille hyvin!.Aivan mahtavaa tekstiä "elämäntyylejä"! Tykkään, että asia on juuri noin! Ne elämän
pienet asiat ovat niitä suuria. Maailman onnellisin mieli.
- niin miksi
silti niin katkera heille? Tasamaan tallaajat karsastaa itsekehujia ja ehkä et huomaa tuolta kopeudeltasi mollaavasi heitä ja heidän valintojaan ääneen. Odotitko että he nostaisivat sinut jalustalle ja alkaisivat palvoa epäjumalana?
- Tiedän tilanteen
Hyvin suurella todennäköisyydellä ap kirjoittaa asiasta.
Minullakin on yksi kaveri (tai ei se enää varsinaisesti kaveri ole kun en jaksa sen juttuja), joka kokoajan yrittää kehuskella ja laittaa paremmaksi.
Ostin tässä uuden auton ja kerroin tästä ohimennen kaverilleni. Tietenkin tällaisista asioista puhutaan kun vaihdetaan kuulumisia. "Yllättäen" kaikki ajatukseni autoista ja erityisesti autokaupoista yleensäkin olivat hänen mielestään typeriä ja lapsellisia.
Ja hyvä kun ehdin sanoa minkä auton hommasin, niin ensimmäiseksi mies käänsi jutun siihen tulevaan yber-super-hyper-autoon (joka on minun mielestäni suoraan sanottuna ihan paska ostos, en viitsinyt tätä ede sanoa), jonka hän joskus aikoo ostaa ja jauhoi siitä koko loppuillan. Hyvä kun kysyi oliko mun kaarassa moottori ja muisti kyllä vielä erikseen teroittaa että kun ostaa ns. premium-merkin, niin joutuu maksamaan myös siitä merkistä. Huomasi kyllä että sieppasi noinkin yksinkertainen asia. Kyllä silloin kelpasi minunkin autostani kovasti puhua ja kysellä kun se oli 10v vanha ja halpa kiesi ja hällä oli kaikin puolin parempi.
En kyllä yhtään ihmettele tuota apn kohtaamaa asennetta. Jos vaikka jatketaan autoista, niin veikkaanpa että kun joku junteista on ostanut uudehkon volkkarin, niin kyllä siitä jauhetaan koko ilta ja paukutellaan henkseleitä (eikä tässä mitään, ymmärrän kyllä että jos on vaihtanut autoa, niin siitähän sitä puhutaan loppuilta).
Mutta sitten kun se huomaakin, että jollakin on uudempi bemari isommalla koneella, niin yllättäen "vain hullu käyttää rahaa autoihin" ja premium-merkeissä maksetaan tyhjästä, ei Suomessa tuollaisia tehoja tarvitse, automaattivaihteisto ja ajonvakautusjärjestelmä ovat ihan turhia jne. En käsitä, miksi pitää alkaa heti mollaamaan. - kademyöskin
Tiedän tilanteen kirjoitti:
Minullakin on yksi kaveri (tai ei se enää varsinaisesti kaveri ole kun en jaksa sen juttuja), joka kokoajan yrittää kehuskella ja laittaa paremmaksi.
Ostin tässä uuden auton ja kerroin tästä ohimennen kaverilleni. Tietenkin tällaisista asioista puhutaan kun vaihdetaan kuulumisia. "Yllättäen" kaikki ajatukseni autoista ja erityisesti autokaupoista yleensäkin olivat hänen mielestään typeriä ja lapsellisia.
Ja hyvä kun ehdin sanoa minkä auton hommasin, niin ensimmäiseksi mies käänsi jutun siihen tulevaan yber-super-hyper-autoon (joka on minun mielestäni suoraan sanottuna ihan paska ostos, en viitsinyt tätä ede sanoa), jonka hän joskus aikoo ostaa ja jauhoi siitä koko loppuillan. Hyvä kun kysyi oliko mun kaarassa moottori ja muisti kyllä vielä erikseen teroittaa että kun ostaa ns. premium-merkin, niin joutuu maksamaan myös siitä merkistä. Huomasi kyllä että sieppasi noinkin yksinkertainen asia. Kyllä silloin kelpasi minunkin autostani kovasti puhua ja kysellä kun se oli 10v vanha ja halpa kiesi ja hällä oli kaikin puolin parempi.
En kyllä yhtään ihmettele tuota apn kohtaamaa asennetta. Jos vaikka jatketaan autoista, niin veikkaanpa että kun joku junteista on ostanut uudehkon volkkarin, niin kyllä siitä jauhetaan koko ilta ja paukutellaan henkseleitä (eikä tässä mitään, ymmärrän kyllä että jos on vaihtanut autoa, niin siitähän sitä puhutaan loppuilta).
Mutta sitten kun se huomaakin, että jollakin on uudempi bemari isommalla koneella, niin yllättäen "vain hullu käyttää rahaa autoihin" ja premium-merkeissä maksetaan tyhjästä, ei Suomessa tuollaisia tehoja tarvitse, automaattivaihteisto ja ajonvakautusjärjestelmä ovat ihan turhia jne. En käsitä, miksi pitää alkaa heti mollaamaan.Niin meikäläinenkin om kateellinen,ei se ole paha
asia,kuinkahan moni on kateellisuuden takia pistä
nyt naapuria paremmaksi rahan saannissa,joka mahdol
listaa kaiken sen tavaramäärän jota ei oikeastaan
kukaan tarvitse. - khj
Mutta sitten kun se huomaakin, että jollakin on uudempi bemari isommalla koneella, niin yllättäen "vain hullu käyttää rahaa autoihin" ja premium-merkeissä maksetaan tyhjästä, ei Suomessa tuollaisia tehoja tarvitse, automaattivaihteisto ja ajonvakautusjärjestelmä ovat ihan turhia jne. En käsitä, miksi pitää alkaa heti mollaamaan.Tuttavapiiristä löytyy myös (valitettavasti) ihmisiä, joilla on kaikki parempaa/kalliimpaa kuin kellään muulla. Jos itse sattuu tosiaan hankkimaan vaikka paremman auton, heiltä kyllä saa kuulla miten kehnon ostoksen on sattunutkin tekemään.
Onhan noita.... - ostaisit säkin,
Mutta sitten kun se huomaakin, että jollakin on uudempi bemari isommalla koneella, niin yllättäen "vain hullu käyttää rahaa autoihin" ja premium-merkeissä maksetaan tyhjästä, ei Suomessa tuollaisia tehoja tarvitse, automaattivaihteisto ja ajonvakautusjärjestelmä ovat ihan turhia jne. En käsitä, miksi pitää alkaa heti mollaamaan....meinaan AUTON, ajat riisikupilla tai jollain, kiäh, kiäh,kiäh."
Onhan se kivaa kun menee hyvin ja pystyy saamaan irti sellaista mistä on haaveillut tai että töissä menestyy ja on muutenkin asiat ok. Rehentely on aina eri asia kuin vilpitön kertominen onnistumisistaan, jotkut kun ei osaa lopettaa ajoissa.
Porukka voi lisääntyä seurueessa tasaiseen tahtiin ja samaa litaniaa toistetaan yhtään lyhentelemättä. Se on vähän sama asia kun aletaan aina tehdä töitä kun kaksi saman alan tyyppiä kohtaa, hitsataan ja ohjelmoidaan vaikka kesken vihkimisenkin jos niikseen tulee. Niin että taitaa kiinnostaa pienet kivetkin enemmän kuin lopulta se kokoillan nonstop monologi. - jättämällä
khj kirjoitti:
Tuttavapiiristä löytyy myös (valitettavasti) ihmisiä, joilla on kaikki parempaa/kalliimpaa kuin kellään muulla. Jos itse sattuu tosiaan hankkimaan vaikka paremman auton, heiltä kyllä saa kuulla miten kehnon ostoksen on sattunutkin tekemään.
Onhan noita....kommentoinnit yksin heille ja vaihtamalla sujuvasti aihetta tai keskustelu kumppania, muuten ei piruista pääse eroon millään jos puolustuskannalle erehtyy.
- von aapori
Mutta sitten kun se huomaakin, että jollakin on uudempi bemari isommalla koneella, niin yllättäen "vain hullu käyttää rahaa autoihin" ja premium-merkeissä maksetaan tyhjästä, ei Suomessa tuollaisia tehoja tarvitse, automaattivaihteisto ja ajonvakautusjärjestelmä ovat ihan turhia jne. En käsitä, miksi pitää alkaa heti mollaamaan.Älkää nousukkaat avautuko.. jos on syntynyt siihen työtä tekevään rahvaaseen, et sä muutu miksikään vaikka laitat omegan ranteeseen ja ajat v 70 volvolla. Sä voit ihan hyvin ryypätä niiden surkeiden työläistaustaisten sukulaistes kanssa, kun loppujen lopuksihan sinäkään et ole mitään muuta.
Tää nykypäivän sosiaalidemokraattinen tasa-arvo on ihan perseestä.. Toista se oli vielä 1600-luvulla, jolloin teidänlaiset rahvaat nilkit eivät hyppineet pöydille. - .........
kademyöskin kirjoitti:
Niin meikäläinenkin om kateellinen,ei se ole paha
asia,kuinkahan moni on kateellisuuden takia pistä
nyt naapuria paremmaksi rahan saannissa,joka mahdol
listaa kaiken sen tavaramäärän jota ei oikeastaan
kukaan tarvitse.Minä olen vaikka olen suvun köyhin ja eivät pidä minuun yhteyttä väärien valintojeni vukse.
- omega ja volvo
von aapori kirjoitti:
Älkää nousukkaat avautuko.. jos on syntynyt siihen työtä tekevään rahvaaseen, et sä muutu miksikään vaikka laitat omegan ranteeseen ja ajat v 70 volvolla. Sä voit ihan hyvin ryypätä niiden surkeiden työläistaustaisten sukulaistes kanssa, kun loppujen lopuksihan sinäkään et ole mitään muuta.
Tää nykypäivän sosiaalidemokraattinen tasa-arvo on ihan perseestä.. Toista se oli vielä 1600-luvulla, jolloin teidänlaiset rahvaat nilkit eivät hyppineet pöydille.ovat junttien merkkejä. Rolex ja Jaguar olla pitää.
- Free man
omega ja volvo kirjoitti:
ovat junttien merkkejä. Rolex ja Jaguar olla pitää.
Vapaat miehet eivät mitään kelloja tarvitse.
omega ja volvo kirjoitti:
ovat junttien merkkejä. Rolex ja Jaguar olla pitää.
Patek Philippe ja Rolls Royce!
- Katkeroitunut menestyjä?
Huomaatko joutuneesi sivuraiteelle, kun olet muuttanut elämäntapasi toiseksi kuin muu suku? Sinulla on ulkonaisesti paremmin, mutta kadehditko nyt sitä yhteyttä, jonka olet menettänyt?
Ha arkailevat sinua ja peittävät tunteensa rehentelyyn omalla maalaisuudellaan, ja haluavat pitää sinut ruodussa irvailemalla ja halveksimalla menestystäsi.
Kaikesta pitää maksaa. Aivan erilaisesta elämästäsi joudut nyt maksamaan se hinnan, että sukusi on erottamassa sinut keskudestaan, ja olet suurennuslasin alla kaikessa, mitä teet. Kukaan ei ole profeetta omlla maallaan, sanotaan.
Sinun on parasta löytää itsellesi uudet läheiset ihmiset.- tehtaalaiset erikseen
Aloittajan sukulaiset voisivat olla omiani eteläsuomalaisesta paperiteollisuuskaupungista.
Näiden mielestä ainoa oikea tapa elää on mennä töihin yhtiölle ja sitten jauhaa niitä ikuisia juttuja autonvaihdoista ja omista ostoksista jotka aina sattuvat olemaan paljon parempia kuin muilla. Vaihtoehtoinen puheenaihe voi olla oma koira ja lähimarketin tarjoukset, miehillä ehkä kalastus. - Kyllä
tehtaalaiset erikseen kirjoitti:
Aloittajan sukulaiset voisivat olla omiani eteläsuomalaisesta paperiteollisuuskaupungista.
Näiden mielestä ainoa oikea tapa elää on mennä töihin yhtiölle ja sitten jauhaa niitä ikuisia juttuja autonvaihdoista ja omista ostoksista jotka aina sattuvat olemaan paljon parempia kuin muilla. Vaihtoehtoinen puheenaihe voi olla oma koira ja lähimarketin tarjoukset, miehillä ehkä kalastus.Tutun kuulosia demareita! :D
- Noroviirus
tehtaalaiset erikseen kirjoitti:
Näiden mielestä ainoa oikea tapa elää on mennä töihin yhtiölle ja sitten jauhaa niitä ikuisia juttuja autonvaihdoista ja omista ostoksista jotka aina sattuvat olemaan paljon parempia kuin muilla. Vaihtoehtoinen puheenaihe voi olla oma koira ja lähimarketin tarjoukset, miehillä ehkä kalastus.Pelottavan tutun kuuloista! Havahduin vasta äskettäin muutettuani länsisuomalaisesta tehdaskaupungista pois miten tehdaskulttuuri vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin.
Tässä kaupungissa paperimies on kuningas,tienaa sen minkä dippa-inssikin. Vaatimuksena kolmen viikon perehdytys.
Läpi kouluajan törmäsin tähän ilmiöön: kellään ei ollut yhtään draivia menestyä tai pyrkiä eteenpäin elämässään, koska hienointa oli olla paperimies. Koulutus ja pyrkimykset nähtiin tyhjinä, tiedostamattomalla tavalla tällainen ajattelu oli lukiossakin läsnä. - tehtaalaiset erikseen
Noroviirus kirjoitti:
Pelottavan tutun kuuloista! Havahduin vasta äskettäin muutettuani länsisuomalaisesta tehdaskaupungista pois miten tehdaskulttuuri vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin.
Tässä kaupungissa paperimies on kuningas,tienaa sen minkä dippa-inssikin. Vaatimuksena kolmen viikon perehdytys.
Läpi kouluajan törmäsin tähän ilmiöön: kellään ei ollut yhtään draivia menestyä tai pyrkiä eteenpäin elämässään, koska hienointa oli olla paperimies. Koulutus ja pyrkimykset nähtiin tyhjinä, tiedostamattomalla tavalla tällainen ajattelu oli lukiossakin läsnä.Oma synnyinkaupunkini on Kymenlaaksossa. Siellä asuvista sukulaisistani suuri osa on näitä perustehtaalaisia ja omasta mielestään todellisia kuninkaita. Paperimies arvostaa vain toista paperimiestä joka on ollut yhtä fiksu kuin hän ja mennyt töihin yhtiölle. Ja se tehdään kyllä kaikille selväksi.
Perustehtaalainen ei arvosta koulutusta, ja väheksyy kaikenlaisia itsensä sivistämispyrkimyksiä. Tärkeintä on materia ja pikkuporvarillinen elintasokilpailu. Autot, veneet ja mökit pitää olla viimeisen päälle, yhtiöllä tienatun rahan pitää näkyä. Mutta herranoloinen ei saa olla.
Kun tarpeeksi suuri osa kaupungin asukkaista jakaa tämän arvopohjan ja elämäntyylin, niin se ei voi olla vaikuttamatta yleiseen ilmapiiriin. - Nimetön
Vasta tähän asti luettuani erilaisia mielipiteitä voin yhtyä kirjoittelemaan ja näin sanoa minä myös jotain, elikkä:
Vielä yksi näkökulma.
Olipa kerran perheenisä joka nuorena miehenalkuna ajautui toisten nuortenmiesten, eli 17 vuotta kun oli , "pojankloppien" kanssa ennenaikaiseen palveluun, sodan eturintamaan. Siellä aikansa telmittyään ja näennaisesti ehjänä palasi sitten takaisin kotitantereelle, perusti perheen menemällä naimisiin ja hankkimalla 4 lasta viiden vuoden sisään.
Maanviljelyksestä sai pääasiassa elantonsa koko porukka. Kaikki ei kuitenkaan ollut perheonnen keskellä ihan kohdallaan sillä tämä pojankloppi ei osannutkaan enää rentoutua muuta kuin viinan avulla. Aina kun vähänkään väliä sattui työn parissa ahertaessaan tai muuten vaan tarvitsi hengähdystauon töiltään oli alkoholi kaikkein paras kaveri. Ymmärrettävää... joo.
