Päivitettävä sivusto PHP

PHPMYSQL

Miten saan tehtyä PHP:llä ja MYSQL:llä sellaisen sivuston jossa on login ja jonne admin voi kirjautua ja lisätä/poistaa sivuille/sivuilta tekstiä ja sisältöä?

En tarkoita WordPressiä tai muitakaan semmoisia, vaan tuota. Minulla on palvelin PHP:llä ja MySQL:llä.

Kiitos vastauksista!

7

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämyksesi

on noin heikoissa kantimissa, niin vastaus on yhtimekkäästi: KOODAAMALLA itse. Tapauksessasi on varmasti helpompi käyttää valmiita systeemejä. Vai luulitko kaiken tapahtuvan sormia napsauttamalla?

• Toni

Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!

• ---------------------
        Toni kirjoitti:

Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!

Ok. Mutta ensinnäkään en odottanut minkään tapahtuvan "sormia napsauttamalla" niinkuin ensimmäisessä vastauksessa mainitaan. Odotin lähinnä jonkun linkittävän tutoriaalia tai jotain sinne päin. Sitten toiseksi en myöskään puhunut mitään siitä että jonkun pitäisi mulle väsätä sitä juttua niinkuin toni sanoo "Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua!" Eikä sun toni tarvi ruveta suosittelee WordPressiä jos olen vartavasten maininnut että ei WordPressiä.

Joten kiitos vaan mukavista ja ristiriitaisista vastauksista! :)

• Torak

No asenna joku valmis webbi/sisällön hallinta sovellus....

cmsimple, drupal, geeklog, joomla, mambo open source, php-nuke, phpWCMS, post-nuke, siteframe, typo3, xoops.

onhan noita....

• voisit katsoa:

Google -- Kaikki PHP oppaat.
      php.net -- Ohjeet.
      Google -- Kaikki MySQL -oppaat
      ohjelmointiputka.net/oppaat.php -- Oppaat PHP:stä ja MySQL:stä
      IRC #php.fi -- Kysele sieltä, äläkä välitä siitä että ne ei aina pakosti vastaa sun kysymykseen. :D

Ja muita kivoja hyviä paikkoja löytyy paljo netistä. Sieltä mäki oon PHP:n suurimmaks osaks opiskellu.. Ja MySQL kyl koulussa mutta...

Joo että siltä pohjalta.. Ja sitte kato semmoset ku .htaccess ja .htpasswd muistaakseni.. Niillä voit suojata adminosion.

Toivottavasti oli apuu.. :)

• kiitosssssssss!!

Joo kiitos hyvistä vastauksista. :) Noita just tarvitsin!

• Toni

Onpa muuten tosi hienoa, kun joku antaa sulle vastauksen kasan googlesta löytyviä oppaita! Minusta on turha kirjoittaa tänne, jos ei osaa edes googlea käyttää... Ja kun jopa tiedät sanat PHP ja MySQL, niin ei pitäis hirveesti olla vaikeuksia. Katos jos laittaa vaikka hakusanaksi PHP MySQl ja laittaa haku metodin suomeksi, niin löytyy jopa suomenkielinen ohje!

No ehkä täs on nyt kettuiltu taarpeeks... www.mureakuha.com:ista löytyy hyvä MySQL opas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2451
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe