Miten saan tehtyä PHP:llä ja MYSQL:llä sellaisen sivuston jossa on login ja jonne admin voi kirjautua ja lisätä/poistaa sivuille/sivuilta tekstiä ja sisältöä?
En tarkoita WordPressiä tai muitakaan semmoisia, vaan tuota. Minulla on palvelin PHP:llä ja MySQL:llä.
Kiitos vastauksista!
Päivitettävä sivusto PHP
7
819
Vastaukset
- tietämyksesi
on noin heikoissa kantimissa, niin vastaus on yhtimekkäästi: KOODAAMALLA itse. Tapauksessasi on varmasti helpompi käyttää valmiita systeemejä. Vai luulitko kaiken tapahtuvan sormia napsauttamalla?
- Toni
Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!
- ---------------------
Toni kirjoitti:
Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!
Ok. Mutta ensinnäkään en odottanut minkään tapahtuvan "sormia napsauttamalla" niinkuin ensimmäisessä vastauksessa mainitaan. Odotin lähinnä jonkun linkittävän tutoriaalia tai jotain sinne päin. Sitten toiseksi en myöskään puhunut mitään siitä että jonkun pitäisi mulle väsätä sitä juttua niinkuin toni sanoo "Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua!" Eikä sun toni tarvi ruveta suosittelee WordPressiä jos olen vartavasten maininnut että ei WordPressiä.
Joten kiitos vaan mukavista ja ristiriitaisista vastauksista! :)
- Torak
No asenna joku valmis webbi/sisällön hallinta sovellus....
cmsimple, drupal, geeklog, joomla, mambo open source, php-nuke, phpWCMS, post-nuke, siteframe, typo3, xoops.
onhan noita.... - voisit katsoa:
Google -- Kaikki PHP oppaat.
php.net -- Ohjeet.
Google -- Kaikki MySQL -oppaat
ohjelmointiputka.net/oppaat.php -- Oppaat PHP:stä ja MySQL:stä
IRC #php.fi -- Kysele sieltä, äläkä välitä siitä että ne ei aina pakosti vastaa sun kysymykseen. :D
Ja muita kivoja hyviä paikkoja löytyy paljo netistä. Sieltä mäki oon PHP:n suurimmaks osaks opiskellu.. Ja MySQL kyl koulussa mutta...
Joo että siltä pohjalta.. Ja sitte kato semmoset ku .htaccess ja .htpasswd muistaakseni.. Niillä voit suojata adminosion.
Toivottavasti oli apuu.. :)- kiitosssssssss!!
Joo kiitos hyvistä vastauksista. :) Noita just tarvitsin!
- Toni
Onpa muuten tosi hienoa, kun joku antaa sulle vastauksen kasan googlesta löytyviä oppaita! Minusta on turha kirjoittaa tänne, jos ei osaa edes googlea käyttää... Ja kun jopa tiedät sanat PHP ja MySQL, niin ei pitäis hirveesti olla vaikeuksia. Katos jos laittaa vaikka hakusanaksi PHP MySQl ja laittaa haku metodin suomeksi, niin löytyy jopa suomenkielinen ohje!
No ehkä täs on nyt kettuiltu taarpeeks... www.mureakuha.com:ista löytyy hyvä MySQL opas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164