Sodan traumat eivät päästäneet miestä otteestaan, ja kenet päästäisi ilman toisen apua? Hän valitsi viinan auttajakseen ja ei varmaankaan ollut muita vaihtoehtoja tarjolla kovin paljon, kuin ehkä tulla uskoon ja tehdä parannus silloin yli 60 vuotta sitten(siis, vaihtoehtoja oli).
Se ratkaisu tukeutua viinaan koitui hänen perheelleen kohtalokkaaksi. Vaimo ei kestänyt moista vaan sai hermoromahduksen. Lapset joutuivat nyt heitteille kun vanhin oli 6 vuotta. Eihän siihen aikaan ollut mitaan kodinturvaa yhteiskunnan puolelta kuin muutaman kerran silloin tällöin sai mies kotiapua lapsia ja taloutta hoitamaan kun mies joutui olemaan töissä melkein vuorokauden ympäri saadakseen elannon "perheelleen".
Se mikä oli positiivista oli se että hän kuitenkin hoiti työnsä kunniallisesti ja "yleensä" oli aika kiltti humalassa.
Ei häneltä riittänyt aikaa eikä energiaa lapsille kovin paljon.
Lapset kasvoivat kuitenkin päivä päivältä isommiksi ja keskenään useimmiten ottivat vastuun toisistaan,kunnes kuvaan ilmestyi kunnianhimoinen äitipuoli. Äitipuoli oli ylpeä kun pääsi isoon taloon emännäksi, mutta puutetta oli jatkuvasti jostakin. Äitipuoli ei myöskään sylkenyt lasiin vaan viikonloput olivat usein porukan kokoontuminen tähän kotiin ryyppäämään ja menot vain pahenivat vuosi vuodelta. Syntyi vielä kaksi lasta. Tässä ilmapiirissä kasvoivat lapset sitten "siipirikoiksi", ja kaikkien "sääliä" vastaanottaviksi. Juopot vain lisääntyivät talossa vuosien myötä. Pitihän alkoholistin saada kaltaistansa seuraa joskus. Rahaa puuttui jatkuvasti ja voi vaan miettiä paljonkohan siitä meni viinaan.
Vanhin lapsista joka oli selvinnyt tästä kasvualustasta aikuiseksi ja oli ajautunut arvostettuun ammattiin ja oman yrityksen vetäjäksi, yritti sitten aikuiseksi tultuaan saada vihdoin tätä alhoholisti-isää hoitoon. Vastustus oli tietenkin kova. Eihän alkoholisti myönnä olevansa alkoholisti tai sairas. Siihen elämänsa valintaan veti lopulta viimeisen henkäyksen, kuitenkin arvostettavassa iässä.
Lapset oppivat arvostamaan sitä että säilyi jotenkin hengissä seuraavaan päivään ja oppivat arvostamaan ihmistä jos toistakin huolimatta siitä mitä materialistista valtaa hän saavuttaa tai ei saavuta. Se ei ollut tärkeää. Se mikä jäi lapsille oli tyhjyys sisimpään. Isän läsnäolo puuttui. Voi vain kysyä miten sen tyhjyyden voi poistaa sillä se on pahinta sorttia mitä voi olla.
Olkaa siis kiitollisia jos teillä on edes jonkunlainen yhteys sukuun ja tuttaviin jotka ovat uteliaita mitä sinulle kuuluu ja miten voit. Ehkä sinun, joka aloitit kirjoituksen, suku on juuri näitä lapsia joilta sota riisti yhtä sun toista mutta kaikkein tärkeimmän, oman isän... - kopio
Nimetön kirjoitti:
Vasta tähän asti luettuani erilaisia mielipiteitä voin yhtyä kirjoittelemaan ja näin sanoa minä myös jotain, elikkä:
Vielä yksi näkökulma.
Olipa kerran perheenisä joka nuorena miehenalkuna ajautui toisten nuortenmiesten, eli 17 vuotta kun oli , "pojankloppien" kanssa ennenaikaiseen palveluun, sodan eturintamaan. Siellä aikansa telmittyään ja näennaisesti ehjänä palasi sitten takaisin kotitantereelle, perusti perheen menemällä naimisiin ja hankkimalla 4 lasta viiden vuoden sisään.
Maanviljelyksestä sai pääasiassa elantonsa koko porukka. Kaikki ei kuitenkaan ollut perheonnen keskellä ihan kohdallaan sillä tämä pojankloppi ei osannutkaan enää rentoutua muuta kuin viinan avulla. Aina kun vähänkään väliä sattui työn parissa ahertaessaan tai muuten vaan tarvitsi hengähdystauon töiltään oli alkoholi kaikkein paras kaveri. Ymmärrettävää... joo.
Sodan traumat eivät päästäneet miestä otteestaan, ja kenet päästäisi ilman toisen apua? Hän valitsi viinan auttajakseen ja ei varmaankaan ollut muita vaihtoehtoja tarjolla kovin paljon, kuin ehkä tulla uskoon ja tehdä parannus silloin yli 60 vuotta sitten(siis, vaihtoehtoja oli).
Se ratkaisu tukeutua viinaan koitui hänen perheelleen kohtalokkaaksi. Vaimo ei kestänyt moista vaan sai hermoromahduksen. Lapset joutuivat nyt heitteille kun vanhin oli 6 vuotta. Eihän siihen aikaan ollut mitaan kodinturvaa yhteiskunnan puolelta kuin muutaman kerran silloin tällöin sai mies kotiapua lapsia ja taloutta hoitamaan kun mies joutui olemaan töissä melkein vuorokauden ympäri saadakseen elannon "perheelleen".
Se mikä oli positiivista oli se että hän kuitenkin hoiti työnsä kunniallisesti ja "yleensä" oli aika kiltti humalassa.
Ei häneltä riittänyt aikaa eikä energiaa lapsille kovin paljon.
Lapset kasvoivat kuitenkin päivä päivältä isommiksi ja keskenään useimmiten ottivat vastuun toisistaan,kunnes kuvaan ilmestyi kunnianhimoinen äitipuoli. Äitipuoli oli ylpeä kun pääsi isoon taloon emännäksi, mutta puutetta oli jatkuvasti jostakin. Äitipuoli ei myöskään sylkenyt lasiin vaan viikonloput olivat usein porukan kokoontuminen tähän kotiin ryyppäämään ja menot vain pahenivat vuosi vuodelta. Syntyi vielä kaksi lasta. Tässä ilmapiirissä kasvoivat lapset sitten "siipirikoiksi", ja kaikkien "sääliä" vastaanottaviksi. Juopot vain lisääntyivät talossa vuosien myötä. Pitihän alkoholistin saada kaltaistansa seuraa joskus. Rahaa puuttui jatkuvasti ja voi vaan miettiä paljonkohan siitä meni viinaan.
Vanhin lapsista joka oli selvinnyt tästä kasvualustasta aikuiseksi ja oli ajautunut arvostettuun ammattiin ja oman yrityksen vetäjäksi, yritti sitten aikuiseksi tultuaan saada vihdoin tätä alhoholisti-isää hoitoon. Vastustus oli tietenkin kova. Eihän alkoholisti myönnä olevansa alkoholisti tai sairas. Siihen elämänsa valintaan veti lopulta viimeisen henkäyksen, kuitenkin arvostettavassa iässä.
Lapset oppivat arvostamaan sitä että säilyi jotenkin hengissä seuraavaan päivään ja oppivat arvostamaan ihmistä jos toistakin huolimatta siitä mitä materialistista valtaa hän saavuttaa tai ei saavuta. Se ei ollut tärkeää. Se mikä jäi lapsille oli tyhjyys sisimpään. Isän läsnäolo puuttui. Voi vain kysyä miten sen tyhjyyden voi poistaa sillä se on pahinta sorttia mitä voi olla.
Olkaa siis kiitollisia jos teillä on edes jonkunlainen yhteys sukuun ja tuttaviin jotka ovat uteliaita mitä sinulle kuuluu ja miten voit. Ehkä sinun, joka aloitit kirjoituksen, suku on juuri näitä lapsia joilta sota riisti yhtä sun toista mutta kaikkein tärkeimmän, oman isän...melkolailla omasta lapsuudestani. Alkoholilla hoiti isä rintamatraumojaan ja äitini tuli äitipuoleksi keskenkasvuisena tytönhupakkona. Meitä lapsia uusperhekuvio mukaan laskien yhteensä 7. Suurin osa sisaruksista ei aikuisiällä ole missään tekemisissä keskenään. Kateutta ja pahansuopaisuutta on vaikka muille jakaa. Alkoholistikoti ei pysty tarjoamaan kovin kummoisia eväitä elämään. Eipä ollut mitenkään mieltä ylentävää koukkia tekohampaita oksennusämpäristä klo. 3.00 aamuyöllä, varsinkin kun aamulla koulussa tärkeät kokeet. Koskaan eivät vanhempani (isä jo kuollut) ole pyytäneet anteeksi lapsuutemme rikkonaista elämää. Päinvastoin; äiti juo edelleen ja kännipäissään on omille lapsille katkera ja vihamielinen. Tietenkin sitä välillä kaipaa aitoa välittämista oman lapsuudenkodin perheeltä mutta toisaalta; aikuisena on mahdollisuus enemmän hakeutua omaa hyvinvointia tukevien ihmisten seuraan ja näin olen tehnytkin.
- tuo on totta
kuka laittaa ihmiset "ruotuun" jos ei ne läheiset ihmiset. Ne jotka ovat tunteneet sinut kautta aikain.
Jos alkaa mennä liian lujaa, rehvastellaan matkustelulla jne (kaikkihan nykyään matkustaa, ei senpuoleen),
rahoilla ja omaisuudella, silloin on hyvä kun tulevat ne todelliset ystävät sanomaan, että jotain rajaa, tavallinen kuolevainen sinäkin vain olet.
- taas..
Meidän suvussa on menestyjiä, vaikka ollaankin piikarenki-esiisistä lähtöisin, niin yksi menestyneistä ja ainakin joissain piireissä tunnetuista johtajista on serkkuni. Itse olen pätkätyöläinen, sitten löytyy siivojaa, eläkeläistä, pikkupomoa eli työnjohtajaa, kauppiasta, opettajaa, eli lähes kaikkia. Ei nyt kovin usein nähdä, kun eri puolilla Suomea asutaan, mutta hyvin sulassa sovussa ollaan. Me metsäläiset olemme ylpeitä noista menestyjistä ja mielellämme niistä puhummekin, kun ovat sukua. Toisaalta taas, nämä menestymeimmät ovat kannustaneet minuakin ja nyt aikuisiällä heidän kannustuksensa, ainakin osin, siivittämänä valmistun piakkoin insinööriksi ja työpaikka näyttää varmalta. Meillä ei dissata sukumme vammaistakaan, vaan autamme kaikki yhdessä häntä pärjäämään.
Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Miksei muut suvut ole yhtä fiksuja kuin meidän? Siis, ajattelen näin ihan todella. Mieheni suvussa sitten esiintyy kyllä tuota kateutta aika paljonkin, ei aina jaksaisi. Osa heistäkin ihan fiksuja, mutta osa sitten : "sillä ja sillä on 300.000" maksava talo (täällä päin paljon) jne tai veljeni ammatin kuullessaan, "taitaa tienata hyvin". No niin tienaa, mitä sitten? Itsepä on asemaansa päässyt, valittamalla ei sinne pääse. Mutta ap, ei kaikki kaipaa materiaa. Toiset tykkää elää ekologisesti ja on ihmisiä, jotka hyvistä tuloista huolimatta eivät näytä sitä. Vrt. "köyhästi elänyt mummo paljastui miljonääriksi". - Sukulaiset
Vento vieras paljon parempi kun heleve suku.
- onnea vaan
sukulainen ja kun aikani loukkauksia otin vastaan,lopetin sukujuhlissa käynnit.En osallistu enää,ja en edes muista sellaisia panettelijoita.
Suuri helpotus kun tajusin että ei ole pakko tavata eikä olla yhteydessä enää. - täällä.....
oman puolen suku asuu etelä suomessa itse muutin miehen perässä keskisuomeen. mitä vähemmän olen sukulaisteni kanssa toimessa niin sen parempaa.... miehen puolen suku on tosi ihana!
- epäuskoinen
Mun rehellinen mielipide on että "menestys" ei tuo elämään sisältöä, simppeli elämän tyyli on kaikkein paras mahdollinen,
huom. en tarkota että tää kossun vetäminen viikonloppusin olis hyvä koska olen itse absolutisit.
mutta en tahtos olla kyllä kummankaan asemassa, en näiden juoppo metsäläisten enkä hyvin menestyneenkään.
Simppeli elämä on paras mutta sen pitää olla alkoholiton. tai ainakaan alkoholista riipumaton. - xoxoxoxoxo
Ja mitä menestyksesi sisältää?
- joku vaan
Huomatkaahan että naapuri kateus on suomen maaseudun ainut liikkeelle paneva voima. Meillä elettäisiin kivikaudella jos kateutta ei olisi se ajaa ihmisiä eteen päin....
- omituinen
joku vaan kirjoitti:
Huomatkaahan että naapuri kateus on suomen maaseudun ainut liikkeelle paneva voima. Meillä elettäisiin kivikaudella jos kateutta ei olisi se ajaa ihmisiä eteen päin....
Naapuri löysi onnen siskostaan,nyt jo otti ihan vieraan naisen maatalouslomittajan jonka kans teki pojan, josta kasvattaavat sivarin,kukkaispojan sitten yhdessä pystyttäävät pellolle heinäseipäitä joihin pukevat kirpparilta hakemansa vaatteet.Lähes kaikki esittää naista .Sanovat ITE taiteeksi I=itse T=tyydytystä E=estoitta, Raha ei juuri liiku mutta terveitä ovat jos ei olisi tyrää ja känsiä käsissä!
- Nimetön
Kaikki suomaalaisethan ovat metsäläisiä!
Toisaalta:
jos on niin tyhmä, ettei tiedä elämän tarkoitusta,
voi olla, että voi panostaa "älykkyytensä"
roinan ja rahan hankkimiseen ja palvontaan.
Aarre;)- suomaalaiset?
Asuvat siis suolla?
Mitä tarkoittaa olla metsäläinen?
Onko mielestäsi menestys sitä, että panostaa roinan ja rahan hankkimiseen?
Olet melkoisen hakoteillä!
Todelliset menestyjät eivät ole ahneita!
Voitko itse auttaa nälkäistä, jos oma lautasesi on tyhjä?
- kainuulaisia?
Ymmärrettävästi ainakin kainuulaiset on katteellista porukkaa...
- ne on kaikki
kainuulaisia koko Suomi tai ainakin 10 prosenttia
- kaikki kadehtii
kuitenkin sitten. Olen ainainen puheen ja päivittelyn aihe. Muilla on perheet kalliit talot uudet autot. Lainat ja työpaineet.
Kiukkuset akat, läskit ukot, kitisevät pennut joiden perässä sukujuhlissa laukataan, ettei ne vain sotke vaatteitaan.
Hah mä oon ainut suvun artisti ja retku. Mulla on kaks lasta kanssa, yhteishuoltajuudessa. Me eletään vain eikä stressata, mistään maallisista hienouksista.
Nyt niillä on päivittelyn aiheena mun 25 vuotta nuorempi tyttöystävä.
että se on ihan bimbo etc....kun on niin sexy, No so wut. Kyllä ne muutkin läskimahat sellasta panis jos sais, muttei ne mitään saa. Päiväunelmissaan vetävät käteen katellen jotain nettipornoa.
Mä elän enkä jumita, missään oravanpyörässä. Tai uraputkessa.
Mullon kuitenkin vanha idyllinen omakotitalo ja jonkunlainen auto, ei velkaa, ei työpaineita.
Helppoa näin, mut kyllä mäkin varmaan mieluummin sellanen mettäläiskännääjä olisin kuin joku rahan ja kulutushysterian perässä laukkaava uraputki pukupelle.
Mut onneksi olenkin tässä hierarkiassa sua ja sun sukulaisias fiksumpi ja nautin taiteilija elämästä.
Katos mä olen siellä "ravintoketjun" huipulla.
"Maslowin tarvehierarkiassa".- Konsultti70
mitä itsellä ei ole kun luulee että aina toisella on kaikki paremmin. Onneksi meitä on erilaisia, toisia raha rauhoittaa, toisille sillä ei ole väliä. Toisille riittää kun saa elää juuri niinkuin huvittaa miettimättä mitään sen enempää. Toiset yrittää suunnitella elämänsä pitkälle eteenpäin. Toiset ei pysty huomista päivää pitemmälle asioita miettimään. Ja sitten kun joskus käykin hassusti niin ainahan se vika on jossain muussa kuin itsessä.
- olet pääsyt
pidemmälle kuin muut sukulaiset... Kyllä ne joskus ymmärtää...
- masentaa
Meillä aivan sama kuvio, paitsi että nimenomaan minun pärjääminen se on kaikkein ärsyttävintä, muut saa pärjätäkin, minä en. Hyvin kuvaavaa oli, kun minua satuttiin haastattelemaan oman alani asiasta lehteen, niin eipä puhettakaan, että kukaan olisi kommentoinut jotain positiivista ja rohkaisevaa, kuten "hyvin sanottu" tai "siitä se lähtee, hienoa" tai "ammattilaisen puhetta" jne. Näin sanoivat kaksi muuta tuttuani kylläkin, osasivat olla oikeasti iloisia puolestani. Sen sijaan samaan hengenvetoon kerrottiin, että myös sitä ja sitä sukulaista oli haastateltu paikalliseen lehteen ja hirveä alemmuuden tunne, kun minua haastateltiinkin valtakunnalliseen.
Tämä masentaa oikeasti, kun itselle on kutenkin nuorena ihmisenä mahtavaa päästä vähän edes elämässä eteenpäin, mutta näin ei ole asianlaita edes lähimpien sukulaisten mielestä.
- Jim Simsalabim
Tokipa en ole nähnyt yhtään niin sanottua menestyjää, joka olisi varsinaisesti sivistynyt.
Rahahan ei tee kenestäkään sen parempaa ihmistä kuin toisestakaan siitäkään riippumatta ajaako käytetyllä Ford Mondeolla vai ei, koska menestymiseenhän ei vaadita muuta kuin pohjaton ahneus ja ripaus hyvää tuuria.
Toisaalta menestyminen kapitalismissa perustuu riistoon, joten pröystäily herättää aina oikeutettua katkeruutta.- perustuu vapaaehtoisuuteen
"Toisaalta menestyminen kapitalismissa perustuu riistoon, joten pröystäily herättää aina oikeutettua katkeruutta."
Olet ymmärtänyt kapitalismin (=markkinatalous) väärin. Menestyminen kapitalismissa perustuu siihen, että pystyt tuottamaan jollekin niin paljon lisäarvoa, että hän on siitä valmis maksamaan. Ostaminen kun kapitalismissa on vapaaehtoista. - Jim Simsalabim
perustuu vapaaehtoisuuteen kirjoitti:
"Toisaalta menestyminen kapitalismissa perustuu riistoon, joten pröystäily herättää aina oikeutettua katkeruutta."
Olet ymmärtänyt kapitalismin (=markkinatalous) väärin. Menestyminen kapitalismissa perustuu siihen, että pystyt tuottamaan jollekin niin paljon lisäarvoa, että hän on siitä valmis maksamaan. Ostaminen kun kapitalismissa on vapaaehtoista.Ostaminen kapitalismissa perustuu vain osittain vapaaehtoisuuteen. Ihmisen elääkseen on nykypäivänä alistuttava riistoon.
Vasta sen jälkeen, kun ihminen on kykeneväinen tulemaan toimeen ilman riiston alaiseksi joutumista, voidaan puhua vapaaehtoisuudesta. - Konsultti70
Jim Simsalabim kirjoitti:
Ostaminen kapitalismissa perustuu vain osittain vapaaehtoisuuteen. Ihmisen elääkseen on nykypäivänä alistuttava riistoon.
Vasta sen jälkeen, kun ihminen on kykeneväinen tulemaan toimeen ilman riiston alaiseksi joutumista, voidaan puhua vapaaehtoisuudesta.Äkkiä päästään siihen peruskysymyksen ääreen, että olisiko parempi jos kaikilla menisi tasaisen huonosti riippumatta kyvyistä/ahkeruudesta tms. Riistetäänkä ihmistä joka on palkkatyössä? ainahan voi muuttaa sitten metsään elämään niin eipä kukaan ole riistämässä. Toinen klisee on se, että on olemassa joku yhteinen potti joka pitäisi jakaa tasapuolisesti kaikille. Ikävä realiteetti vaan on, että se potti alkaa pidemmällä välillä kummasti pienetä jos se liian tasan jaetaan..
- Jim Simsalabim
Konsultti70 kirjoitti:
Äkkiä päästään siihen peruskysymyksen ääreen, että olisiko parempi jos kaikilla menisi tasaisen huonosti riippumatta kyvyistä/ahkeruudesta tms. Riistetäänkä ihmistä joka on palkkatyössä? ainahan voi muuttaa sitten metsään elämään niin eipä kukaan ole riistämässä. Toinen klisee on se, että on olemassa joku yhteinen potti joka pitäisi jakaa tasapuolisesti kaikille. Ikävä realiteetti vaan on, että se potti alkaa pidemmällä välillä kummasti pienetä jos se liian tasan jaetaan..
Riistoa on kaikki pakolla vieminen, riistoon perustuvaan työhön pakottaminen.
Kapitalismissa riistoa syntyy, kun omistajat eivät korvaa työsuoritusta koskaan täysiarvoisesti, vaan ottavat lisäarvon itselleen.
Mitä sitten tulee palkitsemiseen, niin eihän työstä ole maksettu enää aikoihin, vaan omistamisesta.
Firmoja saneerataan ihan vain sen vuoksi, että omistajille saataisiin aikaisempaa enemmän liksaa. Jopa verotus on suunniteltu niin, että se suosii pääomatuloja palkkatulojen sijaan.
Näyttää myös siltä, että ammattiyhdistysliikekin on jo siinä määrin kapitalisti, että se on yksinkertaisesti unohtanut tehtävänsä. Samoin näkyy olevan myös vasemmiston laita, joka ei näy edes lukeneen mitään vasemmistolaisuuteen viittaavaa, saati seurannut aikaansa. Siinä määrin pyöreäpäistä porukkaa sielläkin on, ainakin äänestä päätellen. - tehdä asialle?
Jim Simsalabim kirjoitti:
Riistoa on kaikki pakolla vieminen, riistoon perustuvaan työhön pakottaminen.
Kapitalismissa riistoa syntyy, kun omistajat eivät korvaa työsuoritusta koskaan täysiarvoisesti, vaan ottavat lisäarvon itselleen.
Mitä sitten tulee palkitsemiseen, niin eihän työstä ole maksettu enää aikoihin, vaan omistamisesta.
Firmoja saneerataan ihan vain sen vuoksi, että omistajille saataisiin aikaisempaa enemmän liksaa. Jopa verotus on suunniteltu niin, että se suosii pääomatuloja palkkatulojen sijaan.
Näyttää myös siltä, että ammattiyhdistysliikekin on jo siinä määrin kapitalisti, että se on yksinkertaisesti unohtanut tehtävänsä. Samoin näkyy olevan myös vasemmiston laita, joka ei näy edes lukeneen mitään vasemmistolaisuuteen viittaavaa, saati seurannut aikaansa. Siinä määrin pyöreäpäistä porukkaa sielläkin on, ainakin äänestä päätellen.Olet osin oikeassa. Mutta mitä saarnan lisäksi aiot tehdä?
Kapitalismiahan se kuvaamasi on, mutta AINA on myös third way. Kolmas tie..
Kun alat yrittäjänä, maksat kapitalistille vuokraa, pääomasta, työkaluista, yms. Tuotteesi on mentävä kaupaksi jne.
Voiko työn teettäjä maksaa tekijälle koko uuden arvon? Se yritys ei toimisi!
Et itse yrittäjänä pääse sivukuluista, vaikka toki sun on yritettävä pitää ne pieninä.
Olen opiskellut sitä miten kapitalisti asian ajattelee - vihollisen systeemi on tunnettava. Sodassakin. Ja sen tunteva voittaa. Tai alistuu orjan osaan!
Koska en orjaksi ala - en katkerana huutele penkin päästä. Aloin toimia ja auttaa toisia!
Kaltaisiasi huutelijoita on - mutta ette tee yhtään mitään!
Aikoinaan ökyisäntä huusi, että Suomi viedään sosijalismiin, kun perustettiin peruskoulu.
Kuka siitä enää luopuisi?
Haluatko olle katkera - vai menestyä? Se on valinta! Itse köyhänä valitsin jälkimmäisen. Ja autan muitakin JOS he itse haluavat!
Pahin on ihmisen oma iso ego - joka "tietää" kaiken. Eli eivät halua edes kuulla...
kalex@suomi24.fi - ei vielä rikas
Apua, mulla on Ford Mondeo ja käytetty!! meinasin kyllä just syksymmällä vaihtaa uudempaan, annatteko anteeksi, jos vasta sitten....?
- .....
ei vielä rikas kirjoitti:
Apua, mulla on Ford Mondeo ja käytetty!! meinasin kyllä just syksymmällä vaihtaa uudempaan, annatteko anteeksi, jos vasta sitten....?
joo ei annetta!Äkkiä vaihtoon.. mullakin oli Ford escort, meilekein pyöreitä jo sen kanssa juhlittiin. Sitten rupesi hävettämään niin vaihdoin.
Nyt autotallissa vielä toinen huonopiilossa riisiratas-93,ettehän kerro kellekkään? - Jim Simsalabim
tehdä asialle? kirjoitti:
Olet osin oikeassa. Mutta mitä saarnan lisäksi aiot tehdä?
Kapitalismiahan se kuvaamasi on, mutta AINA on myös third way. Kolmas tie..
Kun alat yrittäjänä, maksat kapitalistille vuokraa, pääomasta, työkaluista, yms. Tuotteesi on mentävä kaupaksi jne.
Voiko työn teettäjä maksaa tekijälle koko uuden arvon? Se yritys ei toimisi!
Et itse yrittäjänä pääse sivukuluista, vaikka toki sun on yritettävä pitää ne pieninä.
Olen opiskellut sitä miten kapitalisti asian ajattelee - vihollisen systeemi on tunnettava. Sodassakin. Ja sen tunteva voittaa. Tai alistuu orjan osaan!
Koska en orjaksi ala - en katkerana huutele penkin päästä. Aloin toimia ja auttaa toisia!
Kaltaisiasi huutelijoita on - mutta ette tee yhtään mitään!
Aikoinaan ökyisäntä huusi, että Suomi viedään sosijalismiin, kun perustettiin peruskoulu.
Kuka siitä enää luopuisi?
Haluatko olle katkera - vai menestyä? Se on valinta! Itse köyhänä valitsin jälkimmäisen. Ja autan muitakin JOS he itse haluavat!
Pahin on ihmisen oma iso ego - joka "tietää" kaiken. Eli eivät halua edes kuulla...
kalex@suomi24.fiToiset tekevät, toiset ajattelevat.
Tavallisesti asiat korjaantuvat jahka ihmiset alkavat oivaltaa, että asioita voidaan ajatella toisellakin tavalla. - todellisuus.
Konsultti70 kirjoitti:
Äkkiä päästään siihen peruskysymyksen ääreen, että olisiko parempi jos kaikilla menisi tasaisen huonosti riippumatta kyvyistä/ahkeruudesta tms. Riistetäänkä ihmistä joka on palkkatyössä? ainahan voi muuttaa sitten metsään elämään niin eipä kukaan ole riistämässä. Toinen klisee on se, että on olemassa joku yhteinen potti joka pitäisi jakaa tasapuolisesti kaikille. Ikävä realiteetti vaan on, että se potti alkaa pidemmällä välillä kummasti pienetä jos se liian tasan jaetaan..
hetkellä monella menee huonosti kyvyistä riippumatta. eli työpaikkoja ei riitä kaikille osaaville ja ahkerille!
- Ignak
Ehkä kaikki ihmiset ei tarvitse niin paljon kuin toiset, vaan tyytyvät mielihyvin vähempään.
- Pistemies
Ole ihmeessä menemättä. Jos tunteesi sukulaisia kohtaan ovat tuollaisia niin miksi edes välität pitää heihin yhteyttä? Kateellisia löytyy aina, mutta tuo asenne minusta viestittää sitä, että annat heille hyvän aiheen sanoa sinua kusipääksi. Toki voihan tuo asenteesi olla kateellisten haukkumisien lopputulos. Jokatapauksessa minusta tuhlaat aikaasi sukujuhlissa joissa olevia et itse halua nähdä eivätkä he sinua.
- elämää?
Sulla on paha ongelma, harmi. Et pysty oikeen nauttimaan omasta menestyksestäsi, elät elämääsi muiden kautta ihan kuten luulet muidenkin tekevän.
Onneksi mun suvussa on sekä menestyjiä ja ei ehkä ihan niin menestyjiä, jos näitä sun kriiteereitäs käytetään.
Pahimmat kadehtijat eivät tule suvusta vaan niistä suvun ulkopuolisista jotka ovat jollakin naima- tms. kaupalla tulleet sukuun. Jösses sitä sähläämistä ja kieroilua jota nää 'sukuun naidut' jaksaa pitää.
Moneen kertaan olen sanonut että on aivan turha tulla mulle urputtaan kenenkään menestyksistä tai menetyksistä, kenenkään autoista tai asunnoista mua kiinnosta. Kiva on jos menestyy eikä tartte rekkaleissa kulkee.
Mut mä luulenkin että tää on nimenomaan just sellanen kypsymättömyyden osoitus tämä kateus.
Ajan päästä alkaa huomaan että asioissa on puolensa ja puolensa. Tietty se tehtaan rasvarinakin voi olla aika tylsännäköstä työtä mutta kyllä no lentokentätkin aika piäniks käy aikaa myöten ja ennenkaikkea tylsiks. Mut sit se elämä vasta tylsää on jos ei oo sitä ollenkaan, meinaan oma elämä! - KokeneempiMenestyja
Jossain vaiheessa kun mahdollisesti kasvat aikuiseksi (useimmilla tapahtuu jossain 35-45 vuoden paikkeilla) ja olet joutunut menettämään niin työpaikan, naisen/miehen kuin jättämään asunnonkin taakse, huomaat että ne "pelit ja vehkeet" ovat yhtä tyhjän kanssa.
Materia ei tee onnelliseksi, vaan ihmiset, jotka välittävät sinusta ja arvostavat sinua. Ne voivat sitten olla köyhiäkin tai elää vaatimattomasti.
No, juopottelut on toki tyhmää touhua.
Itsekin nautin palkkaa, jota saa vain reippaasti alle 100,000 ihmistä Suomessa, mutta ylpeä materiasta en ole pätkääkään. Se on typeryyttä. Kyllä elämä muistaa aina opettaa, jos krääsään ja turhamaisuuksia arvostaa liikaa.- BananaRepublic
Huvittavaa, että rikkaat ja hyväpalkkaiset jaksavat aina jauhaa, miten raha ja krääsä ei ole tärkeää!
No, jos se ei ole tärkeää, niin luovu sitten siitä ja anna köyhille!
Ai et halua antaa vai?
Niin arvelinkin. Materia ja raha on sittenkin tärkeää.
- kurjaa...
olisi mielestäni luonnollista olla onnellinen, jos sukulainen menestyy. Itse iloitsen siitäkin, jos sukulaiset pärjäävät jotenkin. Suvussa on myös jonkin verran sairaitta tai ei varsinaisesti ole sukulainen, joka aiheuttaa ihmissuhdeongelmia ja materialismia.
- uraohjukselta toiselle
Kysymyksessä kuulostaisi olevan vähän molemminpuolinen asennevika.
Itsellä on suvussa "normiduunareita", jotka ovat hukkumaisillaan isoihin ja pitkiin asuntovelkoihinsa, sekä muita muuten vaan pienituloisia, samoin kavereita on työttömistä kriminaalien kautta yritysjohtajiin.
Nämä kaikki yllämainitut ihmisryhmät kohtelevat minua juuri samalla tavalla kuin kaikkia muitakin, kukaan ei katso kieroon, eikä kukaan pyydä (pika)vippiäkään.
Homman juju on siinä, että kun olen näiden "heikompiosaisten" sukulaisten tai ystävien kanssa tekemisissä, olen ikäänkuin maassa maan tavalla.
Tässä lupaamani 7 vinkkiä:
1. Jos olen vierailulla sukulaisilla tai kavereilla ja porukalla on taipumus ryypätä aamu neljään, niin itse jatkan vaikka aamu seitsemään. :)
2. Jos on selvinpäin dokaavien tuttavien kännäillessä, niin siitä saa tuon hienohelma-statuksen hyvin äkkiä, mutta ansiotason kanssa tuolla ikävällä nimityksellä ei ole mitään tekemistä.
3. Kaappihomoon auttaa naisen hankinta,
4. Pröystäilyyn auttaa se, että pukeudut välillä verkkareihin,
5. Kusipään statusta lieventää se että rajoitat itsensä esille tuomista.
6. Katkeriin tuttaviin voi vaan koittaa valaa uskoa heidän omasta paremmasta huomisesta.
7. Tärkein vinkki: Metsäläistä ei saa milloinkaan nimittää metsäläiseksi, vaikka metsäläinen ei olisikaan kuulemassa!
Nämä yllämainitut ovat ehdottomia uhrauksia joita sinun on tehtävä, jos aiot pysytellä väleissä ystävien ja sukulaisten kanssa, ilman että koet joutuvasi nimittelyn, pilkan tai kateuden uhriksi.
Kieliasustasi paistaa lävitse, että saatat olla alle 25 vuotias? Tuossa ikäryhmässä kateellisuus saa toisinaan massiivisia mittasuhteita, varsinkin jos olet saanut hankituksi esim. ensimmäisen UUDEN hienon auton, ennen tuota maagista varttivuosisadan ikää.
Jos pelaat korttisi oikein, saattavat nämä negatiiviset asenteet ja mielipiteet kääntyä hienovaraiseksi ylpeydeksi ja kannustukseksi sekä arvostukseksi tekemisiäsi kohtaan. Prosessi on kuitenkin pitkä, koska suomalaisten asenteet muuttuvat hitaasti, eli kannattaa varata ainakin 2 vuotta tähän ilmapiirin muutokseen.- sun esittää
jotain muuta kuin olet, vaikka et tekisi edes bisnestä. Kyllä mä vaikka olisin sitten mieluummin se kaappihomo ja vaan nauraisin mokomia mielipiteitä. Olet joukkosielu. Siinä sulle uusi nimi.
- uraohjukselta toiselle
sun esittää kirjoitti:
jotain muuta kuin olet, vaikka et tekisi edes bisnestä. Kyllä mä vaikka olisin sitten mieluummin se kaappihomo ja vaan nauraisin mokomia mielipiteitä. Olet joukkosielu. Siinä sulle uusi nimi.
Minulta edelläkuvaamani käyttäytyminen tulee ihan luonnostaan, eli käsittelen niitä "taviksia" samanvertaisena kuin taloudelliseesti menestyneempiä ihmisiä.
Tällöin myös "tavikset" kohtelevat paremmin.
Niillä, joilla menestys nousee hattuun, alkaa tulemaan tämä "metsäläismentaliteetti"lävitse, ja muita aletaan pitämään alempiarvoisena. Ei ole ihme, jos ystävät ja sukulaiset pitävät kaappihomona jos oma asenne on tuollainen kuin sinulla.
Oikeasti menestynyt ihminen ei milloinkaan alennu nimittelemään, toisin kuin sinä. - PIMPIM
MAINITSEMIASI SEITSEMÄÄ OHJETTA KUTSUTAAN PER-
SEENNUOLEMISEKSI. TOINEN TÄRKEÄ ASIA, METSÄLÄI-
SET, ETENKIN MAANVILJELIJÄT, OVAT LÄHES JÄRJES-
TÄIN PAREMPITULOISIA KUIN SUURTENKAAN YRITYSTEN
PIKKU URANARSISTIOHJUKSET, HUUMEVELKOIHINSA KAA-
TUMISEN JÄLKEEN TORPEEDOT. - käytöstä
uraohjukselta toiselle kirjoitti:
Minulta edelläkuvaamani käyttäytyminen tulee ihan luonnostaan, eli käsittelen niitä "taviksia" samanvertaisena kuin taloudelliseesti menestyneempiä ihmisiä.
Tällöin myös "tavikset" kohtelevat paremmin.
Niillä, joilla menestys nousee hattuun, alkaa tulemaan tämä "metsäläismentaliteetti"lävitse, ja muita aletaan pitämään alempiarvoisena. Ei ole ihme, jos ystävät ja sukulaiset pitävät kaappihomona jos oma asenne on tuollainen kuin sinulla.
Oikeasti menestynyt ihminen ei milloinkaan alennu nimittelemään, toisin kuin sinä.siinä vaan tarvitaan. Ei mikään sosiaalinen asema oikeuta epäkunnioittavaan käytökseen. Ne 'alemman' sosiaaliluokan porukka vaan on sanoissaan rempseempiä aluksi. Ne heittää pallon eteenpäin, jos tulee kunnioittavaa käytöstä, kyllä nekin käyttäytyy samoin sua kohtaan.
- uraohjukselta toiselle
PIMPIM kirjoitti:
TUMISEN JÄLKEEN TORPEEDOT.Olisit lukenut myös toisen vastaukseni.
Eli MINUN ei tarvitse esittää mitään, minulle on ihan sama että teenkö kuppia duunarin, työttömän, vai sijoittajan tai yritysjohtajan kanssa. Ketään en katso alaspäin, eikä minua kukaan kavereista tai sukulaisista halveksi.
Ongelma oli tämän koko keskustelun avaajalla,jolle vastasin, ei minulla.
Piti oikein tsekata veropörssistä sinun väitteesi maanviljelijöiden tuloista, ja kyllä, synnyinpaikkakunnaltani ja naapurikunnista yksi (1) noin 30:stä maajussista tienaa enemmän kuin minä. Olen oikein tyytyväinen tähän elintasoon, siis huomioiden sen, että ikää on juuri ja juuri varttisata :)
Varsinkin nyt kun paljastit että yleensä uraohjukset tienaavat vähemmän kuin suurin osa maajusseissta. :) Kiitos tästä, taas on kiva jatkaa ja tuntea itsensä lähes ainutlaatuiseksi! :) - uraohjukselta toiselle
käytöstä kirjoitti:
siinä vaan tarvitaan. Ei mikään sosiaalinen asema oikeuta epäkunnioittavaan käytökseen. Ne 'alemman' sosiaaliluokan porukka vaan on sanoissaan rempseempiä aluksi. Ne heittää pallon eteenpäin, jos tulee kunnioittavaa käytöstä, kyllä nekin käyttäytyy samoin sua kohtaan.
Veit sanat suustani. En tiedä kumpaan "kastiin" kuulut, mutta mukavaa että tähänkin keskusteluun saatiin järjen ääni! :)
- mutta ei
sun esittää kirjoitti:
tuollainen ole 'joukkosielu'!
päinvastoin - menestymisen ohje on:
- Tarkkaile mitä suuret joukot tekevät ja toimi itse juuri päinvastoin!
Kuka uskoi esim Nokiaan, kun Kairamo tappoi itsensä? Se kumisaapasfirma oli konkurssissa. Joukot huusivat: Suomi on liian pieni maa, että täältä tulisi jotain suurta. Uskoitko, että Nokiasta tulee maailman suurin alallaan?
Joku uskoi, ja joku sen teki! Yhdessä muiden kanssa. Sitä on menstys.
Menestys on tiimityötä.
Opettaja koulussa ILMOITTI, ettei minulla ole järkeä koulutukseen. Saman ilmaisi huoltajani. Tein aikuisena ylemmän korkeakoulututkinnon. Parhailla arvosanoilla.
No mitä sitten? Ei niin yhtään mitään!
Teiltä, jotka kaikki asiat niin hyvin "tiedätte" - kysyn: Mistä se suuri tietämyksenne tulee?
Kuka voi ilmoittaa toisen puolesta mikä on hänen Unelmansa ja minkä hän toteuttaa?
"Esittää" on todella typerää. Mutta miksi emme kannusta? - on omat sääntönsä
mutta ei kirjoitti:
tuollainen ole 'joukkosielu'!
päinvastoin - menestymisen ohje on:
- Tarkkaile mitä suuret joukot tekevät ja toimi itse juuri päinvastoin!
Kuka uskoi esim Nokiaan, kun Kairamo tappoi itsensä? Se kumisaapasfirma oli konkurssissa. Joukot huusivat: Suomi on liian pieni maa, että täältä tulisi jotain suurta. Uskoitko, että Nokiasta tulee maailman suurin alallaan?
Joku uskoi, ja joku sen teki! Yhdessä muiden kanssa. Sitä on menstys.
Menestys on tiimityötä.
Opettaja koulussa ILMOITTI, ettei minulla ole järkeä koulutukseen. Saman ilmaisi huoltajani. Tein aikuisena ylemmän korkeakoulututkinnon. Parhailla arvosanoilla.
No mitä sitten? Ei niin yhtään mitään!
Teiltä, jotka kaikki asiat niin hyvin "tiedätte" - kysyn: Mistä se suuri tietämyksenne tulee?
Kuka voi ilmoittaa toisen puolesta mikä on hänen Unelmansa ja minkä hän toteuttaa?
"Esittää" on todella typerää. Mutta miksi emme kannusta?mutta sukulaisten edessä ei pidä esittää mitään. He joko hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet tai eivät. Tätä tarkoitin. Muuten olet itsesi orja.
- esittää roolia
on omat sääntönsä kirjoitti:
mutta sukulaisten edessä ei pidä esittää mitään. He joko hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet tai eivät. Tätä tarkoitin. Muuten olet itsesi orja.
kaikkialla on kaikkialla yksin, jopa itsensä seurassa.
- jmp35
PIMPIM kirjoitti:
TUMISEN JÄLKEEN TORPEEDOT.Terveisin karannut maaorja!
- dffagear
uraohjukselta toiselle kirjoitti:
Olisit lukenut myös toisen vastaukseni.
Eli MINUN ei tarvitse esittää mitään, minulle on ihan sama että teenkö kuppia duunarin, työttömän, vai sijoittajan tai yritysjohtajan kanssa. Ketään en katso alaspäin, eikä minua kukaan kavereista tai sukulaisista halveksi.
Ongelma oli tämän koko keskustelun avaajalla,jolle vastasin, ei minulla.
Piti oikein tsekata veropörssistä sinun väitteesi maanviljelijöiden tuloista, ja kyllä, synnyinpaikkakunnaltani ja naapurikunnista yksi (1) noin 30:stä maajussista tienaa enemmän kuin minä. Olen oikein tyytyväinen tähän elintasoon, siis huomioiden sen, että ikää on juuri ja juuri varttisata :)
Varsinkin nyt kun paljastit että yleensä uraohjukset tienaavat vähemmän kuin suurin osa maajusseissta. :) Kiitos tästä, taas on kiva jatkaa ja tuntea itsensä lähes ainutlaatuiseksi! :)ovat ehkä tilastoissa suuren oloisia,mutta niin ovat menotkin jatkuvaa lisä insvestointia koneisiin ja eläimiin sekä eläinten ruokiin.lopulta käteen ei jääkään yhtään ylimääräistä,niin se menee..lisäksi maanviljelijä ei ole vain ammatti se vaatii jatkuvaa sitoutumista varsinkin jos on eläimiä,niin siitä ei lomalle juurikaan lähdetä.ja ymmärrettäväähän on että tulot ja liikevaihto ovat suuret sillä kyseessä on kuitenkin useimmiten yksityisyrittäjä ja edelleen menot valtavia.joten maanviljelijöitä ei ainakaan tulojen tai tukien takia pidä kadehtia. Harmi että suomessa maanviljelijöille ei juurikaan kunnioitusta tipu.kateutta.
- glögöfö
karkelot väliin ja jos joku kysyy jälkeenpäin että mikset tullut niin sano että navigaattori ei löytäny perille!
- nimimerkki
Jaahas, taasen näemmä yksi itseään täynnä oleva paskiainen vauhdissa. On kehuttava itse itseään kun muut eivät sitä tee. Ei tietenkään tee, kun osaavat nähdä ulkokuoren alle, millainen ihminen on oikeasti kyseessä!!!!
- tuollainen
katkera viuhatuinen vauhdissa! Koetan muistaa kuinka onnistunut "epäonnistunut" itse olen tekemättä siitä numeroa...suku on pahin ja paras,ikävä kyllä tärkeä varmasti kaikille. Perhe muokkaa omaa minäkuvaa suuntaan jos toiseen ja itsetunto on paljolti kiinni mitä omaiset opettavat,kertovat,jne...olitpa aikuinen tai lapsi muut muokkaavat aina näkemystäsi tästä hetkestä ja tilanteesta. Koetetaan kestää kaikesta huolimatta...
- että..
sulla ei ole mitään,joka tuosta loppukommentista käy hyvin ilmi..Olet kateellinen heille koska susta on ahneus ja raha ottanut otteen ja luulet onnen tulevan sitä kautta.
- on kade ja kenelle?
Aika katkeralta vaikutat.
- Syrjaytynyt vapaaehtoisesti
Onpa hauska lukea vaihteeksi jonkun taysin eri maailmasta olevan kanssa. Itse kuulun tosimetsalaisiin, ja monesti ihmettelen mika siina rahassa ja uraputkessa niin kiinnostaa etta se vasta tekee ihmisen kun on "paassyt pitkalle". Joskus vuosia sitten kuvittelin itsellenikin erilaista tulevaisuutta, akateemista uraa vahintaan. Nyt huomaan kuuluvani maan koyhimpiin, olen ison lapsikatraan aiti ja joudun kiristamaan kukkaron nyoreja pienissakin asioissa. Tasta en silti ole katkera, enka todellakaan ole sinulle tai kenellekaan kateellinen. Niin se vaan on etta valinnoilla on seurauksensa ja jokainen seuraa omaa tahteaan. Meilla molemmilla on oma tapamme etsia onnea ja itse olen tyyliini tyytyvainen. Menestyjista mietin.. mika heita oikein ajaa ja kummastelen heidan kutkeitaan todennakoisesti yhta paljon kuin sina metsalaissukulaisiasi ja sita miten koet alentuvasi heidan seurassaan.. Voi meita.
- 'menestyjistä'
Suosittelen ottamaan selvää. Menestyminen myös on elämäntapa. Teet arvokasta työtä hoitaessasi lapsia. Maan tärkein työ! Menestyminen siis ei ole vain taloudeliista, mutta ilman sitä ei myöskään. Menestyvä ihminen maksaa melkoiset määrät veroja, joilla kustannetaan ainakin osa suurperheen lasten kuluista. Olisiko Suomi tässä hyvinvointitilassa ilman menestyviä yrityksiä? Mitä tekee esim Bill Gates? - Hyväntekeväisyyttä! Hän rahoittaa kehitysmaihin kouluja lapsille. Menestyminen on aina tiimityötä. Niihin tiimeihin kyllä on mahdollista osallistua ja alkaa menestymään. Se on hyvin yksinkertaista.
Ainoa este on OMA ITSE.
Oma iso ego estää tutustumasta ja aloittamasta.
Eikä sen esteenä ole suuri lapsikatraskaan.
Todellinen menestyjä kantaa huolen yhteisöstään.
Tosi on myös se, että pahimmat ovat lähisukulaiset. Heiltä tulee nopeasti se palaute: "Älä unta nää" "Mikä SÄ luulet olevasi?"
Kysymääsi vastaan: Haluatko sille lapsikatraallesi puutteellisen elämän? Tuskin..
Akateemisuus ei ole menestymistä. Sen osoittaa mm Robert Kiyosaki kirjoissaan. Käyhän kirjastossa!
Kannustakaamme mieluummin!
- Yhteiskunnan asialla
Miksi sitten olet ostanut uuden auton ja hienoja vaatteita? Minun mielestä nimen omaan uusille autoille pitäisi laittaa niin korkea vero että niitä ei kukaan voisi ostaa. Uusien autojen ostajille pitäisi polttoaine maksaa enemmän ja kaikki muutkin maksut pitäisi olla paljon korkeampia. Niin korkealle ne pitäisi viedä että uusien autojen hankiminen loppuisi. Näin saataisiin rahat pois rikkailta yhteiskunnan tarpeita täyttämään. Ei kukaan ihminen tarvitse uutta autoa. Pitäisi riittää kun pääsee paikasta A paikkaan B. Pankki on paljon parempi paikka rahoille kuin uusi auto. Sanotaan nyt vaikka että laitettaisiin näiden maksujen ja verojen laukasevaksi rajaksi 50 000km kun auto luokitellaan uudeksi.
- ja pari muuta akkaa...
Olihan melkoista "maailman parannusta"!
Miksi menestymistä pitäisi kahlita?
Ei se ole keneltäkään pois. Miksi puhutaan kasvusta? Monilla alueilla. Ihmisen henkisestä kasvusta, talouden kasvusta. Maailma muuttuu, Eskoseni!
Ajattelumallisi mukaan pysähtyisi kaikki kehitys. Meillä ei olisi puhelimia, ei kännyköitä, ei nykyaikaisia taloja etc...
Menestyneisyys ei ole VAIN taloudellista menestymistä. Menestys on VAPAUTTA. Haluatko olla Vapaa, vai oletko kolmanneksen ajastasi tekemässä työtä muille? Jos et ole taloudellisesti vapaa - et ole vapaa. Menestyneet ihmiset hyödyttävät yhteiskuntaa paljon enemmän kuin yhteiskunnan tukien varassa roikkujat.
Yhteiskunta ei voi vastata ihmisistä, koska ihmiset ovat yhteiskunta.
Kumpi onkaan suurempi rikos: Ryöstää pankki, vai perustaa pankki?
Lue vaikka Robert Kiyosakin kirja: Rikas isä, köyhä isä. Kumman lapsi haluat olla? - Sinä itse
ja pari muuta akkaa... kirjoitti:
Ei se ole keneltäkään pois. Miksi puhutaan kasvusta? Monilla alueilla. Ihmisen henkisestä kasvusta, talouden kasvusta. Maailma muuttuu, Eskoseni!
Ajattelumallisi mukaan pysähtyisi kaikki kehitys. Meillä ei olisi puhelimia, ei kännyköitä, ei nykyaikaisia taloja etc...
Menestyneisyys ei ole VAIN taloudellista menestymistä. Menestys on VAPAUTTA. Haluatko olla Vapaa, vai oletko kolmanneksen ajastasi tekemässä työtä muille? Jos et ole taloudellisesti vapaa - et ole vapaa. Menestyneet ihmiset hyödyttävät yhteiskuntaa paljon enemmän kuin yhteiskunnan tukien varassa roikkujat.
Lue vaikka Robert Kiyosakin kirja: Rikas isä, köyhä isä. Kumman lapsi haluat olla?Mielenkiinoista, nämä kaikki "jutut". Itse olen ollut aina jostakin syystä jonkin kateuden aihe, milloin mistäkin, milloin palvellut kenenkin "tarpeita":saavat "puhdistautua" minuun omia ongelmiaan, vääristymiä. Mutta se siitä, kun on sen oivaltanut aikoja sitten. Elää omaa, omanlaista, -näköistä Elämää riippumatta rahoista, varoista ,sosiaalisista porukoista. Ihmisen henkinen, kultturinen koti on jokaisella itsessään omassa sisimmässään. Tuntuu kuin "omistaisi" kaikki maailman rikkaudet, ihanuudet/ ei mitään. Kuitenkin on Kaikki ! Ei suurempaa Onnea! Voisin itsekin olla katkera,pettynyt, ties mitä. Mutta mitä se kannattaa. Elämässä on paljon parempaa koettavaa, elettävää. Etsi se jos et ole vielä löytänyt, teet Elämäsi suurimman löydön.
- hyvin pohdittu
Sinä itse kirjoitti:
Mielenkiinoista, nämä kaikki "jutut". Itse olen ollut aina jostakin syystä jonkin kateuden aihe, milloin mistäkin, milloin palvellut kenenkin "tarpeita":saavat "puhdistautua" minuun omia ongelmiaan, vääristymiä. Mutta se siitä, kun on sen oivaltanut aikoja sitten. Elää omaa, omanlaista, -näköistä Elämää riippumatta rahoista, varoista ,sosiaalisista porukoista. Ihmisen henkinen, kultturinen koti on jokaisella itsessään omassa sisimmässään. Tuntuu kuin "omistaisi" kaikki maailman rikkaudet, ihanuudet/ ei mitään. Kuitenkin on Kaikki ! Ei suurempaa Onnea! Voisin itsekin olla katkera,pettynyt, ties mitä. Mutta mitä se kannattaa. Elämässä on paljon parempaa koettavaa, elettävää. Etsi se jos et ole vielä löytänyt, teet Elämäsi suurimman löydön.
Niin juuri! Oma Unelma vain toteen!
Vaikka - riippumatta rahoista! Utopiaa!
En ole vielä tavannut ketään, jolle raha ei kelpaisi! Vai voitko auttaa nälkäistä, jos oma lautasesi on tyhjä?
Köyhyyden ihannointi - se vasta typerää on...
Eivät ne ole vaihtoehtoisia. Menestyvällä on kaikki kuvaamasi osat paikoillaan. Usein juuri heillä vasta onkin sekä että, aikaa ja rahaa. Ovat vapaita ajan, paikan ja tulojen määrän suhteen.
Muut saavat kitua noiden kaikkien kolmen osatekijän kera. Kiire työhön, väsyneenä kotiin, paikka, jossa työnsä tekee ja tulon määrä? Hyvä jos saa 3..5 % korotuksen vuodessa. - Nimetön
hyvin pohdittu kirjoitti:
Niin juuri! Oma Unelma vain toteen!
Vaikka - riippumatta rahoista! Utopiaa!
En ole vielä tavannut ketään, jolle raha ei kelpaisi! Vai voitko auttaa nälkäistä, jos oma lautasesi on tyhjä?
Köyhyyden ihannointi - se vasta typerää on...
Eivät ne ole vaihtoehtoisia. Menestyvällä on kaikki kuvaamasi osat paikoillaan. Usein juuri heillä vasta onkin sekä että, aikaa ja rahaa. Ovat vapaita ajan, paikan ja tulojen määrän suhteen.
Muut saavat kitua noiden kaikkien kolmen osatekijän kera. Kiire työhön, väsyneenä kotiin, paikka, jossa työnsä tekee ja tulon määrä? Hyvä jos saa 3..5 % korotuksen vuodessa.Hei vaan, eipä ole rahaa erityisemmin ollut, pienipalkkainen "naisala". Täytyy kyllä sanoa että jotain erityisen mieleenpainuvaa on kyllä jäänyt esim autiomaavaellukselta, meristä(löytyy Suomestakin), eri kulttuureista. Mutta kyllä se oma sisin on kuitenkin se, joka aistii, tallentaa sisimpään näkemäänsä, kokemaansa, kuulemaansa, eri tavoin aistittavaa oltiinpa sitten koti- tai ulkomailla. Ehkä olen siinä mielessä "etuoikeutetussa" asemassa, että olen saanut kyvyn,jo pienestä pitäen oivaltaa näitä Elämän "tajunnan virtoja", vähän henkitieteellistä, mutta niin se vain on. Rikastuttavia löytöretkiä Teille kaikille...
- Yhteiskunnan asialla
ja pari muuta akkaa... kirjoitti:
Lue vaikka Robert Kiyosakin kirja: Rikas isä, köyhä isä. Kumman lapsi haluat olla?Ei kysymys ole siitä etteikö rahaa saisi käyttää. Kysymys on siitä että siitä että jos on varaa laittaa se uuteen autoon niin kyllä sitten pitää olla varaa maksaa tosi korkeat maksut siitä. Niiltä pitää ottaa joilla sitä on. Palkka katto olisi toinen hyvä keino saada rikkailta rahata pois ja sitten tosi korkeet maksut jos esim. sijoittaa ulkomaisiin yrityksiin kotimaisten sijasta. Meidän kaikkien pitäisi ajatella suomen ja suomalaisten etua ei omaa etua.
Tämähän toimisi tosi hyvin jos valtaosa yrityksistä olisi valtion omistamia 100% ja niitä johdettaisiin kuin vapaan rahan liikeyrityksiä maksimoiden voitot. Se on vaan negatiivista kun valtion yritysten toimintaa sekoitetaan politiikkaa.
- ???
Itse olen törmännyt siihen, että edes yrittää menestyä omassa elämässä on kiellettyä. En ole saanut mitään kultalusikalla suuhun. Kävin ammattikoulun, sitten aikuislukion, josta kateelliset sadattelivat mielipiteitään, koska olinhan 28- vuotiaana liian vanha käymään lukiota. Nyt 30-vuotiaana hain yliopistoon opiskelemaan, jotta saisin tehdä vihdoin sitä, mistä itse pidän. Kommentit ovat olleet luokkaa: "Miten nyt enää viitsit opiskella, olet jo niin vanha, lapsia pitäisi tehdä jo tuon ikäisenä". Olen kaupassa töissä, jossa en tosiaankaan halua kuihtua enää kauaa. Ne ihmiset, jotka edellä mainitsemiani kommentteja sadattelivat ovat niitä äidin ja isin pullamössö sukupolvea. Olen köyhästä perheestä, ja minun on ollut pakko tehdä aina vähintään 30 h /viikko töitä opiskelun lisäksi. Se on ainakin vahvistanut minua ihmisenä, mutta myös avartanut arvomaailmaani. Opinto- ja asumistuki eivät olisi kattaneet kallista vuokraani ja muita elämisestä aiheutuneita kuluja. Muuten kateelliset eivät ole olleet sukulaiseni, vaan kaverit (entiset nyt), muut tutut. Menestys ei vaan aina tule silloin, kun muilla.
- toinen menevä
Onnittelut!
Olen tehnyt lähes saman! Paitsi vielä vähemmästä. Olin 4 v kun isä kuoli, äite holisoitui, meidät laitettiin huutolaisiksi. 16 v iässä aloin oman tarinani, menin ammattikouluun - ryysyläisenä. Olin jo 50 v, kun tein korkeakoulututkinnon.
Ei se ole menestymistä - mutta tulihan käytyä! Onko järkee painaa 12-15 tuntista päivää? Mitä menestyjät tekevät?
Sitäkö samaa? Vesa Keskinen? Rabbe 'Kotipizza' Grönblom? Bill Gates? Ingvar Kamprat? Tuskinpa!
En vieläkään lopeta oppimistani!
Pohjalainen lehti kertoi 8.5.08 "Heidin katse on avaruudessa" Hän oli jo pikkulikasta uneksinut olevansa eka nainen - kuussa! Hänet oli valittu Moskovan avaruuskouluun.
Tuetaan Unelmia ja kannustetaan ihmisiä niihin!
Nyt autan ihmisiä, joilla ON UNELMA! En rahasta, en ota maksua, mutta menestyminen on hyvä asia. Siinä tarvitaan vain kaksi asiaa: Määritellä mitä haluaa; mikä on OMA Unelma ja päättää sen toteuttaa. Apu löytyy. Ehkä voisin auttaa sinua!
Onko sinulla Unelma? JOS, otahan yhteyttä: kalex@suomi24.fi
Tämä vain rohkeille ja ennakkoluulottomille. Katsoitaan löytyykö sellaisia?
- kaarne52
Ai materia onkin se menestyksen mittari :) No aloittaja on samaa tason näiden kateellisten "metsäläisten" kanssa. Voi herranjumala.
Itse olen ns rikkaasta suvusta ja nähnyt tätä "menestystä" lapsesta pitäen. Voin sanoa, että samankaltaiset huvit ne on meidänkin sukulaisilla, ehkä hienommin maustettuna ja eri ainein.
Siellä suvussa on sinunkin pohjasi, joten älä välitä kateudesta, mutta kunnioita sukuasi, olkoot se kuinka "metsäläistä" tahansa.- Eppo
Veljeni on ollut pokena useissa tämän kaupungin räkälöissä. Jokin aika sitten hän pääsi pokeksi vähän parempaan ravintolaan, oikeastaan aika fiiniin paikkaan, piti olla oikein hienot vaatteet ja kaikkea. Kysyin häneltä onko hän viihtynyt uudessa paikassa paremmin kuin räkälöissä. Hän totesi ettei eroa juurikaan ole, mutta onhan se hauskempi katsella umpitunnelissa örveltäviä rikkaita yrityjohtajia (näitä menestyjiä siis) kuin umpitunnelissä örveltäviä juntteja (näitä metsäläisiä siis).
- pääsee unohtumaan
Ura on vain hienompi nimike sanalle orjuus.jos mielestäsi olet nyt uraputkessa onnellisempi ja parempi ihminen kuin maalaisserkkusi niin totuus paljastuu sinulle ajallaan.
Uraihminen ei voi olla vapaa ja jos elämän arvot löytyvät puritaanisesta uran ihannoinnista niin tilanne kannaltasi vahän sama kuin koiralla joka ihailee ja nuolee omaa persettään.- uraohjukselta toiselle
Pakko avartaa vähän sinun näkökulmaasi.
Jos joku työkentelee nuorena ns. 100 lasissa, asettaa itselleen tavoitteita ja saa menestystä, sekä tulojen kasvaessa myös lisää vapaa-aikaa, niin onko se orjuutta?
Menestynyt ihminen ei välttämättä edes kuse entiseen työpaikkaansa päin enää 40-vuotiaana, mutta mitä tekee tavallinen pulliainen? Istuu vielä 63-vuotiaanakin paskalla siellä samassa duunimestassa, josta ei milloinkaan uskaltanut lähteä rakentamaan omaa uraa.
Ksymys kuuluukin, kumpi on orja, ja kumpi taisteli itsensä pois "orjuudesta"?
- lapin äijä
Minä taas olen suvun ainoa epäonnistuja,mutta ei se haittaa.Taiat olla se kaappihomo.Tule edes pois sieltä kaapista.Pääsee sukulaiset edes nauramaan sulle.Hyi sinua hintti,iljettävä liero.
- taidat olla
kateellinen sukulaisilles. Ei tarvii olla pomon perseennuolijana kuten sinä!!!! Onko sulla OMAA ELÄMÄÄ lainkaan ??? Aja sinä uudella autollas ja puhu uuteen kännykkään (molemmat firman) ja "näytä" onnelliselta. Olet vain kateellinen sukulaisilles!!!He osaavat elää!!
- uraohjukselta toiselle 2
uraohjukselta toiselle - tämä on tapauskohtaista. Eivät ne kaikki malta tulla sieltä uraputkesta pois. Osalle se toimii, osalle ei.
Itselle ei, koska paloin loppuun reilu kolmekymppisenä. Huomasin, että rahaa on pankissa, mutta ei mitään muuta. Jouduin mielisairaalaan kaiken tämän seurauksena. Menetin rahani, mutta nyt olen kymmenen vuotta tämän jälkeen onnellinen, kaikesta huolimatta. Vaikkakin aika köyhä, enkä omista enää useaa urheiluautoa. Mutta nyt on lapsia ja se "orjuutustyö".
Mutta tapansa kullakin.
- sitäpä sitä
Koko lapsuuden meikäläiselle vinoillutta isäpuolta kyllä sieppaa pahasti ku ansaitsen nyt 22 vuotiaana parihuntsaa enemmin kuussa kun se tällähetkellä...:)
- pöpöpöpö
siellä päin tota luuserisakkia riittää kun vertaa POHJANMAANLAISIIN.
- ...
älä yleistä.. ei kaikki etelässä oo tollasii mulkkuja niinku tää tärkeilijä
- ......
kuitenkin tuntuu,että et ole sinut itsesi kanssa.
jos olet onnekas niin sukusi varmaan tietää sen.voisiko sinussakin vikaa olla?
Mullakin on varmasti kaikki elämän tärkeimmät asiat, koti , työ ja perhe. työ on tosin tavallisen duunarin. Autokin on volkkari, mutta ei uusinta mallia. Serkkujeni miehet ovat aika hienoa väkeä,mutta välillä käy sääliksi niitä serkkutyttöjä=)
minäkään en mielelläni käy sukujuhlissa siitä syystä, etten jaksa selvitellä niille diplomiihmisille ja kotirouville miksi olen vaan hoitaja ja miehenikin tavallinen duunari.
Tuntuu,, että mitä korkeampi koulutus on keskustelutaito ns.vähempi osaisten kanssa erittäin heikkoa.
en minä sentään heitä vielä kaappihomoiksi sanoisi, mutta harvinaisen itsekeskeisii ja töppänoitä.siltikin aina yritän olla kiinnostunut-
siitä huolimatta, vaikka olisinki saanut itsekkin samalaisen miehen tai voinut kouluttautua itse . Pidän kunnon duunareista, rehdeistä ja rakastavista=) Mikä onkaan ihanampaa kun duunari miehen hikinen ja lihaksikas vartalo=)
Kyllä minun kelpasi myös Ford orionissa rakastella ja asua yhteisessä talossa maalla. eikä ole sitä voittanutta kun ihana sukulaismies (metsuri) tulee perheineen käymään.Kyllä sitä silloin yhden kaljan minäkin juon=) ja mikä ihaninta on aina mukavaa ja koskaan ei puhuta työstä=)sillä kun ei ole mitään väliä.silti on omakoti talo rannalla ja pelit ja vehkeet ja mielelläni vaatimattoman elämäni eteen teen töitä, tavallisia sellaisia teenki. Ja sukujuhlissa
onneni pidän visusti salassa ja kuuntelen maailman miesten "saavutuksia"ja rouvien kotkotuksia- ......
Duunarimiehen vaimona minulla on niissä juhlissa aina hienoimmat korut , vaikka ei niillä väliä ,mutta on kumminkin.
Ylpeänä minä niitä kannanki, koska tiedän, että niiden eteen on tehty monta hikistä tuntia.
Jännä, että serkut aina valittaa , että ukot ei välitä-ja tökkii.
Ei töki täällä taviksilla=) Hurraa duunarimiehet!!!
- reef37
No voi ,oletko ihan ihmisiä arsyttääksesi keksinyt koko jutun ? Porukka reagoi varmaan tälläiseen paskaan ihan oikeutetusti . Jonkun täytyy hakea roskat , tuoda kauppaan ruokaa ja tuottaa sitä jne yhteiskunta ei pyöri ilman ruohonjuuritason toimintaa , jos ajat kolarin ja paikalle ei tule poliisia, ambulanssia,palokuntaa ja hinausautoa jne .siinä pieni detalji. On kummallista jos olet koulutettu ja mielestäsi älykäs niin et muka ymmärrä että meilä kaikilla on oma tehtävä ! Joko tämä täyttä fiktiota tai sitten olen todella ääliö , minä en ole , olen menestynyt ja opiskellut todella paljon ja teen sitä koko ajan lisää . Ei ole mukava että teet tämmöistä paskaa tänne , en usko että olet todellinen vaan feikki !
- ylioppinut
Menestys joka tullut ilman muiden apua, varsinkin rahallista, on arvostettavaa. Firmojen perijät yms ovat usein niitä joilla kihahtaa hattuun,,mutta toisaalta tässä maassa rikastuu konkurssejakin ja nimellisiä firmoja tekemällä? :)
- aarre
kovasti ihmetyttää kaikkien mielipiteet asiasta, urasta ,menestymisestä jne: kyse on kai lopulta siitä että milloin ihminen on aidosti onnellinen.
jos tämä uraputkityyppi väittää olevansa onnellisempi ja jotenkin arvokkaampi kuin metsäläiset sukulaiset niin uskallampa epäillä: saman kolikon eripuolia näyttävät olevan.
Kateus on toinen juttu ja sitähän Suomessa riittää:täällä kateus voittaa kiimankin.
Minun elämäni on ollut suuri seikkailu, ei siinä rahalla ja tavaralla ole ollut mitään merkitystä vaan ne ovat olleet vähän niinkuin mausteina elämässäni mutta uraputkea olen vältellyt...miten muutoin olisin pystynyt seikkailemaan ympäri maailmaa ja tavannut ja rakastanut upeita naisia ,ei minulla olisi ollut aikaa muuta kuin rakentaa uraa eli luoda tyhjää ja lopulta potkaista samaa tyhjää: mikä se semmoinen elämä olisi ollut.
Nyt lähden tästä merelle ja purjehdin kauas sivistyksestä kohti uusia seikkailuja.Ja eräässä satamassa minua odottaa kaunis mutta oikukas nainen.tällaista elämää minä rakastan enkä kadehdi ketään.
- Insinööri itsekin
tietysti koko ajan kehumassa itseäsi ja menestystäsi. Tottakai sukulaisia alkaa moinen ärsyttää. Eivät he ole niin metsäläisiä kuin kuvittelet. Olet nostanut nokkasi niin pystyyn ettet edes huomaa toisten suhtautumista. Jäitä vähän hattuun!
- werew
Kurjuutta näkeviä Ihmisiä taaksesi kun olet mennyt kohti saavuttamaasi menestystä. Onnea!
Pettymyksiä ei hyväksytä. - JuuliJesse
Mie en ole messäläinen vaiik köyhä olekkii, mil on LADA ja oon ylpee siiitä.
- Mutta kusipää kyllä
Aikamoinen itsekehu on kaverilla päällä! Hei sukulaisiasi ne on vaikka ovatkin mettäläisiä.
- Repa69
Kyllä teikäläiset on yleensä aika kaappihomoja tai muuten vaan ihan ämmiä. Tiedän paljonkin juuri sinun tyyppisiä "menestyjiä" jotka tienaa keskinkertaiset tulot ja on sitten omasta mielestään niin olevinaan että... Itselläni on veroprosentti 70 ja näin voi päätellä mitä tienaan. Olen silti ihan tavallinen kadunkulkija josta ei kukaan osaisi sanoa päällepäin että tienaan hyvin. Henkilökohtaisesti vituttaa aivan äärettömästi kaikki ne pilipali neppailijat jotka tienaa hieman paremmin kuin siwan kassa/insinööri ja sitten ollaan olevinaan niin menestyjiä ja rahamiehiä. Puheistakin sen jo huomaa/erottaa tällaiset apinat jotka ovat vielä hyvässä lykyssä muuttaneet äitin helmoista omilleen vasta 20-30 vuotiaina. Tekisi mieli aina läväyttää kaikkia tuollaisia juustonmaistelijoita ja viinin kurlaajia!!
- jokin...mikämikää...tuttu
...hmmm...haa, se on se oma kehu!
ja kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itte! - ei edes mondeota
...että sinä määrittelet mitä on menestys, poloinen?
- TIIUUU2000
Se on minakin toivon etta kahden vuoden paasta minulla myos ura ja olen hienohelma)))) MetÄsÄlÄiset saavat olla ihan rauhassa. HeidÄn pitÄs tajuta se ettÄ kaikki jotka luovat uraa saavat myös töitä . Minusta se on niin ihanaa kahden vuoden paasta kun ei tarvitse rahaa ajatella ja voi ostaa kaiki pelit ja vehkeet. Se on elamaa metsalaisen elama ei ole elamaa..
- sdfbgsdfgsdfg
Kuole pois.
- djghakj
Juuri sinunkaltaisia Vasemmistoliiton äänestäjiä tämä maa ei tarvitse.
kummallista toi suomalaisten kateus :D heti ku jollai menee vähä paremmin ku muilla ni ollaa hienohelmoja ja kaappihomoja :'D
mustaki tulee tän suvun menestyjä. Piste.- Juuret Metsästä
Urassasi ei ole mitään pahaa. Kunhan olet varma, että teet mitä teet itsellesi (miltä asia vaikuttaa jos kerran perheesi on näinkin vastahakoisesti asennoitunut uraasi).
Jos et ole varma, että teet juttuasi itsesi tähden, saattaa tuottaa vain ongelmia jälkeenpäin. - henkinen rikkaus
ja sinä määrittelet menestyjän miten? mites on tullut menestystä rakkaudessa? toivottavasti se ei ole se menestys rajoittunut materiaan..Onni ja menestys ovat usein jopa toistensa vastakohtia.. ;)
- rikassikamettäläinen
vittuako kattelet sukulaisia! taidat nuolla niitten perseet kumminkin:)
- Spagaatti-HaaratN31
lihavat naiset ovat tosi kateellisia kuin MINÄ hoikka notkea kaunotar menestyn urheilussa ja liuún helposti Spagaattiin&Spiraaliin..
- joppelix
lihavat (rehevät naiset on ihania) eivät ole niin Tiukkapipoisia kuin treenatut grammojaan laskevat laiheliiniit. Osaavat jopa sängyssä asiat paremmin . Kokemuksella 50 v.
- yksi lihava nainen
mutta en revennyt haaroistani. :D Tän täytyy olla feikkiprofiilia.
- Nimetön
huomaa että et ole vielä nähnyt,ymmärtänyt elämää..olet niin pinnallinen.itse olen 40,omaisuutta muutama milli ja johdan omaa firmaa..businesstulosten lisäksi,tosi tyydytystä minulle antaa luonto,ystävät(tosi sellaiset),mahdollisuudet auttaa heikkoja,erityisesti syyttömiä lapsia..
- Anniheleena
niin mutta et vie hautaan yhtään enempää kuin köyhät sukulaisesi..kun lähtö tulee ..minun suvussa 2 lle serkulle annettu perinnoks tilat ja omaisuus ,mutta jo 32v lähtö tuli ja 50v toiselle serkulle ei kauaa kerenneet nauttii ...asennemuutos paikallaan..en itekkään ihan köyhä ole ja opiskelut yliopistossa ja ammattikin mutta terveys mennyt ..sukuni kiroustako..mut en valita.
- Anniheleena
niin ja kateus vie kalatkin vedestä,en edes kadehdi ketään..elän elämääni viinatta ym tavallani..sairastaen,mutta sitä ennen tein 30v uran johon tyytyväinen ja lapseni terveinä ja kunnolliset fiksut nuoret...passaa nyt eläkkeellä olla elää omaa elämää ,mutta heikoistakin huolta kantaen.Hyvää kesää kaikille
- seppomäkiahde
Anna kateellisten laulaa lauluaan, itsehän ne ainoita häviäjiä tuossa pelissä ovat.
Mutta ehkä tuo kateus onkin omien korviesi välissä?
Miksi ja miten menestys on rahassa mitattavissa?
Ei se minulle ole onnea tuonut, poikani on ollut vuodet sairaana, vaimoni kuoli - eipä siinä raha auttanut eikä ole tuonut häntä takaisin. Ei johtotähti auton kyljessä tai suuri kivitaloni ole onnea tuonut, ei tuonut silloinkaan.
Osaan arvostaa perusasioita, olen köyhästä perheestä, itse omaisuuteni luonut.
Mutta ei käärinliinassa ole taskuja.
- exjohtaja
Ymmärrän, että kateellisuus harmittaa.
Minusta sinä kuitenkin vaikutat katkeralta itse. Et ole saanut sitä arvostusta, jota suorittamisella janoat?
Kirjoitat itse ilkeästi toisten elämäntyylistä. Miksi muiden pitäisi automaattisesti pitää sinun valitsemaasi tapaa menestyä parhaimpana?
Menestyminen on muutenkin metka sana. Joku voi menestyä urheilussa, vastakkaisen sukupupuolen parissa ja joku taas taloudellisesti. Menestyminen ei kuitenkaan välttämättä tuo onnea. Ja onneahan me kuitenkin tavoittelemme?
Olen huomannut mielenkiintoisen asian. Ne ihmiset, jotka puhuvat kovin paljon toisten kateudesta, vaikuttavat aika usein itse siltä.
Jos et ole vielä oikeasti hankkkinut merkittävää omaisuutta, vaan olet vain hyväpalkkaisessa työssä, muista, että senkin voi menettää. Aina ei auta vaikka tekisi työnsä kuinka hyvin tahansa. - mytime
KUKA ON MENESTYJÄ,ONKO SE JOLLA ON ENITEN HILLOO?
- sadgdfhrth
Kyllä.
- laadusta
Riippuu siitä hillon laadusta. Jos se on aivan homeessa, ni en menis kehumaan...;)
Mutta jos se on täydellistä ja maistuu hyvälle...
- Ei nimimerkkiä
valitsemallesi tielle!
- on tai ei ....
Ihminen voi olla rahallisesti rikas ja henkisesti köyhä. Kuten tälläkin palstalla käy ilmi. Ollaan jostain perä-pöntyältä kotoisin vailla mikäännäköistä sielun sivistystä.Oikea rikas ja sielultaankin sivistynyt ihminen ei tänne leuhkisi ja mollaisi juuriansa.
- VDS
Sitäpaitsi Ford Mondeo on luokkansa paras auto, lue vaikka mikä testi tahansa. Pässi.
On se kumma ku vielä nykyaikanaki kaik pyörii jonkun idioottisuvun ympärillä kun kaikkien pitäs tulla toimeen muittenkin kanssa eikä pitää jostain hiton torppaajattelusta kiinni niin kauan kun toinen ihminen o´n toisen vihollinen mistään ei tuu mitään riidelkää vaan suvun kristalleista jos huvittaa ja menestyköön se joka niin haluaa aina suomlainen on katellinen ollaan me niin juntti ja metsäkansaa vieläkin ihan ku vasta puusta laskeuduttu hiivatti.
- jmp35
Voisit olla myös sukusi luuseri,kuten eräs mies vuosia sitten,oli kadottanut elämässään kaiken,meni turmiossaan niin pitkälle,että tappoi yksinhuoltaja äidin,ja tämän lapsen,kapakki illan päätteeksi,kuulin myöhemmin että olis tappanut itsensä linnassa.Ajattele asiaa näin,olet paremmassa asemassa,kiusaajat ovat yleensä aika rikkinäisiä ihmisiä,sinulla on varmaan varaa jakaa sitä menestystäsi,kun antaa niin voi saadakin jotakin.En tarkoita rahan vippaamista,voit antaa aikaasikin,mutta älä masennu, jos ei onnista.
- from countryside
Kyllä tämä on valitettavasti koettu ja tuttua. Kun metsästä on lähtenyt, se nyt vaan ei ole hyväksyttävää kun menestyy. En tunne ketään sukulaistani enää ja siinä on selittäminen uudessa kotikaupungissa, että miksi näin. Toki ymmärtävät tilanteen, kun onneksi ovat samaa mieltä.
- Kissimirri
Jos vaikka antasit sun puhelinnumeros, niin hoidan sun ongelmas ;) ainakaan et enää ajattele sitä...
- suvusta olet
juuresi saanut itse vaihtaisin sukunimeä jos mustien lampaiden seassa joutuisin viettämään kissanristiäisissä. Oma sukuni on täynnä menestyjiä eri aloilta ja on vaikea sanoa onko joukossa surkeampia tapauksia, mutta nuorempi sukupolvi on selvästi huonommassa jamassa. Kyllä nykyajan pullamössönuoret tuntuvat täysin selkärangattomilta eivätkä kunnioita vanhempia ihmisiä.
- "pullamössöläisille"
Tehdään,että he voisivat joskus jättää jälkeensä "paremman maailman kuin me".Läheltä olen seurannut,huonolta näyttää.(mun mielipide)
- minun ei tarvitse
Uraputkesta päätellen sinun on kuitenkin käytävä töissä. Minun ei onneksi tarvitse. Voin hyvin juopotella saunan terassilla aamuneljään. Loikoilla seuraavan päivän ja piereskellä. Kaikkea on mitä tarvitsen eikä velkaa ole euroakaan.
Onneksi sinunkaltaisiasi on sillä tehän pyöritätte tätä yhteiskuntaa ja suotte meille laiskemmille ja etevämmille lokoisat oltavat.
Kiitos siitä. - Vähät suvusta
Sinun asemassa ei varmaan tarvitse piitata tuon taivaallista katkerista sukulaisista; itse olet asemaasi päässyt. On omituista, ettei toisen urasta ja menestyksestä osata olla ylpeitä! armasti sinulla on samanhenkistä ystävä- ja kaveripiiriä; jätä vain kaikki sukujuhlat sen verran kuin kohteliaisuuden rajoissa on mahdollista - asenteista päätellen olet vain se, jota kytätään kateellisena - miksi tuhlaisit sinne aikaasi?
Ota asia siltä kannalta, ettet ainakaan ole se suvun umpihullu, alkoholisoitunut musta lammas, jota varmasti myöskin kyräiltäisiin ja haukuttaisiin metsäläisten malliin! :)- joppelix
Herätkää pahvit. Toi on vaan oman egon nostatusta.
- Pakene vuorille
Suomessa on muutama menestyjä... jollainen en usko sinun olevan. Provo on juttusi ja ellei ole olet täysi persereikä.
- gdfgdfgdfg
"Suomessa on vain muutama menestyjä". Tämä kertoo kaiken kirjoittajasta. Suomi onkin kaiketi täynnä onnettomia ihmisiä :(
Menestystymisen mittari on muukin kuin raha tai saavutukset, esimerkiksi se voi olla onnellisuus. Uskon, että täällä on paljon elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä, jotka auttavat lähimmäisiään. Ja paljon sellaisia.
- asia on.
näin,että kuvittelet vaan.Kirjoituksestasi jo huomaa,että arvomaailmasi on teennäinen ja naivi.Joko olet niin nuori ettei sinulla ole vielä elämän tuomaa kokemusta oikeasta elämästä tai harvinaisen yksinkertainen aikuinen?Arvomaailmasi on täysin materialisminen,eli voisin hyvin kuvitella että kyseessä on henkilö joka on iältään hieman yli 20 vee.Jos olet jo yli kolmekymppinen,suosittelen terapeutin kanssa keskustelua.Aikuisen ihmisen ollessa kyseessä,tuollaiset ajatukset viittaavat tunne-elämän häiriöihin.Voimia ja jaksamista sinulle ja hyvää kesän jatkoa.
- BubbleGirl
Oletko katkera? Rakastavatko ne metsäläiset toisiaan kenties enemmän kuin sinä ketään ystävääsi, kun noin täällä vollotat?
- ja omahyväisin.
No jo on omahyväisyys huipussaan.
- Jetro
Vaikutatkin kirjoittamasi perusteella aivan hienohelma-kusipää-tärkeilijä-pröystälijältä.
Ihmisen turhamainen ahneus inhottaa:
http://youtube.com/watch?v=0EZkkgjVfQM - soppa
Minun sukulaispoika uhosi noin 20-22vuotta sitten että hänellä suvun kallein ja hienoin auto nelikymppisenä! maksettuna myös. Mutta nyt mies on jo 43vuotta ja hänellä on nyt=nimi menny ja ulos-otossa älytön summa toisten takaamia lainnoja pikavippejä luvatta äitin nimeen otettu kymmenien tuhansien eestä minulle velkaa pojalleni pika vippejä otettuna pantattuna suuri osa omia ja vaimon koruja ja tavaroita. Joten uhous ei nuorena kannata.
- vika löytyy peilistä
Jälleen kerran, olet idiootti sen jo jutustasi huomaa, asenteesi on perseestä ja kuvittelet vieläpä kaikkea paskaa. Muuta vaan sitä omaa käytöstäsi, niin toisten käytös muuttuu takuuvarmasti. Olet juuri sellainen pintakiitäjä mulkkku jonka arvomaailma on kieroutunut ja tajunta sen mukana.
- olla...
Niin, mitä onkaan elämässä menestyminen ja onnellisuus. Sinä vaikutat katkeralta enemmänkin.
Onhan se köyhää rikas elämä, jos kaikki menestyminen tarkoittaa varallisuutta ja uraa.
Ehkä ne sun metsäläiset ryysyineen ovat onnellisia, ehkä sinä et ole sinut itsesi kanssa,siten, että hyväksyisit taustasi. Se tarkoittaa kyllä sitä, että hyväksyykö itsensä.
JOtenkin rupesi säälittämään nuo juttusi, oletko tosiaan noin köyhä rikas..Sukujuhlissa luulisi olevan muutakin tekemistä kuin tuijottaa omaa napaa ja erinomaisuutta. Minusta sukujuhlat ovat mukavia, koska siinä tavallaan tutustuu omaan itseensäkin. Kaikilla ihmisillä on historia, se ulottuu pidemmälle kuin oma lapsuus.
Eikä siellä todellakaan ollut ketään mukavaa tai mielenkiintoista ihmistä, vai etkö ehtinyt omilta erinomaisuuden tuntemuksiltasi tarkkailemaan muuta kuin toisten rääsyjä :) - Voi ei !
Onkohan sulla kaikki ihan kohdallaan, RESSUKKA !
- Bisnes1
Sieltä elämään laatua!
www.häjyhuuto.fi - ainut
MENEHTYJÄ!!
- Yrittäjä..
Hyvin menee ja rahaa tulee. Kuitenkaan ei ole noussut neste päähän. Sukulaisten kanssa voin huoletta juoda kaljaa aamuun saunan verannalla.
Asiaan voi tietty vaikuttaa myös monen sukulaisen hyvät tienistit. Kateellisten metsämörköjen kanssa voisi toki olla vähän tylsempää. Niitäkin on tullut vastaan. Onneksi ei kuitenkaan perhepiiristä.
Tosin en minäkään arvosta mitään kaappihomo hienostelijoita. Pukua käytetään duunissa. Mökillä kännätään pyyhe ympärillä.- Nimetön
olla sukunne ainoita suurisuisia valehtelioita suurin osa jengistä ! =) Menestyjät on erikseen, eikä ne ole "yrittäjäorjia"!!!
- me metsäläiset
Miksi menet metsäläisten juhliin?
Jos kerran olet kaikkien yläpuolella, sydämen sivistys saattaa olla vähän hakusissa.
Omassa suvussani on menestyjiä ja meitä tavallisia tallaajia, eikä kastieroja ole , on ihana tavata menestyneitä rakkaita lähisukulaisia, pitkän erossaolon jälkeen, ei siinä tittelit merkitse mitään, kun välimatkatkin on pitkiä ja suku harvenee, me jäljelle jääneet tulemme todella läheisiksi.
Ei sillä ole paljon merkitystä, mikä olet, on tärkeämpää millainen olet! Olen työssäni tavannut elämänsä loppuvaiheessa olevia hyvin fiksuja todella iäkkäitä ihmisiä, joita elämä on kohdellut kovallakin kädellä, ei ole ollut mahdollisuuksia käydä kouluja, lukutaitokin voi olla heikko, mutta se lämpö ja sydämen sivistys näkyy kasvoilta, he ovat kokeneet sodan kauhut, maksaneet suomen sotavelat ja heidän ansiostaan meillä on hyvät olosuhteet ja mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen. Hoitaessani näitä elämän sankareita tulee nöyrä kiitos ja kunnioitus, ilman näitä ihmisiä ei maallamme olisi sellainen elintaso, mitä se loppujen lopuksi on.
Toivotan onnea sinulle kun olet korkeasti koulu tettu. oletko m koskaan pysähtynyt ajattelemaan ja kiittämään siitä kaikesta hyvästä, mtä olet saavuttanut. Olen tavallinen tallaaja, mutta kiitollinen rauhasta ja tasa painosta elämässäni, en vaihtaisi mihinkään sitä miltä tuntuu kun on asiat jumalan kanssa kunnossa.
En ole rikas enkä edes korkeasti koulutettu, mutta tulen omillani toimeen.- Asiaaa
True
- PelitJaVehkeet
Menestymistä on monenlaista ja parempaa kuin omistaa jotain. Nyky yhteiskunta ei arvosta pieniä asioita eikä tue ystäviä. Suomalaiset on avuttomia ihmisiä.
- Ekimies
Valitettavasti sinun viestisi kertoo siitä, että kaipaat sukulaistesi hyväksyntää, mutta et vaan saa.
Kuka oikeasti pitää tyypistä joka elvistelee kokoajan ja kehuu, että minulla on sitä minulla on tätä minä olen ainut suvun menestyjä. Minä olen paras jne...
Eikös sellaista kutsuta narsistiksi?- lealkjlkj
Valitettavasti kateutta saa osakseen, vaikka ei kehuskelisikaan. Kummallista Suomessa, että voidaan olla kateellisia koulutuksesta tässä koulutuksen tasa-arvon maassa. Jokaiselle köyhimmästä torpastakin lähteneellä on mahdollisuus opiskella miten pitkälle hyvänsä. Kaikilla ei ilmeisesti vaan pää riitä , ja sekös ketuttaa...
No voi!!
että olet sitte menestynyt, ja otettu siitä,toivottavasti olet myös onnellinen, raha ei tuo onnea vain sitä turvallisuutta.
Niin monta surullista tarinaa kun on tullut nähtyä, miten tämä kaikki päättyy,kun kuvitellaan että ollaan maailman valtiaita.
Ei se raha vaan ne pienet asiat tuo sitä onnea.
Revi siitä.- kjbthk
Olkoonkin, että kirjoitus oli tyypillinen provo, vastataan silti.
Menestymisen määrittely on vaikeaa, sillä sehän riippuu siitä, mitä kukin elämältään haluaa ja mihin on pyrkinyt. Jos siis yrittää ja saavuttaa pyrkimyksensä, oli se mikä tahansa, on menestynyt. Jos tähtäimenä on esim. onnellisuus, voi sen saavuttaa muutenkin kuin rahan tai uran kautta. Vaikka ura ja materia sinulle olisivatkin kaksi tärkeintä asiaa, monille muille ne eivät ole.
Mutta ap tekstin kirjoittaja taitaa kuitenkin olla suvussaan juuri se kateellinen, joka ei ole toiveistaan huolimatta saanut uraa ja materiaa. Hän toivoo pystyvänsä lieventämään tuskaansa edes hieman, jos saisi "menestyjän", joksi hän epäonnistuneesti tekeytyy, näyttämään ilkeältä ja omahyväiseltä. Kateus on katkera asia. - ....
ja siitä piti sitten tulla tänne lesottamaan kuin on parempi ku muut ja vähättelemään toisia, voi olla et ne on kateellisia sulle mutta toi ei oo sulta muuta ku ittes kehumista ai niin ja jos sä kerran oot niin paljon parempi ku toi viesti antaa ymmärtää niin miks hitossa sä sitten et oo hankkinut tasoistas seuraa vai eikö herra omanapa pysty siihe...
- kaikkime
Heipat Sulle! Oletko koskaan tullut miettineeksi mitä se onnellisuus oikeesti on? Missä Sulla on oikeesti hyvä olla? Mieti...oikeesti... Ei se ole tuo ikuinen rahan ja menestyksen himo tai ulkokullattu "valta". No se varmaan hetken kestää. Pilkku puuttui, aivan ...se oli tarkoitus. Toivo elämääsi vain se, mitä ilmanet tule toimeen. Älä sitä mitä tarvitset!
- paRhaiMMistoa
On tämä elämä tylsää. Olla suvun paras ja menestynein. Ja vielä nauttia siitä täysin mulkuin. Entä jos olisi suvun huonoin?
- Duunari_________
Onko ihme jos inhoavat sinua, kun kutsut heitä metsäläisiksi. Tuskin nyt ääneen heitä kutsu metsäläiseksi, mutta käytöksestäsi varmasti näkevät että yrität olla ylempänä kuin he "metsäläiset". Kaltaisiasi ihmisiä näkee paljon. Muuttaa landelta tänne Helsinkiin ja ollaan niin stadilaisia heti. Haukutaan omia juuria ja ollaan olevinaan oikein kunnon porvareita. Kyllä menestyä saa ja omaisuutta kerätä, mutta ylimielisyys on juuri se mitä ihmiset vihaavat. Sopivan nöytä kannattaa olla. Ainoastaan sosiaalinen asema erottaa sinut muista ihmisistä, mutta kun sen menetät olet aivan kuten kaikki muut. Ja muutenkin kaikki ihmiset ovat aivan yhtä arvokkaita kaikki.
voi olla edes kateellinen..tuo sinun menestymisesi on vain rahaa ja se on niin vanha keksintö että sitä on kaikilla..
- Kustaa´
:))
- tavallinen tallaaja
Taitaa olla itselläsi huono olo....elämässä ei mitään muuta kuin raha....säälin sinua!
- voivoivoivoivoi
voivoivoivoi ja voi. Kyllä Sulla nyt menee heikosti, kun tännekin joudut avautumaan. Onneton Urpo taidakin olla. Vedä kravaatti tiukemmalle, kyllä se siitä helpottaa, kun ilma loppuu.
- sykky
Tuntuu kovasti "menestyjiä" kirvelevän kun suku ei ymmärrä arvostaa.Jospas tarttis mennä peilin eteen:ihmistä joka keikailee ns. menestyksellään ja kehuskelee mammonallaan kutsutaa Leuhkaksi.Ja leuhkoista harvoin pidetään...
Todelliset menestyjät yleensä pitävät aika matalaa profiilia.Kaupparatsu Huikkaset työsuhdeautoineen ja terminaali elämineen ovat kuitenkin vain keskiluokkaa.;) - ON TÄMÄ
Et ole mikään menestyjä, kun suomi24 sivuilla notkut, hei haloo, tunnen monia oikeita menestyjiä ja he eivät todellakaan täällä sivuilla roiku ja he pitivät kyllä sukuunsa yhteyttä, menestyy muu suku tai ei, että näin.
- Jugah
Itsekin olen sukuni (lähes) ainoa menestyjä.
Itse en kyllä koe että sukulaiset ovat yhtään kateellisia, pikemminkin se höveliys millä he avaavat ovia meikäläiselle yms. on hiukan rasittavaa.
Toisaalta tiedän, että monet ovat "uhranneet" itsensä suvussani jotta toiset pääsisivät opiskelemaan yms. Kyllä sekin on arvokasta.
Enkä ole edes mikään hirveän korkea herra, suuren kaupungin standardeilla ihan keskiverto uramies. - jaajo...
Ilmastointimies on aina uraputkessa!
- Virkamies
Se kellä onni on se onnen kätkeköön.
- Ei kusta päähän!
Meitä on moneksi, on menestyjää, tehdasduunaria ym. Jos itse menestyy paremmin, kuin muut sukulaiset, ei pidä ruveta ylimieliseksi ja haukkua kaikkia muita, siitä kateus vaan syvenee.
Itse olen rakentanut yritykseni kahdessa vuodessa menestykkääksi toimijaksi. Vaikka en itsekään arvosta tyylitöntä pukeutumista, uhoavaa käytöstä ja joka viikonlopun perskännejä, olen oppinut, että menestyksen eteen on jokaista ihmistä kohtaan oltava nöyrä. Koskaan ei tiedä, milloin se vääräleuka tuulipukumies on sinun maksava asiakkaasi. Kun keskustelee ihmisten kanssa, on osattava etsiä jokaisen kanssa se sama aaltopituus.
Jos olisin katsonut nenän vartta pitkin jokaista vähän koulutettua duunaria, yritystäni tuskin olisi olemassa ja olisin joku pikkupäällikkö jossain yrityksessä tai julkislaitoksessa. Nyt määrään itse omat aikatauluni yrittäjänä, minulla on mielekkäitä harrastuksia, kuten golf, jota harrastan yleensä muiden yrittäjien tai muuten hyvässä asemassa olevien kanssa, mutta silti kadulla sanon päivää kädestä pitäen myös niille tutuilleni, jotka ovat valinneet toisenlaisen uran ja elämäntyylin. Ja yhtään en ole saanut kuulla "vittuilua" urastani ja menestyksestäni, vaikka pienellä paikkakunnalla ollaankin. - vai mitä
taidat olla vain niitä osa-osaajia, joilla on pari asiaa hyvin ja muut tavallista huonommin.
eli rahaa tulee, mutta ylpeä olet etkä omista yhtään oikeaa hyvää ystävää.
olet hieman pääministerimme tyyliä,
rahaa on ja vaikutusvaltaa,
muuten elämä ei ole kadehdittavaa,
enkä usko että koskaan hänellä tulee olemaan vakituista suhdetta,
vain pätkätarinoita. - pyrkyri
Mitä nui viksu immeinen hyppää sukujuhlissa, orotaks sää että ne pyyhkis su persee´ja koittas sormella ettei kaakao polta sun suuta vai käyksää siä kerjäämässä huomioo ku ei su kotteroo isommilla kylillä piretä minää.
Uraputki tavallista mallia, sinkku, elämä työn ulkopuolella tyhjää ja sitä rataa, sulla menee aika ittes kehumisee ja elät haavemaailmassa jonka itsetunnon saa tuhottua helposti, sanomalla pöö.- Tuonenjoki
PÖÖ!!!
Kyllä autollaan, kledjuilla, ruokalistoilla yms. elvisteleviä vituttaa kun niitä ei huomaan ja kompastuu niihin!
Itsetunto on heikoissa kantimissa jos se on omaisuudesta ja oppiarvoista kiinni.
Varrella virran!
On hukkuneita rikkaita. Tuonen virtaan kaikki ajattelemattomat ihmiset joutuvat!
- tehokas provo
Raha ei tee onneliseksi mutta rauhoittaa.
Mielummin sitä itkee mersussa kuin ladassa!
Tsemppiä vaan ...
ps. sukulaisissa on niinkuin muissakin - hyviä ja huonoja ihmisiä, myös niissä "luusereissa" - varaton menestyjä
sulle koska olet saavuttanut tavoitteesi, ainakin noin materiaaliselta kannalta. Ole vain tyytyväinen itseesi. Muu suku tuntuu kadehtivan. Miten on sun henkinen menestyneisyys, vai tyydyttääkö pelkkä materian kerääminen?
Voin kertoo sulle että itse en ole kaltasesi menestyjä, mutta en tunne itseäni ihan luuseriksikaan. En polta, ryyppää, vaan elän lapsineni "ihmisiksi" sivistyneiden tapaan.Tiedän joitain ns. menestyjiä joilla ei ole ihmisyyttä, sivistyneisyyttä lainkaan vaikka muuten maallista mammonaa ovat saaneet kerättyä itselleen.En kadehdi tällaisia lainkaan,sillä tiedän ulkokultaisuuden takana olevan mätäpaiseen, tyhjyyden.Jos joku saa hankittua itselleen hyvän omaisuuden ja vielä fiksu on,niin onnea vann - uravalinnasta!!! :)
Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä ne sukulaiset eivät kaipaa sinun hienoja pelejä ja vehkeitäsi? Ehkä heille riittää se, että voivat rankan työpäivän jälkeen ottaa vähän olusta, saunoa ja elää sitä metsäläiselämää. Monesti luullaan, että ihmiset ovat kateellisia, vaikka eivät olisikaan. Joillekin riittää vähempi tekemään heidät onnellisiksi. :)
- olet kaappihomo
hienohelma, kusipää, tärkeilijä ja pröystäilijä. Ihan sanoisin noin vaikka en oo ikinä nähnytkään. Ihan pelkästään kirjoituksesi pohjalta.
Sukuusi olet silti tullut. Ne voi olla vielä rikkaampia mutta sitä sinä et ehkä koskaan omalta itseltäsi nää. - hanttimies hanurista
Olipa hyvä kirjoitus; menestyvästä ihmisestä.
Kierrätän kahvin suodatinpussin ainakin viiteen kertaan miettien miten teen sen mahdollisimman pienellä vesimäärällä.
Haen elintarvikkeiden jakojonoista kaiken ruokatatavaran mitä saa päästämättä mitään pilaantumaan.
Miksi rikkaammat suomalaiset leikkivät ruoalla, koska 40 prosenttia ostetusta ruoasta menee roskiin ja samaan aikaan jotkut heistä valittavat etteivät rahat riitä ruokaan?
Miksi yksinautoilu jatkuvasti lisääntyy vaikka luulisi ihmisten tiedostavan turhan autoilun haitallisuuden sen saastuttavuuden ja mieltä sekä kehoa rappeuttavan vaikutuksen?
Miksi suuuri osa suomalaista asuu liian väljästi ja täten hukkaa energiavaroja lämmitykseen sekä muuhun turhaan kulutukseen.
Miksi lentomatkailu jatkuvasti vain lisääntyy, vaikka näillä lennoilla olevilla keskimääräistä paremmin koulutetuilla ihmisillä pitäisi olla älliä tajuta mitä tekevät, miksi ja mitä haittavaikutuksia heidän luontoa saastuttavasta toiminnastaan on.
Korkeasti koulutetuilla ei taida olla vastuuta tekemisistään eikä oikeaa sosiaalisuutta, ympäristön tilasta välittämistä sekä tekoja toteuttaa mahdollisesti ylevät ajatukset luonnon tuhoamisen estämiseksi.
Miksi emme käytä vettä ja muita luonnonvaroja yhtä säästeliäästi kuin maailman kuivimmilla ja köyhimmillä alueilla asuvat ihmiset, jotka välittävät ja kantavat vastuuta luonnon lisäksi myös toisistaan?
Pyöräilen aina kun ei sada (ei ole varaa ostaa sadevaatteita.)
Mistä saa riksan teko-ohjeita? - tyytyväinen itseesi
Ole tyytyväinen, jonkun on aina oltava ensimmäinen ja näytettävä tietä. Jos eivät ymmärrä, ei ole sun vika.
t. samanlainen - Tietoa tänne
Miksi tulit ja kerroit meille tästä ongelmastasi? Vaikuttaa että kaikki ei kuitenkaan ole ihan ok? Helmi se olen minäkin, mutta ovat ne muut vähemmän kouluttautuneet sukulaiset ja ystävät ottaneet minut aina ilolla messiin.
Oletko katsonut vähään aikaan peiliin?- Jondue
Ei taida kaveri olla kovinkaan pitkä mies. Ainakaan henkisesti.Tähän sopis kummelin laulu "AAntakaa määkin huudan määkin oon kännissä". Hänen on varmaan hirveää kyhjöttää sukujuhlissa yksin, kun kukaan ei ole kiinnostunut hänen omakeehustaan.
- ittemkk
pistä sukusi omaan arvoonsa ja tee selväksi ett sä elät omaa elämääsi ja anna heidän hoitaa omat asiansa ilman että puuttuvat sun elämään.Näin minäkin tein ja se toimii!
tuo nousukasmainen asennehan tuossa tökkii.. -ei siitä voi päätellä miten he suhtautuisivat oletettuun menestyneisyyteesi..
siis tämä ajatusleikkinä, ettei tuo viesti olis provo..- perskännejä
et todellakaan ole muuta kuin kaappihomo.
Kehu sinä itseäsi Barbi-nukelle ja jätä to-
dellisuus muille! - ......
Luepa toi tekstisi uudestaan ja mieti sitten. Mitä väliä on hienoilla autoilla, duuneilla yms, jos asenne on junttimaisen ylimielinen...
Jotenkin kuulostaa testosteronihuuruiselta uholta toi sun vuodatuksesi etkä anna itsestäsi kovin "hienoa" kuvaa vaikka minkälaisia hienoja tavaroita omistaisit. Toisaalta, tämä varmaan on provo.
Ps. taloudellinen menestys on ok, mutta elämässä voi menestyä monella muullakin tavalla. Jos tuollainen juntti sitä edes ymmärtää - haluavat
..että heidän materiaansa kadehtittaisiin, ja ovat kateellisia kun jotkut ovat onnellisia ilman. Meidän pröystäilijänaapurille oli kova paikka tajuta, että vanhalla mazdalla ajelevat vuokralla-asujat olivatkin ihan kohtuutuloista porukkaa. Näiden tulotaso näkyi kuitenkin eri tavalla: Lasten pyörät aina kotimaisia ja hyväkuntoisia, lapsilla aina hyvälaatuiset kengät - äiti sanoi, että lasten kengät ovat ne, mihin hän on valmis satsaamaan, koska jalkojen hyvinvointi on tärkeää. Nämä vuokrasivat joka kesä kesämökin, omaa eivät ristikseen halunneet, kävivät laskettelemassa (ja käyvät kai vieläkin), ravintolassa syömässä yms..eli käyttivät rahaa elämänsä laatuun ja lapsiinsa sen sijaan kuin ulkoiseen materiaan.
Perheen äiti naureskeli perheen ostettua oman asunnon ja upouuden auton mazdan mentyä rikki, että hahaha, nyt ollaan kapitalisteja ja rikkaita, kun on velkaa maksettavana - mutta kun nyt omistetaan! Käteen kuulemma jää viitisensataa euroa vähemmän kuin vuokralla asuessa. - uraako?
Mulla on kaikki, HAH, mitäs kaikkee sulla muka on?
Ura? Joku säälittävä myyntiedustaja vai mikä?
Autot? Työsuhdekotterollako elvistelet?
Vaatteet? Seppälän alennus puku vai?
Pelit? Mölkky ja Afrikan tähti?
Vehkeet? Pienemmät ilmeisesti kuin muilla saunojilla, kun täällä pitää valittaa?
Määrittele kaupunkihomo, metsäläinen?!?
Tuliko mieleen, jotta kaikki EI juokse rahan perässä niinkuin sinä, tai on muutakin kuin Uraputki, taikka ne saattaa tykkää siitä vanhasta Mondeostaan?
Sulla ei PENTU ole yhtään mitään mitä kadehtia. - ghi
Onko sullakin s-sarjan mersu,swanin purjevene,ja asunto Westendissä.Ja kansakouluphja
- Menestynyt
Mä olen sukuni ainoa kaksoismaisteri, asun jumalattoman isossa talossa, maatakin on ympärillä riittävästi ja on tarvittavat pelit ja vehkeet.
Sukulaiset on tavallisia duunareita ja ajattelevat monista asioista erilailla kuin minä. Tosiasia on kuitenkin se, että kaikki ihmiset ovat ajatuksiltaan erilaisia ja samaa paskaa me ollaan, mutta eri paketissa. Koulutukseni ja "omaisuuteni" myötä olen todennut, että ihmisen perusongelmat eivät minnekkään häviä.
Sivistylmättömyys yhdessä omaisuuden ja menestyksen kanssa voi olla melko kamala yhdistelmä. Sitä kuvittelee olevansa jotenkin muiden yläpuolella, mutta todellisuudessa sitä onkin kuin sika rusetti kaulassa! - ole huoleti
Ei kannata tänne suomi24 palstalle kirjoitella jos haluat jotain sympatioita näiltä tietyiltä metsäläisiltä. Ole ylpeä että olet saanut ne paremmin valikoituneet geenit, sillä osa suomalaisista ainakin tällä palstalla ei niitä ole saanut:) Valitettavasti moni suomalainen luulee että on ihan kiva olla keskinkertainen metsäläinen ja täällä on tullut selväksi että pää täyteen viinaa vaan joka vkonloppu, on täysin normaalia?? Jotkut siis haluavat tuhota ne viimeisetkin aivosolurippeet mitä mahdollisesti jäljellä. Oikein sivistynyttä. Voisi olla joskus hyvä avartaa maailmaa asumalla jossain sivistyneemmässä valtiossa jossa alkoa osataan käyttää ilman räkäkännihakuisuutta. Osa suomalaisista on idästä alkokulttuurinsa kanssa. Sorry mut en voi ymmärtää miksi vetää niin paljon ja vielä päälle potea krapulaa, kärsiä myrkytyksen jälkioireita pahoinvointia ja päänsärkyä..P.s kiva harrastaa alkoholivalistusta:)
- ...................
Sulta uupuu arvostus muita ihmisiä kohtaan. Oletko ajatellut, että arvostat vain tavaraa. Muilla ihmisillä voi olla myös hyviä ystäviä ja mielenkiintoisia harrastuksia. Onneksi kaikki eivät mittaa elämäänsä rahalla.
- NMT
Mahtavaa kun voit pönkittää olematonta itsetuntoasi mammonalla. Oletkos koskaan miettinyt, että metsäläiset voivat olla ihan yhtä onnellisia kossupullonsa ja metsäläiskavereidensa kanssa.
- ja luen
vissiin se sua kuitenki harmittaa, että ei huolita porukkaan?
miksipä muuten suomi.24:ssa itkemässä.
Mä tiedän miten ihmiset osaavat olla kateellisia ja katkeria vähemmästäkin, mutta myös tuosta sun tekstistä voi huomata samoja tuntemuksia.
Sulla on kaikenlaista materiaa, mutta ei ilmeisesti onnea. Onnellisen ihmisen ei tarvitse toista ihmistä pilkata metsäläiseksi tms. Varoituksena muille ja ohjenaruna materiasta kateellisille.
Mielestäni mistään ei ole mitään hyötyä, eikä mikään ole minkään arvoista, ellei se tuo pysyvää syvää onnea. Onnea jota ei horjuta kateus, katkeruus, pilkat. - suaa
sitten vituttaa,eikö sun pitäis iloita heidän kustannuksella?
- Volvo nainen
Moikka!
Kateellisia on maailma täynnä ja erilaisia ihmisiä. Annettakoon Ford Mondeo ihmisille anteeksi, nauttikoon. Voisit vain vastata: Kiitos, ja onneksi te olette elämäänne tyytyväisiä. Sillä minäkin olen. - Ape-M80
Mulla taas on niin että olen sukuni ainoa joka ei ole korkeakoulutettu. Tulen rahallisesti toimeen aivan mainiosti, ei mulla nyt mitään viimesintä huutoa olevaa Bemaria, Audia tai vastaavaa ole mutta kuitenkin. Sukulaisistani isoisäni on ainoa joka ymmärsi ettei kaikkia nyt välttämättä kiinnosta mennä muiden perässä Hankenille tai oikikseen vaan saattaa olla kiinnostunut esim. käsityöammatista. Fafa on ollut myös ainoa joka on puolustanut mun valintojani. Itse olen hommassa josta pidän ja joka on mun intohimo niin arvostelkoot muut vaan rauhassa.
- miude
oi voi kun on rikkaalla elämä kovaa. kehupa itseäs vielä vähän lisää!
- ...
Kun keskustelet suvun veteraanien/eläkeiässä olevien kanssa niin kannattaa ehdottomasti mainita oma titteli, esim jos olet vaikka "projektikoordinaattori", tai joku muu huuhaa-operaattori
vielä parempi on jos tittelissä on "päällikkö"
Voit olla varma että vanhuksia "kiinnostaa" todella paljon... - paitsi että
aivan toisinpäin, nimittäin olen suvun ainoa, jolla ei ole valkolakkia. Pientä moitetta tulee, mutta ei sen vakavempaa kumminkaan.
takes it all, happy looser takes just best.
- oppia elämään
Menestynyt ja pääsi pidemmälle.....? Minusta kun enemmänkin vaikutat katkeralta ja siltä ettet tule toimeen ihmisten kanssa. Niin...se maallinen menestys kun ei korvaa ystäviä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Siinä kai on jokaisen pintapuolisen elämän läksy opeteltavaksi.
Parempaa kevättä :) - Tyhmä kaljapoika
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä! Me ollaan vaan tyhmiä kaljapoikia ja onnellisia sellaisia.
- harjottelija
olisin mielummin kaupassa hyllyttämässä ku istumassa toimistossa tekemäs pukuhomo töitä. opiskelen sille alalle mut oon ollu työharjottelus jonkun aikaa ja tää on aivan perseestä ku ei pääse liikkumaa ja ihmiset kuvittelee olevansa jotenki parempia ihmisiä ku ne on täällä töissä.
Ihan sama mitä liikematkoja ois ja minne suuntaa.. mielummin kesällä nimen omaa saunon aamuun asti ja dokaan viikonloppusin ku esitän jotain "parempaa" ihmistä mitä ei ole - miksi satuu
Jos kerran sulla on kaikki, niin mitä välität rahvaan jutuista? Vai onko sulla kaikki, jos sulla on rahaa ja tavaraa?
- katsojan silmässä
joka luulee, että kaikki sisarukset ovat hälle kateellisia, koska hän on niin kaunis. Tosiasiassa kukaan ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä, koska hän on ihmisenä niin rasittava. Joskus tuo on antanut jollekin jotain ja jaksaa siitä vauhkota seuraavat kymmenen vuotta. Kun ihminen kasvaa aikuiseksi, hän on sinut ulkonäkönsä kanssa, eikä kadehdi toisen ulkonäköä, mutta sehän ei mene tällaisen egoistin päähän millään.
- jim profit 76
varsinkin vähänkään pienemmillä paikkakunnilla, varsinkin tehdas sellaisilla, on kateus ja vahingonilo. Tuo tehtaalla tulee tiliä helpolla on tapa millä itselle ja kavereille selitetään se tosiasia ettei itsesttä ja muista ole koskaan mihinkään parempaan kuin tehtaalla bulkkitavaran tekoon. Maailmakuva on pieni ja ahdas. Vanha sanalaskukun taitaa sanoa "kel onni on se onnensa kätkeköön" pitään harvinaisen hyvin paikkansa. Mikään ei pientä' ihmistä metsän siimeksessä enemmän tee onnelliseksi kuin nähdä konkurssi, avioero tai menestyjä'n työttömyys. Pieni ihminen ei voi sietää että toisella menee paremmin kuin tällä, koska onhan se itseltä pois ja ennen kaikkea näyttää miten paska se oma elämä loppujen lopuksi on. Jos sukulaiset ovat tällaisiä, niin eroon sukulaisista ja jos ihan pakko on olla tekemisissä, niin mahdollisimman samalaiseksi puheita ja ulkonäköä myöten-et juodu silmätikuksi!
- cycy
Toisaalta jos ihminen on itsensä kanssa sinut hän ei luokittele itseään menestyjiin ja muita luusereihin. Ei ainakaan omia sukulaisiaan.. Sama pätee toki päinvastoin. Joku arvostaa rahaa ja uraa, joku toinen helppoa työtä ja harrastuksiaan tms tekemistään. Itse olen oppinut arvostamaan aikaa ja rakkautta eniten, koska oma menestymiseni tekikin tenän ja jouduin konkurssiin mieheni kanssa. Kuten niin moni muukin viime vuosina.
Tilalle saimme kumminkin jotakin kestävämpää ja parempaa.. En kaipaa takaisin oravanpyörään vaan perusjutut riittävät(katto päänpäällä, ruokaa..ystäviä).. Toisten kateelliseksi "tekeminen" kuulostaa melko naivilta. Samoin työasioiden ikuinen puiminen vapaalla.. Eikö niistä saa töissä tarpeekseen? Eikö vapaalla voi olla vapaalla ja saunoa ja vaikka kännätä.. Tai harrastaa.. Samapa tuo.. Kunhan itseä miellyttää oma itse ja kaikilla on kivaa keskenään.. Avarampaa näkemystä!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187